Νοέ 05

Ασκήσεις Βπ1 (05-11-2018) στην εμφωλευμένη – πολλαπλή επιλογή

Να γραφεί πρόγραμμα Python που θα διαβάσει  3 αριθμούς και θα εμφανίσει τον μεγαλύτερο από αυτούς. Για παράδειγμα αν είχαν δοθεί οι αριθμοί 10,5,12 να εμφανίσει το μήνυμα «Ο μεγαλύτερος αριθμός ήταν ο 12». Θεωρείστε ότι όλοι οι αριθμοί είναι διαφορετικοί μεταξύ τους.

Οκτ 25

Ασκήσεις Βπ1 (25-10-2018) στην σύνθετη επιλογή

Για να μπορέσει να αναπτυχθεί σωστά ο σπόρος της ντοματιάς θα πρέπει οι συνθήκες στο θερμοκήπιο να είναι:

  • υγρασία από 60% μέχρι και 80% και
  • θερμοκρασία από 20 έως και 22 βαθμούς C.

Να γραφεί πρόγραμμα Python που θα διαβάζει την υγρασία και την θερμοκρασία ενός θερμοκηπίου και θα εμφανίζει το μήνυμα «Ιδανικές συνθήκες» ή «Υπάρχει πρόβλημα» ανάλογα με αυτές.

Οκτ 22

Ασκήσεις Βπ1 (22-10-2018) στην σύνθετη επιλογή

  1. Το σχολείο μας διοργανώνει την επόμενη εβδομάδα τον ετήσιο χορό του σε ένα νυχτερινό κέντρο της πόλης μας. Η είσοδος ανά άτομο έχει οριστεί στα 8 ευρώ (με ποτό). Εάν όμως τα παιδιά έρχονται σε ομάδες υπάρχει μια έκπτωση 1 ευρώ ανά άτομο εφόσον η ομάδα είναι πάνω από 5 παιδιά. Να γραφεί πρόγραμμα Python που θα διαβάζει τον αριθμό των παιδιών που αποτελείται η ομάδα και θα εμφανίζει το ποσό που θα πληρώσει.

Οκτ 18

Ασκήσεις Βπ1 (18-10-2018) και Βπ2 (19-10-2018) δομής ακολουθίας

  1. Να γραφεί αλγόριθμος σε μορφή κωδικοποίησης, αλγόριθμος σε μορφή λογικού διαγράμματος και πρόγραμμα Python το οποίο θα διαβάσει πόσες ώρες, λεπτά και δευτερόλεπτα έχει κάνει ένας αθλητής στον Μαραθώνιο της Αθήνας και θα εμφανίσει το χρόνο του σε δευτερόλεπτα. Για παράδειγμα, αν ο αθλητής έκανε 2 ώρες, 32 λεπτά και 22 δευτερόλεπτα, ο συνολικός του χρόνος σε δευτερόλεπτα είναι 9142.
  2. Να γραφεί αλγόριθμος σε μορφή κωδικοποίησης, αλγόριθμος σε μορφή λογικού διαγράμματος και πρόγραμμα Python που θα διαβάσει τις ώρες εργασίας ενός εργάτη και το ωρομίσθιο του. Στην συνέχεια να υπολογίσει και εμφανίσει τις μικτές αποδοχές του (πρόκειται για το γινόμενο ωρών επί ωρομισθίου), τις κρατήσεις του (πρόκειται για το 20% των μικτών αποδοχών του) και τις καθαρές αποδοχές του (πρόκειται για την διαφορά μικτών αποδοχών και κρατήσεων).

Παραδοτέα στο επόμενο μάθημα σε χαρτί.

Μαΐ 31

PralinaBot

Προσπαθώντας να εξήγησω σε 22 επτάχρονους το επάγγελμα του Πληροφορικού…

kids1Όταν η δασκάλα της μικρής μου κόρης, η κ. Παρέσα Πολυχρονιάδου, μου ζήτησε να πάω στην τάξη της Α’ Δημοτικού στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς και να μιλήσω για το επάγγελμα του Πληροφορικού, έχασα τη γη κάτω από τα πόδια μου!!! Τι να πω; Πως να εξηγήσω τόσο λεπτές και αφηρημένες έννοιες στα μικρά αυτά πλασματάκια; Κρύος ιδρώτας με έλουσε!!!

Ευτυχώς γρήγορα άρχισαν να έρχονται οι  ιδέες  γιατί ο πιο απαιτητικός ακροατής μου είχε μεγάλες προσδοκίες από εμένα!!! Τι κάνει λοιπόν ένας Πληροφορικός; Ποια η δουλειά του;

Αρχική ερώτηση: «Παιδιά ο υπολογιστής και το ταξί μοιάζουν;»  Με την βοήθεια της παρουσίασης SwHw, ξεκίνησε η κουβέντα και μπήκαμε σε μια σειρά. Διαχωρίσαμε ότι υπάρχει το hardware  και το software.

sftHardware

Πιάσαμε τα κατσαβίδια και το σαραβαλάκι που είχα μαζί μου, μαρτύρησε….. Η μητρική πλακέτα έγινε η μαμά που στην αγκαλιά της χωράει τους πάντες, τα καλώδια έγιναν φίδια, ο σκληρός δίσκος το συνταγολόγιο της μαμάς και η φαντασία οργίασε:

  • «Κύριε; κύριε; Ο υπολογιστής αυτά που αποθηκεύει, τα αποθηκεύει για πάντα;»
  • «Τι προσπαθείς να κρύψεις;», του λέω, «τι έκανες να το διορθώσουμε;»

και σκάσαμε όλοι στα γέλια.

Software

Και αντε με το hardware, το βλέπουν, για τον προγραμματισμό τι να πεις; Την μεγάλη ιδέα την έδωσε ο κ. Β. Εφόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής στο Ν. Κιλκίς και ορίστε το αποτέλεσμα:

Αφού φάγαμε τα νοστιμότερα τοστ με μερέντα καταλάβαμε ότι ο υπολογιστής είναι χαζούλης και κάνει ότι ακριβώς του λέμε και τίποτα παραπάνω ή λιγότερο…. Πήραμε τα δωράκια μας

goma1και βγήκαμε διάλλειμα. Ουφ……….

Μαρ 21

Περπατώντας με ασφάλεια στα μονοπάτια του Διαδικτύου

logo_titleΟ Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου ΕΠΑΛ Κιλκίς, αφουγκραζόμενος τις ανάγκες των μαθητών του σχολείου για αξιόπιστη ενημέρωση σε επίκαιρα θέματα, διοργάνωσε διημερίδα ενημέρωσης με θέμα:

«Περπατώ με ασφάλεια στα μονοπάτια του Διαδικτύου»

 Η διημερίδα πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου σε 2 υποομάδες ( Α και Β τάξη) οι οποίες συμμετείχαν σε συζητήσεις – παρουσιάσεις από:

  • την κ. Καρολίδου Σωτηρία, Υπεύθυνη του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων της Δ.Δ.Ε. Ν.  Κιλκίς
  • τον κ. Κέρο Ιωάννη, Υπεύθυνο του Τομέα Πληροφορικής του 1ου Ε.Κ. Κιλκίς

Έννοιες όπως το Grooming, το Sexting, ηλεκτρονικές απάτες και άλλα πολλά αποτέλεσαν τη βάση για έναν ουσιαστικό και γόνιμο διάλογο (μπορείτε να κατεβάσετε την παρουσίαση από εδώ).

Με την ευχή να φύγαμε όλοι λίγο σοφότεροι, ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη χρονιά.

 

Φεβ 28

Γρίφοι για τις ελεύθερες ώρες Νο5

Γρίφος 22

Δυο χειρούργοι έχουν στη διάθεσή τους απο ένα ζευγάρι χειρουργικά γάντια ο καθένας και πρέπει να χειρουργήσουν διαδοχικά και οι δυο, δύο συγκεκριμένους ασθενείς. Για να υπάρξει όμως απόλυτη ασφάλεια για τυχόν μετάδοση μικροβίων:

  • δεν θα πρέπει κάποιο γάντι που χρησιμοποιήθηκε στον ένα ασθενή να χρησιμοποιηθεί στον άλλο,
  • ούτε κάποιο γάντι που ήρθε σε επαφή με το χέρι του ενός γιατρού να έρθει σε επαφή με το χέρι του άλλου γιατρού.

Κατάφεραν όμως να χειρουργήσουν και οι δυο γιατροί και τους δυο ασθενείς, παίρνοντας όλες τις παραπάνω απαραίτητες προφυλάξεις. Πως έγινε αυτό;

o-apeiros-xeirourgosΓρίφος 23

Ο Γιάννης και ο Γιώργος χρωστούσαν στο Νίκο 10 ευρώ. Επέστρεψαν τα δανεικά στέλνοντας στον Νίκο από 5 ευρώ καθένας.Για να μην ξεμείνουν όμως από χρήματα οι φίλοι του, ο Νίκος έδωσε 3 ευρώ στον Μανώλη να τα επιστρέψει στον Γιάννη και τον Γιώργο. Ο Μανώλης μην μπορώντας να τα μοιράσει αποφάσισε να δώσει από ένα ευρώ στον καθένα και να κρατήσει για τον εαυτό του το τρίτο ευρώ.

Έτσι τώρα,έχουμε το αποτέλεσμα:

  • Ο Γιάννης να έχει δώσει 5-1=4 ευρώ.
  • Ο Γιώργος να έχει δώσει 5-1=4 ευρώ και
  • Ο Μανώλης να έχει κρατήσει 1 ευρώ.

Μπορείτε να βρείτε που χάθηκε το ένα ευρώ από τα αρχικά 10;

euroΓρίφος 24

Στο παρακάτω κείμενο υπάρχει ένα λογικό λάθος που πρέπει να εντοπιστεί.

Πέντε τουρίστες επισκέφτηκαν κάποτε ένα παλιό κάστρο. Εκεί βρήκαν έναν χωρικό και του ζήτησαν να τους πει ιστορίες σχετικές με το κάστρο. Αυτός λοιπόν τους είπε την παρακάτω ιστορία……

«Ζούσαν κάποτε στο κάστρο αυτό ένας βασιλιάς, μια βασίλισσα και ο μονάκριβος γιος τους. Ένα βράδυ αποφάσισαν να πάνε να παρακολουθήσουν μια θεατρική παράσταση. Ξεκινούν λοιπόν με την άμαξα τους και τη συνοδεία τους και αφού έφτασαν στο θέατρο είδαν την παράσταση. Μετά  από λίγο η βασίλισσα συνειδητοποιεί ότι έχει ξεχάσει να φορέσει το αγαπημένο της δαχτυλίδι και λέει στο βασιλιά πως πρέπει να στείλει κάποιον να της το φέρει. Τελικά δέχθηκε να πάει ο γιος τους. Εν τω μεταξύ, η βασίλισσα αποκοιμήθηκε και είδε σε όνειρο ότι ο γιος της   δέχθηκε επίθεση από ληστές οι οποίοι τον σκότωσαν. Ξυπνά τρομαγμένη και βλέπει μπροστά της τον γιο της που είχε κιόλας επιστρέψει με το δαχτυλίδι. Τότε από τη χαρά και τη συγκίνηση της που είναι ζωντανός παθαίνει ανακοπή και πεθαίνει.»

Ποιο είναι το λογικό λάθος στο παραπάνω κείμενο;

quuen

Λύσεις

Φεβ 15

Γρίφοι για τις ελεύθερες ώρες Νο4

Γρίφος 18

Τέσσερα άτομα πρέπει να διασχίσουν μια γέφυρα βράδυ με τη βοήθεια ενός φακού που έχουν μαζί τους. Μπορούν να περνούν τη γέφυρα όμως έως δυο άτομα το πολύ. Καθένας από τους παραπάνω διασχίζει τη γέφυρα σε διαφορετικό χρόνο, συγκεκριμένα

  • ο πρώτος χρειάζεται τουλάχιστον 1 λεπτό,
  • ο δεύτερος χρειάζεται τουλάχιστον 2 λεπτά,
  • ο  τρίτος χρειάζεται τουλάχιστον 5 λεπτά,
  • ο τέταρτος χρειάζεται τουλάχιστον 10 λεπτά.

Με ποιον τρόπο θα μπορέσουν να περάσουν όλοι από το ένα άκρο της γέφυρας ως το άλλο σε 17 λεπτά ακριβώς;

bridgeΓρίφος 19

Τα παλιά τα χρόνια ο γαλατάς περνούσε από τις γειτονιές έχοντας μαζί του μια γαβάθα ανοιχτή με το γάλα που πουλούσε και ένα κυλινδρικό μεταλλικό δοχείο χωρίς καμιά ένδειξη διαβάθμισης πάνω του, το οποίο όταν ήταν γεμάτο χωρούσε ακριβώς ένα κιλό γάλα. Ο γαλατάς όμως μπορούσε να βάλει μέσα σε αυτό το  δοχείο και ακριβώς μισό κιλό γάλα, ανάλογα με την επιθυμία του πελάτη. Πως το έκανε αυτό;

Cylinder_(geometry)Γρίφος 20

Έχουμε 10 σακιά με λίρες από τα οποία το ένα μόνο περιέχει μονάχα κάλπικες λίρες. Γνωρίζουμε ότι η μια λίρα ζυγίζει 3 γραμμάρια, ενώ η κάλπικη 2 γραμμάρια. Έχουμε στη διάθεσή μας μια ζυγαριά ακριβείας που καταγράφει την ένδειξη του βάρους. Πως μπορούμε με ένα μόνο ζύγισμα να ανακαλύψουμε το σακί με τις κάλπικες λίρες;

coinsΓρίφος 21

Σε μια όχθη ενός ποταμού βρίσκονται, ένα αρνί, ένας λύκος και ένα δεμάτι χόρτα. Ένας βαρκάρης που βρίσκεται δίπλα στα τρία παραπάνω είδη θέλει να τα περάσει και τα τρία στην απέναντι όχθη. Στην βάρκα μπορεί να μεταφέρει μόνο ένα από τα τρία είδη για κάθε διαδρομή που θα κάνει. Επίσης αν βρεθούν μόνα τους δυο είδη που τρώει το ένα το άλλο σε κάποια από τις δυο όχθες θα έχουμε πρόβλημα. (Αφού ο λύκος θα φάει το αρνί ή το αρνί θα φάει τα χόρτα). Ο βαρκάρης όμως κατάφερε να τα περάσει όλα στην απέναντι  όχθη τηρώντας όλες τις παραπάνω προϋποθέσεις. Πως έγινε αυτό;

Κάντε κλικ εδω για το λύσετε online.

boatΛύσεις

Φεβ 13

Γρίφοι για τις ελεύθερες ώρες Νο3

Γρίφος 13

Μόλις έχω μετακομίσει σε διαμέρισμα του 5ου ορόφου πολυκατοικίας, η οποία έχει 7 ορόφους και κάθε όροφος 3 διαμερίσματα. Τα κουδούνια στην είσοδο της πολυκατοικίας είναι ανακατεμένα και εγώ δεν ξέρω ποιο αντιστοιχεί στο δικό μου θυροτηλέφωνο. Είμαι μόνος μου και έχω στη διάθεσή μου μόνο ένα κασετόφωνο και μια άγραφη κασέτα.

Πως μπορώ να εντοπίσω το κουδούνι που αντιστοιχεί στο διαμέρισμά μου πηγαίνοντας μια μόνο φορά στο διαμέρισμα μου;

πο-υκατοικία-39581827Γρίφος 14

Δίνεται η ψευδής ισότητα:

432 = 10

Μετακίνησε κατάλληλα μόνο ένα ψηφίο και κάνε την ισότητα αυτή αληθή.

Γρίφος 15

Πως γίνεται να κόψουμε μια στρογγυλή πίτα σε οκτώ ίσα μέρη κάνοντας μόνο τρεις ευθείες τομές;

vasilopita-oikogeneiaΓρίφος 16

Έχουμε δυο βραδύκαυστα φυτίλια ίδια, μήκους 50 εκατοστών το καθένα και απαιτείται χρόνος ακριβώς 2 λεπτών για να καεί το καθένα από αυτά. Ανάβουμε διαδοχικά το ένα μετά το άλλο φυτίλι και καίγονται σε 3 λεπτά και τα δυο. Πως γίνεται;

φυτΓρίφος 17

Ένας φυλακισμένος δραπέτευσε από τη φυλακή και φεύγοντας συναντάει μπροστά του μια διχάλα με δυο δρόμους. Ξέρει ότι ο ένας από αυτούς οδηγεί ξανά πίσω στη φυλακή και ο άλλος έξω στην πόλη χωρίς όμως να μπορεί να τους ξεχωρίζει. Ακριβώς στη διχάλα του δρόμου βρίσκονται δυο άνθρωποι από τους οποίους ο ένας λέει μόνο αλήθεια και ο άλλος μόνο ψέματα (και αυτό το γνωρίζουν και οι δυο). Ο φυλακισμένος γνωρίζει ότι ο ένας από τους δυο λέει μόνο την αλήθεια αλλά δεν ξέρει ποιος.

Ποια είναι η ερώτηση που πρέπει να κάνει στον καθένα για να καταλάβει ποιος είναι ο δρόμος που οδηγεί στην πόλη;

2dromoi725

Λύσεις

Φεβ 09

Αντίγραφα ασφαλείας και Επαναφορά

backup2Η λειτουργία «δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας» στα Windows μας επιτρέπει να αποθηκεύσουμε όλο το λειτουργικό σύστημα, με τα εγκατεστημένα προγράμματα, σε μια εικόνα συστήματος. Σε περίπτωση που προκύψει πρόβλημα με τα Windows, μπορούμε να επαναφέρουμε αυτή την εικόνα, ώστε να έχουμε ξανά ένα λειτουργικό υπολογιστή.

Η συνέχεια στο πολύ ενδιαφέρον άρθρο του PCsteps.gr εδώ.

Παλαιότερα άρθρα «

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων