Διαδραστικές εκθέσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα, περιηγήσεις Εικονικής Πραγματικότητας και ντοκιμαντέρ, στα οποία συνδυάζονται η άρτια ιστορική πληροφορία με τις πλέον σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές, εξοικειώνουν τον επισκέπτη με την ελληνική ιστορία και τον πολιτισμό στη διαχρονία.
Ακόμη, η Εστία Κυβερνοχώρου προσφέρει πρόσβαση στους ιστορικούς κόμβους του Ιδρύματος και στους διαδραστικούς του δίσκους.
Εργασία για το μάθημα στα Πολυμέσα (α’ μέρος):
Επισκεφτείτε την Αρχαία Αγορά των Αθηνών και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1) Στη Διαδραστική Περιήγηση στην Αρχαία Αγορά, ποιες διαφορετικές λειτουργίες εξυπηρέτησε η Αρχαία Αγορά; Τι συνέβαινε εκεί;
2) Με ποιο τρόπο συμμετέχουν οι θεατές των ταινιών – παραγωγών στο ταξίδι της εξέλιξης της Αρχαίας Αγοράς;
3) Επισκεφτείτε την Ελληνική Ιστορία και ακολουθήστε την παρακάτω διαδρομή:
Αρχαιότητα, Κλασσική περίοδος, Κλασική περίοδος Αθήνα, πολιτισμός. Θα πρέπει να βρίσκεστε στη σελίδα.
http://www.fhw.gr/chronos/05/gr/culture/index.html Μελετήστε όσα αναφέρονται για την εκπαίδευση. Πόσους και ποιους τομείς περιελάμβανε η σχολική εκπαίδευση;
5) Αποθηκεύστε στο σκληρό σας δίσκο δυο (2) εικόνες από την περιήγησή σας.
Χαρούμενη πλοήγηση 🙂
26 Σχόλια
Αφήστε μια απάντηση
Πληροφορικός @ σχολείο ;-)
Σχετικά με μένα
About me. Edit this in the options panel.Αρχεία
- Σεπτέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2015
- Σεπτέμβριος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2014
- Σεπτέμβριος 2014
- Μάιος 2014
- Απρίλιος 2014
- Μάρτιος 2014
- Ιανουάριος 2014
- Οκτώβριος 2013
- Σεπτέμβριος 2013
- Αύγουστος 2013
- Ιούλιος 2013
- Απρίλιος 2013
- Φεβρουάριος 2013
- Δεκέμβριος 2012
- Νοέμβριος 2012
- Οκτώβριος 2012
- Σεπτέμβριος 2012
- Αύγουστος 2012
- Ιούλιος 2012
- Μάιος 2012
- Απρίλιος 2012
- Μάρτιος 2012
- Φεβρουάριος 2012
- Ιανουάριος 2012
- Δεκέμβριος 2011
- Νοέμβριος 2011
- Οκτώβριος 2011
- Σεπτέμβριος 2011
- Αύγουστος 2011
- Ιούλιος 2011
- Ιούνιος 2011
- Μάιος 2011
- Απρίλιος 2011
- Μάρτιος 2011
- Φεβρουάριος 2011
- Ιανουάριος 2011
- Δεκέμβριος 2010
- Νοέμβριος 2010
- Οκτώβριος 2010
- Σεπτέμβριος 2010
- Απρίλιος 2010
- Φεβρουάριος 2010
- Ιανουάριος 2010
- Δεκέμβριος 2009
- Οκτώβριος 2009
- Φεβρουάριος 2009
- Ιανουάριος 2009
- Δεκέμβριος 2008
- Νοέμβριος 2008
Αναζήτηση
Ερωτήσεις
1)Στην Αρχαία αγορά υπάρχει η δυνατότητα της ξενάγησης τον θεατών οι οποίοι με την καθοδήγηση ειδικού μουσειοπαιδαγωγού, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οι ίδιοι τη διαδρομή που θα ακολουθήσουν. Η αναπαράσταση της Αγοράς σε τρεις διαφορετικές στιγμές της ιστορίας της δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να αντιληφθεί την εξέλιξη μέσα στο χρόνο και τη μεταβολή των λειτουργιών του χώρου από εποχή σε εποχή, όπως αυτή αποτυπώνεται στις αρχιτεκτονικές και πολεοδομικές διαφοροποιήσεις της. Στην κλασική Αγορά (περί το 400 π.Χ.) τονίζεται η σημασία των δημόσιων διοικητικών κτηρίων και η ύπαρξη ενός μεγάλου ανοιχτού χώρου για συναθροίσεις και αθλητικές δραστηριότητες. Στα Ελληνιστικά χρόνια (περί το 150 π.Χ.) δεσπόζουν τα μεγάλα εμπορικά κτήρια (στοές) και δίνεται έμφαση στην ευεργετική δράση των ελληνιστικών ηγεμόνων. Τέλος, η ρωμαϊκή εικόνα της Αγοράς (περί το 150 μ.Χ.) αποτυπώνει τη σταδιακή της αποδυνάμωση ως διοικητικού και εμπορικού κέντρου, γεγονός που άφησε περιθώρια για την ανάπτυξη του θρησκευτικού και πολιτιστικού χαρακτήρα της, καθώς ανεγέρθηκαν καινούργιοι ναοί, ωδείο, βιβλιοθήκη και νυμφαίο.
3)H στοιχειώδης σχολική εκπαίδευση περιλάμβανε τρεις τομείς διδασκαλίας: τα γράμματα, τη γυμναστική και τη μουσική. Τα παιδιά ξεκινούσαν το σχολείο σε ηλικία 7 ετών. Τα σχολικά χρόνια ήταν συνολικά περίπου δέκα, αλλά, καθώς η διδασκαλία ήταν ιδιωτική, μόνο οι εύποροι είχαν την οικονομική δυνατότητα να συνεχίσουν πέρα από τη βασική εκπαίδευση των τριών ή τεσσάρων ετών. Η πολιτεία βέβαια προνοούσε για τα παιδιά όσ4ων είχαν σκοτωθεί σε πολέμους επιχορηγώντας τις σπουδές τους με κρατικά έξοδα.
2)Σύνθετο θεατρικό δρώμενο, στο οποίο η προβολή Εικονικής Πραγματικότητας συνδυάζεται με τη δράση των ηθοποιών. Η συμμετοχή των θεατών είναι αναγκαία για την εξέλιξη του δρώμενου, το οποίο αφορά τις θρησκευτικές, εμπορικές και πολιτειακές λειτουργίες που επιτελούνταν στο χώρο της Αγοράς.
1)τρεις διαφορετικές περιηγήσεις, που η καθεμία έχει χρονική διάρκεια 20-50 λεπτά:
Η αναπαράσταση της Αγοράς σε τρεις διαφορετικές στιγμές της ιστορίας της δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να αντιληφθεί την εξέλιξη μέσα στο χρόνο και τη μεταβολή των λειτουργιών του χώρου από εποχή σε εποχή, όπως αυτή αποτυπώνεται στις αρχιτεκτονικές και πολεοδομικές διαφοροποιήσεις της.
2)ι θεατές μεταφέρονται στα Κλασικά χρόνια και περιηγούνται τα κτήρια που έχουν ανοικοδομηθεί στην Αγορά. Χρησιμοποιώντας μάλιστα το χειριστήριο με το οποίο είναι εξοπλισμένη κάθε θέση, συμμετέχουν στην κατασκευή της Ποικίλης Στοάς.
3)H στοιχειώδης σχολική εκπαίδευση περιλάμβανε τρεις τομείς διδασκαλίας: τα γράμματα, τη γυμναστική και τη μουσική.
1)Στην κλασική Αγορά (περί το 400 π.Χ.) τονίζεται η σημασία των δημόσιων διοικητικών κτηρίων και η ύπαρξη ενός μεγάλου ανοιχτού χώρου για συναθροίσεις και αθλητικές δραστηριότητες. Στα Ελληνιστικά χρόνια (περί το 150 π.Χ.) δεσπόζουν τα μεγάλα εμπορικά κτήρια (στοές) και δίνεται έμφαση στην ευεργετική δράση των ελληνιστικών ηγεμόνων. Τέλος, η ρωμαϊκή εικόνα της Αγοράς (περί το 150 μ.Χ.) αποτυπώνει τη σταδιακή της αποδυνάμωση ως διοικητικού και εμπορικού κέντρου, γεγονός που άφησε περιθώρια για την ανάπτυξη του θρησκευτικού και πολιτιστικού χαρακτήρα της, καθώς ανεγέρθηκαν καινούργιοι ναοί, ωδείο, βιβλιοθήκη και νυμφαίο.
2)Σύνθετο θεατρικό δρώμενο, στο οποίο η προβολή Εικονικής Πραγματικότητας συνδυάζεται με τη δράση των ηθοποιών. Η συμμετοχή των θεατών είναι αναγκαία για την εξέλιξη του δρώμενου, το οποίο αφορά τις θρησκευτικές, εμπορικές και πολιτειακές λειτουργίες που επιτελούνταν στο χώρο της Αγοράς.
3)Είχε 6 τομείς:την αρχιτεκτονική,την γλυπτική,τη ζωγραφική,την αγγειγραφία, την κοροπλαστική και τη μεταλλοτεχνία
Ερώτηση 2=Το ταξίδι αρχίζει από την Αρχαϊκή περίοδο, με αφετηρία την κατεστραμμένη από τους Περσικούς Πολέμους Αγορά της Αθήνας. Με τη βοήθεια της θεάς Αθηνάς, που αναδύεται μέσα από ένα βράχο, οι θεατές μεταφέρονται στα Κλασικά χρόνια και περιηγούνται τα κτήρια που έχουν ανοικοδομηθεί στην Αγορά. Χρησιμοποιώντας μάλιστα το χειριστήριο με το οποίο είναι εξοπλισμένη κάθε θέση, συμμετέχουν στην κατασκευή της Ποικίλης Στοάς. Στη συνέχεια παρακολουθούν την πομπή των Παναθηναίων και ψηφίζουν στον οστρακισμό του 416 π.Χ. Στα Ελληνιστικά χρόνια παρακολουθούν την κατασκευή της Στοάς του Αττάλου, ενώ ο Μονόπτερος ναός είναι η αφετηρία για να φτάσουν στη Ρωμαϊκή εποχή. Μέσω του αμφορέα, που αποτέλεσε εξαρχής το μέσο για το ταξίδι αυτό στο χρόνο, οι θεατές επιστρέφουν στο παρόν, στις διαχρονικές αξίες και τα ιδεώδη που γεννήθηκαν στην Αρχαία Αγορά και αποτελούν σήμερα παγκόσμια κληρονομιά.
Ερώτηση 1=Οι θεατές ξεναγούνται στο χώρο της Αρχαίας Αγοράς και, με την καθοδήγηση ειδικού μουσειοπαιδαγωγού, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οι ίδιοι τη διαδρομή που θα ακολουθήσουν. Η αναπαράσταση της Αγοράς σε τρεις διαφορετικές στιγμές της ιστορίας της δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να αντιληφθεί την εξέλιξη μέσα στο χρόνο και τη μεταβολή των λειτουργιών του χώρου από εποχή σε εποχή, όπως αυτή αποτυπώνεται στις αρχιτεκτονικές και πολεοδομικές διαφοροποιήσεις της. Στην κλασική Αγορά (περί το 400 π.Χ.) τονίζεται η σημασία των δημόσιων διοικητικών κτηρίων και η ύπαρξη ενός μεγάλου ανοιχτού χώρου για συναθροίσεις και αθλητικές δραστηριότητες. Στα Ελληνιστικά χρόνια (περί το 150 π.Χ.) δεσπόζουν τα μεγάλα εμπορικά κτήρια (στοές) και δίνεται έμφαση στην ευεργετική δράση των ελληνιστικών ηγεμόνων. Τέλος, η ρωμαϊκή εικόνα της Αγοράς (περί το 150 μ.Χ.) αποτυπώνει τη σταδιακή της αποδυνάμωση ως διοικητικού και εμπορικού κέντρου, γεγονός που άφησε περιθώρια για την ανάπτυξη του θρησκευτικού και πολιτιστικού χαρακτήρα της, καθώς ανεγέρθηκαν καινούργιοι ναοί, ωδείο, βιβλιοθήκη και νυμφαίο.
Ερώτηση 3=H στοιχειώδης σχολική εκπαίδευση περιλάμβανε τρεις τομείς διδασκαλίας: τα γράμματα, τη γυμναστική και τη μουσική.
1)Στην αρχαία αγορά το 400 π.Χ τονίζεται η σημασία των δημόσιων διοικητικών κτηρίων και η ύπαρξη ενός μεγάλου ανοιχτού χώρου για συναθροίσεις και αθλητικές δραστηριότητες.Στα Ελληνιστικά χρόνια το 150 π.Χ δεσπόζουν τα μεγάλα εμπορικά κτήρια και δίνεται έμφαση στην ευεργετική δράση των ηγεμόνων. Στα ρωμαΪκά χρόνια η αγορά αποτυπώνει τη σταδιακή της αποδυνάμωση ως διοικητικού και εμπορικού κέντρου.
2)Η θεατές μπορούν να διαμορφώνουν τη δική τους πορεία κατά την περιήγηση και να βιώνουν κάθε φορά μια διαφορετική εμπειρία.
3)Η σχολική εκπαίδευση περιλάμβανε 3 τομείς:Τα γράμματα, τη γυμναστική και τη μουσική.
1)Στην διαδραστική περιήγηση ή διαφορετικές εξυπηρέτησις ήταν..η θεατές ξεναγούνται στο χώρο στην αρχαία αγορά με την καθοδήγηση ειδικού μουσειοπαιδαγωγού έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ή ίδιοι την διαδρομή που θα ακολουθήσουν.ενώ στην Αθηνά στην αρχαία αγορά είναι διαφορετικές.το ταξίδι αρχίζει περίοδο .Με την βοήθεια της Αθηνάς που αναδύεται μέσα από ένα βράχο.Η θεατές μεταφέρονται στα κλασικά χρόνια και περιηγούνται τα κηρία που έχουν ανοικοδομηθεί χρησιμοποιώντας το χειριστήριο με το οποίο είναι εξοπλισμένη κάθε θέση.
