Με αφορμή την παρακολούθηση της παραστάτης Παράλληλες Γραμμές στο 9ο Ν/Γ Λάρισας ,αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τα συναισθήματα .Δημιουργήσαμε μπαλόνια συναισθημάτων τα παρατηρήσαμε -σχολιάσαμε ,παίξαμε με αυτά και δημιουργήσαμε τις ομάδες της τάξης :
1.Παίξαμε παιχνίδι μνήμης με τα συναισθήματα(βρες τα ίδια):
2.Παίξαμε παιχνίδι παντομίμα (μάντεψε το μπαλόνι)όπου συμμετείχαν δύο άτομα κάθε φορά .Το ένα γυρνούσε πλάτη και το άλλο επέλεγε ένα μπαλόνι συναισθημάτων από τα τρία στο πάτωμα .Στη συνέχεια το παιδί που είχε την γυρισμένη πλάτη προσπαθούσε να μαντέψει ποια φατσούλα είχε επιλέξει ο συμπλέκτης, ενω ο τελευταίος προσπαθούσε να μιμηθεί την έκφραση από το μπαλόνι χωρίς να δείξει με το χέρι του ποιο είναι αυτό που επέλεξε.
3.Χωρισθήκαμε σε ομάδες των δυο ατόμων(Τι σκέφτονται τα μπαλόνια! ) .Η ομάδα διάλεγε δυο μπαλόνια με διαφορετικά συναισθήματα και τα παιδιά της ομάδας έπρεπε να συμφωνήσουν και να μας παρουσίασαν μια πιθανή συζήτηση -κατάσταση που βρίσκονται τα δυο μπαλόνια για να έχουν αυτές τις εκφράσεις.
4.Χωρίστηκαμε σε ομάδες ,με τις οποίες θα λειτουργούμε στις ρουτίνες της τάξης. Η κάθε ομάδα είχε ένα χάρτινο μπαλόνι συγκεκριμένου χρωματος (5 0μαδες: πράσινη ,μπλε ,κοκκινη ,κιτρινη, γαλάζια ) και αποφάσισε ποιο συναίσθημα θα ζωγραφίσει στο μπαλόνι της ομάδας της .Υστερα η κάθε ομάδα κολλήσε στα τραπεζάκια το μπαλόνι της ,αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι επιλέξανε όλες οι ομάδες μια χαρούμενη φατσούλα.
5.Δουλέψαμε σε ομάδες 4-5 ατόμων :Η κάθε ομάδα δημιούργησε μια ιστορία με πρωταγωνιστές τα μπαλόνια των συναισθημάτων, την ζωγράφισε και την παρουσίασε στις άλλες ομάδες.
Ιστορία Α ομάδας :Τα μπαλόνια πήγαν να κολυμπήσουν, στην αρχή ήταν χαρούμενα αλλά μετά φοβηθήκαν και τρόμαξαν γιατί ένα μπαλόνι πήγε να πνιγεί.
Ιστορία Β ομάδας :Τα μπαλόνια παίζαμε σε παιδική χαρά και ήταν χαρούμενα . Μερικά ήταν όμως λυπημένα γιατί μάλωναν και κορόιδευε το ένα το άλλο.
Ιστορία Γ ομάδας :Τα μπαλόνια πήγανε βόλτα στο πάρκο χαρούμενα αλλά ξαφνικά ακούσαν ένα σκύλο που γαύγιζε και τρόμαξαν.
Ιστορία Δ ομάδας :Τα μπαλόνια ήταν στο σπίτι τους ,Ξαφνικά έπιασε φωτιά και τρομοκρατήθηκαν.
Ιστορία Ε ομάδας Τα μπαλόνια πήγαν βόλτα στην παραλία και έπαιξαν όμορφα και ευτυχισμένα.
Ιστορία ΣΤ ομάδας :Τα μπαλόνια πήγανε σε μια πισινά να διασκεδάσουν, αλλά ένα έκλαιγε, γιατί γλίστρησε και έπεσε .Τα άλλα ήταν τρομαγμένα από αυτό που του συνέβη.
6.Τα παιδιά σκεφθήκανε ότι είναι τα ίδια μπαλόνια :κλείσανε τα μάτια ,“φουσκώσανε” και μας παρουσιάσανε τον εαυτού τους σαν ένα μπαλόνι -συναίσθημα. Φτιάξαμε και την αντίστοιχη κατασκευή με χρωματα που εξέφραζαν τα συναισθήματα τους .
7.Τα παιδιά συμπλήρωσαν ένα ατομικό φύλλο εργασίας- αξιολόγησης που δημιούργησα για να δούμε εάν μπορούν να αντιληφθούν την σύνδεση συμπεριφοράς- συναισθήματος