Νέα έκδοση οδηγού εκπαιδευτικού για την Πληροφορική Γυμνασίου
Διαβάστε το νέο οδηγό για τον εκπαιδευτικό που αφορά τη διδασκαλία του Πληροφορικού Γραμματισμού στο Γυμνάσιο! Βέβαια, το μάθημα δε διδάσκεται δύο ώρες την εβδομάδα όπως αναφέρεται, αλλά ισχύουν οι γενικές του κατευθύνσεις. Οι σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις έχουν επηρεαστεί από το ευρύτερο θεωρητικό πλαίσιο του εποικοδομισμού. Με βάση τη φιλοσοφία του νέου Π.Σ. και την προβληματική […]
Ecocity – Ecomobility στο Δ. Θεσ/νίκης
Η Διεύθυνση Εκπαίδευσης της Αντιδημαρχίας Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Θεσσαλονίκης συμμετέχει στην εκστρατεία ECOMOBILITY ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ, που θα υλοποιηθεί για 10η συνεχόμενη χρονιά στη νέα σχολική περίοδο 2012-2013.Η εκστρατεία είναι ένα σημαντικό και πολυβραβευμένο πρόγραμμα, που σχεδιάστηκε με σκοπό την ενεργοποίηση των νέων μας στον εντοπισμό προβλημάτων που προκαλούν οι συμπεριφορές μετακίνησης των πολιτών στην πόλη μας.
Κύριος στόχος της συμμετοχής του Δήμου μας στην Εκστρατεία και της συνεργασίας διοργάνωσης του προγράμματος στην πόλη μας, είναι οι ομάδες των μαθητών της Γ΄ τάξης των Γυμνασίων της περιοχής μας, να ενεργοποιηθούν και να μελετήσουν τα προβλήματα που προκαλούν οι συνθήκες και οι συνήθειες μετακίνησης στην πόλη μας.
Επιπλέον η συμβολή των σχολείων στην επένδυση για την περιβαλλοντική διάπλαση των μαθητών, είναι βέβαιο πως θα προσφέρει σημαντικά αποτελέσματα στο μέλλον και θα βοηθήσει στην καταπολέμηση συμπεριφορών μετακίνησης που δυσκολεύουν τη λειτουργία της πόλης μας και επηρεάζουν το περιβάλλον.
Στο δίμηνο Φεβρουαρίου-Μαρτίου η Επιτροπή Οργάνωσης της Εκστρατείας και ο Δήμος, θα συνδιοργανώσουμε μία σημαντική εκδήλωση για την υποδοχή και παρουσίαση των προτάσεων των εφήβων μας, που θα γίνει με τη συμμετοχή εκπροσώπων της Δημοτικής Αρχής, Φορέων, Επιστημόνων και Ενεργών Πολιτών.
Η υλοποίηση του προγράμματος εγκρίθηκε από το Υπουργείο Παιδείας Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με το υπ’ αρίθμ. πρωτ. 67528/Γ7/15-06-2012 έγγραφο.
Για τον σκοπό αυτό προσκαλούμε όλους τους ενδιαφερόμενους Διευθυντές και Εκπαιδευτικούς των Γυμνασίων του Δήμου Θεσσαλονίκης σε μία ενημερωτική συνάντηση την Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2012 και ώρα 13:00-14:00 στο Δημαρχιακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης (αίθουσα Πολλαπλών χρήσεων)
Παρακαλούμε τα Γυμνάσια του Δήμου μας να δηλώσουν συμμετοχή στην Διεύθυνση Εκπαίδευσης της Aντιδημαρχίας Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Θεσσαλονίκης, ταχ.δ/νση: Κ. Καραμανλή 38β, τ.κ.: 54639, τηλ: 2310840295, e–mail: a.chasidou@thessaloniki.gr το αργότερο μέχρι την 22/10/2012. Επίσης στον δικτυακό τόπο της εκστρατείας (www.ecomobility.gr) είναι διαθέσιμες πληροφορίες και στοιχεία για το πρόγραμμα ECOMOBILITY 2012-2013.
Αλλάζουμε όνομα κι εμφάνιση!
Αποφάσισα να αλλάξω όνομα κι εμφάνιση στο Ιστολόγιο. Πάνε πέντε χρόνια με τα ίδια “ρούχα” και με την “πληροφορική στο Γυμνάσιο”. Η χρήση Web 2.0 τεχνολογιών και δικτύων, όπως το edmodo.com στα μαθήματά μου, η ύπαρξη του users.sch.gr/goutas και η συντήρηση του 28gym-thess.thess.sch.gr έριξαν στην αδράνεια το Ιστολόγιο.
Επίσης γράφονται πλέον τόσα πολλά για την Πληροφορική στο Γυμνάσιο από πολλούς/ές συναδέρφους/ισσες. Δε νομίζω ότι ο αρχικό τίτλος εξυπηρετεί σε κάτι ιδιαίτερο.
Ωστόσο ο/η συνάδερφος/ισσα Πληροφορικής στο σχολείο έχει πολύ σηματικό ρόλο για τη σχολική κοινότητα. Πολλές φορές αυτός ο ρόλος παραγνωρίζεται. Σκοπός της νέας κατεύθυνσης του Ιστολογίου είναι να αναδείξει τις δυνατότητες που έχουμε ως εκπαιδευτικοί Πληροφορικής μέσα στο σχολείο μέσω συνεργασιών με άλλες ειδικότητες και ανάληψης διοικητικών καθηκόντων.
Θα τα λέμε και από αυτή την άποψη λοιπόν. Καλή συνέχεια.
HelleniCO (Hellenic Computing Olympiad)
Το HelleniCO (Hellenic Computing Olympiad) είναι ένας ιστότοπος που απευθύνεται κυρίως σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου με βασικό στόχο την προετοιμασία τους για τη συμμετοχή στην Διεθνή και Βαλκανική Ολυμπιάδα Πληροφορικής. Παράλληλα όμως απευθύνεται και σε άτομα οποιασδήποτε ηλικίας που έχουν πάθος με τον προγραμματισμό και τους αλγορίθμους.
Δημιουργώντας ένα λογαριασμό στο HelleniCO μπορείς να διασκεδάσεις μαθαίνοντας την τέχνη της αλγοριθμικής επίλυσης προβλημάτων. Εκατοντάδες προβλήματα και προκλήσεις ξεδιπλώνονται μπροστά σου έτοιμα να τα λύσεις. Γράψε και στείλε τη λύση σου σε μια από τις δεκτές γλώσσες (C/C++/Pascal) και το αυτόματο σύστημα αξιολόγησης θα σου πει αν είναι σωστή ή όχι. Παράλληλα, με τα κείμενα θεωρίας που θα βρεις σε κάθε ενότητα, θα μπορέσεις να διευρύνεις τις αλγοριθμικές σου γνώσεις.
Νιώσε την αγωνία και τον ενθουσιασμό καθώς η γνώση και η εμπειρία σε διαπερνούν και φτάσε στην κορυφή.
Γίνε μέλος τώρα!
Edmodo: Ασφαλές Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης & Ηλεκτρονικής Μάθησης
Παρουσίαση στο 4o Συνέδριο Πληροφορικής στην Εκπαίδευση.
Ενδιαφέροντες σύνδεσμοι από το CIE2012
Παραθέτω μια σειρά από ενδιαφέροντες συνδέσμους, διαθέσιμοι και στο Twitter #GRedu #CIE2012 όπως παρουσιάστηκαν σε εισηγήσεις στο 4o Συνέδριο Πληροφορικής στην Εκπαίδευση:
- http://openwonderland.org/
- OpenStudy: Study Together http://openstudy.com/
- Flexbook – Wikipedia, the free encyclopedia http://en.wikipedia.org/wiki/Flexbook
- http://3gym-metam.att.sch.gr/lams.htm e-μαθήματα στο 3ο Γυμνάσιο Μεταμόρφωσης με LAMS
- http://www.diigo.com/ Collect and Highlight, Then Remember
- http://opensoft.sch.gr/ ΕΛ/ΛΑΚ για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
- http://www.open.ac.uk/ The Open University, UK
Πρόγραμμα “Μάθηση μέσω Σχεδιασμού”
H ιστορία αρχίζει πραγματικά με την οριοθέτηση του Νέου Σχολείου – ένα μέρος όπου οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά ως παραγωγοί γνώσης και στο οποίο οι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν έναν επαγγελματικό ρόλο, που έχει μετασχηματιστεί, λειτουργώντας ως σχεδιαστές μαθησιακών περιβαλλόντων (ηλεκτρονικών υβριδικών και δια ζώσης) μάθησης. Αυτή η νέα οριοθέτηση μας οδηγεί να αρθρώσουμε τις κατευθυντήριες Αρχές για τη Μάθηση μέσω Σχεδιασμού, εγκαθιστώντας την «παιδαγωγική», στο πλαίσιο «των προγραμμάτων σπουδών» και «της εκπαίδευσης».
Αν θέλετε να ξεκινήσετε αμέσως μπορείτε να συνδεθείτε με το Σχεδιαστικό Περιβάλλον Μάθηση μέσω Σχεδιασμού, για να δείτε τη δημοσιευμένη δουλειά των εκπαιδευτικών ή αν προτιμάτε ένα πιο θεωρητικό σημείο εκκίνησης, ακολουθήστε τα οκτώ απλά βήμα Σύντομης Εκκίνησης.
Comenius project από έξι χώρες
To edmodo στο συνέδριο “Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση (4th CIE2012)”
Το περιβάλλον του edmodo, η παιδαγωγική του αξία και η εφαρμογή του στις τάξεις του 28ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, πάνε στο 4ο συνέδριο “Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση”.
Το Συνέδριο διοργανώνεται από το Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς και το Τμήμα Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου σε συνεργασία με την ΕΠΥ και εστιάζεται στην Πληροφορική, αλλά και στις ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Θα λάβει χώρα και φέτος στους χώρους του Πανεπιστημίου Πειραιώς, 5-7 Οκτωβρίου 2012, παράλληλα με το PCI2012. Για περισσότερες λεπτομέρειες και το πρόγραμμα επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Συνεδρίου (http://di.ionio.gr/cie/).
Σχεδιασμός & εφαρμογή της ενεργητικής μάθησης μέσα από 6 διαφορετικές οπτικές…
Το “Learning by six Thinking Hats” είναι ένα project το οποίο υλοποιείται από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών) με τη μεθοδολογία της «Ιστοεξερεύνησης» – Web Quest και βασίζεται στο θεωρητικό μοντέλο του Edward de Bono “Six Thinking Hats” – τα έξι καπέλα σκέψης.
Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν:
- αναζητούν πληροφορίες (πολυμορφικό υλικό) από ιστοσελίδες (WebQuest) που τους προτείνονται για το σκοπό αυτό αναφορικά με θέματα που αναφέρονται σε διαστάσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας όπως, μορφές ενεργητικής μάθησης (brainstorming,reverse brainstorming, snowballing, Think – Pair – Share κ.ά), μάθηση μέσω σχεδιασμού (learning by design), εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης, επιμόρφωση κ.ά..
- προτείνουν οι ίδιοι υλικό (ιστοσελίδες, πληροφορίες, άρθρα, βίντεο) και γενικότερα πολυμορφικό υλικό που αφορά στα υπό διαπραγμάτευση θέματα και αλληλεπιδρούν.
- αναστοχάζονται σχετικά με τα θέματα που προτείνονται μέσα από έξι διαφορετικές οπτικές, (έξι ομάδες εργασίας) σε κάθε μία από τις οποίες έχει δοθεί, για λόγους συμβολισμού, ένα χρώμα (άσπρο, κίτρινο, πράσινο, κόκκινο, μαύρο και μπλε καπέλο). (Six Thinking Hats). [η ένταξη στις ομάδες θα γίνει τυχαία μετά από κλήρωση και οι εκπαιδευτικοί που θα τοποθετηθούν σε ομάδες θα συνεργάζονται ανά ομάδα χρησιμοποιώντας εργαλεία σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης]
- στο τέλος της διαδικασίας οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στη διαδικασία θα βγουν από το ρόλο τους και θα επιλέξουν ατομικά και αιτιολογημένα το καπέλο (οπτική) που τους αντιπροσωπεύει περισσότερο.
D. Koller: What we’re learning from online education
Στην ομιλία της στο TED η Daphne Koller περιγράφει την αναγκαιότητα και τα συμπεράσματα από την εφαρμογή της online εκπαίδευσης. Η κυκλοφορία των ιδεών και της γνώσης έχει ήδη ανέβει σε άλλα, διαδικτυακά οχήματα, ταξιδεύει με ταχύτητες προσαρμοσμένες στις προσωπικές ανάγκες του εκπαιδευόμενου, δεν αναγνωρίζει τα φυσικά σύνορα.
Οι διανοούμενοι, μα κυρίως οι πολιτικοί που επιλέγουμε να θέσουν τις βάσεις ενός άλλου, διαφορετικού κόσμου, οφείλουν να αφουγκραστούν τις αλλαγές και να δουλέψουν για το δικαίωμα όλων στην εκπαίδευση. Η ισότητα περνάει μέσα από τις ίσες ευκαιρίες. Ίσως οι νέες τεχνολογίες να αποτελούν το νέο, ελπιδοφόρο μέσο για τον κόσμο μας.
Αποτελέσματα “Αριστείας 2012”
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Για την Πράξη «Θεσμός αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 & 3, – Οριζόντια Πράξη, του
Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», η οποία συγχρηματοδοτείται από
το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και από εθνικούς πόρους.
Η Κεντρική Επιστημονική Επιτροπή Θεσμού Αριστείας 2012 ευχαριστεί θερμά όλους τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που συμμετείχαν ενεργά στην Πράξη, αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι οι εκπαιδευτικοί μας, παρά τις αντιξοότητες, μπορούν να υποστηρίξουν την εκπαίδευση μέσα από την έρευνα και την καινοτομία.
Ο Θεσμός βρήκε μεγάλη ανταπόκριση και σημείωσε μεγάλη επιτυχία για 3η συνεχόμενη χρονιά, αφού κατατέθηκαν 470 έργα από 850 εκπαιδευτικούς, ενώ ο πληροφοριακός κόμβος (http://excellence.sch.gr) δέχτηκε περισσότερες από 230.000 επισκέψεις φτάνοντας συνολικά τις 440.000.
Η κατανομή της αξιολόγησης των υποβληθέντων έργων έγινε λαμβάνοντας υπόψη το θεματικό πεδίο ανά ειδικότητα και η αξιολόγησή τους ολοκληρώθηκε με τη βοήθεια μη αμειβόμενης Επιστημονικής Επιτροπής, αποτελούμενης από 210 μέλη. Τα μέλη της ανωτέρω επιτροπής αποτελούνταν από Καθηγητές Πανεπιστημίου, π. Παρέδρους Π.Ι., Σχολικούς Συμβούλους, καθώς και εκπαιδευτικούς με αυξημένα
προσόντα.
Η διαδικασία αξιολόγησης προέβλεπε διπλή ανώνυμη κρίση και βαθμολόγηση, ενώ η τελική βαθμολογία κάθε έργου προέκυψε από το άθροισμα της βαθμολογίας των 2 κριτών. Κάθε κριτής μπορούσε να βαθμολογήσει ένα έργο από 1 μέχρι 180 μονάδες, στηριζόμενος σε συγκεκριμένα κριτήρια και προδιαγραφές. Στις περιπτώσεις που η διαφορά ανάμεσα στους δύο κριτές ήταν μεγαλύτερη των 80 μονάδων και ο ένας εκ των δύο κριτών είχε καταθέσει βαθμολογία μεγαλύτερη των 150 μονάδων, υπήρξε επαναξιολόγηση των έργων από 3ο κριτή αντίστοιχης ειδικότητας. Η τελική βαθμολογία των έργων αυτών προέκυψε από το διπλασιασμό της βαθμολογίας του 3ου κριτή. Η τελική κατάταξη των έργων προέκυψε από τη συνολική βαθμολογία ανά έργο, ανεξαρτήτως ειδικότητας ή θεματικού πεδίου.
Όλοι οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να πληροφορηθούν για τη βαθμολογία του έργου τους, καθώς και για τα σχόλια της αξιολόγησης, με επιτυχή σύνδεση στο πληροφοριακό σύστημα της Αριστείας. Επίσης, στην αρχική σελίδα του συστήματος έχει αναρτηθεί η λίστα των έργων, ταξινομημένη με βάση τα αποτελέσματα της βαθμολογίας τους. Από τη λίστα αυτή θα βραβευθούν τα 100 πρώτα έργα και όσα ισοβαθμούν με το 100ο.
Για την ολοκλήρωση της προσπάθειας οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ, όχι μόνο στους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν σ’ αυτήν, αλλά και στα μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής αξιολόγησης που υποστήριξαν το Θεσμό και έκριναν τα έργα που υποβλήθηκαν.
Από την Κεντρική Επιστημονική Επιτροπή Θεσμού Αριστείας 2012.
TED: Ομιλίες για την Εκπαίδευση
Πρόκειται για μια λίστα από 12 εμπνευσμένες ομιλίες – βίντεο στο TED.com σχετικά με την εκπαίδευση.
- Introducing TED-Ed: Lessons Worth Sharing (02:12)
- Sir Ken Robinson: Bring on the Learning Revolution (20:57)
- Conrad Wolfram: Teaching kids real math with computers (19:19)
- Mae Jemison on teaching arts and sciences together (16:19)
- Salman Khan: Let’s use video to reinvent education (20:27)
- Dan Meyer: Math class needs a makeover (15:48)
- Dave Eggers: 2008 TED Prize wish: Once Upon a School (24:30)
- Ann Cooper: Reinventing the school lunch (19:43)
- Daniel Pink on the surprising science of motivation (18:37)
- Clifford Stoll: 18 minutes with an agile mind (17:51)
- Emily Pilloton: Teaching design for change (16:44)
- John Hunter on the World Peace Game (20:28)
Παρουσίαση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Το διήμερο 9 και σήμερα 10 Μάη οι ομάδες Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των σχολείων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης παρουσίασαν τα προγράμματά τους. Τα μέλη της ομάδας Αγωγής Υγείας του σχολείου μας παρουσίασαν το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα “Ασφαλώς στο Διαδίκτυο”. Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που με μεράκι και ενθουσιασμό ολοκλήρωσαν επιτυχώς το πρόγραμμα!
4ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Ο Σίμος Σιδέρης από τη Β’ τάξη του 28ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης παρουσιάζει την εργασία του με θέμα “Χρήση Εργαλείων για τη Δημιουργία Διαδικτυακού Ραδιοφωνικού Σταθμού”, στο Νόησις. Στον όροφο όπου παρουσιάζονται e-posters το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο εκπέμπει απευθείας τον παλμό του συνεδρίου με συνεντεύξεις και πολύ μουσική. Ο σχετικός σύνδεσμος είναι ο http://vod.sch.gr/video/iptv/646.
Από τον Προγραμματισμό στα Συστήματα – Αναπτύσσοντας έναν πιο έξυπνο κόσμο
Διάλεξη του Καθ. Ιωσήφ Σηφάκη στο πλαίσιο των 20 χρόνων του Τμ. Πληροφορικής Α.Π.Θ. & των 100 ετών από τη γέννηση του A. Turing
Παρασκευή 4 Μαϊου 2012 στις 12:00, 3ης Σεπτεμβρίου Παν/πολη
Το Τμ. Πληροφορικής του Α.Π.Θ. έχει προσκαλέσει τον Καθ. Ιωσήφ Σηφάκη κάτοχο του βραβείου ACM Turing Award 2007 (αντίστοιχου του Nobel για την Πληροφορική) για μία διάλεξη με θέμα: From Programs to Systems – Building a Smarter World Από τον Προγραμματισμό στα Συστήματα – Αναπτύσσοντας έναν πιο έξυπνο κόσμο.
Η ομιλία εντάσσεται στη σειρά διακεκριμένων ομιλητών «Λέων ο Μαθηματικός» (dls.csd.auth.gr). Θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 4 Μαϊου 2012, στο αμφιθέατρο ΙΙ του Κέντρου Διάδοσης Ερευνητικών Αποτελεσμάτων του Α.Π.Θ. (ΚΕΔΕΑ), 3ης Σεπτεμβρίου – Πανεπιστημιούπολη, στις 12:00. Θα υπάρξει ζωντανή αναμετάδοση της εκδήλωσης από την ιστοσελίδα του Τμ. Πληροφορικής, www.csd.auth.gr.
Περίληψη της ομιλίας στα Αγγλικά:
Modern computing systems break with traditional systems such as desktop computers and servers, in various ways: 1) they are instrumented in order to interact with physical environments; 2) they are interconnected to allow interaction between people and objects in entirely new modes; 3) they must be smart to ensure predictability of events and optimal use of resources. Currently, we lack theory methods and tools for building cost-effectively trustworthy systems.
In this talk, I will discuss the evolution of Computer Science driven by the exponential progress in technology and the explosion of applications, and in particular its shift of focus from programs to systems. I will show how modern computing systems challenge our capabilities for ensuring their trustworthiness. I will advocate for a coherent scientific foundation of system design and present a vision for its development in three work directions: 1) Linking the cyber and the physical worlds; 2) Correctness-by-construction; 3) Adaptivity.
The talk will conclude with general remarks about the nature of Computer Science as a scientific discipline in its own right, and advocate for a deeper interaction and cross-fertilization with other more mature disciplines.
Σύντομο βιογραφικό του Καθ. Ιωσήφ Σηφάκη (www–verimag.imag.fr/~sifakis/):
Ο Ιωσήφ Σηφάκης είναι Καθηγητής στο École Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL) της Ελβετίας και διευθυντής του Ερευνητικού Εργαστηρίου Verimag στη Grenoble της Γαλλίας, που ίδρυσε ο ίδιος. Σπούδασε Ηλεκτρολόγος Μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο και Επιστήμη των Υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο της Grenoble. Είναι διεθνώς γνωστός για την πρωτοποριακή του δουλειά στο χώρο της σχεδίασης ενσωματωμένων συστημάτων (embedded systems) και της επαλήθευσης (verification). Συνέβαλε καθοριστικά στην ανάπτυξη της επιστημονικής περιοχής του Model Checking, που σήμερα είναι η πιο διαδεδομένη τεχνική επαλήθευσης συστημάτων στη βιομηχανία. Τα τρέχοντα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζουν στην περιοχή της συστηματικής σχεδίασης συστημάτων (rigorous system design) με τεχνικές δομικά ορθής (correct–by–construction) σχεδίασης. O Καθ. Σηφάκης έχει εκτεταμένη εμπειρία από το χώρο της βιομηχανίας ανάπτυξης συστημάτων, κυρίως μέσα από δραστηριότητα συμβουλευτικής και τη συμμετοχή του σε μεγάλο αριθμό βιομηχανικών projects.
Διακρίσεις και βραβεία: ACM Turing Award 2007, CNRS Silver Medal 2001, Μέλος της Γαλλικής Ακαδημίας Επιστημών, της Γαλλικής Ακαδημίας Μηχανικών και της Academia Europea, Grand Officer of the French National Order of Merit, Commander of the Legion of Honour.
Το διαδίκτυο στον κόσμο και ο κόσμος του διαδικτύου
Το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Εφηρμοσμένης Επικοινωνίας και το Τμήμα Επικοινωνίας & ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών διοργανώνουν για έβδομη συνεχή χρονιά τον κύκλο διαλέξεων «Ζητήματα Επικοινωνίας». Σας προσκαλούμε να παρευρεθείτε στην τέταρτη εκδήλωσή μας, με θέμα: «Το διαδίκτυο στον κόσμο και ο κόσμος του διαδικτύου. Συμπεράσματα από το World Internet Project» .
Παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό το World Internet Project (WIP), μια διεθνής συνεργασία 35 ινστιτούτων, ερευνητικών κέντρων και πανεπιστημιακών τμημάτων που συντονίζονται από το Center of Digital Future της Annenberg School, USC. Εταίρος του WIP είναι και η Κύπρος, όχι όμως η Ελλάδα. Στην εκδήλωση θα σχολιαστούν τα βασικά ευρήματα που αφορούν τη χρήση του διαδικτύου στην Ελληνοκυπριακή και Τουρκοκυπριακή κοινότητα.
Ειδική αναφορά θα γίνει στις διαδικτυακές συναλλαγές, στη χρήση του διαδικτύου από τους νέους, καθώς και στον τρόπο που αυτό μπορεί να συμβάλλει στο διάλογο γύρω από το Κυπριακό πρόβλημα. Με το κοινό συζητούν οι προσκεκλημένοι ομιλητές από το Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου: Νικόλας Τσαπατσούλης, Επίκουρος Καθηγητής Δήμητρα Μηλιώνη, Λέκτορας Βάϊα Δουδάκη, Λέκτορας και οΚαθηγητής του Τμήματος Επικοινωνίας & ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών και εκπρόσωπος του WIP στην Κύπρο κ. Νίκος Δεμερτζής, ο οποίος θα συντονίσει και τη συζήτηση. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 24 Απριλίου 2012, στο Κεντρικό Κτήριο του Πανεπιστημίου Αθηνών (Πανεπιστημίου 30), στο «Αμφιθέατρο Άλκης Αργυριάδης», ώρα 6:00 μ.μ.
Ο Διευθυντής του ΕΠΙΕΕ
Καθηγητής Μιχάλης Μεϊμάρης
Η εκδήλωση είναι ανοικτή στο κοινό. Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης. Το event στο facebook: http://www.facebook.com/events/300416636697525/ Υπεύθυνη επικοινωνίας: Ρούλα Λάββα, τηλ: 210 3689413, rtsitsop@media.uoa.gr
Ubuntu 12.04: έρχεται στις 26 Απρίλη
Η νέα LTS έκδοση της δημοφιλούς διανομής Ubuntu έρχεται επίσημα στις 26 Απρίλη. Ως Ubuntu 12.04 LTS PrecisePangolin θα υποστηρίζεται για πέντε χρόνια. Αν θέλετε να περάσετε λοιπόν στο χώρο των μη εμπορικών Λειτουργικών Συστημάτων και να δοκιμάσετε την εγκατάσταση του Ubuntu δίπλα στα προεγκατεστημένα σας εμπορικά Windows7, παρακολουθείστε το βίντεο με τις αναλυτικές οδηγίες. Αν και αφορά την έκδοση 11.10 του Ubuntu, ωστόσο η διαδικασία είναι κοινή για όλες τις διανομές του.
Διανύω την πέμπτη συνεχή χρονιά αποκλειστικής χρήσης του Ubuntu και είμαι ενθουσιασμένος από την ανταπόκρισή του στη χρήση των εφαρμογών και του υλικού. Στα πέντε αυτά χρόνια δε θυμάμαι να αναπολώ στιγμές με Windows, το αντίθετο μάλιστα. Έχω γλυτώσει από μπλε οθόνες, απροειδοποίητες αναβαθμίσεις και εμπορικού χαρακτήρα δυστροπίες. Περισσότερο από όλα χαίρομαι την πληθώρα του δωρεάν και νόμιμου – ελεύθερου λογισμικού το οποίο το Λειτουργικό Σύστημα του υπολογιστή μου εντοπίζει, μεταφορτώνει και εγκαθιστά με χαρακτηριστική άνεση, την αλληλεγγύη της κοινότητας στα διάφορα φόρουμ, όπως του ελληνικού στο https://forum.ubuntu-gr.org/ και την προθυμία των μελών στις λίστες να απαντήσουν σε απορίες άλλων χρηστών. Οι περισσότεροι άνθρωποι του Linux που έτυχε να γνωρίσω από κοντά δείχνουν πρόθυμοι να διαμοιραστούν τις γνώσεις και εμπειρίες τους.
Είναι πολύ ενθαρρυντικό ότι το εργαστήριο του σχολείου μας λειτουργεί επίσης για πέμπτη συνεχή χρονιά με Ubuntu σε υπολογιστές που ίσως με Windows να είχαν προβλήματα λειτουργίας λόγω παλαιότητας. Αρκετοί μαθητές έχουν κάποια διανομή του εκγατεστημένη μαζί με τα Windows στου δικούς τους προσωπικούς υπολογιστές.
Μεταβείτε λοιπόν άφοβα στο χώρο του Ubuntu, έστω και δοκιμαστικά!
ActionAid: Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση 2012
Όσοι και όσες συμμετέχετε ως εκπαιδευτικοί στην ενημέρωση της ActionAid για την Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση 2012, μπορείτε να μεταβείτε στο σύνδεσμο για μια σχετική παρουσίαση που ετοίμασα. Το υλικό προέρχεται από την ActionAid.
Καλή επιτυχία στις δράσεις σας!
Το 28ο Γυμνάσιο στο 4ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής!
Νόησις σου ξαναρχόμαστε! Για δεύτερη συνεχή χρονιά μαθητής του σχολείου μας περνά στη δεύτερη φάση του 4ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής με e-poster! Η εργασία έχει θέμα “Χρήση εργαλείων για τη δημιουργία διαδικτυακού ραδιοφωνικού σταθμού”. Eμπνευστής και δημιουργός της είναι ο Σίμος Σιδέρης της Β’ τάξης του σχολείου μας. Πολλά συγχαρητήρια για την αξιέπαινη προσπάθεια του Σίμου κι εύχομαι πάντα επιτυχίες!
Στην τελική φάση του συνεδρίου θα παρουσιαστούν συνολικά 95 εργασίες και 56 e-Posters. Περισσότερα στο http://www.math-syn-pli.gr/
ActionAid: Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση
Στο 28ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετέχουμε στην Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση (22 – 28 Απριλίου 2012) της ActionAid. Ενώνουμε τις φωνές μας με εκατομμύρια άλλους από ολόκληρο τον κόσμο διεκδικώντας “Δικαιώματα από την πρώτη μέρα!” – Εκπαίδευση και Φροντίδα στην πρώιμη παιδική ηλικία.
Η φετινή εκστρατεία εστιάζει σε έναν από τους πιο παραμελημένους στόχους που τέθηκαν από την UNESCO και αφορά στην εκπαίδευση και φροντίδα των παιδιών στην πρώιμη παιδική ηλικία. Θεωρητικοί και ερευνητές της αναπτυξιακής επιστήμης δείχνουν ότι τα πρώτα χρόνια της ζωής του ανθρώπου, και πιο συγκεκριμένα από 0 έως 8 ετών, παίζουν καθοριστικό ρόλο στην κατοπινή του ανάπτυξη και τη μετέπειτα πορεία τους στο σχολείο. Η προσχολική φροντίδα και εκπαίδευση είναι μια σημαντική πτυχή της δια βίου μάθησης, μια διαδικασία που αρχίζει κατά τη γέννηση, με την πρώιμη παιδική ηλικία είναι η πιο κρίσιμη περίοδο στην ανθρώπινη ανάπτυξη.
Ενημερωτικό υλικό για την οργάνωση των δράσεών σας μπορείτε να βρείτε στις παρακάτω διευθύνσεις:
Πληροφορικός @ σχολείο ;-)
Σχετικά με μένα
About me. Edit this in the options panel.Αρχεία
- Σεπτέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2015
- Σεπτέμβριος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2014
- Σεπτέμβριος 2014
- Μάιος 2014
- Απρίλιος 2014
- Μάρτιος 2014
- Ιανουάριος 2014
- Οκτώβριος 2013
- Σεπτέμβριος 2013
- Αύγουστος 2013
- Ιούλιος 2013
- Απρίλιος 2013
- Φεβρουάριος 2013
- Δεκέμβριος 2012
- Νοέμβριος 2012
- Οκτώβριος 2012
- Σεπτέμβριος 2012
- Αύγουστος 2012
- Ιούλιος 2012
- Μάιος 2012
- Απρίλιος 2012
- Μάρτιος 2012
- Φεβρουάριος 2012
- Ιανουάριος 2012
- Δεκέμβριος 2011
- Νοέμβριος 2011
- Οκτώβριος 2011
- Σεπτέμβριος 2011
- Αύγουστος 2011
- Ιούλιος 2011
- Ιούνιος 2011
- Μάιος 2011
- Απρίλιος 2011
- Μάρτιος 2011
- Φεβρουάριος 2011
- Ιανουάριος 2011
- Δεκέμβριος 2010
- Νοέμβριος 2010
- Οκτώβριος 2010
- Σεπτέμβριος 2010
- Απρίλιος 2010
- Φεβρουάριος 2010
- Ιανουάριος 2010
- Δεκέμβριος 2009
- Οκτώβριος 2009
- Φεβρουάριος 2009
- Ιανουάριος 2009
- Δεκέμβριος 2008
- Νοέμβριος 2008
Αναζήτηση



