«Εσύ είσαι δυνατός!» «Εσύ θα τα καταφέρεις!» «Δεν σε φοβάμαι εσένα!» ή αλλιώς το «παιδί-γονιός»

«Εσύ είσαι δυνατή!» «Εσύ θα τα καταφέρεις!» «Εσένα δεν σε φοβάμαι!»

«Εσύ είσαι δυνατό παιδί!» «Δεν σε φοβάμαι!» «Ξέρεις να τα βγάζεις πέρα!» «Εσύ τα καταφέρνεις!»

Φράσεις οικείες και πολυ-χρησιμοποιημένες… που απευθύνονται στο παιδί και πραγματικά γεμίζουν καμάρι και περηφάνια το γονιό. Για να δούμε, όμως, τι κρύβεται πίσω από τον περήφανο γονιό και το δυνατό αυτό παιδί.

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ

 

πηγή: αντικλείδι

 

 

The smartphone – generation

 

Ένα είναι σίγουρο: Τα παιδιά και οι έφηβοι των ημερών μας είναι πιο “ασφαλή” από ποτέ. Δε θα γρατζουνίσουν τα γόνατά τους, δε θα λερώσουν τα χέρια τους, δε θα γράψουν με σπρέι στους τοίχους, δε θα πηδήξουν κάποια κάγκελα, δε θα τους δει κάποιος να κλαίει από απόρριψη ερωτική, από απογοήτευση. Ο μαγικός κόσμος βρίσκεται στα χέρια τους, είναι πλασματικός και κρύβεται ολόκληρος μέσα σε μία οθόνη.

 

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ

 

 

πηγή: E-Psychology

 

 

Σχολικός Εκφοβισμός: Μια ευθύνη όλων!

 

O σχολικός εκφοβισμός: η σκόπιμη και συνειδητή επιθυμία να βλάψουμε τον άλλο και να τον/ την υποβάλουμε σε κατάσταση πίεσης. Μια κατάσταση που επιλέγεται να γίνεται θέμα συζήτησης στα ΜΜΕ, κάθε φορά που ένα παιδί χάνεται! Γιατί; Γιατί να μην αποτελεί καθημερινότητα η καταπολέμηση του; Γιατί να μην ασχολούνται οι εκάστοτε πολιτικοί και “πολιτικάντηδες” με αυτό το θέμα καθημερινά;

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ

 

Συγγραφή άρθρου:  Κυριακή Λέντζιου _ Κλινική Ψυχολόγος MSc – Ψυχοθεραπεύτρια – Κλινική Βιοθυμική Υπνοθεραπεύτρια).

 

 

 

πηγή: E-Psychology

 

Μπορούμε να κάνουμε τα παιδιά μας αισιόδοξα;

 

Πώς μπορούμε να κάνουμε τα παιδιά μας να σκέφτονται θετικά;

Κατά τη γενική ρήση, τα παιδιά αποτελούν την «ελπίδα του μέλλοντος». Ενσαρκώνουν την έννοια της προοπτικής, κατά βάση μιας καλύτερης προοπτικής, καθώς προβάλλουμε σε αυτά την ανάγκη μας για ένα καλύτερο μέλλον, για έναν καλύτερο κόσμο. Ως φορείς ελπίδας και αισιοδοξίας, τα παιδιά καλούνται να κάνουν πραγματικότητα εκείνη την κατευναστική επιταγή του παραμυθιού «έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα», όπου στη θέση του «εμείς» βρίσκονται όλοι όσοι βλέπουμε στα παιδιά τη συνέχιση της ύπαρξης μας.  

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ

 

πηγή: Ε.Ε.ΘΕ.ΨΥ

 

 

 

Διδάσκοντας την ενσυναίσθηση στη σχολική τάξη

 

Η ενσυναίσθηση είναι η ικανότητα να αντιλαμβανόμαστε και να κατανοούμε τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά των άλλων και να ανταποκρινόμαστε με συμπόνοια. Να μπαίνουμε στα «παπούτσια» του άλλου χωρίς όμως να ταυτιζόμαστε. Δεν μπορούμε να ταυτιστούμε και να κάνουμε δικά μας τα προβλήματα των άλλων γιατί θα εξαντληθούμε ψυχικά αλλά μπορούμε να ακούσουμε, να βοηθήσουμε, να συναισθανθούμε και να σταθούμε δίπλα στους αγαπημένους μας ανθρώπους.

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Συγγραφή άρθρου: Ευαγγελία Γκέκα (Σύμβουλος ψυχικής υγείας, εκπαιδευμένη στη Συνθετική προσέγγιση  Πτυχιούχος Κοινωνική Λειτουργός, με εξειδίκευση στην Ειδική αγωγή.)

 

 

πηγή: E-Psychology

 

Πως καλλιεργείται η αξία της υπομονής στα παιδιά;

 

H υπομονή είναι αρετή, ακούνε συχνά τους μεγάλους να λένε αλλά δυσκολεύονται να το κάνουν πράξη. Ας το παραδεχτούμε όμως, σε κανέναν μας δεν αρέσει να περιμένει – πόσο μάλλον τα μικρά παιδιά που είναι από τη φύση τους ανυπόμονα, δεν έχουν μάθει ακόμα γιατί η υπομονή είναι σημαντική και ούτε έχουν αναπτύξει τις δεξιότητες εκείνες που χρειάζονται για να το πράξουν με επιτυχία.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

πηγή: αντικλείδι

 

«Φίλε» γονιέ με τα «εγώ τα ξέρω όλα», κανείς δεν γεννιέται νταής

«Φίλε» γονιέ, με τις περίεργες ιδέες και τα «εγώ τα ξέρω όλα, άκου εμένα που σου λέω», τα παιδιά δεν φταίνε για το bullying. Ποτέ δεν φταίνε τα παιδιά, άλλωστε. Εσύ φταις. Πάντα οι γονείς φταίνε. Ο άνθρωπος όταν γεννιέται είναι tabula rasa. Άγραφος πίνακας. Κανείς δεν γεννιέται εγκληματίας, κακοποιός, ληστής ή οτιδήποτε άλλο.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

 

πηγή: koutipandoras

 

 

Πού ζουν οι πιο ευτυχισμένοι έφηβοι του κόσμου

 

Η Ολλανδία φιγουράρει στην κορυφή της λίστας των χωρών του ΟΟΣΑ με τα πιο χαρούμενα παιδιά στις ηλικίες των 12-16 ετών. Το εκπαιδευτικό μοντέλο της δίνει απλόχερα χρόνο και χώρο για παιχνίδι, μειώνει τους ανταγωνισμούς των επιδόσεων και ταυτόχρονα το μπούλινγκ στα σχολεία.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

πηγή

 

Η προσωπική αυτοεκτίμηση

 

Μια παράδοξη διαπίστωση είναι ότι η αυτοεκτίμηση αντιστρατεύεται την αντικειμενική πραγματικότητα. Τα άτομα που θεωρούν τον εαυτό τους ωραίο, δημοφιλή, ευφυή, κοινωνικό, ηθικό σε τίποτα δεν διαφέρουν, ως προς την κατοχή αυτών των γνωρισμάτων, από τα αυτά, που διατείνονται ότι δεν έχουν αυτές τις ιδιότητες.

Το οξύμωρο επιτείνεται από την συνειδητοποίηση ότι τα χαρακτηριστικά αυτά, αν καλλιεργηθούν, δεν αυξάνουν στο ελάχιστο την αυτοεκτίμηση των ανθρώπων.

Διαβάστε περισσότερα εδώ
πηγή

 

Ανοικτά μαθήματα Open Courses

 

Τα ανοικτά μαθήματα. Τι είναι και πού θα τα βρω;

Μαθήματα που διδάσκονται στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ της χώρας έχουν προσαρμοστεί για το ψηφιακό περιβάλλον και είναι ελεύθερα προσβάσιμα και δωρεάν διαθέσιμα στο Διαδίκτυο για όλους. Μπορείτε να αναζητήσετε τα ανοικτά μαθήματα που σας ενδιαφέρουν …

Διαβάστε περισσότερα εδώ

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση