Η μεγαλύτερη σχολική βασιλόπιτα του κόσμου!
Σε μια εορταστική εκδήλωση γεμάτη κέφι, χαμόγελα και αλληλεγγύη, ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του Γυμνασίου Κάτω Αχαΐας έκοψε την μεγαλύτερη βασιλόπιτα στον κόσμο, διεκδικώντας μια θέση στο ρεκόρ Γκίνες. Η βασιλόπιτα είχε μήκος 8 μέτρα και οι ετοιμασίες διήρκησαν τρεις ημέρες με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των γονέων και των χορηγών. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους, ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Παιδείας κ. Σακελαρόπουλος Παναγιώτης, γονείς και φίλοι της σχολικής κοινότητας.
Εθελοντική Αιμοδοσία και Ευαισθητοποίηση Μαθητών
Με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών για τη σημασία της εθελοντικής αιμοδοσίας και τη δημιουργία μιας κουλτούρας αλληλεγγύης και προσφοράς, το σχολείο μας διοργάνωσε δύο σημαντικές δράσεις σε συνεργασία με το τμήμα Αιμοδοσίας του Γενικού Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Πατρών (ΓΠΝΠ).
Η πρώτη δράση επικεντρώθηκε στην ενημέρωση των μαθητών για την αξία και τις διαδικασίες της εθελοντικής αιμοδοσίας. Με την παρουσία ειδικών από το τμήμα Αιμοδοσίας, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για το πώς η αιμοδοσία σώζει ζωές, ποια είναι τα βήματα για να γίνει κάποιος αιμοδότης, καθώς και για την ανάγκη συνεχούς προσφοράς αίματος για την κάλυψη των ιατρικών αναγκών.
Η δεύτερη δράση ήταν η εθελοντική αιμοδοσία που πραγματοποιήθηκε για τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, καθώς και για τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών. Αυτή η πρωτοβουλία ενθάρρυνε την άμεση συμμετοχή της τοπικής κοινότητας στην προσπάθεια να ενισχυθούν τα αποθέματα αίματος και να δοθεί ένα ισχυρό παράδειγμα εθελοντισμού για τους μαθητές.
Οι δράσεις αυτές αναδεικνύουν τη σημασία της εθελοντικής αιμοδοσίας ως πράξης αλληλεγγύης και προσφοράς στον συνάνθρωπο. Πιστεύουμε ότι η εκπαίδευση των μαθητών σε τέτοιες κοινωνικές αξίες είναι ένα σημαντικό βήμα προς την ανάπτυξη υπεύθυνων πολιτών με αίσθημα κοινωνικής ευθύνης.
Η συμμετοχή και η υποστήριξη των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών μας αποτελεί ένα πολύτιμο παράδειγμα για τη δύναμη που έχει η συλλογικότητα στην κάλυψη των αναγκών της κοινωνίας μας.
Ευχαριστούμε θερμά το τμήμα Αιμοδοσίας του ΓΠΝΠ για τη συνεργασία και την υποστήριξή τους στην υλοποίηση αυτών των δράσεων.
Εκδήλωση για την Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος
Σήμερα στο σχολείο πραγματοποιήθηκε εκδήλωση σχετικά με το Ολοκαύτωμα, καθώς η 27η Ιανουαρίου έχει καθιερωθεί από την Ελληνική Βουλή ως Ημέρα Μνήμης των Ελλήνων Εβραίων μαρτύρων και ηρώων του Ολοκαυτώματος, και από τον ΟΗΕ ως Διεθνή Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος.
Η ημέρα αυτή θεσπίστηκε για να τιμήσει τα θύματα του Ολοκαυτώματος, να ενισχύσει τη μνήμη των φρικαλεοτήτων και να διασφαλίσει ότι δεν θα επαναληφθούν τέτοιες εγκληματικές πράξεις στο μέλλον. Η αναγνώριση αυτής της ημέρας είναι επίσης σημαντική για την προώθηση της ανεκτικότητας, της ειρήνης και της καταπολέμησης της μισαλλοδοξίας και του αντισημιτισμού, καθώς το Ολοκαύτωμα υπήρξε μια από τις πιο ακραίες εκφάνσεις μίσους στην ιστορία της ανθρωπότητας.
