Νοέ 17
24

Την Παρασκευή 24/11/17, οι μαθητές της Γ΄2 τάξης έκαναν τους κηπουρούς!  Καθάρισαν  το  πάρκο της αυλής από τα άγρια χόρτα και τα σκουπίδια, περιποιήθηκαν τα αναρριχώμενα φυτά του ξύλινου υπόστεγου και φύτεψαν λουλούδια σε παλιούς τροχούς αυτοκινήτων!!!

Στο βρεγμένο χώμα έσπειραν σιτάρι, σπόρους λεβάντας,αγγελικής και νυχτολούλουδου και  φύτεψαν βολβούς εποχιακών λουλουδιών.  Έτσι έμαθαν να αγαπούν, να φροντίζουν και να προστατεύουν το περιβάλλον δίνοντας ζωή…  στα άχρηστα υλικά!  DSCN1045DSCN1054DSCN1069DSCN1077DSCN1078DSCN1088DSCN1116DSCN1118DSCN1123

«Αθλούμαι – ΧαράΖΩ το μέλλον»

Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2017

    Για τέταρτη συνεχή χρονιά, γιορτάστηκε φέτος στα σχολεία της χώρας η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, αντικαθιστώντας τα μαθήματα με δράσεις και αθλητικές δραστηριότητες.

    Οι μαθητές της Γ΄2 τάξης πήραν μέρος σε πολλές αθλητικές δραστηριότητες, έπαιξαν παιχνίδια στην αυλή και διαγωνίστηκαν με μαθητές άλλων τάξεων. Έτσι είχαν την ευκαιρία να νιώσουν τη χαρά  της  άθλησης  χωρίς το άγχος της  νίκης και τον φόβο της αποτυχίας. Στη συνέχεια έφτιαξαν μια αφίσα με θέμα τους Ολυμπιακούς κύκλους και τα περιστέρια, σύμβολα της  Ειρήνης και της συναδέλφωσης των λαών.CAM01552

 

Ιούν 17
23

Την Παρασκευή στις 9 Ιουνίου 2017, οι μαθητές  της Δ΄2 τάξης παρουσίασαν το θεατρικό μουσικοχορευτικό δρώμενο με τίτλο: “ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ”

ΜΠΡΑΒΟ ΠΑΙΔΙΑ!!!

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!

3ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου

Τάξη Δ΄2   Σχ. Έτος 2016-2017

Εκπαιδευτικό-περιβαλλοντικό μονοήμερο πρόγραμμα:

Εκπόνηση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων:  Α) «ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ»                        Β) «ΜΙΑ ΠΡΑΣΙΝΗ ΓΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΟΥ» ( Εντάσσεται στο Θεματικό Δίκτυο «Οικολογικά Σχολεία»)

Στα πλαίσια εκπόνησης του Εκπαιδευτικού Προγράμματος «Μαθαίνω για τον τόπο μου», ορίστηκαν  οι παρακάτω θεματικές ενότητες:

  1. Τα Γεωγραφικά διαμερίσματα της Ελλάδας και ο τόπος μας, (η Ρόδος).
  2. Τα νησιά της Ελλάδας και ο τόπος μας.
  3. Γεωμορφολογικά στοιχεία του τόπου μας.
  4. Ο τόπος μας άλλοτε και σήμερα.
  5. Χλωρίδα και πανίδα του τόπου μας.
  6. Απειλούμενα- προστατευόμενα  είδη στον τόπο μας.
  7. Υδροβιότοποι.
  8. Η Ιστορία του τόπου μας.
  9. Μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς.
  10. Τέχνη και Παράδοση.

Προγραμματίστηκαν και υλοποιήθηκαν κάποιες επισκέψεις που έχουν σχέση με τις θεματικές ενότητες που καθορίστηκαν.

Ανταποκριθήκαμε στην πρόσκληση του ΚΠΕ Πεταλούδων  για συμμετοχή στο Εκπαιδευτικό-περιβαλλοντικό μονοήμερο πρόγραμμα: «Ο βιότοπος της κοιλάδας των Πεταλούδων», με τις παρακάτω δράσεις:  1.Γνωριμία με την κοιλάδα  2.Βλάστηση της κοιλάδας   3.Η πεταλούδα, στους  χώρους  του ΚΠΕ: α) Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πεταλούδων β) Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Δήμου Πεταλούδων γ) Εργαστήριο βιολογίας στο Μ.Φ.Ι. δ) πεδίο, η Κοιλάδα των Πεταλούδων.

Πιστεύουμε ότι η συμμετοχή μας στο παραπάνω Εκπαιδευτικό-περιβαλλοντικό μονοήμερο πρόγραμμα, έχει άμεση σχέση με το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα που εκπονούμε και θα βοηθήσει να επιτευχθούν οι  παιδαγωγικοί στόχοι που έχουν τεθεί.

Συμμετοχή στο Πρόγραμμα: Οι μαθητές των Γ΄1 και Δ΄2   τάξεων.CAM01455CAM01416CAM014144347749CAM01410

3Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΟΔΟΥ

                ΤΑΞΗ Δ΄2

 

ΚΑΡΤΕΣ ΜΝΗΜΗΣ- ΦΥΤΟΛΟΓΙΟ

ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Από την περσινή σχολική χρονιά, στην Γ΄τάξη, αναλάβαμε και εκπονήσαμε Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για το Περιβάλλον. Κάναμε ανακύκλωση, καθαρίσαμε πάρκα και παραλίες και υιοθετήσαμε έναν χώρο στο αλσύλλιο του σχολείου μας τον οποίο φροντίζουμε και περιποιούμαστε έως σήμερα. Φυτεύουμε αρωματικά φυτά, βότανα και καλλωπιστικά φυτά σε παλιούς τροχούς αυτοκινήτων. Έτσι, μαθαίνοντας τη σημασία της ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης, παράλληλα φροντίζουμε, προστατεύουμε και αγαπάμε, μαζί με το δικό μας μικρό οικοσύστημα, ολόκληρο το περιβάλλον.

Φέτος, στη Δ΄τάξη πήραμε μέρος στην Εκπαιδευτική Περιβαλλοντική Δράση, Αρωματικά Φυτά και Βότανα στα Δωδεκάνησα και επισκεφτήκαμε το Φυτώριο της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου. Εκεί μάθαμε καλύτερα τα αρωματικά φυτά, την αξία τους  και τους τρόπους που πολλαπλασιάζονται.

Με ευχαρίστηση δηλώσαμε συμμετοχή στο διαγωνισμό Βοτανο –δημιουργώ. Αποφασίσαμε από κοινού να φτιάξουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι- φυτολόγιο. Αποτελείται από 5 καρτέλες με 9 (φυσικά- αποξηραμένα) αρωματικά φυτά, βότανα, δέντρα- θάμνους, καλλωπιστικά λουλούδια και αγριολούλουδα, η κάθε μία αντίστοιχα.

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 5 ομάδες. ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ, ΠΑΝΤΑ, ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ  και αρχή μας: «Κόβουμε μόνο ένα μικρό κλαράκι ή ένα λουλουδάκι από την κορυφή, χωρίς να σπάμε να καταστρέφουμε ή να ξεριζώνουμε κανένα φυτό», ξεκινήσαμε να συλλέγουμε δείγματα φυτών, από τον κήπο του σχολείου, τις αυλές των σπιτιών, τα κοντινά πάρκα και από τους χώρους που επισκεπτόμασταν στις εκδρομές. Σιγά σιγά τα παιδιά, άρχισαν να φέρνουν στην τάξη βότανα και αγριολούλουδα από το χωριό τους ή από την εκδρομή του Σαββατοκύριακου. Μας έλεγαν την ονομασία τους, την ιστορία τους, τις θεραπευτικές ιδιότητες  και τις ευεργετικές επιδράσεις τους για τον άνθρωπο. Στη συνέχεια οι μαθητές ζωγράφιζαν τα φυτά που τους έκαναν εντύπωση και μάθαιναν τα ονόματά τους. Τα φυτά αποξηραίνονταν μέσα σε παλιά βιβλία και τοποθετούνταν, ομαδοποιημένα, στις καρτέλες οι οποίες πλαστικοποιήθηκαν.

Εκτός από τις μεγάλες καρτέλες υπάρχουν και μικρές, πλαστικοποιημένες κάρτες, που γράφουν το όνομα του κάθε φυτού. Το παιχνίδι παίζεται με 5 παίχτες. Κάθε παίχτης έχει μπροστά του μια καρτέλα. Οι μικρές κάρτες είναι αναποδογυρισμένες στο τραπέζι. Κάθε παίχτης τραβά μια κάρτα και προσπαθεί να την αντιστοιχίσει με τα φυτά της καρτέλας του. Νικητής είναι αυτός που συμπληρώνει πρώτος την καρτέλα του.

Έτσι, μέσα από αυτήν την δραστηριότητα που κράτησε περισσότερο από τρεις μήνες, οι μαθητές, πέρα από μια ευχάριστη και δημιουργική απασχόληση, αποκόμισαν αρκετές γνώσεις για τα φυτά του τόπου μας. Όμως με λύπη και απογοήτευση διαπίστωσαν ότι το περιβάλλον σιγά σιγά καταστρέφεται αφού κάποια φυτά και αγριολούλουδα άρχισαν να γίνονται εξαιρετικά σπάνια. Έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για τις αιτίες που προκαλούν αυτό το φαινόμενο, όπως η ρύπανση, οι πυρκαγιές, τα φυτοφάρμακα, η ανεξέλεγκτη βόσκηση και πολλές άλλες δραστηριότητες του ανθρώπου που συντελούν στη διαταραχή της ισορροπίας της φύσης.

Θέλουμε να πιστεύουμε και να ελπίζουμε ότι μέσα από διάφορες δραστηριότητες περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, τα παιδιά, η αυριανή γενιά, διαμορφώνουν σιγά σιγά οικολογική συνείδηση, αγαπούν, φροντίζουν και προστατεύουν το περιβάλλον.

Οι μαθητές της Δ΄2 τάξης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρόδου και η δασκάλα τους, Πέτα Ευαγγελία.CAM01253CAM01232CAM01234CAM01240CAM01237CAM01242

Μάι 17
29
Κάτω από (Προγράμματα) από στις 29-05-2017
Μάι 17
18

Διακριθέντες μαθητές στην αρχική φάση.  Συγχαρητήρια παιδιά!!!

Αποτελέσματα αρχικής φάσης

Διακριθέντες μαθητές για το 2017. Συγχαρητήρια παιδιά!!!

Αποτελέσματα Διαγωνισμού

Αποτελέσματα Διαγωνισμού- Ρόδος

 

CAM01499DSC06485 (1)

   Οι μαθητές της Δ΄2 τάξης, μέσα από τις δράσεις τους, έμαθαν για τη σπουδαιότητα  που έχει η ανακύκλωση και η επαναχρησιμοποίηση των άχρηστων υλικών για το περιβάλλον.

  • Συμβάλλοντας στην προσπάθεια του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρόδου, συλλέγουν πλαστικά καπάκια, για ανακύκλωση και για την αγορά αναπηρικών καροτσιών, για συνανθρώπους μας, που τα έχουν ανάγκη.
  • Συμμετέχουν στην ανακύκλωση χαρτιού, συγκεντρώνοντας μεγάλες ποσότητες, σε κάδους, στην κεντρική είσοδο του σχολείου μας.
  • Επαναχρησιμοποιούν πλαστικά μπουκάλια, δοχεία τροφίμων και τροχούς αυτοκινήτων φυτεύοντας λουλούδια και μετατρέποντάς τα σε γλάστρες!
  • Δημιουργούν «έργα τέχνης» με άχρηστα υλικά όπως χαρτί, πλαστικό, πέτρα.CAM01321CAM01509CAM00413 CAM01487

 

Μάι 17
15

ΟΙΚΟ…ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ

ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΟΜΟΡΦΟ ΚΟΣΜΟ, ΚΑΘΑΡΟ

  1. Κάνουμε ανακύκλωση.
  2. Αγοράζουμε προϊόντα με μικρές ανακυκλώσιμες συσκευασίες.
  3. Χρησιμοποιούμε δοχεία φαγητού και νερού και αποφεύγουμε τις συσκευασίες μιας χρήσης.
  4. Μείωση στην κατανάλωση του νερού. Ποτέ η βρύση ανοιχτή χωρίς λόγο!
  5. Μείωση στη χρήση του ηλεκτρικού ρεύματος.
  6. Εξοικονόμηση ενέργειας- χρησιμοποιούμε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
  7. Φυτεύουμε δέντρα, κάνουμε αναδάσωση.
  8. Δημιουργούμε τον δικό μας κήπο στην αυλή ή στο μπαλκόνι.
  9. Προτιμούμε τα εγχώρια προϊόντα.
  10. Δεσμευόμαστε, ενημερώνουμε και ευαισθητοποιούμε τους φίλους, τους συμμαθητές, την οικογένειά μας.CAM01495CAM01490
  • Σκακιστική άσκηση

  • Δεκέμβριος 2025
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • Translate