2)Η θεατές συμμετέχουν στην κατασκευή της ποικίλης Στοά .και ψηφίζουν στον οστρακισμό του 416π.χ
3) … Τρείς τομείς περιελάμβανε η τότε σχολική εκπαίδευση και αυτοί είναι οι εξείς :
γραφή , ανάγνωση , γυμναστική αλλά και μουσική ! …………
Με χαρά διαβάζω τις απαντήσεις – σχόλιά σας. Ωστόσο δεν τις δημοσιεύω ακόμη προκειμένου να μην υπάρξουν… αντιγραφές.
Έχουν απαντήσει έως τώρα, 11/11/2010, μεσάνυχτα:
Ισλάμ Κωνσταντίνα
Χατζόγλους Κώστας
Δημητριάδου Βασιλική
Αραμπατζάκη Φανή
Γκίνη Αθηνά
Βοσνιάδου Ελευθερία
Παρακαλώ να γράφετε τα πραγματικά σας ονόματα.
1)Στην κλασική Αγορά (περί το 400 π.Χ.) τονίζεται η σημασία των δημόσιων διοικητικών κτηρίων και η ύπαρξη ενός μεγάλου ανοιχτού χώρου για συναθροίσεις και αθλητικές δραστηριότητες. Στα Ελληνιστικά χρόνια (περί το 150 π.Χ.) δεσπόζουν τα μεγάλα εμπορικά κτήρια (στοές) και δίνεται έμφαση στην ευεργετική δράση των ελληνιστικών ηγεμόνων. Τέλος, η ρωμαϊκή εικόνα της Αγοράς (περί το 150 μ.Χ.) αποτυπώνει τη σταδιακή της αποδυνάμωση ως διοικητικού και εμπορικού κέντρου, γεγονός που άφησε περιθώρια για την ανάπτυξη του θρησκευτικού και πολιτιστικού χαρακτήρα της, καθώς ανεγέρθηκαν καινούργιοι ναοί, ωδείο, βιβλιοθήκη και νυμφαίο.
2)Με τη βοήθεια της θεάς Αθηνάς, που αναδύεται μέσα από ένα βράχο, οι θεατές μεταφέρονται στα Κλασικά χρόνια και περιηγούνται τα κτήρια που έχουν ανοικοδομηθεί στην Αγορά. Χρησιμοποιώντας μάλιστα το χειριστήριο με το οποίο είναι εξοπλισμένη κάθε θέση, συμμετέχουν στην κατασκευή της Ποικίλης Στοάς. Στη συνέχεια παρακολουθούν την πομπή των Παναθηναίων και ψηφίζουν στον οστρακισμό του 416 π.Χ. Στα Ελληνιστικά χρόνια παρακολουθούν την κατασκευή της Στοάς του Αττάλου, ενώ ο Μονόπτερος ναός είναι η αφετηρία για να φτάσουν στη Ρωμαϊκή εποχή. Μέσω του αμφορέα, που αποτέλεσε εξαρχής το μέσο για το ταξίδι αυτό στο χρόνο, οι θεατές επιστρέφουν στο παρόν, στις διαχρονικές αξίες και τα ιδεώδη που γεννήθηκαν στην Αρχαία Αγορά και αποτελούν σήμερα παγκόσμια κληρονομιά.
3)Στην κλασσική Αθήνα η στοιχειώδης εκπαίδευση αποτέλουνταν άπο τρία μαθήματα : τη μουσική,τη γυμναστική και τα γράμματα.
Η διδασκαλία των γραμμάτων γινόταν από το γρμματιστή. Αυτός δίδασκε γραφή,ανάγνωση,αριθμιτική,γραμματική και ποίηση – κυρίως από τα Ομηρικά Έπη – την οποιά μάθαιναν απ’ έξω.
Ο δάσκαλος της γυμναστικής ήταν ο παιδοτρίβης ο οποίος επιτηρούσε τις ασκήσεις γυμναστικής.Τα παιδιά γυμνάζονταν στην παλαίστρα και μάθαιναν κυρίως ατομικά αθλήματα.
Ο μουσικός δίδασκε στα παιδιά χορούσ και μουσικά όργανα.
Εκτός απο τη στοιχειώδους εκπαίδευση υπήρχε και η ανώτερη όπου δίδασκαν οι σοφιστές.Οι σοφιστές δίδασκαν σε μαθητές ανώτερων τάξεων και τα μαθήματα που δίδασκαν ήταν: φιλοσοφία,γεωμετρία,φυσική,αστρονομία,ιατρική,τέχνες και ρητορική.
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
1)Η Αρχαία αγορά εξυπηρετούσε τρεις διαφορετικές λειτουργίες-τις συναθροίσεις,αθλητικές δραστηριότητες,εμπορικο κέντρο και αργοότερα σαν θρησκευτικο και πολιτιστικό κεντρο.
2)Οι θεατές συμμετέχουν στο ταξίδι της εξέληξης της Αρχαίας αγοράς,αφού έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οι ίδιοι την πορεία που θα ακολουθήσουν.ΣΑυτό γίνεται με τη βοήθεια μουσειοπαιδαγωγού.
4)Η εκπαίδευση στην Αρχαία Αθήνα περιελάμβανε 3 τομείς διδασκαλίας:τα γράμματα,τη γυμναστική και τη μουσική.
1) Η Αρχαία αγορά δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να αντιληφθεί την εξέλιξη μέσα στο χρόνο και τη μεταβολή των λειτουργιών του χώρου από εποχή σε εποχή, όπως αυτή αποτυπώνεται στις αρχιτεκτονικές και πολεοδομικές διαφοροποιήσεις της. Τονίζεται η σημασία των δημόσιων διοικητικών κτηρίων και η ύπαρξη ενός μεγάλου ανοιχτού χώρου για συναθροίσεις και αθλητικές δραστηριότητες. Επίσης δεσπόζουν τα μεγάλα εμπορικά κτήρια (στοές) και δίνεται έμφαση στην ευεργετική δράση των ελληνιστικών ηγεμόνων. Τέλος, η ρωμαϊκή εικόνα της Αγοράς αποτυπώνει τη σταδιακή της αποδυνάμωση ως διοικητικού και εμπορικού κέντρου, γεγονός που άφησε περιθώρια για την ανάπτυξη του θρησκευτικού και πολιτιστικού χαρακτήρα της, καθώς ανεγέρθηκαν καινούργιοι ναοί, ωδείο, βιβλιοθήκη και νυμφαίο.
2)Οι θεατές μεταφέρονται στα Κλασικά χρόνια και περιηγούνται τα κτήρια που έχουν ανοικοδομηθεί στην Αγορά. Στη συνέχεια παρακολουθούν την πομπή των Παναθηναίων και ψηφίζουν στον οστρακισμό του 416 π.Χ. Στα Ελληνιστικά χρόνια παρακολουθούν την κατασκευή της Στοάς του Αττάλου, ενώ ο Μονόπτερος ναός είναι η αφετηρία για να φτάσουν στη Ρωμαϊκή εποχή. Μέσω του αμφορέα, που αποτέλεσε εξαρχής το μέσο για το ταξίδι αυτό στο χρόνο, οι θεατές επιστρέφουν στο παρόν, στις διαχρονικές αξίες και τα ιδεώδη που γεννήθηκαν στην Αρχαία Αγορά και αποτελούν σήμερα παγκόσμια κληρονομιά.
