Sotiris Fotiou Educational blog

Καθηγητής Πληροφορικής Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Κέρκυρας

Education Business Awards 2016 NeverLost

Φεβ 201715

Η εφαρμογή των σχολείων μας NeverLost πήρε το 1ο βραβείο στην κατηγορία καινοτομία στη διδασκαλία στα Education Business Awards 2016 στην Αθήνα !

20160421163038-417d71d4-me

 

26302275130_56c92d1cb7_o

Neverlost Παγκόσμια Βράβευση απο τη CSTA

Φεβ 201715

Βράβευση της Καινοτόμας εφαρμογής Neverlost

 CSTA_logo

Νέα Υόρκη. 11-12-2015

 

Νικήτρια στο φετινό Παγκόσμιο διαγωνισμό της Computer Science Teachers Association στην κατηγορία Γυμνάσια ανακηρύχτηκε η συνεργατική εφαρμογή του Γυμνασίου Αμφιπαγιτών, για κινητά τηλέφωνα με λειτουργικό σύστημα Android με την ονομασία “Neverlost”.

 

Την 11η Δεκεμβρίου 2015 η Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Computer Science Teachers Association – CSTA) ανακοίνωσε τους νικητές του ετήσιου Παγκόσμιου διαγωνισμού Πρόσωπα της Πληροφορικής – Faces of Computing.

 

Το θέμα του φετινού διαγωνισμού faces of Computing ήταν «Η Πληροφορική για το κοινό καλό» – (“Computing for the Common Good”). Το θέμα επιλέχθηκε επειδή επιτρέπει τους μαθητές να δείξουν την ευαισθητοποίησή τους σε θέματα έκτος της καθημερινότητάς τους και τον τρόπο που η τεχνολογία μπορεί να συμβάλει για να κάνουμε τον κόσμο μας καλύτερο.

 

Η εφαρμογή NeverLost δημιουργήθηκε από μαθητές σχολείων, της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Κέρκυρας, με αποκλειστικό σκοπό να γίνει ένα χρήσιμο εργαλείο για όλα τα παιδιά της Ελλάδας. Το κίνητρο τους ήταν να βοηθήσουνε παιδιά με ειδικές ικανότητες, νοητική υστέρηση και πολυαναπηρίες του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Κέρκυρας. Ο προβληματισμός τους αρχικά ήταν, πώς θα μπορούσαν αυτά τα παιδιά με την κατοχή ενός κινητού τηλεφώνου να καλέσουν σε βοήθεια κάνοντας όσο το δυνατό λιγότερες κινήσεις. Για αυτό το λόγο σκέφτηκαν και δημιούργησαν μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα με την οποία ένα παιδί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης  μπορεί με 2 μόνο κινήσεις (2 κλικ) να καλέσει ένα τηλεφωνικό αριθμό, να στείλει ένα μήνυμα SMS, να δει τη θέση του σε χάρτη, να στείλει τη διεύθυνση που βρίσκεται ή να στείλει το χάρτη της θέσης του. Για την υλοποίηση αυτής της εφαρμογής συνεργάστηκαν μαθητές από το Γυμνασιο Αμφιπαγιτών το ΕΠΑΛ Κ.Κορακιάνας το 2ο και το 4ο ΓΕΛ Κέρκυρας με υπεύθυνους τους καθηγητές πληροφορικής κους Σ.Φωτίου, Ν.Αλεξάκη, Ε.Σιώτο και Σ.Θύμη.

 

Όπως δηλώνει, στην ανακοίνωση της CSTA, το μέλος της Laura Blankenship: « Οι μαθητές δεν είναι μόνο καταναλωτές –consumers-  της τεχνολογίας αλλά και οι δημιουργοί της. Το να δείχνεις στους μαθητές, την αξία και τα πλεονεκτήματα της πληροφορικής είναι εξέχουσας σημασίας. Οι μαθητές θέλουν συχνά να βλέπουν την πληροφορική ως κάτι περισσότερο από το να δημιουργήσουν το επόμενο Angry Birds ή Minecraft. Θέλουν να αισθάνονται ότι με την επιστήμη της Πληροφορικής μπορούν να βοηθήσουν ολόκληρη την ανθρωπότητα.»

 neverlost-fb-new

Στην κατηγορία Λύκεια, πρώτο βραβείο πήρε σχολείο από το Phoenix των Η.Π.Α. δείχνοντας με το video τους, πως η πληροφορική άλλαξε τη ζωή του αδερφού μιας μαθήτριας του σχολείου, ο οποίος έχει αυτισμό.

