Une check List avec des points clefs pour l’efficacité de votre présence en ligne

Une check List bien présentée avec des points clefs pour l'efficacité de votre présence en ligne | Veille Techno et Informatique "Autrement" | Scoop.it

Une check List bien présentée avec des points clefs pour l’efficacité de votre présence en ligne.  Un superbe résumé des petits trucs simples et incontournables pour réussir sur les réseaux sociaux! J’aime particulièrement les points Facebook et Twitter.

Source : https://www.facebook.com/BlogPersonalBranding

Κατηγορίες: Education, Social Media & EdTech | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Une check List avec des points clefs pour l’efficacité de votre présence en ligne

The Flipped Classroom Infographic | Knewton

A new method of teaching is turning the traditional classroom on its head.

What’s a flipped classroom — and why now? Share your thoughts in the comments below and subscribe to our monthly newsletter to find out when we release our next infographic.

Blended Learning
Κατηγορίες: Education | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο The Flipped Classroom Infographic | Knewton

7 Ways To Make Teaching Life Easier | Educational Technology & Mobile Learning

7 Ways to Make Teaching Life Easier

by Med Kharbach

After posting 7 Icebreakers you Can Do with Post-it Notes, I am sharing with you another great poster from the same source Busy Teacher about the 7 Ways to Make Teaching Life Easier. This is basically a collection of ideas on how post-it notes can help you teach.

educational poster
You can print off the poster and use it in your classroom and if you need more posters then check out this resource. I have also created an embed code for anyone of you who wants to republish the poster somewhere else provided you pay credit to Busy Teacher.

[Source: Busy Teacher]
Κατηγορίες: Education | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 7 Ways To Make Teaching Life Easier | Educational Technology & Mobile Learning

Critical Thinking Skills | Enokson | Flickr

Κατηγορίες: Education | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Critical Thinking Skills | Enokson | Flickr

What Can You Do With Google? | Edudemic

Google is more than a search engine

Κατηγορίες: Education, Social Media & EdTech | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο What Can You Do With Google? | Edudemic

YTU ELT Symposium 2012

1st INTERNATIONAL ELT SYMPOSIUM - ISTANBUL  December 1-2,2012

Theme Of Conference: Web Technologies in ELT Classrooms – Evaluating Current & Future Practice

Program

Poster Submission (Click to view the form)

1st INTERNATIONAL ELT SYMPOSIUM – ISTANBUL  December 1-2,2012

CALL FOR POSTER PRESENTATIONS

Call Deadline: August 15, 2012

Acceptance Notification: September 15, 2012

Theme Of Conference: Web Technologies in ELT Classrooms – Evaluating Current & Future Practice

WIRED IN OR OUT

Yıldız Technical University , School of Foreign Languages cordially invites submissions  for poster presentations to be displayed at the First International ELT Symposium to be held in Istanbul , Turkey on December 1-2, 2012. Participants are kindly requested to submit work which promotes a direct exchange of ideas between presenters and other participants. Submissions should focus on the answers to the questions below.

The key issues are:

1. What are the innovative ways of using web tools used in ELT classrooms?

2. How widespread is the use of web technologies in ELT?

3. What kind of professional development do language teachers need to make the best use of these tools with their students?

4. How can the prevalence of web tools enhance independent learning?

To Submit a Proposal for Poster Presentation

1. Please fill in the POSTER SUBMISSION FORM

Your description will be printed in the symposium program and available on-line.

2. You will be expected to present your poster during a session on either Saturday, December 1, or Sunday, December 2. Please indicate your availability.

Production & Presentation Guidelines

Posters should be produced as a single-sheet exposition that can fit on the bulletin board. The poster measures should be 50 cm wide by 70 cm tall. It is important that presenters will be responsible for the printed version of the poster.

TOP

Speakers

Plenary Speakers

Stephen Krashen

Gary Motteram

Nicky Hockly

Chuck Sandy

Luke Meddings

Lindsay Clanfield
Concurrent Keynote Speakers

Burcu Akyol

Işıl Boy

George Chinnery

Marisa Constantinides

David Dodgson

Jamie Keddie

Cecilia Lemos

David Mearns

Mark Pegrum

Pete Sharma

Adam Simpson

Kristina Smith

Graham Stanley

Michael Stout

Shelly Terrell

Burcu Tezcan Ünal & Özge Karaoğlu Ergen

Ken Wilson

Beyza Yılmaz

* Listed in alphabetical order.