3)H στοιχειώδης σχολική εκπαίδευση περιλάμβανε τρεις τομείς διδασκαλίας: τα γράμματα, τη γυμναστική και τη μουσική. Τα παιδιά ξεκινούσαν το σχολείο σε ηλικία 7 ετών. Τα σχολικά χρόνια ήταν συνολικά περίπου δέκα, αλλά, καθώς η διδασκαλία ήταν ιδιωτική, μόνο οι εύποροι είχαν την οικονομική δυνατότητα να συνεχίσουν πέρα από τη βασική εκπαίδευση των τριών ή τεσσάρων ετών. Η πολιτεία βέβαια προνοούσε για τα παιδιά όσων είχαν σκοτωθεί σε πολέμους επιχορηγώντας τις σπουδές τους με κρατικά έξοδα.
1)Οι θεατές ξεναγούνται στο χώρο της Αρχαίας Αγοράς και, με την καθοδήγηση ειδικού μουσειοπαιδαγωγού, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οι ίδιοι τη διαδρομή που θα ακολουθήσουν. Η αναπαράσταση της Αγοράς σε τρεις διαφορετικές στιγμές της ιστορίας της δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να αντιληφθεί την εξέλιξη μέσα στο χρόνο και τη μεταβολή των λειτουργιών του χώρου από εποχή σε εποχή.2)Με τη βοήθεια της θεάς Αθηνάς, που αναδύεται μέσα από ένα βράχο, οι θεατές μεταφέρονται στα Κλασικά χρόνια και περιηγούνται τα κτήρια που έχουν ανοικοδομηθεί στην Αγορά. Χρησιμοποιώντας μάλιστα το χειριστήριο με το οποίο είναι εξοπλισμένη κάθε θέση, συμμετέχουν στην κατασκευή της Ποικίλης Στοάς. Στη συνέχεια παρακολουθούν την πομπή των Παναθηναίων και ψηφίζουν στον οστρακισμό του 416 π.Χ. Στα Ελληνιστικά χρόνια παρακολουθούν την κατασκευή της Στοάς του Αττάλου, ενώ ο Μονόπτερος ναός είναι η αφετηρία για να φτάσουν στη Ρωμαϊκή εποχή. Μέσω του αμφορέα, που αποτέλεσε εξαρχής το μέσο για το ταξίδι αυτό στο χρόνο, οι θεατές επιστρέφουν στο παρόν, στις διαχρονικές αξίες και τα ιδεώδη που γεννήθηκαν στην Αρχαία Αγορά και αποτελούν σήμερα παγκόσμια κληρονομιά.
3) Η εκπαίδευση στην Αρχαία Αθήνα περιελάμβανε 3 τομείς διδασκαλίας:τα γράμματα,τη γυμναστική και τη μουσική………..
1) Οι θεατές ξεναγούνται στο χώρο της Αρχαίας Αγοράς και, με την καθοδήγηση ειδικού μουσειοπαιδαγωγού, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οι ίδιοι τη διαδρομή που θα ακολουθήσουν. Η αναπαράσταση της Αγοράς σε τρεις διαφορετικές στιγμές της ιστορίας της δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να αντιληφθεί την εξέλιξη μέσα στο χρόνο και τη μεταβολή των λειτουργιών του χώρου από εποχή σε εποχή, όπως αυτή αποτυπώνεται στις αρχιτεκτονικές και πολεοδομικές διαφοροποιήσεις της. Στην κλασική Αγορά (περί το 400 π.Χ.) τονίζεται η σημασία των δημόσιων διοικητικών κτηρίων και η ύπαρξη ενός μεγάλου ανοιχτού χώρου για συναθροίσεις και αθλητικές δραστηριότητες. Στα Ελληνιστικά χρόνια (περί το 150 π.Χ.) δεσπόζουν τα μεγάλα εμπορικά κτήρια (στοές) και δίνεται έμφαση στην ευεργετική δράση των ελληνιστικών ηγεμόνων. Τέλος, η ρωμαϊκή εικόνα της Αγοράς (περί το 150 μ.Χ.) αποτυπώνει τη σταδιακή της αποδυνάμωση ως διοικητικού και εμπορικού κέντρου, γεγονός που άφησε περιθώρια για την ανάπτυξη του θρησκευτικού και πολιτιστικού χαρακτήρα της, καθώς ανεγέρθηκαν καινούργιοι ναοί, ωδείο, βιβλιοθήκη και νυμφαίο. 2)Σύνθετο θεατρικό δρώμενο, στο οποίο η προβολή Εικονικής Πραγματικότητας συνδυάζεται με τη δράση των ηθοποιών. Η συμμετοχή των θεατών είναι αναγκαία για την εξέλιξη του δρώμενου, το οποίο αφορά τις θρησκευτικές, εμπορικές και πολιτειακές λειτουργίες που επιτελούνταν στο χώρο της Αγοράς. 3)H στοιχειώδης σχολική εκπαίδευση περιλάμβανε τρεις τομείς διδασκαλίας: τα γράμματα, τη γυμναστική και τη μουσική. Τα παιδιά ξεκινούσαν το σχολείο σε ηλικία 7 ετών. Τα σχολικά χρόνια ήταν συνολικά περίπου δέκα, αλλά, καθώς η διδασκαλία ήταν ιδιωτική, μόνο οι εύποροι είχαν την οικονομική δυνατότητα να συνεχίσουν πέρα από τη βασική εκπαίδευση των τριών ή τεσσάρων ετών. Η πολιτεία βέβαια προνοούσε για τα παιδιά όσ4ων είχαν σκοτωθεί σε πολέμους επιχορηγώντας τις σπουδές τους με κρατικά έξοδα.
1)στην αρχαια αγορα γινονταν τρεις διαφοπετικες λειτουργιες.Οι οποιες ηταν αθλητηκες δραστηριοτητες εμπορικο κεντρο και πολιτισμικο και θρησκευτικο κεντρο. 3)η στοιχειοδης εκπεδευση περιλαμβανε τρεις τομεις διδασκαλιας τα γραμματα τη μουσικη και τη γυμναστηκη.2) οι θεατες συμετεχουν στο ταξιδι της εξελιξης της αρχαιας αγορας αφου εχουν τη δυνατοτητα να επιλεξουν οι ιδιοι την πορεια που θα ακολουθησου. με τη βοηθεια του μουσειοπαιδαγωγου.
1)Στην κλασική Αγορά (περί το 400 π.Χ.) υπάρχουν δημόσια διοικητικά κτήρια και ένας μεγάλος ανοιχτός χώρος για συναθροίσεις και αθλητικές δραστηριότητες. Στα Ελληνιστικά χρόνια (περί το 150 π.Χ.) δεσπόζουν τα μεγάλα εμπορικά κτήρια (στοές) και δίνεται έμφαση στην ευεργετική δράση των ελληνιστικών ηγεμόνων. Τέλος, η ρωμαϊκή εικόνα της Αγοράς (περί το 150 μ.Χ.) αποτυπώνει τη σταδιακή της αποδυνάμωση ως διοικητικού και εμπορικού κέντρου, γεγονός που άφησε περιθώρια για την ανάπτυξη του θρησκευτικού και πολιτιστικού χαρακτήρα της, καθώς ανεγέρθηκαν καινούργιοι ναοί, ωδείο, βιβλιοθήκη και νυμφαίο.
2)Οι θεατές ξεναγούνται στο χώρο της Αρχαίας Αγοράς και, με την καθοδήγηση ειδικού μουσειοπαιδαγωγού, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οι ίδιοι τη διαδρομή που θα ακολουθήσουν. Η αναπαράσταση της Αγοράς σε τρεις διαφορετικές στιγμές της ιστορίας της δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να αντιληφθεί την εξέλιξη μέσα στο χρόνο και τη μεταβολή των λειτουργιών του χώρου από εποχή σε εποχή, όπως αυτή αποτυπώνεται στις αρχιτεκτονικές και πολεοδομικές διαφοροποιήσεις της.
3)H στοιχειώδης σχολική εκπαίδευση περιλάμβανε τρεις τομείς διδασκαλίας: τα γράμματα, τη γυμναστική και τη μουσική.Η διδασκαλία των γραμμάτων, που γινόταν από το γραμματιστή, περιλάμβανε γραφή και ανάγνωση, αριθμητική, γραμματική και ποίηση -κυρίως τα Oμηρικά έπη-, την οποία αποστήθιζαν οι μαθητές. Ο παιδοτρίβης επιτηρούσε τις ασκήσεις γυμναστικής. Τα αθλήματα στα οποία δινόταν έμφαση ήταν κυρίως τα ατομικά και λιγότερο τα ομαδικά, όπως ο αγώνας δρόμου, το άλμα εις μήκος, η ρίψη του ακοντίου και του δίσκου, η πάλη και η πυγμαχία. Η διδασκαλία της μουσικής περιλάμβανε χορό και την εκμάθηση μουσικών οργάνων, κυρίως κιθάρας και αυλού, η οποία ήταν συχνά εμπειρική και δεν προϋπέθετε τη χρήση παρτιτούρας. Τέλος πέρα από την στοιχειώδη εκπαίδευση κατά τον 5ο αιώνα π.Χ. εμφανίστηκαν οι σοφιστές οι οποίοι πρόσφεραν ανώτερη εκπαίδευση. Η επίδραση της διδασκαλίας τους στους νέους της αριστοκρατικής τάξης ήταν μεγάλη και οι μαθητές τους τους ακολουθούσαν στις διαλέξεις που έδιναν περιοδεύοντας από πόλη σε πόλη.
ΕΡ 1:Στην Αρχαία αγορά υπάρχει η δυνατότητα της ξενάγησης τον θεατών οι οποίοι με την καθοδήγηση ειδικού μουσειοπαιδαγωγού, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οι ίδιοι τη διαδρομή που θα ακολουθήσουν.
Στην κλασική Αγορά (περί το 400 π.Χ.) τονίζεται η σημασία των δημόσιων διοικητικών κτηρίων και η ύπαρξη ενός μεγάλου ανοιχτού χώρου για συναθροίσεις και αθλητικές δραστηριότητες.
Στα Ελληνιστικά χρόνια (περί το 150 π.Χ.) δεσπόζουν τα μεγάλα εμπορικά κτήρια (στοές) και δίνεται έμφαση στην ευεργετική δράση των ελληνιστικών ηγεμόνων.
Τέλος, η ρωμαϊκή εικόνα της Αγοράς (περί το 150 μ.Χ.) αποτυπώνει τη σταδιακή της αποδυνάμωση ως διοικητικού και εμπορικού κέντρου, γεγονός που άφησε περιθώρια για την ανάπτυξη του θρησκευτικού και πολιτιστικού χαρακτήρα της, καθώς ανεγέρθηκαν καινούργιοι ναοί, ωδείο, βιβλιοθήκη και νυμφαίο.
ΕΡ2:Με τη βοήθεια της θεάς Αθηνάς, που αναδύεται μέσα από ένα βράχο, οι θεατές μεταφέρονται στα Κλασικά χρόνια και περιηγούνται τα κτήρια που έχουν ανοικοδομηθεί στην Αγορά. Χρησιμοποιώντας μάλιστα το χειριστήριο με το οποίο είναι εξοπλισμένη κάθε θέση, συμμετέχουν στην κατασκευή της Ποικίλης Στοάς. Στη συνέχεια παρακολουθούν την πομπή των Παναθηναίων και ψηφίζουν στον οστρακισμό του 416 π.Χ.
Στα Ελληνιστικά χρόνια παρακολουθούν την κατασκευή της Στοάς του Αττάλου, ενώ ο Μονόπτερος ναός είναι η αφετηρία για να φτάσουν στη Ρωμαϊκή εποχή. Μέσω του αμφορέα, που αποτέλεσε εξαρχής το μέσο για το ταξίδι αυτό στο χρόνο, οι θεατές επιστρέφουν στο παρόν, στις διαχρονικές αξίες και τα ιδεώδη που γεννήθηκαν στην Αρχαία Αγορά και αποτελούν σήμερα παγκόσμια κληρονομιά.
ΕΡ 3:Στην κλασσική Αθήνα η στοιχειώδης εκπαίδευση περιελάμβανε τρία μαθήματα : τη μουσική,τη γυμναστική και τα γράμματα.
Η διδασκαλία των γραμμάτων γινόταν από τον γραμματιστή. Αυτός δίδασκε γραφή,ανάγνωση,αριθμιτική,γραμματική και ποίηση – κυρίως από τα Ομηρικά Έπη
Ο δάσκαλος της γυμναστικής ήταν ο παιδοτρίβης ο οποίος επιτηρούσε τις ασκήσεις γυμναστικής.Τα παιδιά γυμνάζονταν στην παλαίστρα και μάθαιναν κυρίως ατομικά αθλήματα.
Ο μουσικός δίδασκε στα παιδιά χορό καθώς και μουσικά όργανα.
Εκτός απο τη βασική εκπαίδευση υπήρχε και η ανώτερη όπου δίδασκαν οι σοφιστές.Οι σοφιστές δίδασκαν σε μαθητές ανώτερων τάξεων φιλοσοφία,γεωμετρία,φυσική,αστρονομία,ιατρική,τέχνες και ρητορική.
1)Στην κλασική Αγορά (περί το 400 π.Χ.) ήταν μεγάλη η σημασία των δημόσιων διοικητικών κτηρίων και η ύπαρξη ενός μεγάλου ανοιχτού χώρου για συναθροίσεις και αθλητικές δραστηριότητες. Στα Ελληνιστικά χρόνια (περί το 150 π.Χ.) δεσπόζουν τα μεγάλα εμπορικά κτήρια (στοές). Τέλος, η ρωμαϊκή εικόνα της Αγοράς (περί το 150 μ.Χ.) αποτυπώνει τη σταδιακή της αποδυνάμωση ως διοικητικού και εμπορικού κέντρου, γεγονός που άφησε περιθώρια για την ανάπτυξη του θρησκευτικού και πολιτιστικού χαρακτήρα της, καθώς ανεγέρθηκαν καινούργιοι ναοί, ωδείο, βιβλιοθήκη και νυμφαίο.
2) Χρησιμοποιώντας το χειριστήριο με το οποίο είναι εξοπλισμένη κάθε θέση, συμμετέχουν στην κατασκευή της Ποικίλης Στοάς. Στη συνέχεια παρακολουθούν την πομπή των Παναθηναίων και ψηφίζουν στον οστρακισμό του 416 π.Χ. Στα Ελληνιστικά χρόνια παρακολουθούν την κατασκευή της Στοάς του Αττάλου, ενώ ο Μονόπτερος ναός είναι η αφετηρία για να φτάσουν στη Ρωμαϊκή εποχή. Μέσω του αμφορέα, που αποτέλεσε εξαρχής το μέσο για το ταξίδι αυτό στο χρόνο, οι θεατές επιστρέφουν στο παρόν, στις διαχρονικές αξίες και τα ιδεώδη που γεννήθηκαν στην Αρχαία Αγορά και αποτελούν σήμερα παγκόσμια κληρονομιά.