 

Στην κατηγορία Δημοτικά, πρώτο βραβείο πήρε η εφαρμογή από το Δημοτικό σχολείο του Kac στη Σερβία, όπου οι μαθητές του σχεδίασαν ένα ρομπότ που ανταποκρίνεται στις φωνητικές οδηγίες ώστε να βοηθήσουν τυφλά παιδιά στην εκπαίδευση.

 

Οι καθηγητές των συνεργαζόμενων σχολείων θα ήθελαν να ευχαριστήσουν τους μαθητές τους για την άψογη συνεργασία τους το προηγούμενο σχολικό έτος καθώς και να τους συγχαρούν για την μεγάλη τους αυτή επιτυχία σε Παγκόσμιο επίπεδο.

 

 

Την εφαρμογή Neverlost μπορείτε να την κατεβάσετε δωρεάν από το Google Play Store, ενώ πληροφορίες για την εφαρμογή μπορείτε να βρείτε στην σελίδα που δημιούργησαν οι μαθητές: epalkerkyras.com/neverlost .

 divice-off

Σας ευχαριστούμε !!!

Γυμνάσιο Αμφιπαγιτών Κέρκυρας – ΕΠΑ.Λ. Κ. Κορακιάνας- 2ο & 4ο Γ.Ε.Λ. Κέρκυρας

 

www.epalkerkyras.com/neverlost

NeverLost

Φεβ 201715

Το σχολικό έτος 2014-2015 δημιουργήθηκε το project NeverLost.

Στην ομάδα σχολείων συμμετείχαν το Γυμνάσιο Αμφιπαγιτών Κέρκυρας,το ΕΠΑ.Λ. Κ. Κορακιάνας Κέρκυρας,το 2ο Γ.Ε.Λ. Κέρκυρας και το 4ο Γ.Ε.Λ. Κέρκυρας.

Print

Έχω χαθεί!  Πως μπορώ να δω που βρίσκομαι; Πως μπορώ να ζητήσω βοήθεια; Πως θα μπορέσω να ειδοποιήσω τους γονείς μου και να τους ενημερώσω για τη γεωγραφική μου θέση;; Μερικές από τις ερωτήσεις που περνάνε από το μυαλό ενός παιδιού όταν βρεθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ή όταν έχει χαθεί. Η εφαρμογή NEVER LOST δημιουργήθηκε από μαθητές σχολείων, της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Κέρκυρας, με την ελπίδα να γίνει ένα χρήσιμο εργαλείο για όλα τα παιδιά της Ελλάδας.

 

Αρχικά, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2014-2015 μαθητές τεσσάρων σχολείων του Νομού Κέρκυρας σχεδίασαν και υλοποιήσαν  μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα με λειτουργικό σύστημα Android. Το κίνητρο τους ήταν απλό. Να βοηθήσουν τα παιδιά με ειδικές ικανότητες, νοητική υστέρηση και πολυαναπηρίες του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Κέρκυρας. Το πρόβλημα λιγάκι πιο σύνθετο. Πώς θα μπορέσουν αυτά τα παιδιά, βρισκόμενα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, και με μοναδικό τους εφόδιο ένα κινητό τηλέφωνο, να καλέσουν σε βοήθεια κάνοντας όσο το δυνατό λιγότερες κινήσεις; Η λύση; Η δημιουργία μιας εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα, με την βοήθεια της οποίας,  ένα παιδί, να έχει τη δυνατότητα με 2 μόνο απλές κινήσεις (2 κλικ) να καλέσει ένα προκαθορισμένο τηλεφωνικό αριθμό, να στείλει ένα μήνυμα SMS στους γονείς του, να δει τη θέση του σε χάρτη ή ακόμα και  να στείλει τη διεύθυνση που βρίσκεται ή το χάρτη της θέσης του στο κινητό τηλέφωνο των δικών του.

 banner_large_sch

Οι μαθητές των τεσσάρων συνεργαζόμενων σχολείων παρέδωσαν την εφαρμογή στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Κέρκυρας σε μια εκδήλωση που θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη όλων μας. Με την  ολοκλήρωση της συνεργασίας, μαθητές και καθηγητές, βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να προσφέρουμε την εφαρμογή δωρεάν σε όλα τα παιδιά της Ελλάδας με την ευχή να μη χρειαστεί να βρεθούν στην ανάγκη να τη χρησιμοποιήσουν. Απευθυνόμενοι σε όλους τους γονείς, σας  προσκαλούμε να κατεβάσετε την εφαρμογή NEVER LOST από το Google Play Store, να την εγκαταστήσετε στο κινητό τηλέφωνο του παιδιού σας, και να του εξηγήσετε τον απλό τρόπο με τον οποίο θα μπορέσει να τη χρησιμοποιήσει, αν χρειαστεί.

 

NeverLost εφαρμογη φωτιου σωτηρης

Με την ευχή η εφαρμογή να χαρίσει σιγουριά και ασφάλεια σε κάθε παιδί.

Γιατί μερικά πράγματα μπορεί να είναι εύκολα και αυτονόητα για εμάς αλλά δεν είναι για όλα τα παιδιά.

Σας ευχαριστούμε !!!

Γυμνάσιο Αμφιπαγιτών Κέρκυρας – ΕΠΑ.Λ. Κ. Κορακιάνας- 2ο & 4ο Γ.Ε.Λ. Κέρκυρας

 

www.epalkerkyras.com/neverlost

 

Περιγραφή Εφαρμογής http://tinyurl.com/ljz6j5m ,

Video trailer http://tinyurl.com/khfbp6g

Αναζητήστε χρησιμοποιώντας το όνομα NEVER LOST.

Παρουσίαση OSI

Οκτ 201618

δείτε την παρουσίαση για την Αρχιτεκτονική OSI (το μοντέλο αναφοράς OSI) του ISO

OSI-moodle

 

από κάτω από: Δικτυα | με ετικέτα  |  Δεν υπάρχουν σχόλια »    

Marketing Mix Ασκηση

Οκτ 201612

Άσκηση μελέτη περίπτωσης για το μάθημα της:
Β ΕΠΑΛ ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ.

Μάθημα Μείγμα Μάρκετινγκ Marketing Mix

Περιηγηθείτε τον παγκόσμιο ιστό και συγκεκριμένα σε κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα πωλήσεων προϊόντων τεχνολογίας από τα παρακάτω:
Mediamarkt.gr
Kotsovolos.gr
Public.gr
Eshop.gr

1) Διαλέξτε ένα προϊόν που πωλείται σε τουλάχιστον 2 διαφορετικά ηλεκτρονικά καταστήματα και μελετήστε στα 4P Product, Price, Promotion, Place
Καθώς και τον τρόπο που τα εκμεταλλεύονται οι εταιρίες.

Ας συζητήσουμε τα αποτελέσματα σας.

2) Επιλέξτε ένα ΝΕΟ προϊόν της αρεσκείας σας που βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε πώλησε στα παραπάνω καταστήματα. Γράψτε τα τέσσερα βήματα που θα ακολουθούσατε βάσει των παραπάνω αξόνων που σχολιάσαμε. Προσπαθήστε να σκεφτείτε πως θα εκμεταλλευτείτε καλύτερα τους 4 άξονας όταν το προϊόν αυτό βρίσκεται σε φάση άστρου, καθώς και την μεταβολή των βημάτων σας και της στρατηγικής σας σε φάση αγελάδας.

Μοντελο OSI Επίπεδο 1: Φυσικό

Οκτ 201611

Επίπεδο 1: Φυσικό

Το φυσικό επίπεδο ορίζει όλες τις ηλεκτρικές και φυσικές προδιαγραφές της επικοινωνίας. Σ’ αυτές περιλαμβάνονται οι σχηματισμοί των ακίδων, οι επιτρεπτές τάσεις, οι προδιαγραφές των καλωδίων κλπ. Συσκευές φυσικού επιπέδου είναι οι διανεμητές, οι επαναλήπτες (αγγλ. repeaters), οι κάρτες δικτύου, οι προσαρμοστές διαύλου (αγγλ. bus adapters). Οι κυριότερες λειτουργίες και υπηρεσίες του φυσικού επιπέδου είναι:

Έναρξη και τερματισμός της ηλεκτρικής σύνδεσης μιας επικοινωνιακής συσκευής.
Συμμετοχή σε διαδικασίες όπου οι επικοινωνιακές συσκευές εξυπηρετούν αποτελεσματικά πολλούς χρήστες (πολυπλεξία). Επιλύονται προβλήματα προτεραιότητας πρόσβασης και ελέγχου ροής δεδομένων.
Διαμόρφωση και αποδιαμόρφωση των ψηφιακών δεδομένων κατά τη μετάδοση από συσκευή σε συσκευή. Για παράδειγμα, τα ψηφιακά ηλεκτρικά σήματα μπορεί να ταξιδέψουν ως αναλογικά σε χάλκινο καλώδιο, μετά σε οπτική ίνα, μετά να μεταδοθούν από ραδιοζεύξη ή δορυφορικά, να φθάσουν πάλι αναλογικά σε χάλκινο καλώδιο και να γίνουν ψηφιακά στον παραλήπτη.

Μοντελο αναφορας OSI

Οκτ 201611

Το μοντέλο αναφοράς Ανοικτής Διασύνδεσης Συστημάτων, ή μοντέλο αναφοράς OSI (αγγλ. OSI reference model) είναι μια διαστρωματωμένη, αφηρημένη περιγραφή για τη σχεδίαση τηλεπικοινωνιακών και δικτυακών πρωτοκόλλων η οποία καθορίστηκε από την πρωτοβουλία Ανοικτή Διασύνδεση Συστημάτων – OSI. Είναι γνωστό και ως μοντέλο των επτά επιπέδων.

Το μοντέλο OSI υποδιαιρεί τις λειτουργίες ενός τηλεπικοινωνιακού δικτύου σε μια «κατακόρυφη» στοίβα από επίπεδα, για το καθένα από τα οποία μπορεί να οριστεί κάποιο πρωτόκολλο σε μία συγκεκριμένη υλοποίηση. Κάθε επίπεδο αξιοποιεί τις λειτουργίες του κατώτερού του στη στοίβα επιπέδου, ενώ στόχος του είναι να παρέχει λειτουργικότητα στο αμέσως ανώτερο επίπεδό του. Μία συγκεκριμένη υλοποίηση του μοντέλου, με καθορισμένα πρωτόκολλα για κάθε επίπεδο, ονομάζεται στοίβα πρωτοκόλλων ή απλά στοίβα. Το κάθε πρωτόκολλο υλοποιείται είτε σε υλικό είτε σε λογισμικό. Συνήθως τα κατώτερα επίπεδα υλοποιούνται στο υλικό ενώ τα ανώτερα σε λογισμικό.

Το μοντέλο OSI είναι στενά συσχετισμένο με τον κλάδο της επιστήμης υπολογιστών και τη δικτύωση υπολογιστών. Το βασικό χαρακτηριστικό του είναι η διασύνδεση μεταξύ των επιπέδων, η οποία υπαγορεύει τις προδιαγραφές της αλληλεπίδρασής τους. Αυτό σημαίνει ότι ένα επίπεδο υλοποιημένο με κάποιο συγκεκριμένο πρωτόκολλο μπορεί να συνεργαστεί με το γειτονικό του στη στοίβα επίπεδο, το οποίο υλοποιείται με κάποιο άλλο πρωτόκολλο, υπό την προϋπόθεση ότι οι προδιαγραφές του καθενός έχουν δημοσιευθεί και έχουν γίνει αντιληπτές σωστά.

Διερμηνέας και μεταγλωτιστής (interpreter or compiler)

Οκτ 201610

Στην πληροφορική διερμηνέας ή διερμηνευτής (interpreter) συνήθως σημαίνει ένα πρόγραμμα που εκτελεί ή ερμηνεύει εντολές σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού. Η διερμήνευση και η μεταγλώττιση είναι τα δύο βασικά μέσα με τα οποία υλοποιούνται οι γλώσσες προγραμματισμού, αν και δεν αποτελούν εντελώς διακριτές κατηγορίες, καθώς οι λειτουργίες τους επικαλύπτονται σε κάποιον βαθμό. Διερμηνέας είναι ένα πρόγραμμα που είτε:

1.εκτελεί τον πηγαίο κώδικα απευθείας
2.μεταφράζει τον πηγαίο κώδικα σε μια περισσότερο αποδοτική μορφή (κώδικα) που αμέσως εκτελεί
3.σαφώς εκτελεί προ-μεταγλωττισμένο κώδικα που έχει δημιουργήσει κάποιος μεταγλωττιστής που είναι μέρος του συστήματος διερμήνευσης.

Με την τελευταία έννοια, ο επεξεργαστής είναι μιας μορφής διερμηνέας εντολών κώδικα μηχανής σε συνδυασμό με τον μεταγλωττιστή που τις παράγει.

Μεταγλωττιστής ή μεταφραστής (compiler) ονομάζεται ένα πρόγραμμα υπολογιστή που διαβάζει κώδικα γραμμένο σε μια γλώσσα προγραμματισμού (την πηγαία γλώσσα) και τον μεταφράζει σε ισοδύναμο κώδικα σε μια άλλη γλώσσα προγραμματισμού (τη γλώσσα στόχο). Το κείμενο της εισόδου ονομάζεται πηγαίος κώδικας (source code), ενώ η έξοδος του προγράμματος, η οποία συχνά έχει δυαδική μορφή, αντικειμενικός κώδικας (object code).

Ο όρος «μεταγλωττιστής» χρησιμοποιείται κυρίως για προγράμματα που μεταφράζουν μια γλώσσα προγραμματισμού υψηλού επιπέδου σε μια γλώσσα χαμηλότερου επιπέδου (όπως η συμβολική γλώσσα ή η γλώσσα μηχανής).

Ένας μεταγλωττιστής μπορεί να περιλαμβάνει οποιαδήποτε από τις εξής λειτουργίες: λεκτική ανάλυση, προεπεξεργασία, συντακτική ανάλυση, σημασιολογική ανάλυση (μετάφραση καθοδηγούμενη από τη σύνταξη), παραγωγή κώδικα και βελτιστοποίηση κώδικα.

ΓΕΝΙΚΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΟΤΙ :
Ο μεταγλωττιστής ελέγχει τον κώδικα για λάθη και παράγει ένα ισοδύναμο πρόγραμμα σε γλώσσα μηχανής για τον συγκεκριμένο τύπο υπολογιστή και το συγκεκριμένο λειτουργικό σύστημα. Ο διερμηνευτής ελέγχει και εκτελεί γραμμή – γραμμή και δεν παράγει εκτελέσιμο πρόγραμμα για συγκεκριμένο τύπο πλατφόρμας. Απλά κάθε πλατφόρμα είναι εφοδιασμένη με τον κατάλληλο διερμηνευτή, ο οποίος δέχεται ένα πρόγραμμα στη γλώσσα υψηλού επιπέδου και αφού ελέγξει μια-μια εντολή για την ορθότητά της στη συνέχεια την εκτελεί.

Η δημιουργία των σπουδαστών του ΙΕΚ Κέρκυρας

Φεβ 201619

Δειτε εδώ τη δημιουργία τους !

 

Δημιουργία παιχνιδιού στο Scratch

Ιαν 201624
ioniki

σε αυτό το άρθρο θα δούμε τα πρώτα βήματα για τη δημιουργία ενος παιχνιδιού στο Scratch. Το παιχνίδι μας θα έχει ως θέμα την πόλη της Κέρκυρας. Σκοπός του παιχνιδιού θα είναι ο χρήστης (παίκτης) να πιάσει όσο το δυνατόν περισσότερες στάμνες γίνεται πριν αυτές σπάσουν. Στο σκηνικό του παιχνιδιού θα πέφτουν στάμνες απο τα παράθυρα και ο παίκτης θα προσπαθεί να τις πιάσει. Αφού δημιουργηθεί το αρχικό μέρος του παιχνιδιού τότε μπορούμε να βάλουμε τη φαντασία μας και να κάνουμε διαφορετικές πίστες κλιμακωτής δυσκολίας. Αλλά ας δούμε τα πράγματα σιγά σιγά και βήμα βήμα.

 

Αρχικά ας χτίσουμε το σκηνικό.

Για να δημιουργήσουμε το σκηνικό πρέπει να βρούμε απο το διαδίκτυο το κατάλληλο κτίριο απο όπου θα πέφτουν οι στάμνες σε φωτογραφία κατα προτίμηση με προέκταση .png .

Για να μη ξοδεύετε άσκοπα το χρόνο σας σε αυτό μπορείτε να πάρετε την φωτογραφία αυτή απο εδώ. Είναι το κτίριο της Ιονικής τράπεζας στην πόλη της Κέρκυρας πίσω απο τον Αγιο Σπυρίδωνα. Νεα εικόνα

ionian_museum

 

Στη συνέχεια θα πρέπει να βρούμε την εικόνα της στάμνας που θα πέφτει απο τα παράθυρα.

Ψάξτε στο google.gr χρησιμοποιόντας τη λέξη “στάμνα”. Εκεί θα βρείτε διάφορες εικόνες.

Εγω επέλεξα την παρακάτω. Μπορείτε να επιλέξετε αυτή ή καποια άλλη για το δικό σας έργο.

stamna

 

Ας δούμε τώρα το βίντεο με τις λεπτομέρειες και τα προβλήματα που ενδέχεται να αντιμετωπίσουμε μέχρι τώρα.

Για να δείτε το βιντεο καντε κλικ στο παρακάτω σύνδεσμο.

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Αυτό είναι ένα παράδειγμα σελίδας του blogs.sch.gr, στην οποία μπορείτε να προσθέσετε πληροφορίες σχετικά με εσάς ή το Ιστολόγιο, ώστε οι αναγνώστες να ξέρουν ποιος είστε. Μπορείτε να δημιουργήσετε όσες σελίδες θέλετε σαν και αυτή ή υποσελίδες και να διαχειριστείτε το περιοχόμενο τους μέσα από το blogs.sch.gr.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων