Νέα έκδοση οδηγού εκπαιδευτικού για την Πληροφορική Γυμνασίου
Διαβάστε το νέο οδηγό για τον εκπαιδευτικό που αφορά τη διδασκαλία του Πληροφορικού Γραμματισμού στο Γυμνάσιο! Βέβαια, το μάθημα δε διδάσκεται δύο ώρες την εβδομάδα όπως αναφέρεται, αλλά ισχύουν οι γενικές του κατευθύνσεις. Οι σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις έχουν επηρεαστεί από το ευρύτερο θεωρητικό πλαίσιο του εποικοδομισμού. Με βάση τη φιλοσοφία του νέου Π.Σ. και την προβληματική […]
Διαγωνισμός t-shirt για τα 20 χρόνια του Linux
Το Linux Foundation είχε προκηρύξει πριν λίγο καιρό ένα διαγωνισμό t-shirt για τον εορτασμό των 20 ετών του Linux. O Γιώργος Μπουκέας υπέβαλε ένα σχέδιο και με μεγάλη του χαρά μας ανακοίνωσε ότι επιλέχθηκε μαζί με άλλα πέντε και τώρα μπαίνει στη διαδικασία της ψηφοφορίας μέχρι τις 22 Ιουνίου!
Μπορείτε να δείτε τα σχέδια και να ψηφίσετε στο http://www.linux.com/community/contests-and-polls/contests/2011-tshirt-design-content-finalists.
Του Γιώργου Μπουκέα έχει τίτλο: “Linux. Everywhere.” Αν σας αρέσει, ρίξτε του ένα βόλι. Κι αν σας αρέσει πολύ, πείτε το και στους φίλους σας.
Ευφυές σχολείο: Συλλογικότητα και εξατομίκευση
Με αφορμή το εργαστήριο Moodle το οποίο διοργανώνεται από το Δημοτικό Σχολείο Άδελε Ρεθύμνου, θέλω να αναφερθώ στο συνάδελφο Γιάννη Ανδριόπουλο, ο οποίος πραγματώνει την καινοτομία. Ο δικτυακός τόπος του εν λόγω σχολείου και οι σελίδες του συναδέλφου είναι “διαμάντια” που αξίζει όχι να τα σφετεριστείς, αλλά να τα μοιραστείς με άλλους.
Ψάχνοντας βρήκα τη σελίδα με τίτλο “Ευφυές σχολείο: Συλλογικότητα και εξατομίκευση” ένα πρόγραμμα το οποίο:
(…) έχει σαν κύριο στόχο την επεξεργασία μιας έλλογης και συνάμα παραγωγικά ευφυούς στάσης του σχολείου μας απέναντι στα προβλήματα του καιρού…
Εξάλλου:
Σε ένα ευφυές σχολείο δεν περισσεύει κανένα μέλος της κοινότητας: Κάθε γονιός, μαθητής και εκπαιδευτικός μπορεί να προσφέρει, είτε μια ξεχωριστή οπτική γωνία στην αντιμετώπιση γενικών προβλημάτων, είτε εξειδικευμένη γνώση και ικανότητα σε επιμέρους ζητήματα.
Το σχολείο του συναδέλφου συμμετέχει στο Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας και πρόσφατα παρουσίασε τις δράσεις που έχει ολοκληρώσει, καθώς κι αυτές που σχεδιάζει για το άμεσο μέλλον. Παρουσίαση Κείμενο παρουσίασης.
Εντύπωση μου έκανε και όσα αναφέρονται στο κείμενο της Παρουσίασης σχετικά με το εργαστήριο υπολογιστών:
Στο εργαστήριό μας ακολουθούμε τις διεθνώς αποδεκτές πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας και σχεδιάζουμε την εγκατάσταση ενός file server με μηδενικό ενεργειακό ίχνος: Θα τροφοδοτείται από αυτόνομο φωτοβολταϊκό σύστημα, θα διαθέτει Atom 410 επεξεργαστή και Caviar Green σκληρό δίσκο και δεν θα έχει οθόνη, μια και η διαχείρισή του θα γίνεται απομακρυσμένα.
Ας παραδειγματιστούμε!
Δημοτικό Άδελε: Εργαστήριο Moodle για εκπαιδευτικούς
Ναι, οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Άδελε διοργανώνουν ό,τι θα ζηλεύαμε να οργανώσουμε πολλοί από εμάς: ένα εργαστήριο για τη δημοφιλή πλατφόρμα Moodle. Έμεινα έκπληκτος από την πρωτοβουλία η οποία εντάσσεται στις δραστηριότητες του Δικτύου Σχολικής Καινοτομίας, στο οποίο συμμετέχει το σχολείο.
Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στους συναδέλφους οι οποίοι συμβάλλουν σε τέτοιες προσπάθειες, ειδικά στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε. Σε πείσμα της κατύφειας και εσωστρέφειας οι εκπαιδευτικοί μπορούμε να ανοίξουμε τα μυαλά και μάτια μας και να προσφέρουμε με τις γνώσεις και το μεράκι μας στην εκπαιδευτική κοινότητα και τοπική κοινωνία. Κι αυτό το γράφω όχι μόνον λόγω του παραπάνω εργαστηρίου – δραστηριότητας. Το γράφω γιατί διαβάζω όσα υπογράφει σε ένα κάλεσμα – πρόκληση ο συνάδελφος Γιάννης Ανδριόπουλος στη σελίδα για το εργαστήριο υπολογιστών του εν λόγω σχολείου:
Η έλλειψη κονδυλίων για την εκπαίδευση δεν πρέπει να οδηγήσει σε στασιμότητα. Οφείλει, αντιθέτως, να μας οδηγήσει σε έξυπνα μοντέλα εκπαιδευτικής ανάπτυξης, στα οποία ο ανθρώπινος παράγοντας είναι πολύ σπουδαιότερος από τον στενά νοούμενο οικονομικό.
δίχως να μένει σε αοριστολογίες, αλλά προτείνοντας:
ένα δομημένο σε υποδίκτυα LTSP σχολικό δίκτυο υπολογιστών, χρησιμοποιώντας νεώτερης τεχνολογίας υπολογιστές σαν servers και παλιούς, άχρηστους σχεδόν υπολογιστές σαν πελάτες. Μ’ αυτό τον τρόπο πολλαπλασιάζουμε τις θέσεις εργασίας με μηδενικό σχεδόν κόστος και μπορούμε με τα χρήματα που θα χρειαζόμαστε για να εξοπλίσουμε ένα λειψό εργαστήριο, να εξοπλίσουμε πλήρως ένα σχολείο.
Εμπνευστείτε!
Όσοι συνάδελφοι βρίσκεστε στο νομό Ρεθύμνου σπεύσατε γιατί οι θέσεις είναι περιορισμένες. Παραθέτω την πρόσκληση και το πρόγραμμα του εργαστηρίου:
Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων μας στο Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας θα πραγματοποιηθεί από την Πέμπτη 16-06-2011 μέχρι και την Κυριακή 19-06-2011 στο Δημοτικό Σχολείο Άδελε εργαστήριο εισαγωγής στο Moodle για εκπαιδευτικούς.
Το πρόγραμμα του εργαστηρίου έχει ως εξής:
Πέμπτη, 16 Ιουνίου 2011
-17.45: Προσέλευση, επιβεβαίωση εγγραφής
-18.00-18.30: Έναρξη εργαστηρίου. Παρουσίαση: Εισαγωγή στο Moodle
-18.30-19.30: Στήσιμο της πλατφόρμας στο ΠΣΔ
-19.30-19.45: Διάλειμμα
-19.45-21.30: Εργαστήριο: Στήνουμε το δικό μας Moodle
-21.30-22.00: Συζήτηση
Παρασκευή, 17 Ιουνίου 2011
-17.45: Προσέλευση
-18.00-20.00: Παρουσίαση: Εξερεύνηση δυνατοτήτων της πλατφόρμας. Εισαγωγή χρηστών, εργασία με html, ενσωμάτωση πολυμέσων, ενσωμάτωση εργαλείων web 2.0, δραστηριότητες.
-20.00-20.20: Διάλειμμα
-20.20-22.00: Εργαστήριο: Εφαρμογή
-22.00: Συζήτηση και αποτίμηση εργασίας
Σάββατο, 18 Ιουνίου 2011
-08.45: Προσέλευση
-09.00-10.00: Παρουσίαση: Εισαγωγή-Δημιουργώντας ένα μάθημα.
-10.00-10.40: Ανάθεση μαθημάτων, κατάρτιση βιβλιογραφίας και εντοπισμός πηγών μαθήματος, προγραμματισμός δημιουργίας
-10.40-11.00: Διάλειμμα
-11.00-14.00: Εργαστήριο: Φτιάχνουμε το πρώτο μας μάθημα
-14.00-14.30: Συζήτηση
Κυριακή, 19 Ιουνίου 2011
-08.45: Προσέλευση
-09.00-10.00: Παρουσίαση: Ενδοσχολικά και διασχολικά δίκτυα στο Moodle
-10.00-11.00: Παρουσιάσεις: Τα μαθήματα που φτιάξαμε
-11.00-11.20: Διάλειμμα
-11.20-12.00: Παρουσίαση: Φτιάχνοντας την αρχική σελίδα. Μενού, θέματα, blocks, χρήση html για οπτική βελτίωση. Συνοδευτικά προγράμματα: KompoZer, OpenOffice επεξεργαστής κειμένου, Gimp, FileZilla, Nautilus
-12.00-14.00: Εργαστήριο: Βελτιώνουμε την αρχική σελίδα του Moodle μας
-14.00-15.00: Τελική συζήτηση, αποτίμηση εργαστηρίου, προγραμματισμός μελλοντικών online δράσεων
15.00: Ρεφενέ ταβερνείο (ο προϋπολογισμός του εργαστηρίου είναι 0€)
Για την συμμετοχή στο εργαστήριο δεν είναι απαραίτητες περισσότερες από τις βασικές γνώσεις υπολογιστή. Οι συμμετέχοντες πρέπει απαραίτητα να έχουν στην διάθεσή τους όνομα χρήστη και κωδικούς πρόσβασης στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (του σχολείου τους ή/και δικούς τους) και έναν ενεργό λογαριασμό gmail. Οι θέσεις είναι περιορισμένες (μέγιστος αριθμός συμμετοχών είναι δώδεκα). Κάντε αίτηση συμμετοχής εδώ.
Workshop CMS: Joomla-Drupal-WordPress

Η Ένωση Ελλήνων Χρηστών & Φίλων Ελεύθερου Λογισμικού / Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα http://www.greeklug.gr, σας προσκαλεί την Κυριακή 05/06/2011 και ώρα 17:00 στο Workshop με θέμα τα δημοφιλή CMS: *Joomla-Drupal-Wordpress.
Το Workshop έρχεται ως συνέχεια των εισαγωγικών παρουσιάσεων για τα Joomla και Drupal CMS στις οποίες είχε γίνει επίδειξη της βασικής εγκατάστασης. Οιεργασίες που θα παρουσιαστούν θα ξεκινήσουν από το σημείο αυτό και θα περιλαμβάνουν τα βασικά βήματα για την ρύθμιση του CMS, όπως:
Βασικές Ρυθμίσεις, Γλωσσικά Πακέτα, Μορφοποίηση Εμφάνισης, Οργάνωση και
Εισαγωγή Περιεχομένου, Βασικές Επεκτάσεις.
Για το WordPress CMS πέρα των παραπάνω θα υπάρξει και παρουσίαση της εγκατάστασης.
Για την σωστή παρακολούθηση του Workshop παρακαλούμε ελάτε με τον Η/Υ σας και την εγκατάσταση των CMS. Όσοι δεν έχουν τις εγκαταστάσεις από τις προηγούμενες παρουσιάσεις, παρακαλούμε ας διαβάσουν τα βοηθητικά κείμενα στο forum http://forum.greeklug.gr/viewtopic.php?f=55&t=1018
για την τοπική εγκατάσταση σε XAMPP ή να προσέλθετε στις 4:30.
Αναλυτικό Πρόγραμμα
– 4:30-5:00 Ώρα Προσέλευσης, Βοηθητικές Εργασίες εγκατάστασης των CMS ως προετοιμασία μαθήματος (XAMPP)
– 5:00-6:00 Joomla
– 6:00-7:00 Drupal
– 7:00-8:00 WordPress
Πρώτο ελληνικό JoomlaDay Greece!
[vodsch 24427603]
Το Joomla!, ένα δημοφιλές και ισχυρό Ελέυθερο Λογισμικό Διαχείρισης Περιεχομένου, είχε την τιμητική του για δυο ημέρες στην Αθήνα. Στο http://joomladay.gr/ θα βρείτε όλες τις παρουσιάσεις και σχετικό υλικό για την πετυχημένη πλατφόρμα.
Προσωπικά ξεκίνησα την γνωριμία μου με το Joomla! 1.5 τον Οκτώβρη του 2010. Τώρα που δεν έχουμε μαθήματα ξεσκονίζω την έκδοση 1.6 – η αλήθεια είναι ότι δεν με χωράει ο τόπος – με στόχο να δημιουργήσω το δικτυακό τόπο του σχολείου μας με τη συνεργασία καθηγητών και μαθητών από την επόμενη σχολική χρονιά.
Μπορείτε να μάθετε περισσότερα από την ελληνική κοινότητα υποστήριξης ή να ξεκινήσετε απευθείας από το joomla.org. Σε κάθε περίπτωση και όπως συμβαίνει με κάθε ελεύθερο λογισμικό, η κοινότητα των χρηστών του είναι ενεργή και θα σου λύσει κάθε απορία. Καλή αρχή!
Η υπουργός στην εκπομπή “Στα Άκρα” της ΝΕΤ
Παρακολούθησα με πολύ ενδιαφέρον τη συνέντευξη της υπουργού Παιδείας, Άννας Διαμαντοπούλου, στην εκπομπή “ΣΤΑ ΑΚΡΑ” της ΝΕΤ. Πολλές φορές αναρωτήθηκα αν όλα όσα έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και δεκαετίες προφταίνουν να τα ζήσουν, έστω, τα δικά μας παιδιά. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν οι απαντήσεις σχετικά με τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, τη νοοτροπία των Ελλήνων, τα αξιοθάυμαστα προγράμματα που υλοποιούν συνάδελφοι εκπαιδευτικοί και που έχουν κατατεθεί στο Θεσμό αριστείας και ανάδειξης καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Τέλος, ενδιαφέρουσες είναι οι απόψεις της υπουργού για το κέντρο της Αθήνας και τους λαθρομετανάστες, αν και το πρόβλημα αφορά πάρα πολλές πόλεις της Ελλάδας και όχι μόνον της πρωτεύουσα.
Facebook και παιδική αθωώτητα
«Οταν ένα κοριτσάκι 12 ετών μου εμπιστεύθηκε ότι έχει 1.800 φίλους στο Facebook, ενώ οι γονείς της βρίσκονται στο σκοτάδι, σοκαρίστηκα. Ποια επίδραση μπορεί να έχουν όλοι αυτοί οι άνθρωποι στον ψυχισμό του παιδιού; Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις παιδιών που έχουν πέσει θύματα εκφοβισμού, εκβιασμού, παρενόχλησης ή χλευασμού» λέει η κυρία Αλεξάνδρα Καππάτου, ψυχολόγος – παιδοψυχολόγος.
Τα μικρά παιδιά δεν βάζουν στο μυαλό τους ότι πίσω από ένα προφίλ μπορεί να κρύβεται ένας άνθρωπος που ούτε συνομήλικός τους είναι ούτε έχει αθώα αισθήματα απέναντί τους. Αυτή είναι και η μεγαλύτερη παγίδα, σύμφωνα με την κυρία Καππάτου. «Για τον λόγο αυτό τα προτρέπουμε να περιλαμβάνουν στις λίστες φίλων μόνο παιδιά που γνωρίζουν, εξηγώντας τους κινδύνους που ενέχει αυτός ο ανταγωνισμός για το ποιος έχει τους περισσότερους φίλους».
Από την άλλη, όμως, δεν μπορούμε να αρνηθούμε την τάση των παιδιών να θέλουν να ανήκουν σε μια ομάδα. «Τα παιδιά σήμερα αισθάνονται δέσμια των δραστηριοτήτων με τις οποίες τα φορτώνουμε και δεν έχουν χρόνο να αναπτύξουν σχέσεις. Οπότε αυτή είναι μια διέξοδος για να χαλαρώσουν, να γελάσουν, να διασκεδάσουν, να συνομιλήσουν» επισημαίνει.
Πρόκειται για ένα απόσπασμα από το άρθρο “Τα παιδιά κάτω από τα 13 μπορούν να είναι στο Facebook;” που αναδημοσίευσε από το ΒΗΜΑ ο ενημερωτικός κόμβος του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο.
Γνωρίστε το Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας
Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για τη βιωσιμότητα και την εξέλιξη της καινοτομίας στο σχολείο και πώς μπορούν τα καινοτόμα σχολεία να αποτελέσουν φορείς διάχυσης και ανάπτυξης της καινοτομίας μέσα στο ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης; Εκπαιδευτικοί, στελέχη της εκπαίδευσης και εκπρόσωποι της ακαδημαϊκής κοινότητας θα έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν τα ζητήματα αυτά στη “Συνάντηση Εμπέδωσης και Επέκτασης Καινοτόμων Πρακτικών” που διοργάνωνει το Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας (ΔΣΚ) την Παρασκευή 20 Μαϊου 2011 και ώρα 5:00 μ.μ. στο Νέο Δημαρχειακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης (Βασ. Γεωργίου 1).
Το Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας (ΔΣΚ) απευθύνεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς και σε όλα τα ελληνικά σχολεία. Υποστηρίζει την ανάπτυξη πρωτοβουλιών εκ μέρους των ίδιων των εκπαιδευτικών. Προωθεί εκπαιδευτικές καινοτομίες στις σχολικές μονάδες και, με τη συνεργασία μεταξύ τους, επιδιώκει την ουσιαστική αλλαγή στη μορφή και στο περιεχόμενο της εκπαιδευτικής πράξης με τρόπο που να αναδεικνύει δημιουργικές μορφές εργασίας και μάθησης στο σχολείο.
Δείτε σχετικά:
Θα παρακολουθήσω τη συνάντηση και θα σας κρατήσω ενήμερους σχετικά με τα αποτελέσματά της και τις εντυπώσεις μου.
Σύνδεσμοι
Συγκέντρωσα στη σελίδα αυτή όλους τους συνδέσμους αυτού του blog για ευκολότερη αναζήτηση.
-
blogs
-
Ubuntu
-
αγωγή υγείας
-
βιβλιοθήκες
-
δικτύωση
-
εκπαίδευση
-
εκπαιδευτικοί
-
ΕΛ/ΛΑΚ
-
επιμόρφωση
-
ηλεκτρονικά περιοδικά
-
Πληροφορική
-
Σύνδεσμοι
-
ψηφιακό σχολείο
“Μην Αγγίζεις το Διαδίκτυό μου!”
Οι διαδήλωσεις σε Κωνσταντινούπολη και Άγκυρα οργανώθηκαν μέσω της ομάδας του facebook Internetime Dokunma! ή “Μην Αγγίζεις το Διαδίκτυό μου!” και αφορούσαν τη λογοκρισία στο Διαδίκτυο την οποία προσπαθεί να επιβάλει η κυβέρνηση της Τουρκίας.
Οι Τούρκοι πρέπει να διαλέξουν ανάμεσα σε τέσσερα διαφορετικά φίλτρα και να συμμορφωθούν με τις υποδείξεις. Σημειώνεται ότι η πρόσβαση στο YouTube είναι απαγορευμένη στη χώρα.
Οι εφημερίδες κάνουν λόγο για 50.000 διαδηλωτές στην πλατεία Τακσίμ και για εκατοντάδες χιλιάδες σε όλη την Τουρκία.
Περισσότερα στο http://www.turkishgreeknews.org/chiliades-toyrkoi-diadilosan-kata-tis-diadiktyakis-logokrisias-5742.html
Φωτογραφίες από το CNNTurk και από την ομάδα στο facebook.
Σημαντικά βίντεο για την Παιδεία
Επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων – Σχέδιο Νόμου για το «Θεσμικό πλαίσιο των πρότυπων πειραματικών σχολείων, ίδρυση ινστιτούτου εκπαιδευτικής πολιτικής, οργάνωση του ινστιτούτου τεχνολογίας υπολογιστών και εκδόσεων “Διόφαντος” κλπ διατάξεις» Α’ συνεδρίαση
Ολομέλεια Βουλής – Σχέδιο νόμου – Συζήτηση κατ’ άρθρον
Ολομέλεια Βουλής – Σχέδιο νόμου – Συζήτηση επί της αρχής
Άρθρο Μανδραβέλη στις Πανελλαδικές
Ως ομιλητής σε ημερίδα που οργανώνει το σχολείο σου με θέμα τη χρήση του διαδικτύου, να αναπτύξεις τις απόψεις σου σχετικά με τις υπηρεσίες που προσφέρει το διαδίκτυο στη διάδοση της γνώσης, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί αυτό να αξιοποιηθεί δημιουργικά στο πλαίσιο του σχολείου. (500-600 λέξεις)
Πρόκειται για το ζητούμενο Γ1 σε διασκευασμένο άρθρο του Πάσχου Μανδραβέλη στο οποίο κλήθηκαν να απαντήσουν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας Γενικής Παιδείας οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Φαντάζομαι μια ενημερωμένη μαθήτρια να γράφει για τη συν-δημιουργία του δικτυακού τόπου του σχολείου από μαθητές και καθηγητές με λογισμικό διαχείρισης περιεχομένου, για wikis, ασύγχρονα μαθήματα, ιστολόγια, τηλε-μαθήματα και εκπαιδευτικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Κι έπειτα φαντάζομαι την έκφραση στο πρόσωπο των φιλολόγων που θα βαθμολογήσουν παρόμοιες απαντήσεις μαθητών, όταν οι περισσότεροι από τους συναδέλφους, δυστυχώς, δεν ξέρουν ούτε να εκκινούν έναν υπολογιστή. Κι όταν καλούνται να συμμετέχουν σε ανάλογες προσπάθειες το μόνο που προσφέρουν είναι το πράσινο, το κόκκινο, το μαύρο και το μπλε στυλό για την αναγραφή βαθμών στις σοβιετικού τύπου πράσινες καρτέλες…
Προφανώς και υπάρχουν φωτισμένοι φιλόλογοι που πρωτοπορούν. Προφανώς υπάρχουν συνάδελφοι Πληροφορικής που η αδράνειά τους είναι παροιμιώδης.
Επειδή όμως με θέματα Παιδείας δεν μπορούμε πλέον να παίζουμε, παροτρύνω τους συναδέλφους όλων των ειδικοτήτων να διαβάσουν τις ανακοινώσεις επιμόρφωσης και να σπεύσουν από τη νέα σχολική χρονιά να στηρίξουν τα σχολεία με δράσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία ενσωματώνουν τις Νέες Τεχνολογίες.
Άντε, καλή επιτυχία σε όλες τις μαθήτριες και όλους τους μαθητές!
Μάικ Μάτας: Ένα ψηφιακό βιβλίο επόμενης γενιάς
Ο κατασκευαστής λογισμικού Μάικ Μάτας παρουσιάζει το πρώτο μεγάλου μήκους διαδραστικό βιβλίο για το iPad – με έξυπνα, εναλλασσόμενα μέσω αφής βίντεο και γραφικά και μερικές πολύ ευχάριστες οπτικές απεικονίσεις για να παίξετε. Το βιβλίο είναι «Η δική μας επιλογή», συνέχεια του «Μια άβολη αλήθεια» από τον Αλ Γκoρ.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο στο Ted.com με ελληνικούς υπότιτλους και να διαβάσετε στα Αγγλικά πολύ ενδιαφέροντα σχετικά σχόλια για το ηλεκτρονικό βιβλίο και το ρόλο του στην ψηφιακή εποχή.
Χάρτινοι υπολογιστές για έξυπνα τηλέφωνα και tablets
Όταν πριν 20 χρόνια σχεδιάζαμε το “χάρτινο υπολογιστή” δεν είχαμε σίγουρα στο μυαλό μας τον υπολογιστή που σου δίνει την αίσθηση ότι του γυρίζεις τις σελίδες, τον χρησιμοποιείς ως τηλέφωνο, αποθηκεύεις δεδομένα και βιβλία. Θα τον βρούμε μπροστά μας σε 5 χρόνια από τώρα, όταν θα τον έχουμε στο τσεπάκι του σακακιού μας!
Ο Dr. Vertegaal θα αποκαλύψει τον υπολογιστή στις 10 του Μάη σε συνέδριο της ACM CHI 2011 στο Βανκούβερ. Περισσότερα από το Human Media Lab στο Queen’s University.
Οι νέες τεχνολογίες στη “γωνία” της 8ης ΔΕΒΘ
Αντέγραψα από το δικτυακό τόπο της 8ης ΔΕΒΘ κείμενο το οποίο υποσχόταν και άφηνε να ελπίζουμε ότι οι νέες τεχνολογίες θα είχαν τη δική τους γωνιά. Μετά την επίσκεψή μου, το μόνο που διαπίστωσα δυστυχώς, ήταν ότι οι νέες τεχνολογίες ήταν παραχωμένες σε μια γωνιά του περιπτέρου 15, κάτω από ένα μισοφωτισμένο stand πολυκαταστήματος με 6-7 μηχανήματα ηλεκτρονικής ανάγνωσης. Το ένα από αυτά δεν είχε μπαταρία και είχε κολλήσει, όλα έδειχναν σελίδες βιβλίων στα Αγγλικά και ο νεαρός προσπαθούσε να πουλήσει το stock της εταιρείας… Απουσίαζε το Kindle της Amazon το οποίο περίμενα να δω. Στο stand του Myebooks υπήρχαν 2 i-Pads τα οποία έδειχναν ηλεκτρονικά βιβλία. Κρίμα…
Την ίδια στιγμή οι εξελίξεις στο χώρο τρέχουν, όπως είναι αναμενόμενο, με ξέφρενους ρυθμούς: Χάρτινοι υπολογιστές για έξυπνα τηλέφωνα και tablets είναι καθ’ οδόν.
Οι νέες τεχνολογίες στην 8η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου
Άλλος αέρας φυσά στην πόλη μας, τη Θεσσαλονίκη! Γιορτάζουμε την 8η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου και σας προτρέπω να την επισκεφτείτε. Στηρίζοντας το θεσμό, αγκαλιάζουμε το βιβλίο και δείχνουμε ότι μπορούμε ως κάτοικοι αυτής της πόλης να φιλοξενούμε πολιτιστικές εκδηλώσεις υψηλού επιπέδου.