Υπάρχει και σύνθετο θεατρικό δρώμενο, στο οποίο η προβολή Εικονικής Πραγματικότητας συνδυάζεται με τη δράση των ηθοποιών. Η συμμετοχή των θεατών είναι αναγκαία για την εξέλιξη του δρώμενου, το οποίο αφορά τις θρησκευτικές, εμπορικές και πολιτειακές λειτουργίες που επιτελούνταν στο χώρο της Αγοράς.
3)H στοιχειώδης σχολική εκπαίδευση περιλάμβανε τρεις τομείς διδασκαλίας: τα γράμματα, τη γυμναστική και τη μουσική. Τα παιδιά ξεκινούσαν το σχολείο σε ηλικία 7 ετών. Τα σχολικά χρόνια ήταν συνολικά περίπου δέκα, αλλά, καθώς η διδασκαλία ήταν ιδιωτική, μόνο οι εύποροι είχαν την οικονομική δυνατότητα να συνεχίσουν πέρα από τη βασική εκπαίδευση των τριών ή τεσσάρων ετών. Η πολιτεία βέβαια προνοούσε για τα παιδιά όσων είχαν σκοτωθεί σε πολέμους επιχορηγώντας τις σπουδές τους με κρατικά έξοδα.
1) Οι θεατές έχουν την δυνατότητα επιλογής όποιας
διαδρομής επιθυμούν,ξεναγούνται στον χώρο με την καθοδήγηση
ενός μουσειοπαιδαγωγού.Η αναπαράσταση της Αγοράς σε τρεις διαφορετικές
στιγμές της ιστορίας της δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να αντιληφθεί
την εξέλιξη μέσα στο χρόνο και τη μεταβολή των λειτουργιών του χώρου από
εποχή σε εποχή. Στην κλασική αγορά περίπου το 400 π.χ. τονίζεται η σημασία των
δημόσιων διοικητικών κτηρίων και η ύπαρξη ενός μεγάλου ανοιχτού χώρου για συναθροίσεις
και αθλητικές δραστηριότητες.Στα Ελληνιστικά χρόνια (περί το 150 π.Χ.)
δεσπόζουν τα μεγάλα εμπορικά κτήρια (στοές) και δίνεται έμφαση στην
ευεργετική δράση των ελληνιστικών ηγεμόνων.Στα ρωμαϊκά χρόνια η
εικόνα της αγοράς περίπου 150 π.χ. αποτυπώνει τη σταδιακή της αποδυνάμωση ως διοικητικού και εμπορικού κέντρου.
2)Οι θεατές χρησιμοποιώντας μάλιστα το χειριστήριο με το οποίο είναι εξοπλισμένες οι θέσεις, παρακολουθούν την κατασκευή της Ποικίλης Στοάς. Στη συνέχεια παρακολουθούν την πομπή των Παναθηναίων και ψηφίζουν στον οστρακισμό του 416 π.Χ. Στα Ελληνιστικά χρόνια παρακολουθούν την κατασκευή της Στοάς του Αττάλου, ενώ ο Μονόπτερος ναός είναι η αφετηρία για να φτάσουν στη Ρωμαϊκή εποχή.
3)Η σχολική εκπαίδευση στα αρχαία χρόνια περιλάμβανε 3 τομείς, τα γράμματα , την γυμναστική και φυσικά την μουσική.Τα παιδιά άρχιζαν την εκπαίδευση από 7 ετών,τα διδακτικά χρόνια ήταν περίπου δέκα συνολικά αλλά τα περισσότερα παιδιά παρακολουθούσαν μόνο τα 3-4 καθώς η διδασκαλία ήταν ιδιωτική μόνο οι εύποροι είχαν την δυνατότητα να τα παρακολουθήσουν όλα.
1) Οι θεατές έχουν την δυνατότητα επιλογής όποιας
διαδρομής επιθυμούν,ξεναγούνται στον χώρο με την καθοδήγηση
ενός μουσειοπαιδαγωγού.Η αναπαράσταση της Αγοράς σε τρεις διαφορετικές
στιγμές της ιστορίας της δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να αντιληφθεί
την εξέλιξη μέσα στο χρόνο και τη μεταβολή των λειτουργιών του χώρου από
εποχή σε εποχή. Στην κλασική αγορά περίπου το 400 π.χ. τονίζεται η σημασία των
δημόσιων διοικητικών κτηρίων και η ύπαρξη ενός μεγάλου ανοιχτού χώρου για συναθροίσεις
και αθλητικές δραστηριότητες.Στα Ελληνιστικά χρόνια (περί το 150 π.Χ.)
δεσπόζουν τα μεγάλα εμπορικά κτήρια (στοές) και δίνεται έμφαση στην
ευεργετική δράση των ελληνιστικών ηγεμόνων.Στα ρωμαϊκά χρόνια η
εικόνα της αγοράς περίπου 150 π.χ. αποτυπώνει τη σταδιακή της αποδυνάμωση ως διοικητικού και εμπορικού κέντρου.
2)Οι θεατές χρησιμοποιώντας μάλιστα το χειριστήριο με το οποίο είναι εξοπλισμένες οι θέσεις, παρακολουθούν την κατασκευή της Ποικίλης Στοάς. Στη συνέχεια παρακολουθούν την πομπή των Παναθηναίων και ψηφίζουν στον οστρακισμό του 416 π.Χ. Στα Ελληνιστικά χρόνια παρακολουθούν την κατασκευή της Στοάς του Αττάλου, ενώ ο Μονόπτερος ναός είναι η αφετηρία για να φτάσουν στη Ρωμαϊκή εποχή.
3)Η σχολική εκπαίδευση στα αρχαία χρόνια περιλάμβανε 3 τομείς, τα γράμματα , την γυμναστική και φυσικά την μουσική.Τα παιδιά άρχιζαν την εκπαίδευση από 7 ετών,τα διδακτικά χρόνια ήταν περίπου δέκα συνολικά αλλά τα περισσότερα παιδιά παρακολουθούσαν μόνο τα 3-4 καθώς η διδασκαλία ήταν ιδιωτική μόνο οι εύποροι είχαν την δυνατότητα να τα παρακολουθήσουν όλα.
Συγνώμη κύριε,το προηγούμενο το έβαλα κατά λάθος ,γιατί είχε αποθηκευμένο το όνομα του αδερφού μου.
1)Στην κλασική Αγορά (περί το 400 π.Χ.) τονίζεται η σημασία των δημόσιων διοικητικών κτηρίων και η ύπαρξη ενός μεγάλου ανοιχτού χώρου για συναθροίσεις και αθλητικές δραστηριότητες. Στα Ελληνιστικά χρόνια (περί το 150 π.Χ.) δεσπόζουν τα μεγάλα εμπορικά κτήρια (στοές) και δίνεται έμφαση στην ευεργετική δράση των ελληνιστικών ηγεμόνων. Τέλος, η ρωμαϊκή εικόνα της Αγοράς (περί το 150 μ.Χ.) αποτυπώνει τη σταδιακή της αποδυνάμωση ως διοικητικού και εμπορικού κέντρου, γεγονός που άφησε περιθώρια για την ανάπτυξη του θρησκευτικού και πολιτιστικού χαρακτήρα της, καθώς ανεγέρθηκαν καινούργιοι ναοί, ωδείο, βιβλιοθήκη και νυμφαίο.
2)Οι θεατές ξεναγούνται στο χώρο της Αρχαίας Αγοράς και, με την καθοδήγηση ειδικού μουσειοπαιδαγωγού, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οι ίδιοι τη διαδρομή που θα ακολουθήσουν
3) Η σχολική εκπαίδευση περιλάμβανε τρεις τομείς διδασκαλίας: τα γράμματα, τη γυμναστική και τη μουσική.
1)Η αναπαράσταση της Αγοράς σε τρεις διαφορετικές στιγμές της ιστορίας της δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να αντιληφθεί την εξέλιξη μέσα στο χρόνο και τη μεταβολή των λειτουργιών του χώρου από εποχή σε εποχή, όπως αυτή αποτυπώνεται στις αρχιτεκτονικές και πολεοδομικές διαφοροποιήσεις της. Στην κλασική Αγορά (περί το 400 π.Χ.) τονίζεται η σημασία των δημόσιων διοικητικών κτηρίων και η ύπαρξη ενός μεγάλου ανοιχτού χώρου για συναθροίσεις και αθλητικές δραστηριότητες. Στα Ελληνιστικά χρόνια (περί το 150 π.Χ.) δεσπόζουν τα μεγάλα εμπορικά κτήρια (στοές) και δίνεται έμφαση στην ευεργετική δράση των ελληνιστικών ηγεμόνων. Τέλος, η ρωμαϊκή εικόνα της Αγοράς (περί το 150 μ.Χ.) αποτυπώνει τη σταδιακή της αποδυνάμωση ως διοικητικού και εμπορικού κέντρου, γεγονός που άφησε περιθώρια για την ανάπτυξη του θρησκευτικού και πολιτιστικού χαρακτήρα της, καθώς ανεγέρθηκαν καινούργιοι ναοί, ωδείο, βιβλιοθήκη και νυμφαίο.
2)Σύνθετο θεατρικό δρώμενο, στο οποίο η προβολή Εικονικής Πραγματικότητας συνδυάζεται με τη δράση των ηθοποιών. Η συμμετοχή των θεατών είναι αναγκαία για την εξέλιξη του δρώμενου, το οποίο αφορά τις θρησκευτικές, εμπορικές και πολιτειακές λειτουργίες που επιτελούνταν στο χώρο της Αγοράς.
3)Η στοιχειώδης σχολική εκπέδευση περιλάμβανε τρεις τομείς διδασκαλίας:τα γράμματα,τη γυμναστική και τη μουσική.
1)Οι θεατές ξεναγούνται στο χώρο της Αρχαίας Αγοράς και, με την καθοδήγηση ειδικού μουσειοπαιδαγωγού, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οι ίδιοι τη διαδρομή που θα ακολουθήσουν. Η αναπαράσταση της Αγοράς σε τρεις διαφορετικές στιγμές της ιστορίας της δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να αντιληφθεί την εξέλιξη μέσα στο χρόνο και τη μεταβολή των λειτουργιών του χώρου από εποχή σε εποχή, όπως αυτή αποτυπώνεται στις αρχιτεκτονικές και πολεοδομικές διαφοροποιήσεις της. Στην κλασική Αγορά (περί το 400 π.Χ.) τονίζεται η σημασία των δημόσιων διοικητικών κτηρίων και η ύπαρξη ενός μεγάλου ανοιχτού χώρου για συναθροίσεις και αθλητικές δραστηριότητες. Στα Ελληνιστικά χρόνια (περί το 150 π.Χ.) δεσπόζουν τα μεγάλα εμπορικά κτήρια (στοές) και δίνεται έμφαση στην ευεργετική δράση των ελληνιστικών ηγεμόνων. Τέλος, η ρωμαϊκή εικόνα της Αγοράς (περί το 150 μ.Χ.) αποτυπώνει τη σταδιακή της αποδυνάμωση ως διοικητικού και εμπορικού κέντρου, γεγονός που άφησε περιθώρια για την ανάπτυξη του θρησκευτικού και πολιτιστικού χαρακτήρα της, καθώς ανεγέρθηκαν καινούργιοι ναοί, ωδείο, βιβλιοθήκη και νυμφαίο.
2)Με τη βοήθεια της θεάς Αθηνάς, που αναδύεται μέσα από ένα βράχο, οι θεατές μεταφέρονται στα Κλασικά χρόνια και περιηγούνται τα κτήρια που έχουν ανοικοδομηθεί στην Αγορά. Χρησιμοποιώντας μάλιστα το χειριστήριο με το οποίο είναι εξοπλισμένη κάθε θέση, συμμετέχουν στην κατασκευή της Ποικίλης Στοάς. Στη συνέχεια παρακολουθούν την πομπή των Παναθηναίων και ψηφίζουν στον οστρακισμό του 416 π.Χ. Στα Ελληνιστικά χρόνια παρακολουθούν την κατασκευή της Στοάς του Αττάλου, ενώ ο Μονόπτερος ναός είναι η αφετηρία για να φτάσουν στη Ρωμαϊκή εποχή. Μέσω του αμφορέα, που αποτέλεσε εξαρχής το μέσο για το ταξίδι αυτό στο χρόνο, οι θεατές επιστρέφουν στο παρόν, στις διαχρονικές αξίες και τα ιδεώδη που γεννήθηκαν στην Αρχαία Αγορά και αποτελούν σήμερα παγκόσμια κληρονομιά.
3)H γέννηση του κλασικού πολιτισμού έχει τις ρίζες της στις ρηξικέλευθες κοινωνικές, οικονομικές και πολιτειακές ανακατατάξεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της Αρχαϊκής περιόδου.Η διαμόρφωση και εδραίωση των δημοκρατικών θεσμών, οι μεταβολές στις θρησκευτικές αντιλήψεις, η ανάπτυξη της ανθρωποκεντρικής εκπαίδευσης, καθώς και οι πρωτοποριακές κατακτήσεις στις τέχνες και τα γράμματα αποτελούν τις εκφάνσεις του κλασικού πολιτισμού στην Αθήνα
1. Οι θεατές ξεναγούνται στο χώρο της Αρχαϊας Αγοράς και, με την καθοδήγηση ειδικού μουσειοπαιδαγωγού, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οι ίδιοι τη διαδρομή που θα ακολουθήσουν. Η αναπαράσταση της Αγοράς σε τρεις διαφορετικές στιγμές της ιστορίας της δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να αντιληφθεί την εξέλιξη μέσα στο χρόνο και τη μεταβολή των λειτουργιών του χώρου από εποχή σε εποχή, όπως αυτή αποτυπώνεται στις αρχιτεκτονικές και πολεοδομικές διαφοροποιήσεις της. Στην κλασική Αγορά ( περι τό 400 π.Χ.) τονίζεται η σημασία των δημόσιων διοικητικών κτιρίων και η ύπαρξη ενός μεγάλου ανοιχτού χώρου για συναθροισεις και αθλητικές δραστηριότητες.Στα Ελληνιστικά χρόνια ( περί το 150 π.Χ.)δεσπόζουν τα μεγάλα εμπορικά κτίρια ( στοές) και δίνεται έμφαση στην ενεργητική δράση ελληνιστικών ηγεμόνων. Τελος, η ρωμαϊκή εικόνα της Αγοράς ( περί το 150 μ.Χ.) αποτυπώνει τη σταδιακή της αποδυνάμωση ως διοικητικού και εμπορικού κέντρου, γεγονός που άφησε περιθώρια για την ανάπτυξη του θρησκευτικού και πολιτιστικού χαρακτήρα της, καθώς ανεγέρθηκαν καινούριοι ναοί, ωδείο, βιβλιοθήκη και νυμφαίο.
2.Το ταξίδι αρχίζει από την Αρχαϊκή περίοδο, με αφετηρία την κατεστραμμένη από τους Περσικούς Πολέμους Αγορά της Αθήνας. Με τη βοήθεια της θεάς Αθηνάς, που αναδύεται μέσα από ένα βράχο, οι θεατές μεταφέρονται στα Κλασικά χρόνια και περιηγούνται στα κτίρια που έχουν ανοικοδομηθεί στην Αγορά. Χρησιμοποιώντας μάλιστα το χειριστήριο με το οποίο είναι εξοπλισμένη κάθε θέση, συμμετέχουν στην κατασκευή της Ποικίλης Στοάς. Στη συνέχεια παρακολουθούν την πομπή των Παναθήναιων και ψηφίζουν στον οστρακισμό του 416π.Χ. Στα Ελληνιστικά χρόνια παρακολουθούν την κατασκευή της Στοάς του Αττάλου,ενώ ο Μονόπτερος ναός είναι η αφετηρία για να φτάσουν στη Ρωμαϊκή εποχή. Μέσω του αμφορέα, που αποτέλεσε εξαρχής το μέσο για το ταξίδι αυτό στο χρόνο, οι θεατές επιστρέφουν στο παρόν, στις διαχρονικές αξίες και τα ιδεώδη που γεννήθηκαν στην Αρχαία Αγορά και αποτελούν σήμερα παγκόσμια κληρονομιά.
3.Η στοιχειώδης σχολική εκπαίδευση περιλάμβανε τρεις τομείς διδασκαλίας : τη μουσική, τη γυμναστική και τα γράμματα.
1)Η αναπαράσταση της Αγοράς σε τρεις διαφορετικές στιγμές της ιστορίας της δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να αντιληφθεί την εξέλιξη μέσα στο χρόνο και τη μεταβολή των λειτουργιών του χώρου από εποχή σε εποχή, όπως αυτή αποτυπώνεται στις αρχιτεκτονικές και πολεοδομικές διαφοροποιήσεις της. Στην κλασική Αγορά (περί το 400 π.Χ.) τονίζεται η σημασία των δημόσιων διοικητικών κτηρίων και η ύπαρξη ενός μεγάλου ανοιχτού χώρου για συναθροίσεις και αθλητικές δραστηριότητες. Στα Ελληνιστικά χρόνια (περί το 150 π.Χ.) δεσπόζουν τα μεγάλα εμπορικά κτήρια (στοές) και δίνεται έμφαση στην ευεργετική δράση των ελληνιστικών ηγεμόνων. Τέλος, η ρωμαϊκή εικόνα της Αγοράς (περί το 150 μ.Χ.) αποτυπώνει τη σταδιακή της αποδυνάμωση ως διοικητικού και εμπορικού κέντρου, γεγονός που άφησε περιθώρια για την ανάπτυξη του θρησκευτικού και πολιτιστικού χαρακτήρα της, καθώς ανεγέρθηκαν καινούργιοι ναοί, ωδείο, βιβλιοθήκη και νυμφαίο.
2)Χρησιμοποιώντας μάλιστα το χειριστήριο με το οποίο είναι εξοπλισμένη κάθε θέση, συμμετέχουν στην κατασκευή της Ποικίλης Στοάς. Στη συνέχεια παρακολουθούν την πομπή των Παναθηναίων και ψηφίζουν στον οστρακισμό του 416 π.Χ. Στα Ελληνιστικά χρόνια παρακολουθούν την κατασκευή της Στοάς του Αττάλου, ενώ ο Μονόπτερος ναός είναι η αφετηρία για να φτάσουν στη Ρωμαϊκή εποχή. Μέσω του αμφορέα, που αποτέλεσε εξαρχής το μέσο για το ταξίδι αυτό στο χρόνο, οι θεατές επιστρέφουν στο παρόν, στις διαχρονικές αξίες και τα ιδεώδη που γεννήθηκαν στην Αρχαία Αγορά και αποτελούν σήμερα παγκόσμια κληρονομιά.
3)H στοιχειώδης σχολική εκπαίδευση περιλάμβανε τρεις τομείς διδασκαλίας: τα γράμματα, τη γυμναστική και τη μουσική
1)Η αναπαράσταση της Αγοράς σε τρεις διαφορετικές στιγμές της ιστορίας της δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να αντιληφθεί την εξέλιξη μέσα στο χρόνο και τη μεταβολή των λειτουργιών του χώρου από εποχή σε εποχή, όπως αυτή αποτυπώνεται στις αρχιτεκτονικές και πολεοδομικές διαφοροποιήσεις της. Στην κλασική Αγορά (περί το 400 π.Χ.) τονίζεται η σημασία των δημόσιων διοικητικών κτηρίων και η ύπαρξη ενός μεγάλου ανοιχτού χώρου για συναθροίσεις και αθλητικές δραστηριότητες. Στα Ελληνιστικά χρόνια (περί το 150 π.Χ.) δεσπόζουν τα μεγάλα εμπορικά κτήρια (στοές) και δίνεται έμφαση στην ευεργετική δράση των ελληνιστικών ηγεμόνων. Τέλος, η ρωμαϊκή εικόνα της Αγοράς (περί το 150 μ.Χ.) αποτυπώνει τη σταδιακή της αποδυνάμωση ως διοικητικού και εμπορικού κέντρου, γεγονός που άφησε περιθώρια για την ανάπτυξη του θρησκευτικού και πολιτιστικού χαρακτήρα της, καθώς ανεγέρθηκαν καινούργιοι ναοί, ωδείο, βιβλιοθήκη και νυμφαίο.
2)Χρησιμοποιώντας μάλιστα το χειριστήριο με το οποίο είναι εξοπλισμένη κάθε θέση, συμμετέχουν στην κατασκευή της Ποικίλης Στοάς. Στη συνέχεια παρακολουθούν την πομπή των Παναθηναίων και ψηφίζουν στον οστρακισμό του 416 π.Χ. Στα Ελληνιστικά χρόνια παρακολουθούν την κατασκευή της Στοάς του Αττάλου, ενώ ο Μονόπτερος ναός είναι η αφετηρία για να φτάσουν στη Ρωμαϊκή εποχή. Μέσω του αμφορέα, που αποτέλεσε εξαρχής το μέσο για το ταξίδι αυτό στο χρόνο, οι θεατές επιστρέφουν στο παρόν, στις διαχρονικές αξίες και τα ιδεώδη που γεννήθηκαν στην Αρχαία Αγορά και αποτελούν σήμερα παγκόσμια κληρονομιά.
3)H στοιχειώδης σχολική εκπαίδευση περιλάμβανε τρεις τομείς διδασκαλίας: τα γράμματα, τη γυμναστική και τη μουσική