Σήμερα ήταν η πρώτη φορά που χρησιμοποίησαμε τάμπλετστο μάθημα, για να εξασκηθούμε ομαδικά στην ορθογραφίατων αρσενικών ουσιαστικών σε -ωνας, αλλά και στις εξαιρέσεις τους!
Επειδή περάσαμε ωραία, μοιραζόμαστε μαζί σας και το παιχνίδι που παίξαμε διαδικτυακά, αλλά και μερικές φωτογραφίες μας!
Αν θες να βρεις το κουίζ, μπορείς να πατήσεις τον παρακάτω σύνδεσμο!
Φέτος προσπαθούμε να αγαπήσουμε το βιβλίομε διάφορους τρόπους… Ένας από αυτούς είναι η συμμετοχή στην ομαδική συγγραφή ενός πρωτότυπου βιβλίου μαζί με άλλα σχολεία της Ελλάδας μέσω του προγράμματος “Μικρά μολύβια-Βιβλιοδεσμοί”.
Ήδη βρισκόμαστε στο στάδιο που έχουμε καταθέσει τις προτάσεις μας και περιμένουμε να επιλεγεί η πιο ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη. Αν θέλεις να δεις τις συγγραφικές προτάσεις των σχολείων που συμμετέχουν μπορείς να ανατρέξεις στον παρακάτω σύνδεσμο
Στο τέλος της 6ης Ενότητας της Γλώσσας, με τίτλο “Ιστορίες παιδιών”, υπάρχει μια άσκηση επανάληψης για τα μέρη του λόγου (ρήμα, ουσιαστικό, επίθετο). Με αφορμή αυτή την άσκηση παίξαμε σε εξωτερικό χώρο το κατασκηνωτικό παιχνίδι “ταχυδρομείο”. Στο παιχνίδι αυτό οι παίκτες προσπαθούν να ρίξουν καρτέλες στον σωστό φάκελοσε όσο λιγότερο χρόνο γίνεται!
Αν και κουραστήκαμε λίγο, η εμπειρία ήταν ξεχωριστή!!
Υ.Γ.:Ευχαριστούμε μια από τις προηγούμενες δασκάλες του τμήματος μας, που είχε κάνει το ίδιο παιχνίδι με το τμήμα της και μας έδωσε την ιδέα!
Υ.Γ. 2: Αν κάποιος θέλει να παίξει το ίδιο παιχνίδι, μπορείς να εκτυπώσει, να πλαστικοποιήσει και να κόψει τις καρτέλες από τα παρακάτω αρχεία.
Στο μάθημα των Θρησκευτικών υπάρχει μια θεματική ενότητα, η οποία έχει τον τίτλο “Σπουδαία παιδιά”. Σε ένα από τα μαθήματά της είχαμε την ευκαρία να γνωρίσουμε ένα ξεχωριστο παιδί της Παλαιάς Διαθήκης, τον βασιλιά Δαβίδ. Πρώτα, μάθαμε για τη νίκη του εναντίον του Γολιάθ, την οποία πέτυχε χάρη στη μεγάλη πίστη του στον Θεό. Σε αυτή την προσπάθεια μας βοήθησε το παρακάτω βίντεο από σχετική ταινία κινουμένων σχεδίων (από 6:55 έως 12:25).
Έπειτα. αφού αναπαραστήσαμε την ιστορία με παγωμένες εικόνες και κάναμε ανίχνευση σκέψης, επιχειρήσαμε να πάρουμε συνέντευξη από τον βασιλιά Δαβίδ.
Στο τέλος κάναμε ομαδικά το περίγραμματου ήρωα, το οποίο μοιραζόμαστε μαζί σας! Στο εσωτερικό μέρος γράψαμε στοιχεία της εμφάνισης του Δαβίδ, όπως ¨μικρός”, “αδύναμος, “παιδί”, “σφεντόνα”. Στο εξωτερικό μέρος σημειώσαμε τις σκέψεις για τον Δαβίδ, αναφέροντας τα εξής:
Για μια ακόμη σχολική χρονιά γιορτάσαμε την σπουδαία γιορτή των Τριών Ιεράρχων, των προστατών των μαθητών, των δασκάλων και της ελληνικής παιδείας. Προκειμένου να μάθουμε για τη ζωή τους, είδαμε καταρχάς ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον αφιέρωμαπου δημιούργησε πριν μερικά χρόνια το 7ο Γυμνάσιο Νίκαιας. Το μοιραζόμαστε μαζί σας στον παρακάτω σύνδεσμο.
Η προβολή του βίντεο μπορεί να συνοδευτεί και με το ακόλουθο φύλλο εργασίας.
Έπειτα, παίξαμε ένα παιχνίδιεξωτερικού χώρου, στο οποίο συμμετείχαν όλα τα παιδιά του σχολείου μας. Το παιχνίδι ήταν συνδυασμός ενός κουιζ γνώσεων για τους Τρεις Ιεράρχες και του κατασκηνωτικού “ταχυδρομείου”, στο οποίο ρίχνεις καρτέλες μέσα σε ένα φάκελο! Στην περίπτωση μας οι φάκελοι ήταν τρεις, όσο και οι εορταζόμενοι Άγιοι!
Κάθε ομάδα, αφού απαντούσε σωστά στην ερώτηση, έπαιρνε την καρτέλα με την απάντηση και την τοποθετούσε στον αντίστοιχο φάκελο. Νικήτρια ήταν η ομάδα που θα έριχνε πρώτη όλες τις καρτέλες στους φακέλους, έχοντας κάνει τα λιγότερα λάθη!
Μοιραζόμαστε μαζί σας φωτογραφίες με τις όμορφες στιγμές που ζήσαμε και ευχόμαστε κάθε χρόνο να γιορτάζουμε στα σχολεία αυτή τη σπουδαία γιορτή με χαρά και ενθουσιασμό!
Υ.Γ.: Αν κάποιος θέλει να παίξει το παιχνίδι, μπορεί να πάρει έτοιμες τις ερωτήσεις και τις καρτέλες από τα παρακάτω αρχεία και απλά να τις πλαστικοποιήσει και να τις κόψει! Καλή διασκέδαση!
Υ.Γ. 2: Ευχαριστούμε όλους τους συναδέλφους του σχολείου για την πολύτιμη βοήθειά τους στη διεξαγωγή του παιχνιδιού!
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!
Με την έναρξη του 2024 υποδεχτήκαμε στην τάξη μας μια ακόμη βάλιτσα, αλλά λίγο διαφορετική από προηγούμενες. Δεν περιείχε βιβλία, όπως συνέβη στα “Βιβλία με ρόδες”. Αντίθετα, υπήρχε σε αυτή εκπαιδευτικό υλικό σχετικά με τα αρχαία θέατρα της Αιτωλοακαρνανίας, το οποίο δημιουργήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος “Θεατρολογώντας στην Αιτωλοακαρνανία”της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδας.
Ασχοληθήκαμε με το συγκεκριμένο θέμα τόσο γιατί είναι μέρος της ύλης μας στην Ιστορία και στη Γλώσσα όσο και γιατί στον τόπο βρίσκεται το ξακουστό αρχαίο θέατρο των Οινιαδών… Επίσης, εντάσσεται και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα στο κομμάτι της τοπικής ιστορίας.
Καταρχάς, κάναμε κάποιες από τις προτεινόμενες δραστηριότητες της βαλίτσας. Πιο συγκερκιμένα, είδαμε τη σειρά 12 επεισοδιών με τίτλο “Δημόδωρος-Μια μέρα στο αρχαίο θέατρο“, μέσα από την οποία αποκτήσαμε αρκετές γνώσεις για το θέατρο στην αρχαιότητα.
Αν θέλεις να δεις κι εσύ τη σειρά, μπορείτε να ανατρέξετε στον παρακάτω σύνδεσμο.
