Νέα έκδοση οδηγού εκπαιδευτικού για την Πληροφορική Γυμνασίου
Διαβάστε το νέο οδηγό για τον εκπαιδευτικό που αφορά τη διδασκαλία του Πληροφορικού Γραμματισμού στο Γυμνάσιο! Βέβαια, το μάθημα δε διδάσκεται δύο ώρες την εβδομάδα όπως αναφέρεται, αλλά ισχύουν οι γενικές του κατευθύνσεις. Οι σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις έχουν επηρεαστεί από το ευρύτερο θεωρητικό πλαίσιο του εποικοδομισμού. Με βάση τη φιλοσοφία του νέου Π.Σ. και την προβληματική […]
8ο Συνέδριο ΕΕΕΠ‐ΔΤΠΕ ‐ «Το ψηφιακό σχολείο»
8ο Συνέδριο ΕΕΕΠ‐ΔΤΠΕ ‐ «Το ψηφιακό σχολείο»
Πολυχώρος «Απόλλων» Νομαρχίας Πειραιά ‐ 22 & 23 Οκτωβρίου 2011
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Η Επιστημονική Ένωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας για τη διάδοση των Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση (Επιστημονικός Σύλλογος ‐ αρ. απόφ. αναγν. Πρωτοδικείου Αθηνών: 629/2004 ‐ http://www.eeep.gr) προσκαλεί τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς για κατάθεση εργασιών και συμμετοχή τους μετά από κρίση, στο 8ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο ΕΕΕΠ‐ΔΤΠΕ ‐ με τίτλο «Το ψηφιακό σχολείο» ‐ ημερομηνίες πραγματοποίησής του: 22 & 23 Οκτωβρίου 2011, στον Πολυχώρο «Απόλλων», στον Πειραιά.
1. Στόχοι του Συνεδρίου:
- Η παρουσίαση σύγχρονων προσεγγίσεων στην εκπαιδευτική πράξη
- Η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σε θέματα διδακτικής μεθοδολογίας κι εναλλακτικών προσεγγίσεων στην αξιοποίηση των Τ.Π.Ε.
- Η ανταλλαγή εμπειριών και τεχνογνωσίας από εκπαιδευτικούς που εμπλέκονται με εφαρμογές Τ.Π.Ε. στο χώρο δράσης τους.
- Ο γόνιμος προβληματισμός και ο δημιουργικός διάλογος πάνω σε περιπτώσεις αξιοποίησης των Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση, που θα αναδείξει σημεία θετικής αλλά και αρνητικής κριτικής, απέναντι σε μεθοδολογίες, εργαλεία και πρακτικές που ενσωματώνουν τις ΤΠΕ.
2. Ποιους αφορά:
- Εκπαιδευτικούς Προδημοτικής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
- Εκπαιδευτικούς κάθε ειδικότητας, με διάθεση χρήσης των Τ.Π.Ε. στην τάξη
- Φοιτητές προπτυχιακούς & μεταπτυχιακούς καθώς και υποψήφιους διδάκτορες του πεδίου των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση
- Επιστήμονες με ενδιαφέρον στον τομέα της αξιοποίησης των Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση
- Φίλους της εκπαίδευσης με ενδιαφέροντα στις Τ.Π.Ε. και τις εφαρμογές τους στην εκπαίδευση
3. Οι εργασίες που θα υποβληθούν για συμμετοχή, θα κριθούν από την Επιστημονική Επιτροπή (μελών Δ.Ε.Π. ελληνικών πανεπιστημίων).
4. Θεματολογία συνεδρίου:
- Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία και μάθηση, στην προδημοτική εκπαίδευση, στην πρωτοβάθμια & στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
- Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διοικητική υποστήριξή της εκπαίδευσης.
- Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη διδακτική αξιοποίηση των ΤΠΕ
- Μελέτες και έρευνες, σχετικά με θέματα Τ.Π.Ε στην εκπαίδευση στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
- Εκπαιδευτικό λογισμικό
- Edutainment
- Εκπαιδευτικό Διαδίκτυο (Εκπαιδευτικές πύλες, ηλεκτρονικές κοινότητες μάθησης και εφαρμογές e-Learning, συνεργατική μάθηση, συνεργασίες σχολείων, μαθητών εκπαιδευτικών).
- Διαδικτυακά γνωστικά εργαλεία, σχολικές ιστοσελίδες: σχεδίαση δομής, περιεχομένου και εργαλείων, αξιολόγηση εκπαιδευτικών δικτυακών τόπων
- Θέματα ασφάλειας του Διαδικτύου. Κοινωνικές και παιδαγωγικές επιπτώσεις της χρήσης του διαδικτύου από τους νέους. Διαδίκτυο και παιδί
- Web 2.0, Blogs, Wikis & Εκπαίδευση
- Πνευματικά δικαιώματα και διαδίκτυο
- Χρήση του διαδικτύου στην επιμόρφωση κι εκπαίδευση από απόσταση.
- Άτυπη εκπαίδευση & Τ.Π.Ε.
- Εκπαιδευτική πολιτική & ΤΠΕ
- Εκπαιδευτική Ρομποτική
- Διαδραστικός πίνακας & διδασκαλία
- Ψηφιακή τάξη
- Μιντιακός γραμματισμός (Media Literacy)
5. Επιζητούμενες εργασίες:
- Εισηγήσεις
- Σύντομες ανακοινώσεις.
- Αναρτήσεις αφίσας.
- Παρουσιάσεις εκπαιδευτικού λογισμικού.
6. Κρίσιμες ημερομηνίες:
- Ως την 1η Μαΐου 2011: Υποβολή ολοκληρωμένων κειμένων εργασιών για πρώτη κρίση.
- 22 & 23 Οκτωβρίου 2011 (Σαββατοκύριακο): Διεξαγωγή του Συνεδρίου.
Λεπτομέρειες για τη διαδικασία υποβολής εργασίας, εγγραφής σύνεδρου, και άλλες πληροφορίες δίνονται αναλυτικά στο δικτυακό τόπο του συνεδρίου: http://synedrio8.com & http://thedigitalschool.gr. Τηλέφωνο επικοινωνίας με την Οργανωτική Επιτροπή: 210.9858645 (εργάσιμες μέρες, από 19.00 ως 20.00)
Παράλληλες συνεδριακές εκδηλώσεις:
α) Απονομή βραβείων του 3ου διαδικτυακού εκπαιδευτικού διαγωνισμού ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ: “Δημιουργήστε ψηφιακά, κατασκευάστε ένα website, γίνετε πρεσβευτές του τόπου σας”.
β) Έκθεση προϊόντων κι υπηρεσιών εφαρμογών ΤΠΕ στην υπηρεσία της μάθησης
Αθήνα, 10 Φεβρουαρίου 2011
Η Οργανωτική Επιτροπή του 8ου Συνεδρίου ΕΕΕΠ‐ΔΤΠΕ: «Το ψηφιακό σχολείο»
“Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση”
|
Πρόσκληση συμμετοχής στη δράση “Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση” για τη σχολική χρονιά 2010-2011
ΠΡΟΣ
Όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας (Πρωτ/θμιας & Δευτ/θμιας)
Το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων εισήγαγε το 2010 τη δράση «Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση».
Στόχος της δράσης είναι η αξιοποίηση της καινοτομίας και της δημιουργικότητας που αναπτύσσεται στα σχολεία, ως βάση για τον εμπλουτισμό και την ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού έργου μέσα από την επιβράβευση και την δημόσια ανάδειξη «βέλτιστων πρακτικών» της μαθησιακής διαδικασίας. Η δράση αποτελεί μία πρωτοβουλία που επιχειρεί να ανοίξει το δρόμο σε ένα σχολείο που επιδιώκει τη συνεχή βελτίωση, την αλλαγή, την πολυμορφία καθώς και σε μηχανισμούς συνεχούς ανατροφοδότησης και υποστήριξης της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών. Οι καλές πρακτικές, όπως θα αναδεικνύονται μέσα από την διαδικασία αυτής της δράσης και τη μελλοντική της εφαρμογή κατά τις επόμενες σχολικές χρονιές, θα αναρτώνται στον ιστότοπο «Αριστεία και Καινοτομία» του ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ Δ.Β.Μ.Θ. (δημιουργία ηλεκτρονικής βιβλιοθήκης), που θα αποτελεί στο εξής μία δεξαμενή άντλησης ιδεών για όλους τους ενδιαφερόμενους.
Για τη σχολική χρονιά 2010-2011, καλούνται οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη συγκεκριμένη δράση να υποβάλουν τα έργα τους (ατομικά ή ομαδικά) , τα οποία είτε έχουν υλοποιηθεί κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά είτε πρόκειται να ολοκληρωθούν μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου 2011.
Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής πρότασης είναι η 28η Φεβρουαρίου 2011.
Θα επιλεγούν τα 100 πλέον καινοτόμα έργα ενώ η δράση θα ολοκληρωθεί με τελετή βράβευσης εντός του 2011, σε ημερομηνία η οποία θα ανακοινωθεί εγκαίρως.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε τον ιστότοπο http://excellence.sch.gr/.
Images are not displayed. Αγαπητέ κ. Γούτα, Ευχαριστώ για την ενημέρωση. Θα μπορούσατε τέτοιες ανακοινώσεις να τις αναρτάτε και στην κοιινότητα Σ.Π Στις 8 Φεβρουαρίου 2011 10:38 μ.μ., ο χρήστης Theodore Goutas <tgoutas@gmail.com> έγραψε: – Show quoted text –
|
Νέοι Φάκελοι: οι κίνδυνοι στο Διαδίκτυο
Πρόκειται για μια άκρως ενδιαφέρουσα εκπομπή (το πρώτο από τα έξι μέρη) σχετικά με τους κινδύνους του Διαδικτύου. Μαθητές – έφηβοι, γονείς, εκπαιδευτικοί δείχνουν πως επηρεάζεται η ζωή τους σε καθημερινή βάση από το Διαδίκτυο και την, πολλές φορές, αλόγιστη χρήση του. Αδιέξοδα στις διαπροσωπικές σχέσεις, νέες φόρμες επικοινωνίας αναδύονται από το σύγχρονο ψηφιακό κόσμο.
Η συνέχεια στα:
Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου
Στις 8 Φεβρουαρίου εορτάζεται σε όλο τον κόσμο η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου. Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων αυτών θα πραγματοποιηθεί σχετική εκδήλωση στο Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων την Τρίτη, 8 Φεβρουαρίου 2011 και ώρες 12:00 – 14:00. Δείτε περισσότερα στους παρακάτω συνδέσμους:
Η εκδήλωση θα μεταδοθεί ζωντανά από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο στη διεύθυνση http://iptv.sch.gr/live καθώς και από τον ενημερωτικό κόμβο ΠΣΔ για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο http://internet-safety.sch.gr.
Οι άθλοι του Ηρακλή και του σύγχρονου μαθητή
Πρόκειται για μια ιστοεξερεύνηση του συναδέλφου Θωμά Σκυλογιάννη.
«Το ήξερες ότι εκτός από τους άθλους του Ηρακλή, υπάρχουν 12 σύγχρονοι άθλοι που έχει να αντιμετωπίσει ο κάθε μαθητής όπως εσύ, που ασχολείται με το Διαδίκτυο; Θες να σου πω ποιοι είναι;» Η συνέχεια στο http://zunal.com/webquest.php?w=84476
Αντιγράφω από την εισαγωγή της ιστοεξερεύνησης:
Γνωρίζεις τον Ηρακλή και τους 12 άθλους για τους οποίους έγινε γνωστός; Αν ναι, ευκαιρία να τους θυμηθείς. Αν όχι, θα τους μάθεις εδώ!
Το ήξερες ότι εκτός από τους άθλους του Ηρακλή, υπάρχουν 12 σύγχρονοι άθλοι που έχει να αντιμετωπίσει ο κάθε μαθητής όπως εσύ, που ασχολείται με το Διαδίκτυο; Θες να σου πω ποιοι είναι; Έχουμε και λέμε:
- Οι ιοί των υπολογιστών
- Η συμμορία των Χακεροκράκερ
- Το φάντασμα της παραπληροφόρησης
- Το άγριο ποτάμι του spam
- Το τέρας του Διαδικτύου και του chat room
- Ο κλέφτης των οικογενειακών και φιλικών στιγμών
- Ο τραπεζίτης του ελεύθερου χρόνου
- Ο πειρατής της δουλειάς των άλλων
- Ο ανήθικος σέρφερ
- Ο ψαράς των κωδικών
- Ο άγνωστος αποστολέας email
- O ζητιάνος προσωπικών δεδομένων
Θέλεις να γνωρίσεις τους άθλους του Ηρακλή και του σύγχρονου μαθητή; Αν ναι κάνε κλικ παρακάτω για να συνεχίσεις…
KTurtle σε Ubuntu και Windows
Πολλοί αναρωτιέστε αν είναι δυνατή η εγκατάσταση της KTurtle στον προσωπικό σας υπολογιστή, ακόμη κι αν αυτός “τρέχει” Windows. Ναι, η KTurtle είναι διαθέσιμη και για Windows.
Ακολουθήστε τις οδηγίες που θα διαβάσετε σχετικά με την εγκατάσταση της KTurtle σε περιβάλλον Ubuntu και Windows. Ειδικά για όσες και όσους επιμένετε στο Λειτιυργικό Σύστημα MS-Windows, ο συνάδελφος Αλέξανδρος Τασίκας, παραθέτει μερικές κατατοπιστικές εικόνες – οθόνες από τη διαδικασία εγκατάστασης του kde σε MS-Windows, στο κεφάλαιο 2.0.2. Εγκατάσταση σε Windows.
Έμαθες τα νέα, Πρωθυπουργέ μου;
Πανελλήνια Ενωση Καθηγητών Πληροφορικής: Ανοικτή Επιστολή προς τον Πρωθυπουργό της χώρας
Κε Πρωθυπουργέ,
Με κατάπληξη, ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα και ειδικά οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής, παρακολουθούμε από τις 2 Οκτωβρίου 2010 να συνεχίζονται διαρροές διαφόρων σχεδίων στον τύπο με κοινό παρανομαστή την κατάργηση του μαθήματος της Πληροφορικής στο Νέο Λύκειο. Ως δικαιολογία ακούμε, ατυχώς και από επισήμους, διάφορα αντιεπιστημονικά επιχειρήματα που θεωρούν την Επιστήμη της Πληροφορικής ως «χτύπημα πλήκτρων» ή στην καλύτερη περίπτωση την ταυτίζουν με τη χρήση του υπολογιστή. Ταυτίζουν δηλαδή το εργαλείο μιας επιστήμης με την ίδια την επιστήμη. Σαν δηλαδή η Αστρονομία να είναι η χρήση του τηλεσκοπίου και η Βιολογία η χρήση του μικροσκοπίου.
Κε Πρωθυπουργέ,
Σε μια εποχή που εσείς ο ίδιος εγκαινιάσατε το σύγχρονο σχολείο των νέων τεχνολογιών στη Λήμνο, σε μια εποχή που η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ευαγγελίζεται το ψηφιακό σχολείο, εισάγει διαδραστικούς πίνακες στη διδασκαλία, μιλάει για ψηφιακό βιβλίο και ηλεκτρονική διδασκαλία από απόσταση, την ίδια ακριβώς εποχή φαίνεται ότι κάποιοι θέλουν ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα υποβαθμίζει τη διδασκαλία της Πληροφορικής, θέλουν ένα Νέο Λύκειο στο οποίο να μην υπάρχει η διδασκαλία της Επιστήμης στην οποία στηρίζονται όλα αυτά: της Πληροφορικής.
Σε μια εποχή που όλοι κηρύττουν τη μετάβαση από την κοινωνία της Πληροφορίας στην κοινωνία της Γνώσης, σε μια εποχή που ο ψηφιακός αλφαβητισμός και η ανάπτυξη της σκέψης καθορίζει την εξέλιξη σε όλους τους τομείς που συντελούν στην ευημερία μιας χώρας και του λαού της, οι απόφοιτοι του Νέου Λυκείου κινδυνεύουν να καταδικαστούν στον ψηφιακό αναλφαβητισμό και στην άγνοια του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης, δηλ. του τρόπου σκέψης που είναι αναγκαίος σε όλες τις επιστήμες, αφού συντελεί στην ανάπτυξη της αναλυτικής και συνθετικής σκέψης και στην απόκτηση ικανοτήτων μεθοδολογικού χαρακτήρα.
Κε Πρωθυπουργέ,
H χώρα μας είναι στην τελευταία θέση στην κατάταξη των χωρών της Ε.Ε. που αναφέρονται στους δείκτες που αφορούν στις θετικές επιστήμες, ενώ σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης η Πληροφορική διδάσκεται με τη μια ή την άλλη μορφή στο Λύκειο.
Θα επιτρέψετε να γίνουμε η μόνη χώρα στην Ευρώπη που δεν θα διδάσκεται το μάθημα της Πληροφορικής στο Λύκειο; Θα επιτρέψετε να υποδαυλιστεί το εργασιακό μέλλον των νέων μαθητών μας, δηλαδή το μέλλον της πατρίδας μας, μετατρέποντάς τους σε απλούς χρήστες αντί για δημιουργούς της τεχνολογίας του αύριο; Θα επιτρέψετε να αποτύχουμε για άλλη μια φορά ως χώρα από μία λάθος εκτίμηση και επιλογή για το τι πρέπει να διδαχθεί ο Έλληνας έφηβος μαθητής;
Κε Πρωθυπουργέ
Σας καλούμε να επέμβετε προσωπικά ώστε να μην εφαρμοστούν τα διαφαινόμενα σχέδια για την κατάργηση της Πληροφορικής στο Νέο Λύκειο.
Οι 8.000 καθηγητές Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι χιλιάδες άλλοι επιστήμονες, εκπαιδευτικοί και γονείς που ονειρεύονται για τα παιδιά μας τη νέα Ελλάδα του ψηφιακού αύριο, διακηρύττουν:
«ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΕN ΓΙΝΕΤΑΙ»
Εσείς;
Με εκτίμηση,
Το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης
Καθηγητών Πληροφορικής
Google Art Project
“Λονδίνο, Άμστερνταμ ή Βερολίνο; Έχεις ξεχάσει ακριβώς που θες να πας”… Κι όμως μπορείς να επισκεφτείς μέσω Διαδικτύου μοναδικά μουσεία και στις τρεις αυτές μητροπόλεις. Η Google προσφέρει ακόμη ένα εκπληκτικό εργαλείο στα χέρια της ανθρωπότητας: το Google Art Project “μίας μοναδικής συνεργασίας με ορισμένα από τα πλέον φημισμένα μουσεία τέχνης του κόσμου με σκοπό να δώσει τη δυνατότητα στο κοινό να ανακαλύψει και να δει περισσότερα από χίλια έργα τέχνης στο Διαδίκτυο με εξαιρετική λεπτομέρεια”, όπως γράφει ΤΟ ΒΗΜΑ.
Στην εκπαίδευση μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας, των Εικαστικών κλπ. Φαντάζομαι ότι αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για τους συναδέλφους της Β’ τάξης Γυμνασίου για να το χρησιμοποιήσουν με τους Διαδραστικούς Πίνακες, γιατί έτσι μπορούμε να δούμε από πολύ κοντά καταπληκτικά έργα τέχνης. Επιπλέον μπορούμε να δημιουργήσουμε τη δική μας συλλογή από τα 1000 έργα τέχνης.
Ακόμη ένας χάρτης εννοιών για το λογισμικό
Μετά τον πρώτο χάρτη εννοιών για το λογισμικό, ακολουθεί ο δεύτερος. Όπως γνωρίζετε το Λογισμικό είναι απαραίτητο για τη λειτουργία του υπολογιστή. Πολλοί ωστόσο δεν γνωρίζουν ότι υπάρχει Λογισμικό το οποίο είναι Δωρεάν ή Ελεύθερο και Ανοικτού Κώδικα.
Ο χάρτης εννοιών που παρουσιάζεται δείχνει ότι υπάρχουν προγράμματα Ελεύθερα – Δωρεάν αντίστοιχα και ισάξια με τα εμπορικά. Μελετήστε το χάρτη και προσέξτε ότι σε αυτόν θα βρείτε και συνδέσμους τους οποίους μπορείτε να ακολουθήσετε για περισσότερες πληροφορίες σχετικές με τις έννοιες.
Ως άσκηση χαρακτηρίστε τις παρακάτω προτάσεις ως σωστές ή ως λάθος, δικαιολογώντας την απάντησή σας:
- Ο Γιάννης δεν χρειάζεται να προστετεύει τον υπολογιστή του γιατί έχει εγκατεστημένο ως λειτουργικό σύστημα το Linux – (διαβάστε σχετικά και το Ωχ, κόλλησα ιό!)
- Η Μαρία δεν έχει χρήματα για να αγοράσει το Photoshop. Έτσι δεν θα μπορεί να επεξεργαστεί εικόνες.
- Οι προγραμματιστές δεν ευθύνονται για τα όποια κακόβουλα προγράμματα διακινούνται.
- Η Μαρία ξόδεψε ένα σωρό χρήματα για να αγοράσει έναν επεξεργαστή κειμένου, ενώ η Ελένη εγκατέστησε ένα αντίστοιχο πακέτο δωρεάν.
- Πειρατές Λογισμικού διακινούν Ελεύθερο Λογισμικό το οποίο είναι παράνομο.
- Η Σοφία δεν θέλει να εγκαταστήσει το Linux ως λειτουργικό σύστημα στον υπολογιστή της γιατί δεν θα μπορεί να παίζει πια παιγχνίδια (σχετικά διάβασε το Παιγχνίδια στο Linux)
- Το MS-Office είναι ένα Ελεύθερο ή Δωρεάν Λογισμικό. Απόδειξη ότι παρέχεται λήψη δοκιμαστικής χρήσης!
- Ο επεξεργαστής κειμένου του OpenOffice ονομάζεται Writer.
- Ο επεξεργαστής κειμένου του MS-Office ονομάζεται Word.
Μπορεί το Gimp να είναι Ελέυθερο Λογισμικό, αλλά εγκαθίσταται μόνο σε υπολογιστές με λειτουργικό σύστημα Linux (σχετικά: http://www.gimp.org/screenshots/)
5o Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής
Ο ρόλος του καθηγητή Πληροφορικής στο νέο σχολείο»
- Kodu: Προγραμματισμός για παιδιά μέσω παιχνιδιού
- Ο διαδραστικός πίνακας στη διδακτική πράξη
- Εκπαιδευτική ρομποτική
- Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα πολλών χρηστών στην εκπαίδευση: το παράδειγμα του Second Life
- Χρήση logo-like προγραμματιστικών περιβαλλόντων στη διδασκαλία της πληροφορικής στην Π/θμια και τη Δ/θμια Εκπαίδευση
- Εγκατάσταση και διαχείριση σχολικών εργαστηρίων με λογισμικό ανοιχτού κώδικα (Ubuntu/LTSP/sch-scripts)
- Οργάνωση και αξιοποίηση διαδικτυακού μαθήματος στην πλατφόρμα moodle
Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας Δεδομένων
Με αφορμή την 28η Ιανουαρίου, η οποία έχει καθιερωθεί από το Συμβούλιο της Ευρώπης ως Ευρωπαϊκή ημέρα Προστασίας Δεδομένων, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές καλούνται να περιηγηθούν στον ισότοπο http://www.dpa.gr και να χρησιμοποιήσουν το εκπαιδευτικό υλικό που περιέχει, είτε στο μάθημα της Πληροφορικής είτε στα προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων.
Ειδικότερα υπάρχει σχετικός ιστοτόπος που απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων ( link: «ΜΙΚΡΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ»).
Ο ιστότοπος είναι δομημένος σε τέσσερις ενότητες, κάθε μία από τις οποίες περιέχει ενημερωτικό κείμενο, τεστ γνώσεων, βίντεο ευαισθητοποίησης και ειδικό τμήμα με εκπαιδευτικό υλικό.
Η πρώτη ενότητα («Μαθαίνω για τα προσωπικά μου δεδομένα») περιλαμβάνει γενική ενημέρωση για την προστασία της ιδιωτικότητας και τα δικαιώματα των πολιτών , δίνοντας έμφαση στα ψηφιακά ίχνη και στην παρακολούθηση στο Διαδίκτυο.
Η δεύτερη ενότητα («Σκέφτομαι πριν δημοσιεύσω») στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τη δημοσίευση προσωπικών δεδομένων.
Η τρίτη ενότητα («Γνωρίζω σε ποιον μιλώ») προβάλλει το ζήτημα της πλαστοπροσωπίας στο διαδίκτυο και τέλος, η τέταρτη ενότητα («Δικτυώνομαι με ασφάλεια»), εστιάζει στην προστασία προσωπικών δεδομένων κατά τη χρήση υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης.
Πρόβλημα και Αλγόριθμος: παρουσίαση 1ου μέρους
Διάβασα στην εισαγωγή ενός βιβλίου που υπογράφει ο Seymour Papert με θέμα What is Logo? Who Needs It? ότι η διήγηση μιας ιστορίας έχει καλύτερα αποτελέσματα στη μάθηση από την παράθεση γενικών και αφηρημένων εννοιών και όρων. Αυτό κολλάει γάντι με το ότι μου καλοάρεσε το Prezi και είπα να το ξαναδοκιμάσω.
Μετά την παρουσίαση για τα “Δίκτυα Υπολογιστών” της Β’ τάξης, αυτή τη φορά στο “στόχο” μου μπήκε το κεφάλαιο 1 της 1ης Ενότητας της Γ’ Γυμνασίου στο μάθημα της Πληροφορικής, με θέμα την Εισαγωγή στην έννοια του Αλγορίθμου και του Προγραμματισμού.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε την παρουσίαση του 1ου μέρους με θέμα: “Πρόβλημα και Αλγόριθμος” και να τη χρησιμοποιήσετε στην τάξη σας, ως συνάδελφοι εκπαιδευτικοί της Πληροφορικής. Οι μαθητές μπορείτε να ανατρέξετε σε αυτήν για μια καλή επανάληψη όσων είπαμε στην τάξη και διαβάσατε στο βιβλίο. Θα βρείτε τα πιο σημαντικά από αυτά με ένα τρόπο που οι πληροφορίες εντυπώνονται στο μυαλό σας καλύτερα, πιστεύω. Σε κάθε περίπτωση είναι δεκτά σχόλια και παρατηρήσεις.
Η αλήθεια είναι ότι φέτος ξεκίνησα τη διδασκαλία του μαθήματος στη Γ’ τάξη… ανάποδα! Πρώτα ολοκληρώσαμε, με μεγάλη επιτυχία τολμώ να γράψω, τις μεγάλες δραστηριότητες και τώρα ξεκινούμε τον Προγραμματισμό.
Οι λόγοι είναι δύο:
- οι μαθητές θα έχουν πιο πρόσφατα για τις εξετάσεις όσα διδάχθηκαν στον προγραμματισμό
- οι μεγάλες δραστηριότητες μπορούν να αποτελέσουν υλικό για τη συμμετοχή των μαθητών στο 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής. Σε λίγες ημέρες στέλνουμε τις συμμετοχές μας!
Συνέδριο στο πλαίσιο του έργου EduTubePlus
Tο Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑΙΤΥ), Τομέας Στρατηγικής και Αναπτυξιακής Πολιτικής (ΤΣΑ) και το Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων (ΥΠΔΒΜΘ), Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης, στο πλαίσιο του έργου EduTubePlus που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή / Πρόγραμμα eContentPlus, συνδιοργανώνουν συνέδριο με τίτλο «On the effective use of video in education: Online Video Repositories & Services and the underlying pedagogy»
Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα, στις 3 & 4 Φεβρουαρίου 2011, στο κεντρικό κτίριο του Υπουργείου Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων (ΥΠΔΒΜΘ), Αμφιθέατρο: ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΣΑΡΑΝΤΗ
Περισσότερα στοιχεία: http://www.edutubeplus.info/conference.
1ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας
Στην Κρήτη διοργανώνεται το 1ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας από το Γραφείο Σχολικού Συμβούλου Πληροφορικής Αν. Κρήτης και την Περιφερειακή Δ/νση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης.
Στα πλαίσια του μαθητικού φεστιβάλ θα υπάρξει η δυνατότητα να παρουσιαστούν έργα ψηφιακής δημιουργίας, τα οποία δημιουργήθηκαν στα πλαίσια των μαθημάτων Πληροφορικής όλων των βαθμίδων της σχολικής εκπαίδευσης (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο). Είναι δυνατό να συμπεριληφθούν και τα έργα τα οποία εντάχθηκαν σε κάποια σχολική δραστηριότητα ή σε κάποιο διαθεματικό/διεπιστημονικό σχέδιο εργασίας (project).
Θεωρώ ότι τέτοιες πρωτοβουλίες προωθούν το έργο τόσο των μαθητών,όσο και των συναδέλφων εκπαιδευτικών Πληροφορικής. Συγχαρητήρια σε όλους τους υπέυθυνους και ελπίζω σύντομα να βρούνε άξιους μιμητές.
Στο ιστολόγιο του σχολικού συμβούλου Πληροφορικής Αν. Κρήτης με τίτλο “Η Πληροφορική στη Σχολική Εκπαίδευση της Αν. Κρήτης” στο http://plirancrete.blogspot.com/ θα διαβάσετε χρήσιμα κείμενα σχετικά με την Πληροφορική και τη σχέση της με την εκπαίδευση.
Πρότυπο εισήγησης μεγάλων δραστηριοτήτων
Περνάμε στην τελευταία φάση των εργασιών σας. Τώρα πρέπει να γράψετε το κείμενο – εισήγηση του θέματό σας σε ένα έγγραφο κειμένου.
Για τις περισσότερες εργασίες αρκεί να αντιγράψετε και επικολλήσετε το κείμενο για κάθε ενότητα το οποίο έχετε ήδη αναρτήσει ή στείλει με e-mail. Όσες και όσοι δεν το έχετε κάνει, είναι ευκαιρία να συμπληρώσετε όσα λείπουν.
Στο αρχείο protypo_ergasion.doc θα βρείτε το πρότυπο – οδηγό για τις εισηγήσεις, δηλαδή τα συνοδευτικά κείμενα για τις εργασίες σας στην Πληροφορική. Ακολουθείστε τις οδηγίες στο έγγραφο και μην ξεχάσετε να στείλετε την εισήγηση – αρχείο το αργότερο μέχρι 31 Ιανουαρίου 2011.
Τέλος, στη σελίδα Μεγάλες δραστηριότητες θα βρείτε όλες τις χρήσιμες οδηγίες για τις εργασίες σας.
Καλή συνέχεια!
Εργαστήριο πληροφορικής δημοτικού σχολείου με Linux
Είσαι κλεισμένο σε ένα κλουβί, τρως ό,τι σου προσφέρει ο τροφός σου, κινείσαι πάνω κάτω σε έναν περιορισμένο από κάγκελα χώρο. Συχνά το κλουβί αυτό χαλάει, χρειάζεται να το προστατεύεις από επιθέσεις και, ίσως σημαντικό τερο, το έχεις πληρώσει ακριβά και συνεχίζεις να πληρώνεις για να το χρησιμοποιείς!
Αυτό είναι το εμπορικό λογισμικό που προορίζεται για την εκπαίδευση.
Τώρα έρχεται κάποιος και σου δείχνει μπροστά στα μάτια σου έναν άλλον τρόπο ζωής την οποία έως τώρα όχι μόνον αγνούσες παντελώς, αλλά ούτε καν φανταζόσουν ότι μπορεί να υπάρχει. Δεν υπάρχουν πόρτες, ούτε κάγκελα. Είσαι ελεύθερος να τρέξεις, να ξαπλώσεις και να πειραματιστείς. Είσαι ελεύθερος να δοκιμάσεις από τους καρπούς που δωρεάν σου προσφέρουν όσοι πιστεύουν ότι η γνώση πρέπει να διαμοιράζεται. Και φυσικά δεν πληρώνεις τίποτα, είναι όλα δωρεάν.
Αυτό είναι το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα για την εκπαίδευση.
Όταν εμείς οι άνθρωποι αφήνουμε κατά μέρος τη μοιραλετρεία και βάζουμε το μυαλό και τα χέρια μας σε λειτουργία, όταν μέλημά μας είναι η προώθηση της γνώσης με τη συνεργασία, ε τότε μπορούμε να πετύχουμε πολλά. Όπως να στηθεί ένα εργαστήριο Πληροφορικής με υπολογιστές παλιότερης τεχνολογίας οι οποίοι έχουν ως λειτουργικό σύστημα το Linux.
Διαβάστε περισσότερα στο πως συνάδελφοι έστησαν ένα εργαστήρι Πληροφορικής με Linux σε Δημοτικό σχολείο.
Είναι αξιέπαινοι και ελπίζω να βρούνε μιμητές!
Linux Greek Teachers
Η ομάδα αυτή αποτελεί ένα μέσο επικοινωνίας και συνεργασίας καθηγητών Πληροφορικής που χρησιμοποιούν Linux, δίνοντας κάποια έμφαση στη λύση Ubuntu/LTSP. Ο σκοπός της ομάδας είναι να προωθήσει την χρήση του Linux, του ελεύθερου λογισμικού, του λογισμικού ανοικτού κώδικα και της χρήσης των ελεύθερων προτύπων στην Ελληνική εκπαίδευση. Επίσης αναπτύσσει προγράμματα διαχείρισης (sch-scripts) ειδικά σχεδιασμένα για την Ελληνική εκπαίδευση.
Τοποθετήστε το εργαστήριο σας στον χάρτη: http://tinyurl.com/33gw7m2
Οδηγίες εγκατάστασης: http://wiki.ubuntu-gr.org/sch-scripts
Φόρουμ υποστήριξης: http://users.sch.gr/alkisg/tosteki/
Δύο νέες διαβουλεύσεις του ΥΠδβΜΘ
Σχετικά με την αναβάθμιση του ρόλου των Πρότυπων – Πειραματικών Σχολείων
Το ΥΠδβΜΘ με το προτεινόμενο σχήμα ανανεωμένης λειτουργίας των πειραματικών σχολείων επιδιώκει να εξουδετερώσει τις πιθανότητες κοινωνικών διακρίσεων, οι οποίες χαρακτήριζαν άλλοτε τα σχολεία αυτά. Το νέο σχήμα θα συμβάλλει στην άμβλυνση των ανισοτήτων που οφείλονται σε κοινωνικο-οικονομικούς παράγοντες και στην εξασφάλιση ίσων ευκαιριών για όλα τα παιδιά που έχουν δυνατότητες ακαδημαϊκής ανόδου.
Μπορείτε να συμμετέχετε στη διαβούλευση εδώ: http://www.opengov.gr/ypepth/?p=552 έως την Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011.
Για την Αναδιάρθρωση των Δομών Υποστήριξης του Παιδαγωγικού , Εκπαιδευτικού, Ψηφιακού και Εκδοτικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Το ΥΠδβΜΘ προβαίνει στην αναδιάρθρωση των Δομών Υποστήριξης του Παιδαγωγικού, Εκπαιδευτικού, Πολιτιστικού, Ψηφιακού και Εκδοτικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με πρώτη και βασική αποστολή τη συμβολή στον διαρκή εκσυγχρονισμό και τη βέλτιστη υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Μπορείτε να συμμετέχετε στη διαβούλευση εδώ: http://www.opengov.gr/ypepth/?p=543 έως την Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011.
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής: προκήρυξη συνεδρίου
Έχουμε πλέον και την προκήρυξη του 3ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής:
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας με τους Σχολικούς Σύμβουλους Πληροφορικής & Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας και το Σωματείο «Φίλοι του Τεχνικού Μουσείου Θεσσαλονίκης» διοργανώνουν το 3ο ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
που θα διεξαχθεί στις 4 και 5 Μαΐου 2011 στο Συνεδριακό Κέντρο «Ν. Οικονόμου» – ΝΟΗΣΙΣ Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας.
Περισσότερα στο δικτυακό τόπο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.
Pixton: δημιουργήστε κόμικ

Πήγε 1.3ο τα ξημερώματα και η γυναίκα μου ζήτησε να δω το avatar της στο blog της. Έχει κάτι ιδέες αυτή η καθηγήτρια Πληροφορικής βραδιάτικα!

Το έφτιαξε με το Pixton και είναι ενθουσιασμένη. Μου μιλάει από το απόγευμα για αυτό και δεν έχει άδικο. Είναι καταπληκτικό πρόγραμμα δημιουργίας κόμικ στο Διαδίκτυο.
Λέτε να το δοκιμάσουμε κι εμείς;
Πληροφορικός @ σχολείο ;-)
Σχετικά με μένα
About me. Edit this in the options panel.Αρχεία
- Σεπτέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2015
- Σεπτέμβριος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2014
- Σεπτέμβριος 2014
- Μάιος 2014
- Απρίλιος 2014
- Μάρτιος 2014
- Ιανουάριος 2014
- Οκτώβριος 2013
- Σεπτέμβριος 2013
- Αύγουστος 2013
- Ιούλιος 2013
- Απρίλιος 2013
- Φεβρουάριος 2013
- Δεκέμβριος 2012
- Νοέμβριος 2012
- Οκτώβριος 2012
- Σεπτέμβριος 2012
- Αύγουστος 2012
- Ιούλιος 2012
- Μάιος 2012
- Απρίλιος 2012
- Μάρτιος 2012
- Φεβρουάριος 2012
- Ιανουάριος 2012
- Δεκέμβριος 2011
- Νοέμβριος 2011
- Οκτώβριος 2011
- Σεπτέμβριος 2011
- Αύγουστος 2011
- Ιούλιος 2011
- Ιούνιος 2011
- Μάιος 2011
- Απρίλιος 2011
- Μάρτιος 2011
- Φεβρουάριος 2011
- Ιανουάριος 2011
- Δεκέμβριος 2010
- Νοέμβριος 2010
- Οκτώβριος 2010
- Σεπτέμβριος 2010
- Απρίλιος 2010
- Φεβρουάριος 2010
- Ιανουάριος 2010
- Δεκέμβριος 2009
- Οκτώβριος 2009
- Φεβρουάριος 2009
- Ιανουάριος 2009
- Δεκέμβριος 2008
- Νοέμβριος 2008
Αναζήτηση



