Στη 1/12/2010 η ομάδα την πληροφορικής Γ’ Γυμνασίου που έχει ως αντικείμενο μελέτης το «Google Earth και Google Ocean» εφαρμόσαμε το εργαλείο αυτό ως μέσο διδασκαλίας στη Γεωγραφία μέσα στην τάξη. Όχι μόνο παρουσιάσαμε στους μαθητές της Β’ τάξης την εφαρμογή, αλλά μάλιστα τους διδάξαμε μια συγκεκριμένη ενότητα του βιβλίου τους μέσα από αυτήν! Αρχικά λοιπόν αναφέραμε ορισμένες δυνατότητες του Google Earth και στη συνέχεια κάναμε την παράδοση. Συγκεκριμένα η κυρία Τσιρογιάννη, καθηγήτρια των παιδιών στη Γεωγραφία δήλωσε:
«Η εργασία των παιδιών ήταν πάρα πολύ καλή. Αυτό που παρατήρησα και μου άρεσε ήταν ο άψογος συγχρονισμός της παρουσίασης από τα κορίτσια, την Ντάρλα και την Γεωργία, με την, κυριολεκτικά, ξενάγηση του Χάρη επάνω στην οθόνη. Οι κινήσεις ήταν πάρα πολύ συγχρονισμένες, φάνηκε ότι τα παιδιά είχαν δουλέψει στο σπίτι και είχανε προετοιμάσει την εργασία τους πολύ καλά. Τους αξίζουν πραγματικά συγχαρητήρια και θα ήθελα οποιαδήποτε στιγμή κρίνουνε αυτά, να επαναλάβουνε την δουλειά αυτή. Προφανώς σε κάποιο άλλο μάθημα με κάποιον άλλο συνάδελφο, δεν ξέρω… Αλλά εγώ πραγματικά θα χαρώ να τους ξαναδώ στο μάθημα μου και να μας βοηθήσουν!
Ευχαριστώ παιδιά, να είστε καλά!»
Ακολουθεί συνέντευξη από την κυρία Αλκμήνη Λαζάρου όσον αφορά την εφαρμογή της πληροφορικής στην εκπαίδευση και ειδικότερα του Google Earth και Google Ocean.
Γεια σας κυρία Λαζάρου. Είμαστε η ομάδα εργασίας στην πληροφορική που έχει αναλάβει ως εργασία την χρήση του Google Earth στην εκπαίδευση και θα θέλαμε να σας υποβάλουμε κάποιες ερωτήσεις.
Θεωρείτε γενικά ότι η εισαγωγή των Η/Υ στην εκπαίδευση, είναι προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και γιατί;
Θεωρώ ότι οι σύγχρονες οικονομικές, κοινωνικές και τεχνολογικές εξελίξεις κάνουν επιτακτική την αξιοποίηση της πληροφορικής τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Από τη στιγμή που οι Η/Υ χρησιμοποιούνται τόσο πολύ και σε τόσο ευρεία κλίμακα από την κοινωνία μας δεν μπορεί παρά το σύγχρονο σχολείο, έχοντας σα στόχο τη δημιουργία ενεργών υποκειμένων/ενεργών πολιτών να εκπαιδεύει τους μαθητές στη δημιουργική αξιοποίηση, κατανόηση, χρήση και κριτική όλων των διαθέσιμων σημειωτικών πόρων της κοινωνίας μας. Εξάλλου τα περισσότερα παιδιά –στις βιομηχανικά ανεπτυγμένες χώρες τουλάχιστον- είναι ήδη εξοικειωμένα με τους υπολογιστές οπότε το σχολείο πρέπει να καλλιεργήσει, εμπεδώσει και να εδραιώσει και αυτή την δεξιότητά τους, όπως ακριβώς πρέπει να κάνει και με την υπόλοιπη «προίκα »με την οποία έρχονται τα παιδιά στο σχολείο.
Θεωρείτε ότι το μάθημα με τη βοήθεια Η/Υ συνδέεται μόνο με ορισμένα μαθήματα ή διαχέεται σε όλα τα μαθήματα και όλες τις δραστηριότητες της εκπαίδευσης;
Η σύγχρονη παιδαγωγική προτείνει την αξιοποίηση της πληροφορικής τεχνολογίας σε όλα τα μαθήματα και σε όλες τις δραστηριότητες του σχολείου. Έτσι, σε όλα τα μαθήματα μπορεί να γίνει χρήση των υπολογιστών, χρήση που σχετίζεται με τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του κάθε αντικειμένου. Επίσης οι δυνατότητες του διαδικτύου μπορούνε να αξιοποιηθούνε στις διάφορες δραστηριότητες του σχολείου, όπως στην οργάνωση μιας σχολικής γιορτής ή στην διοργάνωση μιας σχολικής εκδρομής, στην εικονική περιήγηση ενός μουσείου ή στην ψηφιακή διασύνδεση σχολείων.
Θεωρείτε ότι είναι καλύτερο να υπάρχουν ειδικά εκπαιδευτικά λογισμικά ή να χρησιμοποιείται το διαδίκτυο;
Πιστεύω, πρώτα απ’ όλα, ότι είναι σημαντικό να μπορούμε όλοι μας (καθηγητές και μαθητές) να χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο, επειδή από το διαδίκτυο μπορούμε να αντλήσουμε πάρα πολλές πληροφορίες και πλούσιο πολυτροπικό υλικό για τα μαθήματα. Το διαδίκτυο, επομένως, μπορεί να λειτουργήσει ως «περιβάλλον εργασίας» στο οποίο εσείς οι μαθητές, με την κατάλληλη καθοδήγηση από τους καθηγητές, θα μπορείτε να αναπτύξετε δεξιότητες για την αναζήτηση πληροφοριών, για την κριτική επεξεργασία και συνθετική παρουσίαση των δεδομένων που συλλέξατε, για τη χρήση πολυτροπικών κειμένων, για τη διαπραγμάτευση ενός θέματος από διαφορετικές οπτικές γωνίες, καθώς επίσης θα μπορείτε να ασκηθείτε τόσο στην αυτενέργεια όσο και στη συνεργατική μάθηση και στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών εντός της ομάδας. Με δύο λόγια η δημιουργική αξιοποίηση του διαδικτύου μπορεί να συμβάλλει στην κατεύθυνση της ενεργητικής-κριτικής μάθησης. Από την άλλη μεριά από τα λογισμικά μόνο τα λεγόμενα «ανοιχτά λογισμικά» παρέχουν τις δυνατότητες που ανέφερα παραπάνω, ενώ τα «κλειστά» λογισμικά μπορούν να αξιοποιηθούν ευκαιριακά και για συγκεκριμένες ανάγκες σύμφωνα με την κρίση του καθηγητή.
Πώς μπορεί να αλλάξει το μάθημα και τον τρόπο που το αντιμετωπίζουν οι μαθητές, η χρήση του Η/Υ στην εκπαίδευση;
Το μάθημα μπορεί να αλλάξει από τη στιγμή που κινητοποιούνται οι αισθήσεις, η δημιουργικότητα και η φαντασία των μαθητών και από τη στιγμή που οι μαθητές αυτενεργούν, συμμετέχουν και συνεργάζονται στην εκπαιδευτική διαδικασία. Και η πληροφορική τεχνολογία μπορεί να αξιοποιηθεί προς αυτήν την κατεύθυνση.
Τι γνωρίζετε για την εφαρμογή του Google Earth και σε ποια μαθήματα και πώς η συγκεκριμένη εφαρμογή θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στην εκπαίδευση;
Η πιο προφανής εφαρμογή του Google Earth θα ήταν στο μάθημα της Γεωγραφίας. Από κει και πέρα βέβαια μπορεί να χρησιμοποιηθεί οπουδήποτε γίνεται αναφορά στη Γη, στο πού και στο πώς ζούμε για να έχουμε μια καλύτερη εποπτεία του περιβάλλοντός μας και της ζωής μας από διάφορες οπτικές γωνίες. Επομένως, μπορεί να αξιοποιηθεί και στο μάθημα της Φυσικής, της Χημείας, της Ιστορίας, της Γλώσσας… Εξάλλου στις μέρες μας στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών δίνεται μεγάλη έμφαση στη διαθεματικότητα, οπότε ζητούμενο είναι ο συνδυασμός και όχι ο διαχωρισμός των αντικειμένων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ευχαριστούμε πολύ!
Να ’στε καλά!
1 Σχόλιο
Αφήστε μια απάντηση
Πληροφορικός @ σχολείο ;-)
Σχετικά με μένα
About me. Edit this in the options panel.Αρχεία
- Σεπτέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2015
- Σεπτέμβριος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2014
- Σεπτέμβριος 2014
- Μάιος 2014
- Απρίλιος 2014
- Μάρτιος 2014
- Ιανουάριος 2014
- Οκτώβριος 2013
- Σεπτέμβριος 2013
- Αύγουστος 2013
- Ιούλιος 2013
- Απρίλιος 2013
- Φεβρουάριος 2013
- Δεκέμβριος 2012
- Νοέμβριος 2012
- Οκτώβριος 2012
- Σεπτέμβριος 2012
- Αύγουστος 2012
- Ιούλιος 2012
- Μάιος 2012
- Απρίλιος 2012
- Μάρτιος 2012
- Φεβρουάριος 2012
- Ιανουάριος 2012
- Δεκέμβριος 2011
- Νοέμβριος 2011
- Οκτώβριος 2011
- Σεπτέμβριος 2011
- Αύγουστος 2011
- Ιούλιος 2011
- Ιούνιος 2011
- Μάιος 2011
- Απρίλιος 2011
- Μάρτιος 2011
- Φεβρουάριος 2011
- Ιανουάριος 2011
- Δεκέμβριος 2010
- Νοέμβριος 2010
- Οκτώβριος 2010
- Σεπτέμβριος 2010
- Απρίλιος 2010
- Φεβρουάριος 2010
- Ιανουάριος 2010
- Δεκέμβριος 2009
- Οκτώβριος 2009
- Φεβρουάριος 2009
- Ιανουάριος 2009
- Δεκέμβριος 2008
- Νοέμβριος 2008
Αναζήτηση
![](https://blogs.sch.gr/goutas/wp-content/themes/colorpaper/images/rss.gif)
Πράγματι οι μαθήτριες Ντάρλα Ευαγγέλη, Γεωργία Ζάρρου και ο μαθητής Χάρης Καλαμάς ενσωμάτωσαν πετυχημένα το Google Earth για να δείξουν όσα απαιτούσε η ενότητα της Β’τάξης στο μάθημα της Γεωγραφίας. Απόδειξη ότι μπορούμε να προσεγγίσουμε τη γνώση διαθεματικά και συμπληρώνοντας οι μαθητές τους εκπαιδευτικούς με πολύ ευχάριστα αποτελέσματα.
Μπράβο στα παιδιά και στις συναδέλφους που αγκάλιασαν την προσπάθεια.