Οι νέες τεχνολογίες έχουν τη δική τους γωνιά με πρωτοβουλία του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου:
Στο πλαίσιο της 8ης ΔΕΒΘ, ανταποκρινόμενο στα αιτήματα της αγοράς και των επαγγελματιών του βιβλίου για έγκαιρη ενημέρωση και διάλογο το ΕΚΕΒΙ διοργανώνει και φέτος τη μεγάλου ενδιαφέροντος γωνιά της ψηφιακής τεχνολογίας, όπου ο επισκέπτης θα μάθει το πώς το ψηφιακό βιβλίο εξελίσσεται ως προτεραιότητα και πώς αναδεικνύεται, ραγδαία, ως μέσον βιβλιοφιλίας αλλά και ως εργαλείο για νέους τρόπους ανάγνωσης.
Θα παρουσιαστούν οι τελευταίες συσκευές ηλεκτρονικής ανάγνωσης e-books (e-readers, smartphones, tablet PCs), που προκάλεσαν έντονα το ενδιαφέρον του κοινού στην περσινή πρώτη τους εμφάνιση και, ήδη, αυξάνονται στην ελληνική αγορά.
Η 8η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης:
- αποτελεί ένα μείζον πολιτιστικό γεγονός: έρχονται 190 συγγραφείς, Έλληνες και ξένοι. Πολιτιστικό πρόγραμμα
- ανοίγει διάπλατα μια πόρτα στη Μεσόγειο, αγγίζοντας την επικαιρότητα των ιδεών και των εξεγέρσεων, με το Φεστιβάλ της Μέσης Ανατολής … όταν οι ιδέες εξεγείρονται.
- διερευνά το φλέγον ζήτημα για το μέλλον του βιβλίου αλλά και της ανάγνωσης μέσα από το σχολείο, με μια θεματική και ένα διεθνές συνέδριο: «Βιβλίο και εκπαίδευση. Τι πρέπει ν’ αλλάξει;»
…αλλά και με 5 θεματικές ενότητες, αφορμές-προτάσεις για τους επισκέπτες της:
• Περίπτερο «Οδυσσέας Ελύτης», (με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γένννηση του)
• Γωνιά των Περιοδικών Λόγου και Στοχασμού
• focus στις Νέες Τεχνολογίες
• η παραδοσιακή Παιδική Γωνιά
• η νεαρή Γωνιά των Εφήβων με χορηγό το βιβλιοπωλείο ΙΑNOSΚαι μια έκπληξη με τον Δήμο Θεσσαλονίκης!…
…ένας «περίπατος πολιτισμού» που ενώνει το δημαρχιακό μέγαρο με τρία εμβληματικά μουσεία της πόλης και τον χώρο της ΔΕΒΘ καθώς και ένα ενδιαφέρον πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων και δράσεων.
Θα επισκεφτώ την έκθεση και θα σας κρατήσω ενήμερους με απόψεις και φωτογραφίες. Καλή βόλτα και καλή μας ανάγνωση!
Η Νέα Πολιτική για την Έρευνα και την Τεχνολογία
Σε τρεις νέες δράσεις Έρευνας και Τεχνολογίας, καθώς και σε αύξηση του προϋπολογισμού δράσης που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, προχωράει το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Η χρηματοδότηση όλων των δράσεων γίνεται μέσω του ΕΣΠΑ 2007 -2013 και η συνολική δημόσια επένδυση φτάνει τα 171 εκ. ευρώ.
Οι δράσεις αυτές εντάσσονται στους τέσσερις στρατηγικούς πυλώνες που ανακοίνωσε η Υπουργός Παιδείας (Ενίσχυση έρευνας, Σύνδεση έρευνας με παραγωγή, Εξωστρέφεια, Επιστήμη και Κοινωνία) και αφορούν στους πυλώνες 1 και 2 (Ενίσχυση Έρευνας και σύνδεση Έρευνας με παραγωγή αντίστοιχα).
Κατά τη Συνέντευξη Τύπου η Υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, τόνισε:
«Είμαστε σε μια δύσκολη εποχή, με την οικονομική κρίση στο ζενίθ. Όλοι μιλάμε – και σωστά – για ανάπτυξη. Έπρεπε να εκπονήσουμε ένα σχέδιο που να απαντά στις απαιτήσεις της εποχής, με κεντρική ιδέα τις μεγάλες αναπτυξιακές προτεραιότητες της χώρας και με στόχο νέα προϊόντα, υπηρεσίες, θέσεις απασχόλησης. Ο χώρος της Έρευνας και της Τεχνολογίας τίθεται σε επανεκκίνηση».
Διαβάστε το ενημερωτικό υλικό για τη Νέα Πολιτική για την Έρευνα και την Τεχνολογία.
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής: φωτογραφίες
Δείτε μερικές φωτογραφίες από το 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής, απόγευμα Τετάρτης, με την ομάδα των μαθητών του 28ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης. Συμμετέχουμε με την εργασία “Το Google Earth ως εκπαιδευτικό μέσο στο ψηφιακό σχολείο”. Σχετικά στο άρθρο Το 28ο Γυμνάσιο στο 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής!
