Sotiris Fotiou Educational blog

Καθηγητής Πληροφορικής Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Κέρκυρας

Technology Escape Room

Φεβ 20181

Το πρώτο technology escape room σε Ελληνικά δημόσια σχολεία πρόκειται να δημιουργηθεί την φετινή χρονια 2017-18 στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Κέρκυρας. Η δημιουργία βασίζεται στις αρχές του gamification και συγκεκριμένα στην εισαγωγή της παιχνιδοποίησης στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Το project εκτος απο το Εσπερινό ΕΠΑΛ Κέρκυρας θα δημιουργηθει και σε σχολεία της Αθηνας, Θεσσαλονίκης, Λάρισας, Τρικάλων αλλά και σε σχολεία της Τουρκίας (πόλη Κουσάντασι).

Η Φυσική η Χημεία ο Ηλεκτρομαγνητισμός η Πληροφορική ο Προγραμματισμός και η Λογοτεχνία-Ποίηση είναι κάποιες απο τις επιστήμες που συμμετέχουν με το δικό τους μυστήριο quiz στην δημιουργία του δωματίου.

Σας περιμένουμε στα σχολεία μας για να βιώοσυμε μια αξέχαστη εμπειρία όλοι μας !

 

Word

Νοέ 20175

1. Άσκηση πίνακες τελική

Ασκήσεις στο Excel

Νοέ 20175

Μορφοποιήσεις

1. Θεωρία

2. Μορφοποιήσεις Θεωρία

3. Μορφοποιήσεις ασκήσεις

4. Άσκηση 1

5. Άσκηση 2

Τύποι – Γραφήματα

6. Άσκηση 3

7. Άσκηση 4

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΠΑΛ 2016-2017 ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

Μαρ 20171

ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΤΟΜΕΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΠΑΛ 2016-2017

(Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 3143/2016)

(Μετάβαση στην ενότητα με την εξεταστεά ύλη των Πανελλαδικών εξεταζομένων μαθημάτων στα ΕΠΑΛ)

Αρ.Πρωτ.Φ6/161723/Δ4/30-09-2016/ΥΠΠΕΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Δ/ΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Α
E-mail: depek_spoudon(ΑΤ)@minedu.gov.gr
Πληροφορίες: Ι. Καπουτσής
Θ. Προπατορίδης, Γ. Κοτσιφάκης
Τηλέφωνο: 210 344 22 29, 3240, 32 76
Fax: 210 344 2365

ΘΕΜΑ: Διδακτέα – εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης Ημερήσιων και Δ΄ τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2016-2017

Σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με την υπ΄ αριθμ. πρωτ. Φ6/160716/Δ4/29.09.2016 Υπουργική Απόφαση, η οποία θα δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, και σε συνέχεια των υπ΄ αριθμ. 29/21-07-2016 & 38/22-09-2016 Πράξεων του Δ.Σ. του ΙΕΠ και του υπ’ αριθμ. πρωτ. ΕΟΕ/321/27-09-2016 σχετικού εγγράφου του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων, ο οποίος με βάση το θεσμικό πλαίσιο έχει την αρμοδιότητα διατύπωσης γνώμης για την εξεταστέα ύλη των εξετάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των υποψηφίων των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων κατόπιν εισήγησης του Ι.Ε.Π., η διδακτέα – εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης Ημερήσιων και Δ΄ τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2016-2017 ορίζεται ως ακολούθως:

(…)

ΜΑΘΗΜΑ: «ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ»
ΒΙΒΛΙΟ: «ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ» (Τομέα Πληροφορικής της Γ’ τάξης Ημερησίων ΕΠΑ.Λ.) των Μ. Κωνσταντοπούλου, Ν. Ξεφτεράκη, Μ. Παπαδέα, Γ. Χρυσοστόμου.

Α. ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΔΙΚΤΥΩΝ

1.2.2 Το μοντέλο δικτύωσης TCP/IP (σελίδες 14-18)

1.3 Ενθυλάκωση (σελίδες 18-20)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2. ΤΟΠΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ – ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΔΙΚΤΥΟΥ (TCP/IP)

2.1 Φυσικό επίπεδο – Επίπεδο Σύνδεσης (ζεύξης) Δεδομένων (μοντέλο OSI) (σελίδες 23-24)

2.2 Η πρόσβαση στο μέσο (σελίδες 25-26)
2.2.1 Έλεγχος Λογικής Σύνδεσης (LLC – IEEE 802.2) (σελίδες 26-27)

2.4 Δίκτυα ETHERNET (10/100/1000Mbps) (σελίδες 31-33)
2.4.2 Διευθύνσεις Ελέγχου πρόσβασης στο Μέσο (MAC) – Δομή πλαισίου Ethernet – Πλαίσια Ethernet μεγάλου μεγέθους (Jumbo frames) (σελίδες 45-46, μέχρι την αρχή της παραγράφου Νοητά τοπικά Δίκτυα (Virtual LAN – VLAN)).

2.5 Ασύρματα Δίκτυα (σελίδες 52-55)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3. ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΙΚΤΥΟΥ–ΔΙΑΔΙΚΤΥΩΣΗ

3.1 Διευθυνσιοδότηση Internet Protocol έκδοση 4 (IPv4) (σελίδες 68-69)
3.1.1 Διευθύνσεις IPv4 (σελίδες 69-71)
3.1.2 Κλάσεις (τάξεις) δικτύων – διευθύνσεων (σελίδες 72-74)
3.1.3 Σπατάλη διευθύνσεων IP (σελίδες 74-75)
3.1.4 Μάσκα δικτύου (σελίδες 75-76)
3.1.5 Ειδικές διευθύνσεις (σελίδες 76-77)
3.1.6 Υποδικτύωση (σελίδες 77-81)
3.1.7 Αταξική δρομολόγηση (CIDR), υπερδικτύωση και μάσκες μεταβλητού μήκους (σελίδα 82)

3.2 Το αυτοδύναμο πακέτο IP (datagram) – Δομή πακέτου (σελίδες 83-89)

3.3 Πρωτόκολλα ανεύρεσης και απόδοσης διευθύνσεων, Address Resolution Protocol (ARP) και Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP) (σελίδες 89-93)
3.3.2 Το πρωτόκολλο δυναμικής διευθέτησης υπολογιστή DHCP (σελίδες 94-96)

3.4 Διευθύνσεις IP και Ονοματολογία (σελίδες 96-98)

3.6 Δρομολόγηση (σελίδες 102-104)
3.6.1 Άμεση/Έμμεση (σελίδες 104-105)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4. ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

4.1 Πρωτόκολλα προσανατολισμένα στη σύνδεση –χωρίς σύνδεση (σελίδες 119-120)
4.1.1 Πρωτόκολλο TCP – Δομή πακέτου (σελίδες 121-124)
4.1.2 Πρωτόκολλο UDP – Δομή πακέτου (σελίδες 124-125)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. ΕΠΕΚΤΕΙΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ – ΔΙΚΤΥΑ ΕΥΡΕΙΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

5. Εισαγωγή στα Δίκτυα Ευρείας περιοχής (σελίδες 138-139)
5.1 Εγκατεστημένο Τηλεφωνικό Δίκτυο (σελίδες 139-140)
5.1.4 Τεχνολογίες Ψηφιακής Συνδρομητικής Γραμμής (xDSL) (σελίδες 146-150)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6. ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

6.1 Σύστημα Ονοματολογίας DNS (σελίδες 172-173)
6.1.1 Χώρος ονομάτων του DNS (σελίδες 173-175)
6.1.2 Οργάνωση DNS (σελίδες 175-177)

6.2 Υπηρεσίες Διαδικτύου (σελίδες 177-178)
6.2.1 Υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου E-mail (POP3 – IMAP/SMTP) (σελίδες 179-181)
6.2.2 Υπηρεσία μεταφοράς αρχείων (FTP, TFTP) (σελίδες 182-183)
6.2.3 Υπηρεσία παγκόσμιου ιστού WWW (σελίδες 184-186)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ

7.2 Περιοχές/τομείς διαχείρισης δικτύου στο μοντέλο OSI (σελίδα 197)
7.2.1 Παραμετροποίηση (σελίδες 197-198)
7.2.2 Διαχείριση Σφαλμάτων (σελίδες 198-199)
7.2.3 Διαχείριση Επιδόσεων (σελίδα 199)
7.2.4 Διαχείριση Κόστους (σελίδα 200)
7.2.5 Διαχείριση Ασφάλειας (σελίδες 200-201)

7.3 Πρότυπα Διαχείρισης (σελίδα 202)
7.3.1 Βασικά συστατικά συστήματος διαχείρισης (MS – MIB – AGENT) (σελίδα 202)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8. ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΔΙΚΤΥΩΝ

8.1 Βασικές έννοιες Ασφάλειας δεδομένων (σελίδες 212-214)

8.2 Εμπιστευτικότητα – ακεραιότητα – διαθεσιμότητα – αυθεντικότητα – εγκυρότητα (σελίδες 214-216)

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ
Να διδαχθούν περιληπτικά και οι παρακάτω ενότητες (εκτός εξεταστέας ύλης πανελλαδικών εξετάσεων) για την πληρέστερη και καλύτερη κατανόηση της ύλης του μαθήματος:

1.1 Ορισμός δικτύου

1.2 Επίπεδα μοντέλου αναφοράς OSI (ISO), επίπεδα μοντέλου TCP/IP (DARPA)
1.2.1 Το μοντέλο αναφοράς για τη Διασύνδεση Ανοικτών Συστημάτων (OSI)

2.5.1 Τοπολογία Ασύρματου δικτύου Ad-Hoc.
2.5.2 Τοπολογία Ασύρματου δικτύου υποδομής (Infrastructure).

3.6.2 Πίνακας δρομολόγησης.

4.3 Συνδέσεις TCP – Έναρξη/τερματισμός σύνδεσης

5.1.4.1 Συσκευές τερματισμού δικτύου DSL Modem/DSLAM.
5.1.4.2 Τοπολογία – Εξοπλισμός.

8.2.1 Έλεγχος ακεραιότητας – συναρτήσεις κατακερματισμού – σύνοψη μηνύματος.
8.2.2 Συμμετρική κρυπτογράφηση.
8.2.3 Κρυπτογράφηση Δημόσιου / Ιδιωτικού κλειδιού.
8.2.4 Ψηφιακές υπογραφές – πιστοποιητικά.

8.4.2 Τείχος προστασίας (Firewall)

Β. ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ

ΒΙΒΛΙΟ: «ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ» (Τομέα Πληροφορικής της Γ’ τάξης Ημερησίων ΕΠΑ.Λ.) των Μ. Κωνσταντοπούλου, Ν. Ξεφτεράκη, Μ. Παπαδέα, Γ. Χρυσοστόμου.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΔΙΚΤΥΩΝ

1.2.2 Το μοντέλο δικτύωσης TCP/IP (σελίδες 14-18)

1.3 Ενθυλάκωση (σελίδες 18-20)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2. ΤΟΠΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ – ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΔΙΚΤΥΟΥ (TCP/IP)

2.1 Φυσικό επίπεδο – Επίπεδο Σύνδεσης (ζεύξης) Δεδομένων (μοντέλο OSI) (σελίδες 23-24)

2.2 Η πρόσβαση στο μέσο (σελίδες 25-26)
2.2.1 Έλεγχος Λογικής Σύνδεσης (LLC – IEEE 802.2) (σελίδες 26-27)

2.4 Δίκτυα ETHERNET (10/100/1000Mbps) (σελίδες 31-33)
2.4.2 Διευθύνσεις Ελέγχου πρόσβασης στο Μέσο (MAC) – Δομή πλαισίου Ethernet – Πλαίσια Ethernet μεγάλου μεγέθους (Jumbo frames) (σελίδες 45-46, μέχρι την αρχή της παραγράφου Νοητά τοπικά Δίκτυα (Virtual LAN – VLAN)).

2.5 Ασύρματα Δίκτυα (σελίδες 52-55)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3. ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΙΚΤΥΟΥ–ΔΙΑΔΙΚΤΥΩΣΗ

3.1 Διευθυνσιοδότηση Internet Protocol έκδοση 4 (IPv4) (σελίδες 68-69)
3.1.1 Διευθύνσεις IPv4 (σελίδες 69-71)
3.1.2 Κλάσεις (τάξεις) δικτύων – διευθύνσεων (σελίδες 72-74)
3.1.3 Σπατάλη διευθύνσεων IP (σελίδες 74-75)
3.1.4 Μάσκα δικτύου (σελίδες 75-76)
3.1.5 Ειδικές διευθύνσεις (σελίδες 76-77)
3.1.6 Υποδικτύωση (σελίδες 77-81)
3.1.7 Αταξική δρομολόγηση (CIDR), υπερδικτύωση και μάσκες μεταβλητού μήκους (σελίδα 82)

3.2 Το αυτοδύναμο πακέτο IP (datagram) – Δομή πακέτου (σελίδες 83-89)

3.3 Πρωτόκολλα ανεύρεσης και απόδοσης διευθύνσεων, Address Resolution Protocol (ARP) και Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP) (σελίδες 89-93)
3.3.2 Το πρωτόκολλο δυναμικής διευθέτησης υπολογιστή DHCP (σελίδες 94-96)

3.4 Διευθύνσεις IP και Ονοματολογία (σελίδες 96-98)

3.6 Δρομολόγηση (σελίδες 102-104)
3.6.1 Άμεση/Έμμεση (σελίδες 104-105)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4. ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

4.1 Πρωτόκολλα προσανατολισμένα στη σύνδεση –χωρίς σύνδεση (σελίδες 119-120)
4.1.1 Πρωτόκολλο TCP – Δομή πακέτου (σελίδες 121-124)
4.1.2 Πρωτόκολλο UDP – Δομή πακέτου (σελίδες 124-125)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. ΕΠΕΚΤΕΙΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ – ΔΙΚΤΥΑ ΕΥΡΕΙΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

5. Εισαγωγή στα Δίκτυα Ευρείας περιοχής (σελίδες 138-139)
5.1 Εγκατεστημένο Τηλεφωνικό Δίκτυο (σελίδες 139-140)
5.1.4 Τεχνολογίες Ψηφιακής Συνδρομητικής Γραμμής (xDSL) (σελίδες 146-150)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6. ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

6.1 Σύστημα Ονοματολογίας DNS (σελίδες 172-173)
6.1.1 Χώρος ονομάτων του DNS (σελίδες 173-175)
6.1.2 Οργάνωση DNS (σελίδες 175-177)

6.2 Υπηρεσίες Διαδικτύου (σελίδες 177-178)
6.2.1 Υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου E-mail (POP3 – IMAP/SMTP) (σελίδες 179-181)
6.2.2 Υπηρεσία μεταφοράς αρχείων (FTP, TFTP) (σελίδες 182-183)
6.2.3 Υπηρεσία παγκόσμιου ιστού WWW (σελίδες 184-186)

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ
Να διδαχθούν περιληπτικά και οι παρακάτω ενότητες (εκτός εξεταστέας ύλης πανελλαδικών εξετάσεων) για την πληρέστερη και καλύτερη κατανόηση της ύλης του μαθήματος:

1.1 Ορισμός δικτύου

1.2 Επίπεδα μοντέλου αναφοράς OSI (ISO), επίπεδα μοντέλου TCP/IP (DARPA)
1.2.1 Το μοντέλο αναφοράς για τη Διασύνδεση Ανοικτών Συστημάτων (OSI)

2.5.1 Τοπολογία Ασύρματου δικτύου Ad-Hoc.
2.5.2 Τοπολογία Ασύρματου δικτύου υποδομής (Infrastructure).

3.6.2 Πίνακας δρομολόγησης.

4.3 Συνδέσεις TCP – Έναρξη/τερματισμός σύνδεσης

5.1.4.1 Συσκευές τερματισμού δικτύου DSL Modem/DSLAM.
5.1.4.2 Τοπολογία – Εξοπλισμός.

Ομιλία για τον εθισμό στο διαδίκτυο

Φεβ 201715

corfu internet addiction 1

Ομίλια για τον Εθισμό στο διαδίκτυο χθες … Πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία στην εκδήλωση που διοργάνωσε η Στήριξη: Κατά των Εξαρτήσεων και του Αids . Παραθέτω 3 slide απο την έρευνα που κάναμε με συναδέλφους πληροφορικούς τα τελευταία 4 χρόνια. Στο πρώτο slide οι μαθητές των Γυμνασίων της Κέρκυρας ειναι κατα μέσο όρο 5 ώρες την ημέρα στο διαδίκτυο (στοιχεία 2017 ενώ ήταν 3 ώρες κατα Μ.Ο. το 2014).

corfu internet addiction 2

Συγκεκριμένα πάνω απο 4 ώρες καθημερινά το 29%, 5 μονάδες πάνω απο τον πανελλαδικό μέσο όρο. Στο δεύτερο slide οι υπολογιστές έχουν μειωθει ανά σπίτι απο 3 σε 2 … αλλά στο τρίτο βλέπουμε οτι η κρίση οδήγησε σε 98% κατοχή smartphones με συνδεση στο internet στην ευαίσθητη αυτή ηλικία (στοιχεια 2017).

corfu internet addiction smartphones tablets

Η έρευνα επίσης έδειξε ότι τα παιδιά μας κοιμούνται «σερφαροντας» κάτω απο τα σκεπάσματα και ξυπνούν αγκαλιά με ένα κινητο …. Ας σκεφτούμε και πράξουμε ο καθένας απο την μεριά του… γονεις… εκπαιδευτικοί… πολιτεία.

 

corfu internet addiction fotiou φωτιου

CorfuPedia

Φεβ 201715

Σχολεία της Κέρκυρας συνεργάζονται και γράφουν την ιστορία του τόπου τους για το Παγκόσμιο κοινό.

Wikipedia CORFU

Τι γίνεται όταν μαθητές σχολείων έχουν απορίες σχετικά με την τοπική τους ιστορία; Πως η Βικιπαίδεια μπορεί να τους βοηθήσει; Πως μπορούν οι ίδιοι να συμβάλουν στην συγγραφή έγκυρων και ποιοτικών άρθρων; Τι μπορούν να κάνουν ώστε να διαχύσουν την γνώση στον παγκόσμιο ιστό; Αυτές είναι μερικές από τις ερωτήσεις που η CorfuPedia θα «απαντήσει» το επόμενο διάστημα.

 

Η CorfuPedia είναι ένα μαθητικό project που ο βασικός σκοπός του είναι να εισάγει τους μαθητές στη Wikipedia (Βικιπαίδεια), μέσω της δημιουργίας άρθρων (λημμάτων) για την ιστορία του μέρους στο οποίο ζουν.

Το project λαμβάνει χώρα από τον Νοέμβριο του 2016 στην Κέρκυρα. Η Κέρκυρα έχει αναφορές από αρχαιοτάτους χρόνους και πολλές σημαντικές προσωπικότητες της ανθρώπινης και Ελληνικής ιστορίας, από τον Οδυσσέα έως τον Ωνάση και από τον Θερβάντες ως τον Durrel πέρασαν ένα διάστημα της ζωής τους στο νησί. Επίσης οι Άγγλοι, οι Γάλλοι και οι Ιταλοί κατά τη διάρκεια της κατοχής του νησιού άφησαν σημαντικά μνημεία τα οποία αποτελούν ακόμα και σήμερα ζωντανή ιστορία του τόπου. Οι μαθητές από τα συνεργαζόμενα σχολεία πρότειναν το project στους καθηγητές τους, αφού είχαν ήδη γνωρίσει τη Βικιπαίδεια, και είδαν ότι δεν υπάρχουν πολλά λήμματα που να αναφέρονται στην τοπική ιστορία.

Έτσι αποφάσισαν να δημιουργήσουν την CorfuPedia. Ένα μαθητικό project της Wikipedia. Γνήσια άρθρα, λήμματα, φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης, υπερσύνδεσμοι (μπλε και κόκκινοι σύνδεσμοι) καθώς και γραφήματα και πίνακες πρόκειται να συγκεντρωθούν, να οργανωθούν, να αξιολογηθούν και να δημοσιευτούν απο τους μαθητές. Κατά τη διάρκεια του project, oι μαθητές που θα συμμετέχουν θα γνωρίσουν τις αξίες της συνεργασίας, της δημιουργίας και της συμμετοχή σε ένα μεγάλο project που θα μεταφέρει τις βασικές αρχές της Wikipedia αλλά και την ιστορία της Κέρκυρας σε ολόκληρο τον πλανήτη.

Σκοπός του project σε πρώτη φάση είναι η καταγραφή λημμάτων με οργανωμένο δενδροειδή σχήμα, της ιστορίας του νησιού την περίοδο 1815 – 1864 που η Κέρκυρα βρισκόταν υπό Αγγλική κατοχή.

Αυτή τη στιγμή οι μαθητές του project προέρχονται από 6 Γυμνάσια, 2 Λύκεια, ένα Εσπερινό Λύκειο και ένα Εσπερινό ΕΠΑΛ. Τα μαθήματα που θα εμπλακούν στο project θα είναι το μάθημα της Ιστορίας, της Πληροφορικής, των Αγγλικών, Γαλλικών και Γερμανικών. Επίσης καθοδηγητικά και για την επιστημονική εγκυρότητα των λημμάτων ομάδα αποτελούμενη από 2 υποψήφιους διδάκτορες 3 μεταπτυχιακούς φοιτητές και 2 προπτυχιακούς φοιτητές του Ιονίου Πανεπιστημίου του τμήματος Ιστορίας συμμετέχουν στο φιλόδοξο εγχείρημα. Ο συνολικός αριθμός μαθητών ξεπερνάει τους 100 με τη συμμετοχή 11 καθηγητών και 7 πανεπιστημιακών.

Το project έχει εγκριθεί από την Wikipedia ως μαθητικό project.

Never Miss A Bus

Φεβ 201715

Εφαρμογή μαθητών για την ενημέρωση των επιβατών των Αστικών Συγκοινωνιών Κέρκυρας

nevermissabus

Μετά την επιτυχημένη περσινή εφαρμογή των μαθητών της ΔΔΕ Κέρκυρας NEVERLOST που βραβεύτηκε για την καινοτομία της σε Πανελλήνιο (Education Business Awards 2016) αλλά και σε Παγκόσμιο Επίπεδο (1o Βραβείο από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Καθηγητών Πληροφορικής στη Νέα Υόρκη) ήρθε η σειρά της φετινής εφαρμογής των παιδιών μας με τίτλο NeverMissABus.

 

Η εφαρμογή NeverMissABus δημιουργήθηκε από τους μαθητές 3 σχολείων της Κέρκυρας με αποκλειστικό σκοπό να έχουν ένα εργαλείο στο κινητό τους για τις καθημερινές τους μετακινήσεις! Για αυτό το λόγο οι μαθητές του ΕΠΑΛ Κ. Κορακιάνας σχεδίασαν την εφαρμογή και ανέθεσαν ρόλους στο project στα συνεργαζόμενα μαζί τους σχολεία, του Γ.Ε.Λ. Αγρού και του Γυμνασίου Αμφιπαγιτών.

 

nevermissabus fotiou alexakis mandrakis

 

Ο στόχος των μαθητών ήταν να δημιουργήσουν μια εφαρμογή που θα μπορεί να βοηθάει τους επιβάτες του Αστικού Λεωφορείου να βρούνε την κοντινότερη στάση στη διαδρομή τους (μεγάλο πρόβλημα μιας και στο νησί μας δεν υπάρχουν ταμπέλες στα περισσότερα σημεία) καθώς και να μπορεί να τους πληροφορεί σχετικά με τις ώρες των δρομολογίων των λεωφορείων. Δεδομένα απαραίτητα σε κάθε χρήστη των αστικών λεωφορείων.

 

Το αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία της εφαρμογής NeverMissABus που είναι διαθέσιμη δωρεάν για χρήστες κινητών τηλεφώνων με λειτουργικό σύστημα Android. Επειδή οι μαθητές θέλησαν να βοηθήσουν κυρίως τους τουρίστες του νησιού μας κατά την περίοδο των καλοκαιρινών τους διακοπών, η εφαρμογή είναι στην Αγγλική γλώσσα.

nevermissabus app corfu student never lost

Για επιτυχία της δημιουργίας της εφαρμογής συνετέλεσε η άμεση βοήθεια των Αστικών Συγκοινωνιών Κέρκυρας και ιδιαίτερα του κ. Πάγκαλη.

Για την πληρέστερη υποστήριξη της εφαρμογής σχεδιάστηκε εκτός από την εφαρμογή, η ιστοσελίδα της εφαρμογής, διαφημιστικά video καθώς και λογαριασμοί στα social media .

 

Σας περιμένουμε να κατεβάσετε την εφαρμογή μας και να μας βοηθήσετε να τη βελτιώσουμε!

 

Σας ευχαριστούμε !!!

 

 

 

ΓΕΛ Αγρού – ΕΠΑ.Λ. Κ. Κορακιάνας – Γυμνάσιο Αμφιπαγιτών Κέρκυρας

Education Business Awards 2016 NeverLost

Φεβ 201715

Η εφαρμογή των σχολείων μας NeverLost πήρε το 1ο βραβείο στην κατηγορία καινοτομία στη διδασκαλία στα Education Business Awards 2016 στην Αθήνα !

20160421163038-417d71d4-me

 

26302275130_56c92d1cb7_o

Neverlost Παγκόσμια Βράβευση απο τη CSTA

Φεβ 201715

Βράβευση της Καινοτόμας εφαρμογής Neverlost

 CSTA_logo

Νέα Υόρκη. 11-12-2015

 

Νικήτρια στο φετινό Παγκόσμιο διαγωνισμό της Computer Science Teachers Association στην κατηγορία Γυμνάσια ανακηρύχτηκε η συνεργατική εφαρμογή του Γυμνασίου Αμφιπαγιτών, για κινητά τηλέφωνα με λειτουργικό σύστημα Android με την ονομασία “Neverlost”.

 

Την 11η Δεκεμβρίου 2015 η Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Computer Science Teachers Association – CSTA) ανακοίνωσε τους νικητές του ετήσιου Παγκόσμιου διαγωνισμού Πρόσωπα της Πληροφορικής – Faces of Computing.

 

Το θέμα του φετινού διαγωνισμού faces of Computing ήταν «Η Πληροφορική για το κοινό καλό» – (“Computing for the Common Good”). Το θέμα επιλέχθηκε επειδή επιτρέπει τους μαθητές να δείξουν την ευαισθητοποίησή τους σε θέματα έκτος της καθημερινότητάς τους και τον τρόπο που η τεχνολογία μπορεί να συμβάλει για να κάνουμε τον κόσμο μας καλύτερο.

 

Η εφαρμογή NeverLost δημιουργήθηκε από μαθητές σχολείων, της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Κέρκυρας, με αποκλειστικό σκοπό να γίνει ένα χρήσιμο εργαλείο για όλα τα παιδιά της Ελλάδας. Το κίνητρο τους ήταν να βοηθήσουνε παιδιά με ειδικές ικανότητες, νοητική υστέρηση και πολυαναπηρίες του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Κέρκυρας. Ο προβληματισμός τους αρχικά ήταν, πώς θα μπορούσαν αυτά τα παιδιά με την κατοχή ενός κινητού τηλεφώνου να καλέσουν σε βοήθεια κάνοντας όσο το δυνατό λιγότερες κινήσεις. Για αυτό το λόγο σκέφτηκαν και δημιούργησαν μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα με την οποία ένα παιδί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης  μπορεί με 2 μόνο κινήσεις (2 κλικ) να καλέσει ένα τηλεφωνικό αριθμό, να στείλει ένα μήνυμα SMS, να δει τη θέση του σε χάρτη, να στείλει τη διεύθυνση που βρίσκεται ή να στείλει το χάρτη της θέσης του. Για την υλοποίηση αυτής της εφαρμογής συνεργάστηκαν μαθητές από το Γυμνασιο Αμφιπαγιτών το ΕΠΑΛ Κ.Κορακιάνας το 2ο και το 4ο ΓΕΛ Κέρκυρας με υπεύθυνους τους καθηγητές πληροφορικής κους Σ.Φωτίου, Ν.Αλεξάκη, Ε.Σιώτο και Σ.Θύμη.

 

Όπως δηλώνει, στην ανακοίνωση της CSTA, το μέλος της Laura Blankenship: « Οι μαθητές δεν είναι μόνο καταναλωτές –consumers-  της τεχνολογίας αλλά και οι δημιουργοί της. Το να δείχνεις στους μαθητές, την αξία και τα πλεονεκτήματα της πληροφορικής είναι εξέχουσας σημασίας. Οι μαθητές θέλουν συχνά να βλέπουν την πληροφορική ως κάτι περισσότερο από το να δημιουργήσουν το επόμενο Angry Birds ή Minecraft. Θέλουν να αισθάνονται ότι με την επιστήμη της Πληροφορικής μπορούν να βοηθήσουν ολόκληρη την ανθρωπότητα.»

 neverlost-fb-new

Στην κατηγορία Λύκεια, πρώτο βραβείο πήρε σχολείο από το Phoenix των Η.Π.Α. δείχνοντας με το video τους, πως η πληροφορική άλλαξε τη ζωή του αδερφού μιας μαθήτριας του σχολείου, ο οποίος έχει αυτισμό.

 

Στην κατηγορία Δημοτικά, πρώτο βραβείο πήρε η εφαρμογή από το Δημοτικό σχολείο του Kac στη Σερβία, όπου οι μαθητές του σχεδίασαν ένα ρομπότ που ανταποκρίνεται στις φωνητικές οδηγίες ώστε να βοηθήσουν τυφλά παιδιά στην εκπαίδευση.

 

Οι καθηγητές των συνεργαζόμενων σχολείων θα ήθελαν να ευχαριστήσουν τους μαθητές τους για την άψογη συνεργασία τους το προηγούμενο σχολικό έτος καθώς και να τους συγχαρούν για την μεγάλη τους αυτή επιτυχία σε Παγκόσμιο επίπεδο.

 

 

Την εφαρμογή Neverlost μπορείτε να την κατεβάσετε δωρεάν από το Google Play Store, ενώ πληροφορίες για την εφαρμογή μπορείτε να βρείτε στην σελίδα που δημιούργησαν οι μαθητές: epalkerkyras.com/neverlost .

 divice-off

Σας ευχαριστούμε !!!

Γυμνάσιο Αμφιπαγιτών Κέρκυρας – ΕΠΑ.Λ. Κ. Κορακιάνας- 2ο & 4ο Γ.Ε.Λ. Κέρκυρας

 

www.epalkerkyras.com/neverlost

NeverLost

Φεβ 201715

Το σχολικό έτος 2014-2015 δημιουργήθηκε το project NeverLost.

Στην ομάδα σχολείων συμμετείχαν το Γυμνάσιο Αμφιπαγιτών Κέρκυρας,το ΕΠΑ.Λ. Κ. Κορακιάνας Κέρκυρας,το 2ο Γ.Ε.Λ. Κέρκυρας και το 4ο Γ.Ε.Λ. Κέρκυρας.

Print

Έχω χαθεί!  Πως μπορώ να δω που βρίσκομαι; Πως μπορώ να ζητήσω βοήθεια; Πως θα μπορέσω να ειδοποιήσω τους γονείς μου και να τους ενημερώσω για τη γεωγραφική μου θέση;; Μερικές από τις ερωτήσεις που περνάνε από το μυαλό ενός παιδιού όταν βρεθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ή όταν έχει χαθεί. Η εφαρμογή NEVER LOST δημιουργήθηκε από μαθητές σχολείων, της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Κέρκυρας, με την ελπίδα να γίνει ένα χρήσιμο εργαλείο για όλα τα παιδιά της Ελλάδας.

 

Αρχικά, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2014-2015 μαθητές τεσσάρων σχολείων του Νομού Κέρκυρας σχεδίασαν και υλοποιήσαν  μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα με λειτουργικό σύστημα Android. Το κίνητρο τους ήταν απλό. Να βοηθήσουν τα παιδιά με ειδικές ικανότητες, νοητική υστέρηση και πολυαναπηρίες του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Κέρκυρας. Το πρόβλημα λιγάκι πιο σύνθετο. Πώς θα μπορέσουν αυτά τα παιδιά, βρισκόμενα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, και με μοναδικό τους εφόδιο ένα κινητό τηλέφωνο, να καλέσουν σε βοήθεια κάνοντας όσο το δυνατό λιγότερες κινήσεις; Η λύση; Η δημιουργία μιας εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα, με την βοήθεια της οποίας,  ένα παιδί, να έχει τη δυνατότητα με 2 μόνο απλές κινήσεις (2 κλικ) να καλέσει ένα προκαθορισμένο τηλεφωνικό αριθμό, να στείλει ένα μήνυμα SMS στους γονείς του, να δει τη θέση του σε χάρτη ή ακόμα και  να στείλει τη διεύθυνση που βρίσκεται ή το χάρτη της θέσης του στο κινητό τηλέφωνο των δικών του.

 banner_large_sch

Οι μαθητές των τεσσάρων συνεργαζόμενων σχολείων παρέδωσαν την εφαρμογή στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Κέρκυρας σε μια εκδήλωση που θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη όλων μας. Με την  ολοκλήρωση της συνεργασίας, μαθητές και καθηγητές, βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να προσφέρουμε την εφαρμογή δωρεάν σε όλα τα παιδιά της Ελλάδας με την ευχή να μη χρειαστεί να βρεθούν στην ανάγκη να τη χρησιμοποιήσουν. Απευθυνόμενοι σε όλους τους γονείς, σας  προσκαλούμε να κατεβάσετε την εφαρμογή NEVER LOST από το Google Play Store, να την εγκαταστήσετε στο κινητό τηλέφωνο του παιδιού σας, και να του εξηγήσετε τον απλό τρόπο με τον οποίο θα μπορέσει να τη χρησιμοποιήσει, αν χρειαστεί.

 

NeverLost εφαρμογη φωτιου σωτηρης

Με την ευχή η εφαρμογή να χαρίσει σιγουριά και ασφάλεια σε κάθε παιδί.

Γιατί μερικά πράγματα μπορεί να είναι εύκολα και αυτονόητα για εμάς αλλά δεν είναι για όλα τα παιδιά.

Σας ευχαριστούμε !!!

Γυμνάσιο Αμφιπαγιτών Κέρκυρας – ΕΠΑ.Λ. Κ. Κορακιάνας- 2ο & 4ο Γ.Ε.Λ. Κέρκυρας

 

www.epalkerkyras.com/neverlost

 

Περιγραφή Εφαρμογής http://tinyurl.com/ljz6j5m ,

Video trailer http://tinyurl.com/khfbp6g

Αναζητήστε χρησιμοποιώντας το όνομα NEVER LOST.

« Παλιότερα άρθρα

Αυτό είναι ένα παράδειγμα σελίδας του blogs.sch.gr, στην οποία μπορείτε να προσθέσετε πληροφορίες σχετικά με εσάς ή το Ιστολόγιο, ώστε οι αναγνώστες να ξέρουν ποιος είστε. Μπορείτε να δημιουργήσετε όσες σελίδες θέλετε σαν και αυτή ή υποσελίδες και να διαχειριστείτε το περιοχόμενο τους μέσα από το blogs.sch.gr.



Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων