Σεπ 18

Mark Rothko – Διδάσκοντας τέχνη στα παιδιά

Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην τέχνη, όπως και στην αναπνοή. Αυτή ήταν η άποψη του μεγάλου ζωγράφου Mark Rothko. Αγαπούσε ιδιαίτερα τη φρεσκάδα, την αυθεντικότητα και τη συναισθηματική ένταση που χαρακτηρίζουν την παιδική τέχνη.

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ

 

πηγή: αντικλείδι

 

 

Σεπ 17

Το καλύτερο μάθημα για ένα παιδί, είναι να σε βλέπει να φροντίζεις τον εαυτό σου

 

Το πιο σημαντικό που μπορεί να κάνει ένας γονιός για να φροντίσει επαρκώς και υγιώς το παιδί του, είναι να φροντίζει με συνέπεια τον εαυτό του, τόσο σωματικά όσο και ψυχικά.

Η έλλειψη της γονεϊκής αυτοφροντίδας επηρεάζει τη σχέση του γονιού με το παιδί και την ψυχική ανάπτυξη του παιδιού.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

 

πηγή: αντικλείδι

 

 

 

 

Σεπ 15

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ

 

ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

πατήστε εδώ

 

 

 

 

Σεπ 14

Οδηγίες προστασίας των παιδιών στο νέο ψηφιακό κόσμο, από την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής

 

Τα παιδιά μας, αντίθετα από εμάς, μεγαλώνουν πια σε έναν ψηφιακό κόσμο. Είναι αναγκαίο λοιπόν να τους μάθουμε σωστούς και ασφαλείς τρόπους αντιμετώπισης του νέου αυτού κόσμου. Ο παιδίατρος Αντώνης Δαρζέντας έγραψε σήμερα στην προσωπική του σελίδα μερικά μικρά τιπς που σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής, μπορούν να βοηθήσουν τα νέα παιδιά να ανταπεξέλθουν στον νέο ψηφιακό κόσμο.

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ

 

πηγή: αντικλείδι

 

 

 

 

Σεπ 13

«Εσύ είσαι δυνατός!» «Εσύ θα τα καταφέρεις!» «Δεν σε φοβάμαι εσένα!» ή αλλιώς το «παιδί-γονιός»

«Εσύ είσαι δυνατή!» «Εσύ θα τα καταφέρεις!» «Εσένα δεν σε φοβάμαι!»

«Εσύ είσαι δυνατό παιδί!» «Δεν σε φοβάμαι!» «Ξέρεις να τα βγάζεις πέρα!» «Εσύ τα καταφέρνεις!»

Φράσεις οικείες και πολυ-χρησιμοποιημένες… που απευθύνονται στο παιδί και πραγματικά γεμίζουν καμάρι και περηφάνια το γονιό. Για να δούμε, όμως, τι κρύβεται πίσω από τον περήφανο γονιό και το δυνατό αυτό παιδί.

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ

 

πηγή: αντικλείδι

 

 

Αυγ 02

The smartphone – generation

 

Ένα είναι σίγουρο: Τα παιδιά και οι έφηβοι των ημερών μας είναι πιο «ασφαλή» από ποτέ. Δε θα γρατζουνίσουν τα γόνατά τους, δε θα λερώσουν τα χέρια τους, δε θα γράψουν με σπρέι στους τοίχους, δε θα πηδήξουν κάποια κάγκελα, δε θα τους δει κάποιος να κλαίει από απόρριψη ερωτική, από απογοήτευση. Ο μαγικός κόσμος βρίσκεται στα χέρια τους, είναι πλασματικός και κρύβεται ολόκληρος μέσα σε μία οθόνη.

