Ασκήσεις στην επεξεργασία κειμένου για μικρές τάξεις
Ασκήσεις στην επεξεργασία κειμένου
Συμπλήρωσε τις λέξεις. Μην ξεχάσεις να βάλεις μεγάλα και μικρά γράμματα, τόνο και απόστροφο όπου χρειάζεται.
Κάνε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο.
Γράφω τους 12 μήνες: https://www.liveworksheets.com/bf3276883bd
Γράφω τις ημέρες τις εβδομάδας: https://www.liveworksheets.com/tj3276897xq
Συμπληρώνω τις λέξεις στο κείμενο: https://www.liveworksheets.com/vd3276848qg
Α ΤΑΞΗ
Ευχές Χριστουγέννων!
Μικρές εργασίες για τους μαθητές Α και Β δημοτικού
Θεωρία
Τα βασικά πλήκτρα του πληκτρολογίου και η χρήση τους.
Κάνε κλικ στον σύνδεσμο που ακολουθεί για να ξαναθυμηθείς τα βασικά πλήκτρα.
Στη συνέχεια μπορείς να δοκιμάσεις τις γνώσεις σου με το κουίζ https://www.liveworksheets.com/rc464160my
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1η ΑΣΚΗΣΗ: Μαθαίνω ή ξαναθυμάμαι τα γράμματα στο πληκτρολόγιο.
https://www.liveworksheets.com/sz461432oj
2η ΑΣΚΗΣΗ: Μαθαίνω ή ξαναθυμάμαι τα σύμβολα και τους αριθμούς
https://www.liveworksheets.com/ds462656kh
3η ΑΣΚΗΣΗ: Γράφω λέξεις με ΜΕΓΑΛΑ γράμματα
https://www.liveworksheets.com/zg462842sv
4η ΑΣΚΗΣΗ: Γράφω ότι βλέπω στην εικόνα με μικρά γράμματα και τόνο
https://www.liveworksheets.com/rq462912ri
5η ΑΣΚΗΣΗ: Γράψε στο πλαίσιο τη λέξη που λείπει!
https://www.liveworksheets.com/qz465095mt
Ψηφιακό Αποτύπωμα & Διαδικτυακή Φήμη
ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ – ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΦΗΜΗ
Διαδικτυακή Φήμη είναι η αντίληψη, η εκτίμηση ή η γνώμη που σχηματίζει κάποιος για εμάς μέσα από τα ψηφιακά αποτυπώματα που έχουμε αφήσει κάνοντας χρήση του διαδικτύου.
Ψηφιακά αποτυπώματα είναι τα «σημάδια» που αφήνουμε κάθε φορά που χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο και διαμορφώνουν τη διαδικτυακή μας φήμη.
Η διαδικτυακή μας φήμη μπορεί να είναι θετική ή αρνητική και μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο που μας «βλέπουν» οι άλλοι στο παρόν ή και στο μέλλον. Αυτή διαμορφώνεται μέσα από περιεχόμενο που έχουμε εμείς δημοσιεύσει σε προφίλ κοινωνικής δικτύωσης ή γενικά στο διαδίκτυο, μέσα από σχόλια που έχουμε δημοσιεύσει σε άλλα προφίλ, μέσα από σχόλια άλλων για εμάς ή σχόλια που με κάποιο τρόπο συνδέονται με εμάς, μέσα από φωτογραφίες ή βίντεο που μας απεικονίζουν και έχουν δημοσιεύσει άλλοι, μέσα από τη διαδικτυακή δραστηριότητα άλλων που προσποιούνται ότι είναι εμείς. κ.α..
Οποιοσδήποτε μπορεί να διαμορφώσει θετική ή αρνητική άποψη για εμάς και μπορεί να τη χρησιμοποιήσει για τη λήψη αποφάσεων σχετικά με εμάς. Μελέτες δείχνουν ότι 79% των εργοδοτών στις ΗΠΑ και 59% στη Γερμανία χρησιμοποιούν δημόσια διαθέσιμες πληροφορίες για την εξέταση υποψήφιων εργαζόμενων και 70% των εργοδοτών στις ΗΠΑ έχει απορρίψει υποψήφιο εξαιτίας της αρνητικής διαδικτυακής του φήμης. Γι’ αυτό πρεπει πάντα να θυμόμαστε ότι το διαδίκτυο «δεν ξεχνά» και ότι δημοσιεύσουμε στο διαδίκτυο μπορεί να μείνει για πάντα εκεί.
Συμβουλές για προστασία της διαδικτυακής φήμης
- Πριν κοινοποιήσετε οποιοδήποτε περιεχόμενο σκεφτείτε με ποιον το μοιράζεστε και πως διαμορφώνει τη ψηφιακή σας εικόνα.
- Ενημερώστε τους φίλους σας για το τι επιτρέπεται να δημοσιεύουν για εσάς και τι όχι.
- Προσέξτε τον τρόπο που εκφράζεστε διαδικτυακά. Όταν σχολιάζετε στα κοινωνικά δίκτυα σκεφτείτε πώς οι άλλοι μπορούν να ερμηνεύσουν τα λόγια σας. Επίσης προσπαθήστε να μην δημοσιεύετε περιεχόμενο (σχόλια κ.α.) ενώ είστε θυμωμένοι.
- Προστατέψτε την ιδιωτικότητά σας. Ενεργοποιήστε τις ρυθμίσεις απορρήτου για τα κοινωνικά δίκτυα και ορίστε σε ποιους θα είναι ορατό το περιεχόμενο που δημοσιεύετε.
- Προστατέψτε τους κωδικούς σας. Μην τους αποκαλύπτετε σε κανέναν και όσο πιο ισχυρούς τους καταστήσετε, τόσο το καλύτερο.
- Αν δε χρησιμοποιείτε πια μια σελίδα κοινωνικής δικτύωσης, διαγράψτε την. Με αυτόν τον τρόπο, το περιεχόμενο που ήδη έχετε ανεβάσει, αν δεν έχει διανεμηθεί με κάποιο τρόπο (like, tag, κοινοποίηση από τρίτους κ.α.) θα διαγραφεί και έτσι ελαχιστοποιείτε και τον κίνδυνο να παραβιαστεί ο λογαριασμός σας χωρίς να το αντιληφθείτε.
- Κάντε μια αναζήτηση για τον εαυτό σας στη google ή σε άλλη μηχανή αναζήτησης. Εάν βρείτε κάτι που σας δυσαρεστεί κάντε τις απαραίτητες ενέργειες ώστε αυτό το περιεχόμενο να απομακρυνθεί. Όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαθέτουν εργαλεία αναφοράς όπου μπορείτε να ζητήσετε να απομακρυνθεί περιεχόμενο που σας αφορά.
Πηγή:saferinternet4kids.gr
Συσκευές Εισόδου – Εξόδου
Qr – Code, μα τι είναι αυτές οι κουκκίδες επιτέλους!!!!!!!
Ο κώδικας QR είναι ένας γραμμωτός κώδικας (barcode) δύο διαστάσεων, που δημιουργήθηκε από την ιαπωνική εταιρεία Denso-Wave το 1994. Το “QR” προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων “Quick Response” (Γρήγορη Ανταπόκριση), γιατί οι δημιουργοί του είχαν ως κύριο σκοπό τα δεδομένα, που περιέχονται στον κώδικα, να αποκωδικοποιούνται με μεγάλη ταχύτητα. Ο Κώδικας QR είναι πολύ διαδεδομένος στην Ιαπωνία, όπου αποτελεί το πιο δημοφιλές είδος κώδικα δύο διαστάσεων.
Η σάρωση ενός κώδικα QR, γίνεται με την βοήθεια ενός έξυπνου κινητού. Για να γίνει αυτό, ο χρήστης χρειάζεται μία εφαρμογή η οποία μετατρέπει την κάμερα του κινητού σε σαρωτή κώδικα QR.
Για να δημιουργήσετε έναν κωδικό QR επισκεφτείτε την ιστοσελίδα, http://gr.qr-code-generator.com/.
Για να διαβάσετε έναν κωδικό QR, σε περίπτωση που δεν έχετε smartphone, επισκεφτείτε την ιστοσελίδα, http://blog.qr4.nl/Online-QR-Code_Decoder.aspx
Για να δούμε πόσο καλοί είσαστε! Δοκιμάστε τα παρακάτω QR Codes. Και για να σας βοηθήσω λίγο περισσότερο είναι χριστουγεννιάτικες ευχές.
Καλή σας επιτυχία!
The QR code system was invented in 1994 by Denso Wave. Its purpose was to track vehicles during manufacturing; it was designed to allow high-speed component scanning.QR codes now are used in a much broader context, including both commercial tracking applications and convenience-oriented applications aimed at mobile-phone users (termed mobile tagging). QR codes may be used to display text to the user, to add a vCard contact to the user’s device, to open a Uniform Resource Identifier (URI), or to compose an e-mail or text message. Users can generate and print their own QR codes for others to scan and use by visiting one of several paid and free QR code generating sites or apps. The technology has since become one of the most-used types of two-dimensional barcode.
To create a QR code visit, http://gr.qr-code-generator.com/
To read a QR code, in case you do not have a smartphone, visit, http://blog.qr4.nl/Online-QR-Code_Decoder.aspx
Let’s see how good you are! Try the following QR Codes. And to help you, codes are Christmas greetings.
Good luck!
Μονάδες-Συσκευές “Εισόδου”, “Εξόδου”, “Εισόδου και Εξόδου”
Για την εισαγωγή των δεδομένων χρησιμοποιούμε διάφορες συσκευές, που ονομάζονται συσκευές εισόδου. Παραδείγματα συσκευών εισόδου είναι το πληκτρολόγιο, το ποντίκι και το μικρόφωνο.
Πρέπει να μπορούμε να βλέπουμε τα αποτελέσματά των εργασιών μας στον υπολογιστή. Οι συσκευές στις οποίες αποτυπώνονται τα αποτελέσματα της επεξεργασίας δεδομένων ονομάζονται συσκευές εξόδου. Η οθόνη και ο εκτυπωτής είναι οι κυριότερες συσκευές εξόδου.
Oταν μία συσκευή μπορεί να στέλνει και να δέχεται δεδομένα από τον υπολογιστή, τότε χαρακτηρίζεται συσκευή εισόδου-εξόδου. Παράδειγμα συσκευής εισόδου-εξόδου είναι το μόντεμ και η η οθόνη αφής.
Οθόνες αφής μπορούμε να συναντήσουμε στα κινητά μας, σε συσκευές αναζήτησης πληροφοριών στα αεροδρόμια ή σε κάποια μηχανήματα αυτόματης συναλλαγής που χρησιμοποιούνται στις Τράπεζες.
Άσκηση: Τοποθετώ στην αντίστοιχη κατηγορία τις συσκευές ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή κάνοντας κλικ στη παρακάτω εικόνα.
Υλικό: Οι σημαντικότερες συσκευές του Υπολογιστή
Υλικό:
Οι σημαντικότερες συσκευές του Υπολογιστή


Πληκτρολόγιο. Είναι η πιο συνηθισμένη συσκευή, για να εισάγουμε δεδομένα και εντολές στον υπολογιστή με μορφή κειμένου. Εκτός από τα πλήκτρα γραμμάτων, αριθμών και συμβόλων υπάρχουν ειδικά πλήκτρα, για να δίνουμε κατευθείαν εντολές στον υπολογιστή.
Ποντίκι. Πήρε το όνομά του από το σχήμα του. Μας βοηθάει να δίνουμε εντολές στον υπολογιστή, επιτρέποντας μας κάθε φορά να επιλέγουμε εκείνες τις λειτουργίες που θέλουμε από αυτές που απεικονίζονται στην οθόνη.
Σαρωτής. Με τη βοήθεια του σαρωτή μετατρέπονται φωτογραφίες, εικόνες και κείμενα σε ηλεκτρονική μορφή και εισάγονται στον υπολογιστή.
Οθόνη. Σ’ αυτήν εμφανίζονται αποτελέσματα από τις διάφορες μορφές επεξεργασίας που εκτελεί ο υπολογιστής.
Εκτυπωτής. Μας βοηθάει να τυπώνουμε σε χαρτί τις πληροφορίες που επιλέγουμε.
Ηχεία. Με τα ηχεία ακούμε ήχους ή μουσική από τον υπολογιστή.
Ακουστικά. Με τα ακουστικά ακούμε ήχους ή μουσική από τον υπολογιστή, μόνο εμείς όχι όλοι όσοι βρίσκονται γύρω μας.
Κάμερα. Η κάμερα μας δίνει τη δυνατότητα να έχουμε οπτική επικοινωνία με άτομα στο διαδίκτυο.
Μικρόφωνο. Με το μικρόφωνο εισάγουμε τη φωνή μας, ήχους και μουσική στον υπολογιστή.
Κεντρική Μονάδα Μέσα σ’ αυτή βρίσκονται διάφορα εξαρτήματα απαραίτητα για τη λειτουργία του υπολογιστή.
Μόντεμ. Μας βοηθάει να επικοινωνούμε με άλλους ΗΥ στο διαδίκτυο χρησιμοποιόντας την τηλεφωνική γραμμή. Στις μέρες μας τα μόντεμ έχουν αντικατασταθεί από τις συσκευές Μόντεμ-Ρούτερ.
Χειριστήριο-Joystick. Το συνδέουμε στον ΗΥ προκειμένου να παίξουμε παιχνίδια.

