Βίντεο για την εγκατάσταση και χρήση του Ubuntu 11.04
Ο Σίμος Ξενιτέλλης ξεκίνησε μια λίστα για την καταγραφή των διαθέσιμων βίντεο (π.χ. σε Youtube) που βοηθούν στην εγκατάσταση και χρήση του Ubuntu 11.04. Ξεκινά με το έργο του χρήστη kalaitsa (Youtube) και του νέου βίντεο που έκανε, «Εγκατάσταση του Ubuntu 11.04» http://www.youtube.com/watch?v=
Δείχνει πως κάνουμε εγκατάσταση του Ubuntu 11.04 όταν στον υπολογιστήέχουμε ήδηκάποιο άλλο λειτουργικό σύστημα (οπότε φτιάχνουμε σύστημα με dual boot). Εξηγεί με πολλές λεπτομέρειες και υπομονή τη διαδικασία.
Έχει κάνει μερικά σχόλια που συμπληρώνουν το βίντεο,
1. «Όταν έχουμε πρόσβαση στο διαδίκτυο κατά την εγκατάσταση, είναι καλό να επιλέγουμε να γίνουν οι ενημερώσεις κατά την εγκατάσταση. Διότι θα μπει και η πλήρη ελληνική υποστήριξη, καθώς και πιθανές σημαντικές διορθώσεις, όπως νέοι οδηγοί ή νέος πυρήνας. Για παράδειγμα, αν υπάρχει απαίτηση για ειδικό οδηγό για την κάρτα
γραφικών, θα μπει κατά την εγκατάσταση και το σύστημα θα λειτουργήσει καλύτερα.»
2. «Ο εγκαταστάτης εντοπίζει σε ποια χώρα βρίσκεσαι από τη λειτουργία GeoIP. Βλέπει δηλαδή την IP σου και καταλήγει στη σωστή ζώνη ώρας.»
3. «Για τη διάταξη πληκτρολογίου, επιλέγουμε το «Ελληνικά» (σκέτο). Δε βάζουμε πια αυτο το «extended/εκτεταμένο», διότι είναι μια παλιά διάταξη. Με τη διάταξη «Ελληνικά» μπορούμε να γράψουμε όλους τους διαθέσιμους χαρακτήρες ελληνικών, μαζί και με πολυτονικό, και ϡϲϕϖϛϝ (αρχαίους χαρακτήρες)».
Χρήση ΕΛ/ΛΑΚ στα ελληνικά σχολεία
Κατεβάστε την παρουσίαση του μαθητή Γιάννη Κωνσταντινίδη, μαθητή Α’ Τάξης του 2oυ ΓΕΛ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ σχετικά με τη χρήση ΕΛ/ΛΑΚ στα ελληνικά σχολεία στο 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής.
Πληροφορικός @ σχολείο ;-)
Σχετικά με μένα
About me. Edit this in the options panel.Αρχεία
- Σεπτέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2015
- Σεπτέμβριος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2014
- Σεπτέμβριος 2014
- Μάιος 2014
- Απρίλιος 2014
- Μάρτιος 2014
- Ιανουάριος 2014
- Οκτώβριος 2013
- Σεπτέμβριος 2013
- Αύγουστος 2013
- Ιούλιος 2013
- Απρίλιος 2013
- Φεβρουάριος 2013
- Δεκέμβριος 2012
- Νοέμβριος 2012
- Οκτώβριος 2012
- Σεπτέμβριος 2012
- Αύγουστος 2012
- Ιούλιος 2012
- Μάιος 2012
- Απρίλιος 2012
- Μάρτιος 2012
- Φεβρουάριος 2012
- Ιανουάριος 2012
- Δεκέμβριος 2011
- Νοέμβριος 2011
- Οκτώβριος 2011
- Σεπτέμβριος 2011
- Αύγουστος 2011
- Ιούλιος 2011
- Ιούνιος 2011
- Μάιος 2011
- Απρίλιος 2011
- Μάρτιος 2011
- Φεβρουάριος 2011
- Ιανουάριος 2011
- Δεκέμβριος 2010
- Νοέμβριος 2010
- Οκτώβριος 2010
- Σεπτέμβριος 2010
- Απρίλιος 2010
- Φεβρουάριος 2010
- Ιανουάριος 2010
- Δεκέμβριος 2009
- Οκτώβριος 2009
- Φεβρουάριος 2009
- Ιανουάριος 2009
- Δεκέμβριος 2008
- Νοέμβριος 2008
Αναζήτηση







