ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΠΕΛΙΩΝ
11 Ιούν 2024

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024)

Συντάκτης: ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΠΕΛΙΩΝ ΤΡΙΚΑΛΩΝ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορία

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024)
Σχολική Μονάδα: ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΠΕΛΙΩΝ – 4510010
Σχολικό Έτος: 2023 – 2024
Ημερομηνία Εξαγωγής: 11/06/2024
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Το γυμνάσιο Αμπελίων είναι ένα μικρό σχολείο με 15-16 μαθητές και στις τρεις τάξεις. Οι μαθητές προέρχονται
κυρίως από τα ορεινά χωριά Χρυσομηλιά ,Κλεινοβόςκ.λπ και οι γονείς τους ασχολούνται κυρίως με αγροτικές
και κτηνοτροφικές εργασίες. Ο σύλλογος καθηγητών είναι μικρός με μόλις πέντε τοποθετημένους
εκπαιδευτικούς ενώ οι υπόλοιποι πηγαινοέρχονται συμπληρώνοντας ωράριο σε σχολεία της περιοχής.
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι το σχολείο να έχει ιδιαιτερότητες που δεν επιτρέπουν να γίνουν πολλά πράγματα
για την βελτίωση όλων των αξόνων της εσωτερικής αξιολόγησης. Π.χ οι γονείς λόγω της εργασίας τους με τα
ζώα έχουν φοβερά περιορισμένες δυνατότητες για άμεση συνεργασία με το σχολείο.
Παρόλα αυτά γίνονται από όλους μεγάλες προσπάθειες για την βελτίωση των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων των
εκπαιδευτικών ,των μαθητών και γενικά των συνθηκών διαβίωσης και μάθησης των μαθητών στο σχολείο.
Οι περισσότεροι μαθητές κατευθύνονται προς τα ΕΠΑΛ διότι η σχέση τους με το διάβασμα δεν είναι και η
καλύτερη. Πάντως στο σχολείο υπάρχει θετικό κλίμα στις σχέσεις όλων των εμπλεκομένων και καταβάλλεται
κάθε δυνατή προσπάθεια να βελτιωθούν ακόμη περισσότερο.
Σχολική διαρροή δεν υπάρχει τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα στο θέμα της σχολικής διαρροής
Δεν υπάρχουν ιδιαίτερα θέματα σχολικής βίας η εκφοβισμού
Αρμονικές σχέσεις μεταξύ μαθητών καθηγητών
Σημεία προς βελτίωση
Η έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής
Η χαμηλή κοινωνική ενσυναίσθηση μεταξύ των μαθητών λόγω κυρίως οικογενειακού περιβάλλοντος
Η δυσκολία των γονέων να επικοινωνούν με το σχολείο λόγω απόστασης από τα χωριά που διαμένουν οι
μαθητές και κτηνοτροφικών ασχολιών
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Πολύ καλή συνεργασία μεταξύ εμπλεκομένων εκπαιδευτικών φορέων
Θετικό κλίμα συνεργασίας στο σχολείο μεταξύ καθηγητών και διεύθυνσης
Σημεία προς βελτίωση
Όλοι σχεδόν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συμπληρώνουν ωράρια σε άλλα σχολεία με αποτέλεσμα να υπάρχουν
δυσκολίες όπως η συμμετοχή όλων στην σύγκληση συνεδριάσεων συλλόγου.
Η απόσταση του σχολείου από τα Τρίκαλα και η διακοπή της τηλεφωνικής σύνδεσης δυσχεραίνει πολλές φορές
την άμεση επικοινωνία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Βελτίωση της συνεργασίας των εκπαιδευτικών μέσα από τα προγράμματα επιμόρφωσης.
Κατανόηση των αναγκών μαθητών και εκπαιδευτικών σχετικά με τα θέματα στα οποία θεωρούν ότι έχουν
προβλήματα
Βοηθήθηκαν εκπαιδευτικοί και μαθητές να κατανοήσουν την θέση τους στο σχολείο και αυτό βελτίωσε αρνητικές
συμπεριφορές
Βελτιώθηκαν τομείς λειτουργίας του σχολείου όπως η δυνατότητα έγκαιρης αντιμετώπισης περιστατικών
αρνητικών συμπεριφορών
Σημεία προς βελτίωση
Συνέχιση των επιμορφώσεων με ποο εξειδικευμένα θέματα όπως η χρήση των νέων διαδραστικών πινάκων
Βελτίωση με συνεργασία με άλλα σχολεία της ικανότητας του σχολείου να συμμετάσχει σε ευρωπαικά
προγράμματα.
Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Λειτουργία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
1
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Παρατηρήσεις / Σχόλια
Σχετικά με την ανάπτυξη του γλωσσικού και του επιστημονικού εγγραματισμού των
μαθητών/τριών, υπήρξε προθυμία από όλους τους εκπαιδευτικούς να υποστηρίξουν
τη διδασκαλία τους με εκπαιδευτικό υλικό, που οι ίδιοι διαμόρφωσαν και να
ενισχύσουν την κριτική σκέψη. Επιπρόσθετα, κάποιοι εκπαιδευτικοί δεν αρκούνταν
στη χρήση πηγών, αλλά ωθούσαν τους μαθητές/τριες τους να ελέγχουν και να
διασταυρώνουν την εγκυρότητα των πηγών αυτών, ώστε να μάθουν να λειτουργούν
στο πλαίσιο της επιστημονικής έρευνας. Επισημαίνεται η αναγκαιότητα καλύτερης
ενημέρωσης σχετικά με το οικογενειακό περιβάλλον των μαθητών που πιθανόν να
επηρεάζει τη ανάπτυξη του γλωσσικού και του επιστημονικού εγγραματισμού τους.
Σε αυτό θα συμβάλει και η συχνότερη επικοινωνία με τους γονείς, όπως και η
ενημέρωση του συλλόγου διδασκόντων. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου είχαν τη
διάθεση να επιμορφωθούν είτε ενδοσχολικά είτε από αρμόδιους φορείς. Προωθούσαν
την ανάπτυξη του γλωσσικού και του επιστημονικού εγγραματισμού των
μαθητών/τριών. Επιδίωκαν τη συμμετοχή σε προγράμματα παρόλο που το
κοινωνικοοικονομικό επίπεδο των μαθητών δεν επιτρέπει μεγάλες πρωτοβουλίες.
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου είχαν τη διάθεση να επιμορφωθούν είτε ενδοσχολικά
είτε από αρμόδιους φορείς. Προωθούσαν την ανάπτυξη του γλωσσικού και του
επιστημονικού εγγραματισμού των μαθητών/τριών. Επιδίωκαν τη συμμετοχή σε
προγράμματα με όλες τις δυσκολίες που απορρέουν από τις ιδιαιτερότητες του σχολείου.
Οι επιμορφώσεις συνέβαλαν σημαντικά στο να βελτιωθεί το κλίμα στο σχολείο σε τομείς όπως οι σχέσεις
μαθητών – καθηγητών ,καθώς και στην κατανόηση τρόπων σωστής συμπεριφοράς μεταξύ των μελών της
κοινότητας.
Επίσης ενισχύθηκε το πνεύμα συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών του σχολείου.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Η μεγαλύτερη δυσκολία αφορά το ότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί συμπληρώνουν ωράριο σε περισσότερα
σχολεία με αποτέλεσμα οι επιμορφώσεις να γίνουν αναγκαστικά διαδικτυακά και όχι δια ζώσης.
Επίσης η απόσταση του σχολείου από τα μεγάλα κέντρα που επιδεινώθηκε με τις φυσικές καταστροφές υπήρξε
εμπόδιο για περαιτέρω δια ζώσης επιμορφώσεις.
Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις
Θέμα 1
Άξονας
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Ειδικότερο Θέμα
Επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες με κατεύθυνση στις δυνατότητες των νέων
διαδραστικών πινάκων

Τα σχόλια είναι κλειστά.