Έπειτα, παίξαμε πολλές φορές το εξαιρετικό επιτραπέζιοτης βαλίτσας, μέσα από το οποίο μάθαινες με παιγνιώδη τρόπο για τα πέντε αρχαία θέατρα της Αιτωλοακαρνανίας
Αφού χαρήκαμε και το υπόλοιπο περιεχόμενο της βαλίτσας, την αποχαιρετήσαμε, αφού βγήκαμε όλοι φωτογραφίες με το προσωπείοτων ηθοποιών του αρχαίου θεάτρου! Αν και κάποιες φωτογραφίες ήταν “κουνημένες”, προσπάθησε κι εσύ να ανακαλύψεις παρακάτω μαζί μας ποιος είναι ποιος…
Υ.Γ.: Αν ενδιαφέρεσαι να μάθεις περισσότερα για το πρόγραμμα “Θεατρολογώντας στην Αιτωλοακαρνανία”, μπορείς να βρεις μερικές πληροφορίες στον σύνδεσμο που ακολουθεί…
Φτάνοντας στην ενότητα της Γλώσσας που έχει σχέση με την ελιάκαι το λάδι, μελετήσαμε τον μύθο σχετικά με το όνομα της Αθήνας. Σύμφωνα με την αφήγηση, η θεά Αθηνά κέρδισε τη μονομαχία με τον Ποσειδώνα, επειδή δώρισε στους Αθηναίους το ελαιόδεντρο. Προκειμένου να μπούμε περισσότερο στον κόσμο των ηρώων, είδαμε το πιο κάτω βίντεο! Μας άρεσε πολύ, γιατί οι θεοί εμφανίζονται να συμμετέχουν σε τηλεοπτική εκπομπή!
Επίσης, αποδώσαμε την ιστορία με τις θεατρικές τεχνικές της παγωμένηςεικόνας και της ανίχνευσης σκέψης. Τέλος, δύο από εμάς πέρασαν από τον διάδρομο της συνείδησης, παριστάνοντας τον βασιλιά της Αθήνας Κέκροπα και τη γυναίκα του. Αν και προσπαθήσαμε να τους αλλάξουμε γνώμη, έμειναν ανένδοτοι! Ονόμασαν και πάλι την πόλη Αθήνα και όχι Ποσειδωνία!!
Ολοκληρώνοντας την ενότητα για την προσευχή, βρήκαμε ενδιαφέρον να ακούσουμε την Κυριακή προσευχή, το γνωστό σε όλους “Πάτερ ημών”σε διάφορες γλώσσες! Με τη βοήθεια του Google translate, η επιθυμία μας έγινε πραγματικότητα!
Έπειτα κάναμε μια μεγάλη άφισα, την οποία τοποθετήσαμε στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης μας!
Την μοιραζόμαστε μαζί σας με την ευχή όλοι να νιώθουμε την αγκαλιά του Ουράνιου Πατέρα, ανεξάρτητα από γλώσσα και προέλευση!
Συνεχίζοντας την ενασχόληση με τα γεωγραφικά διαμερίσματα στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος, ασχοληθήκαμε με την περιοχή της Μακεδονίας! Αφού μάθαμε λίγα πράγματα για τους τόπους και την ιστορία της, δουλέψαμε σε ομάδες και, με τη βοήθεια του γεωγραφικού άτλαντα, δημιουργήσαμε την παρακάτω ακροστοιχίδα-αφίσα! Δεν ξεχάσαμε να αποτυπώσουμε και το σύμβολο των Μακεδόνων βασιλιάδων, το αστέρι της Βεργίνας!
Σκοπός του σχολείου δεν είναι μόνο η γνώση… Ο κεντρικός του σκοπός πρέπει να είναι να δώσει στα παιδιά αξίες και στάσεις ζωής! Έτσι, μιας και πλησιάζουμε οι άγιες μέρες των Χριστουγέννων σκεφτήκαμε να προσφέρουμε αγάπη σε ανθρώπους που την χρειάζονται… Ακολουθώντας την πρωτοβουλία του διπλανού μας νηπιαγωγείου, φτιάξαμε απλές ζωγραφιέςμε ευχές για τα Χριστούγεννα και τη νέα χρονιά! Ύστερα τις παραδώσαμε στην Υπηρεσία Πρόνοιας του Δήμου Ιεράς Πόλης Μεσολογγίου, για να τις μοιράσει, μέσω του προγράμματος “Βοήθεια στο Σπίτι” στους ηλικιωμένουςτης περιοχής μας και να μην νιώθουν μόνοι και ξεχασμένοι!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.