 

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ

 

 

πηγή: E-Psychology

 

 

Αυγ 01

Οι 16 «Συνήθειες του Μυαλού»

Σε σχολείο της Σουηδίας διδάσκουν τις “Δεκαέξι Συνήθειες του Μυαλού”

Η συνήθεια είναι ένα καλώδιο, υφαίνουμε ένα κομμάτι της κλωστής της κάθε μέρα και στο τέλος δεν μπορούμε να την κόψουμε. Horace Mann  American Educator  1796-1859[9]

Οι «Συνήθειες του Μυαλού» είναι 16 συμπεριφορές, που χαρακτηρίζουν έξυπνους και διακεκριμένους ανθρώπους. Εκπαιδευτικοί ερευνητές, υπό την καθοδήγηση του Arthur L. Costa, όρισαν τις «Συνήθειες του Μυαλού» ως δεξιότητες που σχετίζονται άμεσα με τη ζωή και είναι απαραίτητες για την επίλυση προβλημάτων και την αποτελεσματική συμμετοχή στην κοινωνία. Προάγουν το στρατηγικό συλλογισμό, την οξυδέρκεια και διορατικότητα, την επιμονή και αποφασιστικότητα, τη δημιουργικότητα και την ανάπτυξη ποικίλων δεξιοτήτων.

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ

 

πηγή: αντικλείδι

 

 

Αυγ 01

Σχολικός Εκφοβισμός: Μια ευθύνη όλων!

 

O σχολικός εκφοβισμός: η σκόπιμη και συνειδητή επιθυμία να βλάψουμε τον άλλο και να τον/ την υποβάλουμε σε κατάσταση πίεσης. Μια κατάσταση που επιλέγεται να γίνεται θέμα συζήτησης στα ΜΜΕ, κάθε φορά που ένα παιδί χάνεται! Γιατί; Γιατί να μην αποτελεί καθημερινότητα η καταπολέμηση του; Γιατί να μην ασχολούνται οι εκάστοτε πολιτικοί και “πολιτικάντηδες” με αυτό το θέμα καθημερινά;

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ

 

Συγγραφή άρθρου:  Κυριακή Λέντζιου _ Κλινική Ψυχολόγος MSc – Ψυχοθεραπεύτρια – Κλινική Βιοθυμική Υπνοθεραπεύτρια).

 

 

 

πηγή: E-Psychology

 

Ιούλ 30

Μπορούμε να κάνουμε τα παιδιά μας αισιόδοξα;

 

Πώς μπορούμε να κάνουμε τα παιδιά μας να σκέφτονται θετικά;

Κατά τη γενική ρήση, τα παιδιά αποτελούν την «ελπίδα του μέλλοντος». Ενσαρκώνουν την έννοια της προοπτικής, κατά βάση μιας καλύτερης προοπτικής, καθώς προβάλλουμε σε αυτά την ανάγκη μας για ένα καλύτερο μέλλον, για έναν καλύτερο κόσμο. Ως φορείς ελπίδας και αισιοδοξίας, τα παιδιά καλούνται να κάνουν πραγματικότητα εκείνη την κατευναστική επιταγή του παραμυθιού «έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα», όπου στη θέση του «εμείς» βρίσκονται όλοι όσοι βλέπουμε στα παιδιά τη συνέχιση της ύπαρξης μας.  

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ

 

πηγή: Ε.Ε.ΘΕ.ΨΥ

 

 

 

Ιούλ 22

Διδάσκοντας την ενσυναίσθηση στη σχολική τάξη

 

Η ενσυναίσθηση είναι η ικανότητα να αντιλαμβανόμαστε και να κατανοούμε τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά των άλλων και να ανταποκρινόμαστε με συμπόνοια. Να μπαίνουμε στα «παπούτσια» του άλλου χωρίς όμως να ταυτιζόμαστε. Δεν μπορούμε να ταυτιστούμε και να κάνουμε δικά μας τα προβλήματα των άλλων γιατί θα εξαντληθούμε ψυχικά αλλά μπορούμε να ακούσουμε, να βοηθήσουμε, να συναισθανθούμε και να σταθούμε δίπλα στους αγαπημένους μας ανθρώπους.

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Συγγραφή άρθρου: Ευαγγελία Γκέκα (Σύμβουλος ψυχικής υγείας, εκπαιδευμένη στη Συνθετική προσέγγιση  Πτυχιούχος Κοινωνική Λειτουργός, με εξειδίκευση στην Ειδική αγωγή.)

 

 

πηγή: E-Psychology

 

Παλαιότερα άρθρα «

Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων