Η ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ
Αν θες πολύ να ονειρευτείς…
σε μέρη μαγεμένα να βρεθείς…
αγάπη απέραντη, αν θες, να βρεις…
τότε την Οδό Ονείρων να επισκεφθείς!”
Οι κατασκευές – προσκλήσεις μας :
Η δημιουργία του σκηνικού από την κ. Ολυμπιάδα μας και τη βοήθεια όλων των δασκάλων του σχολείου:
Φωτογραφίες από τη γιορτή:
Η γιορτή μας έκλεισε με το θεατρικό της Στ΄ τάξης:
“Το νησί των συναισθημάτων”
Βίντεο αποχαιρετισμού των μαθητών της Στ΄τάξης που προβλήθηκε στη γιορτή:
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΤΗΣ ΔΕΗ
Με αφορμή την ενότητα “Ηλεκτρομαγνητισμός” του μαθήματος της Φυσικής, επισκεφθήκαμε το εργοστάσιο της ΔΕΗ στη Σέριφο. Στις εγκαταστάσεις μάς υποδέχθηκε το προσωπικό, ενώ ο κ.Γιάννης Γεροντάρης μας ξενάγησε στους χώρους του εργοστασίου. Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης έγινε περιγραφή του εξοπλισμού και των λειτουργιών των μηχανημάτων.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Το τέλος της σχολικής χρονιάς πλησιάζει και οι μαθητές της Στ΄τάξης προετοιμάζονται για την ομαλή μετάβασή τους στο Γυμνάσιο. Στα πλαίσια αυτής της διαδικασίας επισκέφτηκαν τον χώρο του Γυμνασίου. Εκεί ξεναγήθηκαν από τη Διευθύντρια και τους καθηγητές στα εργαστήρια και τις αίθουσες όπου θα φοιτούν από την επόμενη σχολική χρονιά.
ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ
“…σαν τη μάνα δεν είν΄ άλλος εις τον κόσμο θησαυρός…”
Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες!

Μόμπιλε (από τις πήλινες κατασκευές μας κρέμονται οι φωτογραφίες με τις μανούλες μας και ποιηματάκια)
α
ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ!
Η Πρωτομαγιά είναι η γιορτή της άνοιξης και της φύσης! Σύμφωνα με την παράδοση τη μέρα αυτή φτιάχνουμε στεφάνια με λουλούδια, τα οποία τοποθετούμε στην είσοδο των σπιτιών μας. Ακολουθώντας την παράδοση, λοιπόν, στολίσαμε κι εμείς την τάξη με στεφάνια και κορνίζες με λουλούδια!
α
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!!!
Οι πασχαλινές μας κατασκευές:

Τα κομματάκια χαρτοπετσέτσας κολλάνε(ατλακολ) πάνω σε διαφανή μεμβράνη μέσα σε μπολάκια ώστε να πάρουν το σχήμα που θέλουμε όταν στεγνώσουν!
ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 1821
Την Τρίτη 24 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου μας ο εορτασμός της Εθνικής Επετείου του 1821. Η Στ΄τάξη ανέλαβε την οργάνωση της γιορτής σε συνεργασία με την Ε΄τάξη. Οι μαθητές παρουσίασαν χρονικό με τίτλο “Ο Ξεσηκωμός του Γένους” το οποίο περιελάμβανε αφήγηση, θεατρικά δρώμενα, τραγούδια, χορό, απαγγελία ποιημάτων και προβολή διαφανειών.
Η παρουσίαση μας για τους Ήρωες της Επανάστασης
ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!!!
Η Κυρά Σαρακοστή είναι ένα παλιό ελληνικό έθιμο . Στην ουσία είναι ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο που είχαν οι παλιοί για να μετρούν τις εβδομάδες από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι την Κυριακή του Πάσχα. Οι εβδομάδες είναι επτά, γι” αυτό και η Κυρά Σαρακοστή έχει επτά πόδια. Ένα πόδι για κάθε εβδομάδα.
Κατασκευάσαμε έτσι, τη δική μας Κυρά – Σαρακοστή:
ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ!!!
- Ο κλόουν της τάξης μας:
- Αποκριάτικες μάσκες γεμάτες… “νοστιμιά” και “θρεπτικά συστατικά” :
- Οι χαρταετοί μας:
α
ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!!
Οι χριστουγεννιάτικες κατασκευές μας…
- στολίδια για το δέντρο (χρησιμοποιήσαμε γλωσσοπίεστρα)
- κηροπήγια (χρησιμοποιήσαμε χριστουγεννιάτικες χαρτοπετσέτες τις οποίες κολλήσαμε πάνω σε ξύλινη επιφάνεια, πηλό με τον οποίο κατασκευάσαμε μικρά στολίδια, κεράκια,χάρτινα πιάτα, ψεύτικο χιόνι και χρυσόσκονη)
- κάρτες και στολίδια (χρησιμοποιήσαμε χαρτόνια για τις κάρτες-χιονάνθρωπους και θήκες για cupcakes και γλωσσοπίεστρα για τα στολίδια-έλατα)
(από http://ideesgiadaskalous.blogspot.gr/)
…και ο στολισμός της αίθουσάς μας!!!
Α
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Η διαστημική αποστολή στο ηλιακό σύστημα, με πιλότους τους μαθητές της Στ΄τάξης, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία!
Το πρωί της Δευτέρας (08/12/2014), λοιπόν, είχαμε ραντεβού σε μία από τις αίθουσες του σχολείου μας, την οποία μετατρέψαμε με τη φαντασία μας σε “διαστημόπλοιο” , για να ταξιδέψουμε στο διάστημα! Οι μαθητές των Γ΄- Δ΄- Ε΄τάξεων κάθισαν στις θέσεις τους και περίμεναν με ανυπομονησία να “εκτοξευτούν” . Η εκτόξευση ξεκίνησε πολύ ευχάριστα, με τους μαθητές της Στ΄τάξης να τραγουδούν και να χορεύουν το τραγούδι με τίτλο “Στους πλανήτες” .
Στη συνέχεια ακολούθησε θεατρικό δρώμενο από τους μαθητές της Στ΄τάξης με τίτλο: “Οι πλανήτες συστήνονται” .
Στη φάση αυτή μοιράστηκαν αστεράκια σε όλους τους μαθητές. Κάθε μαθήτης έγραψε μία λέξη σχετική με το “Ηλιακό Σύστημα” και στη συνέχεια κόλλησε το αστέρι του σε μια ακτίνα του Ήλιου. Αυτό έγινε για να ελέγξουν οι “πιλότοι του διαστημόπλοιου” (Στ΄τάξη) τις υπάρχουσες γνώσεις των υπόλοιπων “επιβατών” !!!
Βέβαια ορισμένες λέξεις ήταν άγνωστες για κάποιους… Οι μαθητές της Στ΄τάξης είχαν ετοιμάσει παρουσίαση με powerpoint όπου ανέλυαν όρους όπως: Διάστημα, Αστέρας, Γαλαξίας, Πλανήτης, Δορυφόρος, Ηλιακό Σύστημα, Σύμπαν. Έτσι λύθηκαν και μερικές ακόμη απορίες…
Ακολούθησε “Αναπαράσταση της Δημιουργίας του Σύμπαντος” : Οι μαθητές πιάνονται σε κύκλο και έρχονται πολύ κοντά ο ένας με τον άλλον. Δημιουργείται αρκετή ζέστη κι έτσι αναγκάζονται να απομακρυνθούν και να χωριστούν σε μικρές διάσπαρτες ομάδες.
Με τον τρόπο αυτό, προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε τη Μεγάλη Έκρηξη που προκλήθηκε από υψηλή θερμοκρασία και δημιούργησε τους Γαλαξίες.
Στη συνέχεια οι μαθητές παρακολούθησαν την παρακάτω ταινία :
Στο σημείο αυτό, γεμάτοι νέες γνώσεις, συνεχίσαμε το ταξίδι μας παίζοντας “διαστημικά παιχνίδια” ! Ξεκινήσαμε, αφού οι μαθητές έδωσαν ονόματα στις ομάδες τους.
1ο παιχνίδι: “Από πλανήτη…σε πλανήτη”
Παιχνίδι με ερωτήσεις γνώσεων. Παράλληλα με μια παρουσίαση στο powerpoint, οι ομάδες απαντούσαν στις ερωτήσεις.
2ο παιχνίδι: “Τακτοποιώ τους πλανήτες”
- Οι μαθητές έπρεπε να τοποθετήσουν τις κάρτες με τα ονόματα των πλανήτων στη σωστή σειρά (από τον πιο κοντινό ως τον πιο μακρινό από τον Ήλιο).
- Αφού τακτοποίησαν τους πλανήτες, έπρεπε να ενώσουν ονόματα με φωτογραφίες πλανητών.
3ο παιχνίδι: ΠΕΣ – ΒΡΕΣ
Σε μια καρτέλα βρίσκονταν γραμμένες 15 λέξεις σχετικές με το Ηλιακό Σύστημα από τους μαθητές της Στ΄τάξης. Οι ομάδες έπρεπε χωρίς να έχουν δει την καρτέλα να γράψουν δικές τους λέξεις. Εδώ χρειαζόταν και αρκετή …τύχη, καθώς δεν έφτανε να είναι σωστές οι λέξεις, αλλά και να ταιριάζουν με τις λέξεις της καρτέλας!
Το ταξίδι μας ολοκληρώθηκε κατασκευάζοντας το Ηλιακό Σύστημα με πλανήτες από… μπαχαρικά, όσπρια, ρύζι, μακαρόνια!
Στο τέλος όλοι οι μαθητές με την αξία τους πήραν το “Δίπλωμα του Μικρού Αστροναύτη” !
Κλείνουμε με τα λόγια του Πλάτωνα: “Να ανατρέφεις με παιχνίδια τα παιδιά, για να μπορέσεις να διακρίνεις ακόμα περισσότερο αυτό για το οποίο το καθένα τους είναι γεννημένο.”
α
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ : ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
(ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ)
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ:
Η Στ΄τάξη καλεί τους μαθητές των Γ΄- Δ΄- Ε΄τάξεων σε “διαστημική αποστολή” στο ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ τη Δευτέρα 08/12/2014!
Με λίγη φαντασία, το πρωί της Δευτέρας, η αίθουσα της Ε΄τάξης θα μετατραπεί σε “διαστημόπλοιο” με θέσεις για όλους μας!!! Το διαστημόπλοιο θα “εκτοξευτεί” για το διάστημα και θα ταξιδέψει μαζί μας σε όλους τους πλανήτες!!! Το ταξίδι μας περιλαμβάνει:
- τραγούδι
- χορό
- θεατρικά δρώμενα
- παρουσίαση powerpoint
- προβολή βίντεο
- παιχνίδια
- δραματοποιήσεις
- κατασκευές
ΠΡΟΣΔΕΘΕΙΤΕ!!! ΦΕΥΓΟΥΜΕ!!!
Α
3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ –
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου) θεσπίστηκε και τηρείται παγκόσμια από τα Ηνωμένα Έθνη το 1992. Εορτάζεται σε όλον τον Πλανήτη προωθώντας την κατανόηση σε θέματα αναπηρίας και την κινητοποίηση υπέρ των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία.
(από http://el.wikipedia.org/wiki/)
Παρακάτω μπορείς να παρακολουθήσεις σχετικά βίντεο:
Η Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας – Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης, ανταποκρινόμενη στο αίτημα της έδρας της UNESCO του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, προχώρησε στην έκδοση αυτού του σύντομου οδηγού στην ελληνική γλώσσα. Περιέχει δεκαοκτώ κανόνες συμπεριφοράς καθημερινής επικοινωνίας με άτομα με αναπηρία.
Οι μαθητές της Στ΄τάξης αφού παρακολούθησαν την ταινία μικρού μήκους: “Το τσίρκο της πεταλούδας” ήρθαν σε επαφή με τον κόσμο και τον τρόπο ζωής των ατόμων με ειδικές ανάγκες, μέσα από παιγνιώδεις και βιωματικές δραστηριότητες.
“Το τσίρκο της πεταλούδας”
Αρχικά, αποφάσισαν να στείλουν το δικό τους μήνυμα γράφοντας ποιήματα:
Στη συνέχεια προσπάθησαν να ξαναγράψουν τα ποιήματά τους, αλλά αυτή τη φορά με καλυμμένα τα μάτια τους:
Τέλος, δημιούργησαν έργα ζωγραφικής χρησιμοποιώντας το στόμα τους.
Η δυσκολία ήταν μεγάλη και η ανάγκη για βοήθεια και συνεργασία…ακόμη μεγαλύτερη.
α
Θυμήσου:
“Οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες έχουν το ίδιο δικαίωμα με εσένα να σφάλουν, να αποτύχουν, να υποφέρουν, να επικρίνουν, να κλάψουν, να απελπιστούν. Το να τους προστατεύεις από τις εμπειρίες αυτές σημαίνει ότι τους εμποδίζεις να ζήσουν.”
Λέο Μπουσκάλια, Άτομα με ειδικές ανάγκες
α
17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ – ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
Η μακέτα μας :
…και ένα βίντεο – αφιέρωμα στην επέτειο του Πολυτεχνείου από εμάς:
28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940
Ιστορικός Πίνακας Γεγονότων 1940 – 1944
Μια κατασκευή για να δηλώσουμε σε τι λέμε ΟΧΙ και σε τι λέμε ΝΑΙ:
Πάτησε τους παρακάτω συνδέσμους για να απαντήσεις σε ερωτήσεις σχετικές με τον πόλεμο του 1940.
α
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Το Υπουργείο Παιδείας Και Θρησκευμάτων καθιερώνει τη 2η Εβδομάδα του Οκτωβρίου ως «Εβδομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης». Έτσι κι εμείς κατασκευάσαμε μια αφίσα με θέμα την Προστασία του Περιβάλλοντος.
Χρησιμοποιήσαμε: χαρτόνια, πινέλα, νερομπογιές, ξυλομπογιές, φυλλαράκια, ξυλάκια, πετρούλες, εφημερίδες, καλαμάκια…
Και το αποτέλεσμα:
“ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ”
ΚΞΓΗΞΚΗΒΞΚ
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΣ
α
ΕΜΕΙΣ!
Μια κατασκευή με τις φωτογραφίες των μαθητών της τάξης.