no rotate image set no rotate image set no rotate image set no rotate image set

2. Μετακινήσεις πληθυσμών στην Ιστορία-α΄μέρος

Συγγραφέας: | 22 Μαΐου 2018
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2. Μετακινήσεις πληθυσμών στην Ιστορία-α΄μέρος |

Η  εργασία μας στην Ευέλικτη ζώνη ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2017 και μάλλον το θέμα θα το δουλέψουμε και του χρόνου, γιατί «έχει πολύ ψωμί» και το θέλουν και τα παιδιά.  Το θέμα έχει τίτλο : «Οι πρόσφυγες κι οι μετανάστες είναι αδέρφια μας» και το εξετάζουμε πολύπλευρα: Ιστορία, Λογοτεχνία, Μουσική, ειδησεογραφία, διηγήσεις μεταναστών. Συμμετέχουν οι μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης.

Η πρώτη μας δουλειά ήταν να εξετάσουμε το φαινόμενο της μετακίνησης πληθυσμών μέσα από τα βιβλία ιστορίας και να καταγράψουμε τα συμπεράσματά μας σχετικά με τις αιτίες που οι άνθρωποι έφευγαν μαζικά από τις εστίες τους.

Αρχικά αποδελτιώσαμε , δηλαδή βρήκαμε και καταγράψαμε, όλα τα σημεία στα οποία αναφέρονται μετακινήσεις πληθυσμών στα βιβλία ιστορίας του Δημοτικού από την Γ’ έως και την Στ΄τάξη.

Η πρώτη διαπίστωση ήταν πως  οι ‘πρώτοι Έλληνες’ , οι Αχαιοί, ήρθαν κατά ομάδες από άλλες βόρειες περιοχές και εγκαταστάθηκαν στην ελληνική χερσόνησο. Το ίδιο και οι ‘τελευταίοι Έλληνες’, οι Δωριείς, που ήρθαν κι αυτοί από τον Βορρά κι εγκαταστάθηκαν στην Πελοπόννησο.

Κατόπιν , στο βιβλίο της Δ’ τάξης αναφέρεται πως στον 8ο π.Χ. αιώνα έγιναν οργανωμένες πολυπληθείς μετακινήσεις από την ελληνική χερσόνησο, κυρίως προς τα παράλια της Μεσογείου και τον Εύξεινο Πόντο. Στο βιβλίο μάλιστα χρησιμοποιείται η λέξη «μετανάστευσαν»  και το έκαναν , για να βρουν πιο εύφορους τόπους να καλλιεργήσουν και να κατοικήσουν. Ώστε λοιπόν, οι Έλληνες ήρθαν ως μετανάστες στον τόπο που ονομάζουμε Ελλάδα και πολλοί από αυτούς μετανάστευσαν ξανά σε άλλους τόπους για να ζήσουν καλύτερα. Από τη συζήτηση που έγινε στην τάξη , αφού διαβάσαμε τα αποσπάσματα που αποδελτιώσαμε αρχικά από τα βιβλία της Γ’ και Δ’ τάξης , καταλήξαμε πως η μετανάστευση είναι πανάρχαιο φαινόμενο και μάλιστα πολύ πολύ…ελληνικό.

κάτω από: Χωρίς κατηγορία

1. Εν αρχή ην ο λόγος του ποιητή

Συγγραφέας: | 19 Μαΐου 2018
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 1. Εν αρχή ην ο λόγος του ποιητή |

Εργάζομαι σε ένα σχολείο,  όπου ένα μεγάλο μέρος του  μαθητικού δυναμικού (φέτος 50%) αποτελείται από παιδιά οικονομικών μεταναστών. Αποφάσισα και άρεσε η ιδέα στα παιδιά της τάξης μου,  να αφιερώσουμε τον χρόνο της Ευέλικτης στη μελέτη του φαινομένου της προσφυγιάς και της μετανάστευσης. Στο μπλογκ αυτό θα δημοσιεύω μέρος αυτής της δουλειάς.

Είμαι απόγονος Μικρασιατών προσφύγων που υπέστησαν πολλούς αποκλεισμούς , φοβικές συμπεριφορές από γηγενείς Έλληνες και ταλαιπωρήθηκαν πολύ μέχρι να ενσωματωθούν. Διαβάζοντας και ταξιδεύοντας ανέπτυξα ισχυρά αντισώματα απέναντι στον ρατσισμό. Στη δουλειά μου κάνω ό,τι μπορώ για να αποκτήσουν κι οι μαθητές μου ανάλογα αντισώματα. Είναι εύκολο! Τα παιδιά είναι εξυπνότερα από πολλούς ενηλίκους.

Οι στόχοι και τα αποτελέσματα της δουλειάς μας στην Ευέλικτη βρίσκονται στην σελίδα ‘ευέλικτη’. Στην σελίδα ‘γνώμη’ θα αναρτώ προσωπικά άρθρα και στη σελίδα ‘άλμπουμ’  σκίτσα και εικόνες που έχουν δημοσιευτεί στο διαδίκτυο.

κάτω από: Χωρίς κατηγορία

Κατηγορίες