Την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου, στο πλαίσιο του μαθήματος Μουσικής, οι μαθητές του σχολείου μας παρακολούθησαν στην αίθουσα Τελετών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου την εκπαιδευτική συναυλία της Κρατικής ορχήστρας Θεσσαλονίκης : «Η Συμφωνία του Αποχαιρετισμού του Haydn: Όταν γεννήθηκε η συμφωνική μουσική» που θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα της συμφωνικής μουσικής.

Ο πανεπιστημιακός Κώστας Χαρδάς παρουσίασε με διαδραστικό τρόπο την προσωπικότητα του Haydn, καθώς και το ιστορικό και πολιτισμικό πλαίσιο των ιδεών του διαφωτισμού που επηρέασαν τη δημιουργία του έργου. Χρησιμοποιώντας βίντεο και εικόνες πινάκων της εποχής, ανέδειξε τη σημασία του Haydn ως ιδιοφυούς και καινοτόμου συνθέτη, ο οποίος έθεσε τις βάσεις για την ανάπτυξη της κλασικής μουσικής.

Το πρόγραμμα παρουσιάζει τον πατέρα της συμφωνικής μουσικής Τζόζεφ Χάυντν μέσα από την περίφημη ‘Συμφωνία του Αποχαιρετισμού’. Ιδιοφυής και καινοτόμος, με μνημειώδη αίσθηση του χιούμορ, και στοργικός για τους συναδέλφους του, o Χάυντν δημιούργησε τις βάσεις για την πορεία της κλασικής μουσικής, εντάσσοντας στη δημιουργία τους τις ιδέες του διαφωτισμού. Η συμφωνία αυτή, εκτός από ένα μουσικό αριστούργημα, αποτελεί ίσως και τον πρώτο ιστορικά τρόπο διεκδίκησης εργασιακών συνθηκών στον χώρο της μουσικής, ενδεικτικό των εννοιών του ανθρωπισμού και της δημοκρατίας που πλάθονταν ήδη στο διανοητικό περιβάλλον της εποχής. Την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης διηύθυνε ο μαέστρος Paul Chiang.

κοθ

paul chiang

Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων επισκέφτηκε το σχολείο μας το Κέντρο Πρόληψης «Δίκτυο Άλφα» για την υλοποίηση δίωρου σεμιναρίου στα δύο τμήματα της Β’ Γυμνασίου με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό (bullying), την πρόληψη και την αντιμετώπισή του.

Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν και να εξασκηθούν στη δεξιότητα του Δυναμισμού, να εκφράζονται δηλαδή ανοιχτά, με σεβασμό στον εαυτό και τον άλλον. Οι μαθητές και οι μαθήτριες έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και συμμετείχαν ενεργά στην όλη διαδικασία. Ευχαριστούμε το Κέντρο Πρόληψης Δίκτυο Άλφα και ιδιαίτερα την Ζουντουρίδου Βασιλική, Ψυχολόγο, και την Μαρόγλου Φωτεινή, Ψυχολόγο και Ψυχοθεραπεύτρια, για την παρουσίαση και τις χρήσιμες πληροφορίες που μας προσέφεραν!

1706855516718IMG 20240201 233447IMG 20240201 2333231706855516707

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Όμιλος Ρομποτικής
Ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού (1) Αναστασία Κυπρίλλη
Κλάδος/Ειδικότητα (1) ΠΕ 86
Ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού (2) Κολοβός Απόστολος
Κλάδος/Ειδικότητα (2) ΠΕ03
Τίτλος του ομίλου Προγραμματισμός και ρομποτική
Θεματική/ές που εντάσσεται ο όμιλος Προγραμματισμός σε οπτικό περιβάλλον προγραμματισμού. Κατασκευή και προγραμματισμός ρομποτικών κατασκευών (Lego Spike Prime και Nezha)
Αριθμός ωρών ομίλου ανά εβδομάδα 3
Τάξη ή τάξεις που απευθύνεται ο όμιλος
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα ·      Να κατανοήσουν τα οφέλη  της  συνεργατικής και ομαδικής εργασίας

·      Να προχωρούν στην επίλυση προβλημάτων ακολουθώντας τη λογική σειρά (ανάλυση, σχεδίαση, υλοποίηση, δοκιμή και αξιολόγηση)

·      Να καινοτομούν ακολουθώντας τις επιταγές της εξελισσόμενης τεχνολογίας

·      Να είναι ικανοί για την διαχείριση ενός έργου

(διαχείριση έργου, κατανομή έργου κ.α)

·      Να κατανοήσουν τις βασικές αρχές του προγραμματισμού και κατ’ επέκταση τις βασικές προγραμματιστικές δομές σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα (περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού).

·      Να αναπτύξουν νοητικές δεξιότητες (αναλυτική και συνθετική σκέψη, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη)

Διδακτική μεθοδολογία Ομαδοσυνεργατική
Αναλυτικό Πρόγραμμα (με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησής από Οκτώβριο μέχρι Μάιο ή Ιούνιο) Α΄ ΦΑΣΗ ( 2 ώρες)

V  Γνωριμία με την ομάδα του ομίλου και προσδιορισμός στόχων και χρονοδιαγράμματος.

v  Θέσπιση κανόνων λειτουργίας ομίλου και οργάνωση του μαθητικού δυναμικού καθώς επίσης και του υλικοτεχνικού εξοπλισμού.

Β΄ΦΑΣΗ (6 ώρες)

v  Εμπέδωση των βασικών αρχών και εννοιών προγραμματισμού (εντολή, πρόγραμμα, προγραμματιστής, προγραμματιστικές δομές κ.α).

v  Επίδειξη του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος οπτικού προγραμματισμού Lego Spike Prime και Nezha.

v  Εφαρμογή των εννοιών προγραμματισμού στο παραπάνω περιβάλλον με την υλοποίηση μικρών προγραμμάτων.

Γ ΄ΦΑΣΗ (6 ώρες)

v  Εισαγωγή σε έννοιες ρομποτικής.

v  Παρουσίαση διαφόρων ρομπότ και αποσαφήνιση του  ρόλου που έχουν για τον άνθρωπο.

v  Παρουσίαση της ιστορικής τους εξέλιξης.

v  Παρουσίαση των ρομπότ  Lego Spike Prime και Nezha.

v  Παρουσίαση-εξερεύνηση των επιμέρους κομματιών  και συναρμολόγηση.

v  Παρουσίαση-εξερεύνηση του λογισμικού.

v  Τρόπος χρήσης του λογισμικού (συναρμολόγηση και παραμετροποίηση των blocks) που αποτελεί και τον βασικό πυλώνα λειτουργίας του ρομπότ.

Δ΄ΦΑΣΗ (26 ώρες)

v Εκτέλεση αποστολών διερευνώντας και καταγράφοντας τις δυνατότητές του.

v  Ανατροφοδότηση.

v  Αξιολόγηση των προσπαθειών.

v  Διάχυση της γνώσης στο ευρύ κοινό μέσα από παρουσιάσεις και επιδείξεις.

Διδακτικό υλικό (έντυπο και ηλεκτρονικό) ·      Παρουσιάσεις (powerpoints).

·      Λογισμικό προγραμματισμού

·      e-book με περιεχόμενο τις εντολές και τις προγραμματιστικές δομές.

·      LEGO Spike Prime και MakeCode λογισμικό.

·      Ρομπότ LEGO Spike Prme και Nezha.

·      Ιστολόγιο (blog) με ημερολόγιο δράσεων του ομίλου.

·      Πρωτότυπες ρομποτικές κατασκευές.

·      Video

Τρόποι αξιολόγησης μαθητών Οι μαθητές αξιολογούνται μέσα από κουίζ διαδικτυακού τύπου και καταγράφεται σε ημερολόγιο η συμμετοχή τους στις δραστηριότητες
Προτεινόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα ομίλου (ημέρα/ώρα έναρξης/ώρα λήξης) Τρίτη 12.25-13.45

Παρασκευή 13.05 – 13.45

Τόπος διεξαγωγής ομίλου Εργαστήριο πληροφορικής
Ειδικοί εξωτερικοί συνεργάτες
Συνεργασίες (ιδρύματα, οργανισμοί, σχολεία, φορείς, πρόσωπα κ.ά.)
Εκπαιδευτικές επισκέψεις
Τρόπος αξιολόγησης του ομίλου Με ρουμπρίκα
Παραδοτέα Βίντεο και φωτογραφίες από τις ρομποτικές κατασκευές αναρτημένες στο ιστολόγιο του σχολείου.

 

Το σχολείο μας, σε συνεργασία με το Κέντρο Υγείας Χαλάστρας, πραγματοποίησε ενημερωτικές συναντήσεις για θέματα Αγωγής Υγείας με σκοπό την ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση των μαθητών μας.

Ημερομηνία: Τρίτη, 16 Ιανουαρίου 2024

Οι κυρίες Ελένη Τσίμπου και Σοφία Κοντονίκου από το Κέντρο Υγείας Χαλάστρας πραγματοποίησαν ενημερώσεις στις εξής τάξεις:

  • Α΄ τάξη: Θέμα: «Είμαι έφηβος, τι μου συμβαίνει» Περιγραφή: Συζήτηση για τις αλλαγές που βιώνουν οι έφηβοι κατά τη διάρκεια της εφηβείας, τόσο σωματικές όσο και συναισθηματικές.
  • Β΄ τάξη: Θέμα: «Οι σχέσεις στην εφηβεία – Τα δύο φύλα» Περιγραφή: Ανάλυση των διαπροσωπικών σχέσεων κατά την εφηβεία και της δυναμικής μεταξύ των δύο φύλων.
  • Γ΄ τάξη: Θέμα: «Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση για αγόρια και Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση για κορίτσια» Περιγραφή: Εκπαίδευση σχετικά με τη σεξουαλική υγεία, την πρόληψη και την υπεύθυνη συμπεριφορά.

Ημερομηνία: Πέμπτη, 25 Ιανουαρίου 2024

Η κυρία Σοφία Κοντονίκου από το Κέντρο Υγείας Χαλάστρας ενημέρωσε τους μαθητές της Α΄ τάξης με θέμα:

  • Α΄ τάξη: Θέμα: «Αναπνέω, ζω ελεύθερα» Περιγραφή: Ενημέρωση για τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος και την προαγωγή ενός υγιεινού τρόπου ζωής χωρίς τσιγάρο.

Ευχαριστούμε τις κυρίες Ελένη Τσίμπου και Σοφία Κοντονίκου για την πολύτιμη συμβολή τους στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών μας σε θέματα υγείας.

Στις 17-19 Νοεμβρίου 2023, διεξήχθη το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Παίδων/Κορασίδων TAE KWON DO στις Σέρρες. Από το σχολείο μας συμμετείχαν 4 μαθητές του Γυμνασίου, αθλητές του Συλλόγου Αία – Αδένδρου. Η Τεληπορανίδου Αναστασία, η Φραντζούλη Κυριακή, ο Μούσης Αθανάσιος και ο Μπίμπα Βλάντιμιρ. Και συγκεκριμένα ο Μπίμπα Βλάντιμιρ και η Φραντζούλη Κυριακή κατέκτησαν την 3η Πανελλήνια θέση!
Είναι πολύ μεγάλη η χαρά και η υπερηφάνεια που νιώθουμε για τις διακρίσεις που έλαβαν οι μαθητές μας. Η Διεύθυνση και το διδακτικό προσωπικό τού Σχολείου μας συγχαίρει θερμά τους δύο μαθητές μας που προκρίθηκαν για την επιτυχία τους και τους ευχόμαστε πολλές ακόμα σημαντικές διακρίσεις. Τα θερμά μας συγχαρητήρια και σε όλους/ες τους/τις συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες για την προσπάθεια και τις επιδόσεις τους. Τα συγχαρητήριά μας είναι η ελάχιστη ανταμοιβή για τη δύναμή τους να συνεχίσουν να αγωνίζονται και να επιτυγχάνουν τους στόχους τους.