Η συγκεκριμένη ημερομηνία έχει επιλεγεί, γιατί συμπίπτει με την απελευθέρωση του στρατοπέδου συγκέντρωσης Άουσβιτς, του μεγαλύτερου και πιο γνωστού στρατόπεδο συγκέντρωσης και εξόντωσης των Ναζί, το 1945 από τον Σοβιετικό Στρατό.
Στόχος της εκδήλωσης αυτής ήταν:
- Να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τι συνέβη στη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.
- Nα μάθουν για την τύχη των Εβραίων και των άλλων θυμάτων του Ολοκαυτώματος, με τη βοήθεια που προσφέρει η μελέτη των ιστορικών στοιχείων, η χρήση των φωτογραφιών και των μαρτυριών.
- Να προβληματιστούν από τη σύνδεσή του γεγονότος αυτού με αντίστοιχα σύγχρονα προβλήματα όπως ο ρατσισμός, η καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στις σύγχρονες κοινωνίες, η ρητορική του μίσους και ο αντισημιτισμός.
Παιδική παχυσαρκία
Αγαπητοί γονείς,
είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι το σχολείο μας συμμετέχει στην Εθνική Δράση κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας.
Η διατροφή των παιδιών είναι ένα από τα πιο σημαντικά θέματα που αφορούν την υγεία τους και την ανάπτυξή τους. Στην εποχή μας, η παιδική παχυσαρκία αποτελεί ένα αυξανόμενο πρόβλημα που επηρεάζει αρνητικά τόσο την σωματική όσο και την ψυχολογική υγεία των παιδιών. Η ισορροπημένη διατροφή παίζει καθοριστικό ρόλο στην πρόληψη και την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, προσφέροντας στα παιδιά τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την ανάπτυξή τους και την ευεξία τους.
Η υγιεινή διατροφή για τα παιδιά πρέπει να περιλαμβάνει μια ποικιλία τροφίμων από όλες τις ομάδες τροφίμων:
- Φρούτα και λαχανικά: Πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες, τα φρούτα και τα λαχανικά είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του οργανισμού και την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Είναι σημαντικό να προσφέρετε στα παιδιά σας φρούτα και λαχανικά σε κάθε γεύμα, προτιμώντας την ποικιλία και τη φρεσκάδα.
- Πρωτεΐνες: Οι πρωτεΐνες από πηγές όπως το κρέας, το ψάρι, τα αυγά, τα φασόλια και οι ξηροί καρποί βοηθούν στην ανάπτυξη και αποκατάσταση των ιστών του σώματος. Είναι σημαντικό να επιλέγουμε άπαχες πηγές πρωτεΐνης και να αποφεύγουμε τα υπερβολικά λιπαρά.
- Υδατάνθρακες: Η ενέργεια που προσφέρουν οι υδατάνθρακες είναι κρίσιμη για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού και την καθημερινή δραστηριότητα των παιδιών. Επιλέγουμε σύνθετους υδατάνθρακες όπως ολικής αλέσεως δημητριακά, ψωμί και ζυμαρικά, που παρέχουν περισσότερα θρεπτικά συστατικά και φυτικές ίνες.
- Υγιή λιπαρά: Τα υγιή λιπαρά, όπως αυτά που βρίσκονται στο ελαιόλαδο, στους ξηρούς καρπούς και τα ψάρια, είναι σημαντικά για την υγιή ανάπτυξη του εγκεφάλου και των κυττάρων του σώματος.
Επιπλέον, είναι απαραίτητο να περιορίσουμε την κατανάλωση επεξεργασμένων τροφών, όπως τα γλυκίσματα, τα αναψυκτικά και τα τυποποιημένα φαγητά που περιέχουν πολλές θερμίδες και λιπαρά, αλλά ελάχιστα θρεπτικά συστατικά.
Η υγιεινή διατροφή, όμως, δεν είναι μόνο θέμα επιλογής τροφών, αλλά και συμπεριφοράς γύρω από το φαγητό. Συστήνεται να προγραμματίζουμε τα γεύματα και τα σνακ του παιδιού, προσφέροντας μικρότερα και πιο συχνά γεύματα μέσα στην ημέρα. Ενθαρρύνετε το παιδί να τρώει αργά και να απολαμβάνει το φαγητό του, χωρίς να αποσπάται από άλλες δραστηριότητες, όπως η τηλεόραση ή το κινητό.
Η σωματική άσκηση είναι επίσης εξίσου σημαντική για την υγεία των παιδιών. Η ενσωμάτωσή της στην καθημερινότητα με παιχνίδι, αθλήματα ή άλλες δραστηριότητες, βοηθά στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους και στην ενίσχυση της φυσικής κατάστασης.
Η πρόληψη της παιδικής παχυσαρκίας ξεκινά από την οικογένεια. Ως γονείς, μπορείτε να αποτελέσετε το πρότυπο υγιεινής διατροφής και σωστών συνηθειών για τα παιδιά σας, ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση τους και προλαμβάνοντας μελλοντικά προβλήματα υγείας.
Μην ξεχνάτε, η ισορροπημένη διατροφή είναι μια μακροχρόνια επένδυση για την υγεία και ευτυχία των παιδιών σας.
Ιδανικά δεκατιανά γεύματα είναι μερικά από τα παρακάτω:
- μαύρο ψωμί με τυρί με χαμηλά λιπαρά,
- φρούτα,
- γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά-μέλι και δημητριακά ολικής άλεσης,
- σπιτική τυρόπιτα ή σπιτικά αρτοπαρασκευάσματα με ελεγχόμενη ποσότητα ζάχαρης,
- αυγό με ψωμί ολικής άλεσης
- σάντουιτς με μαύρο ψωμί-ανθότυρο-ρίγανη και ντομάτα (όταν είναι η εποχή της) ή λαχανικά της επιλογής μας
- ασπράδια αυγών (4-5) με μαύρο ψωμί-ρίγανη και ντομάτα (όταν είναι η εποχή της) ή λαχανικά της επιλογής μας
- λεπτοκομμένα λαχανικά π.χ. αγγουράκια-ντοματίνια-καροτάκια και μαύρο ψωμί
Αυτά είναι ενδεικτικά κάποια εξαιρετικής ενεργειακής και θρεπτικής απόδοσης δεκατιανά γεύματα που πρέπει να καταναλώνουν τα παιδιά μας, είτε εντός σχολείου είτε εκτός.
Αυτή είναι η επίσημη ιστοσελίδα της δράσης, https://paxisarkiakaipaidi.gov.gr/ την οποία μπορείτε να επισκέπτεστε τακτικά καθώς περιέχει χρήσιμες, κατατοπιστικές και εφαρμόσιμες συμβουλές. Φυσικά είμαστε στη διάθεσή σας προκειμένου να υποστηρίξουμε την προσπάθεια σας καθώς και να επιλύσουμε κάποιες από τις απορίες σας, αν αυτό είναι δυνατό και άπτεται στο γνωστικό μας αντικείμενο.
Με εκτίμηση,
Η υπεύθυνη καθηγήτρια Μυλωνά Αικατερίνη
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μπορώ χωρίς…»
Την Τετάρτη 15/1/2025 16 μαθητές της Γ΄ Τάξης του Γυμνασίου Κάτω Αχαΐας συμμετείχαν σε πρόγραμμα για την πρόληψη των εξαρτήσεων στο Κέντρο Πρόληψης «Καλλίπολις» στα πλαίσια του Προγράμματος Αγωγής Υγείας «Μπορώ χωρίς…» που εντάσσεται στο Δίκτυο Σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας “Επιλέγω (=) Ελευθερία – Ζω χωρίς Εξαρτήσεις!”. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αλληλοεπιδράσουν μεταξύ τους και να προσεγγίσουν το θέμα μέσα από κατάλληλα επιλεγμένες ασκήσεις και αποχώρησαν από το «Καλλίπολις» με τις καλύτερες εντυπώσεις. Το Γυμνάσιο Κάτω Αχαΐας ευχαριστεί το Κέντρο Πρόληψης Καλλίπολις και την κ. Γιώτα Γεωργοπούλου τόσο για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών όσο και για την δράση με την ομάδα μαθητών του προγράμματος!
Επίσκεψη στην Κιβωτό της αγάπης
Την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024, αντιπροσωπεία μαθητών/τριών του σχολείου μας, συνοδευόμενοι από καθηγητές τους, επισκέφθηκαν το ίδρυμα Αναπήρων Παιδιών με Χρόνιες Ανίατες Παθήσεις «Κιβωτός Της Αγάπης». Σκοπός ήταν να παραδώσουν τα τρόφιμα και τα διάφορα είδη ένδυσης και καθαριότητας, τα οποία είχαν συγκεντρωθεί κατά τις προηγούμενες μέρες σε μια συγκινητική προσπάθεια από μαθητές/-τριες, γονείς και κηδεμόνες, αλλά και εκπαιδευτικούς του σχολείου. Ευχαριστούμε θερμά όλους!
Διήμερη εκδρομή στην Αθήνα
Διήμερη εκδρομή που σίγουρα θα μείνει για καιρό χαραγμένη στη μνήμη τους , πραγματοποίησαν οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης του σχολείου μας στις 13 και 14 Δεκεμβρίου 2024.
Συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς κ. Μυλωνά Κατερίνα , κ. Τεντζερά Λήδα, κ. Σταύρου Δημήτρη , κ.Κατσικόγιαννη Έφη, οι μαθητές επισκέφθηκαν:
- το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη και παρακολούθησαν δυο εκπαιδευτικά προγράμματα :«Δεν περισσεύει κανείς: καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά» και «Από τον Καβάφη και τον Cummings, στον ΛΕΞ και το chatgpt».
- το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και περιηγήθηκαν σε αυτό,
- την Εθνική Πινακοθήκη
- το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
- Παρακολούθησαν την θεατρική παράσταση «Η μάνα κουράγιο και τα παιδιά της» στο Εθνικό Θέατρο
Ήταν μία εκδρομή που άφησε σε όλους μόνο ευχάριστες αναμνήσεις και εμπειρίες
Χριστουγεννιάτικο Bazaar της “Φλόγα”
Το σχολείο μας, ανταποκρινόμενο στο κάλεσμα του Συλλόγου Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια «ΦΛΟΓΑ» Παράρτημα Πάτρας και του Τμήματος Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, συμμετείχε για καλό σκοπό στο χριστουγεννιάτικο Bazaar, που έγινε Σάββατο 14 Δεκεμβρίου, στο πεζόδρομο της Ρήγα Φεραίου Αγίου Νικολάου στην Πάτρα.
3η Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1992, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, δίνοντάς μας την ευκαιρία κατανόησης σε θέματα αναπηρίας και ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία. Είναι μια μέρα που μας υπενθυμίζει την υποχρέωση διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, βασιζόμενοι στις αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης.
Σε αυτό το πλαίσιο, το σχολείο μας συνέθεσε το τραγούδι “ο Φάρος” και ένωσε τη φωνή του με άλλα σχολεία για να στείλουν μήνυμα ενότητας, αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού.
Η δράση υλοποιήθηκε από τους εκπαιδευτικούς Κιτσάκη Βασιλική και Σταύρου Δημήτριο και ομάδα μαθητών.
Η μαθητική παρέλαση του σχολείου μας για την 28η Οκτωβρίου
Κατά τον εορτασμό για την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, οι μαθητές μας κράτησαν ψηλά τη σημαία και παρέλασαν προς τιμήν των ηρώων που έπεσαν στη μάχη του 1940!
Συγχαρητήρια σε όλους και όλες!!!









































