Κατηγορίες: Education, Social Media & EdTech | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο YTU ELT Symposium 2012

Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών: Πρόταση προβληματισμών από τον πρόεδρο των Σχολικών Συμβούλων

Δευτέρα, 30 Απριλίου 2012 11:09

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ: Πρόταση προβληματισμών από τον πρόεδρο των Σχολικών Συμβούλων

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:  

Ο πρόεδρος των Σχολικών Συμβούλων (ΠΕΣΣ)  Παρασκευάς Γιαλούρης στην εισήγησή  του για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στους συναδέλφους του, τους   παρακάτω άξονες προβληματισμού:

1.    Προβλήματα άμεσης εφαρμογής και προτάσεις αντιμετώπισης.
•    Απόδοση στον αξιολογητή βαθμού τουλάχιστον ίσο με εκείνο των αξιολογούμενων
•    Μονιμότητα στελεχών που θα αξιολογούν
•    Αριθμός αξιολογούμενων /αξιολογητή καθώς και γεωγραφική διασπορά αξιολογούμενων σε σχέση με την έδρα του αξιολογητή.
•    Μπορεί να ξεκινήσει η ταυτόχρονη αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης ή κάποιοι μπορούν να εξαιρεθούν σε πρώτη φάση; (ενδεικτικό παράδειγμα: εκπαιδευτικοί που έχουν περισσότερα από 28 έτη υπηρεσίας και δεν επιθυμούν να καταλάβουν θέση στελέχους).2.    Χαρακτήρας και διαδικαστικά ζητήματα Αξιολόγησης.

•    Ποιο θα είναι το θεωρητικό πλαίσιο αξιολόγησης ;
    Που βρισκόμαστε;
    Που θέλουμε να πάμε;
    Χρειαζόμαστε την αξιολόγηση για να πάμε εκεί που θέλουμε;
    Αν ναι τι είδους αξιολόγηση;
•    Ποιος θα είναι αξιολογητής του εκπαιδευτικού; Θα είναι ο Σχολικός Σύμβουλος αξιολογητής;
•    Αν ναι :
    Τι θα αξιολογεί;
    Πως θα αξιολογεί;
    Γιατί θα αξιολογεί;
    Θα αξιολογεί στην ίδια ή σε άλλη περιοχή ευθύνης;
•    Με ποια η συχνότητα θα γίνεται η αξιολόγηση;
•    Η αξιολόγηση
    Θα γίνεται μόνο για προαγωγή ή όχι;
    Θα σχετίζεται με την επαγγελματική εξέλιξη του εκπαιδευτικού;                 π.χ. κατάληψη θέσης στελέχους;
•    Ποια η τύχη των αρνητικά αξιολογούμενων, τι είδους ευκαιρίες θα δίδονται στον εκπαιδευτικό και ποιες ενέργειες θα κάνει η υπηρεσία για τη βελτίωση του αξιολογούμενου;
•    Θα συνδέεται με την επιμόρφωση (αυτονόητο) και πώς;
•    Θα υπάρχει ή όχι δυνατότητα ένστασης του αξιολογούμενου ή όχι;
•    Αν υπάρχει δυνατότητα ένστασης ποιο θα είναι το όργανο που θα επαναξιολογεί σε κάθε περίπτωση;
•    Η αξιολόγηση θα είναι περιγραφική ή όχι;
•    Ποιος θα είναι ο αξιολογητής του Διευθυντή Σχολικής Μονάδας;
•    Ποιος θα είναι ο αξιολογητής του Διευθυντή εκπαίδευσης; ;;;
•    Ποιος θα είναι ο αξιολογητής του Σχολικού Συμβούλου;
•    Ποιο όργανο θα αξιολογεί τους Σχολικούς Συμβούλους;
    Τι θα αξιολογείται;
    Γιατί θα αξιολογείται;
(Μονιμότητα, Διατήρηση θέσης, Πρόσθετες αμοιβές, Ιεραρχία
εντός της βαθμίδας των Συμβούλων, κτλ.)
    Πως θα αξιολογείται;
    Κάθε πότε θα αξιολογείται ; (Περιοδικότητα)

3.    Κριτήρια Αξιολόγησης.
•    Προτάσεις για Κριτήρια Αξιολόγησης Διδακτικού έργου.
•    Προτάσεις για Κριτήρια Αξιολόγησης Σχολικών Συμβούλων.
•    Προτάσεις για Κριτήρια Αξιολόγησης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων.
•    Προτάσεις για Κριτήρια Αξιολόγησης Διευθυντών Εκπαίδευσης.
•    Προτάσεις για Κριτήρια Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών από Διευθυντή.

Κατηγορίες: Education | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών: Πρόταση προβληματισμών από τον πρόεδρο των Σχολικών Συμβούλων

How to… Digital Video for Beginners

http://www.scribd.com/doc/21117514/How-to-Digital-Video-for-Beginners

Κατηγορίες: Education | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο How to… Digital Video for Beginners

How Often Should You Blog? (Hint: The Answer Might Surprise You) | ProBlogger

This guest post is by Ali Luke of Aliventures.

If you’ve been blogging for a while, you’ve probably come across advice to blog every day.

Perhaps you feel that you must blog every day—and you’re reluctant to even start your blog because you know you don’t have that much time.

Or maybe you’re already blogging, and doing your best to get out a post every single day—but you don’t seem to get many comments or tweets.

The good news is that you almost certainly don’t need to blog every day. In fact, you may well find that posting just a couple of times a week works better for you.

But before you dismiss posting daily altogether, here’s why it could be a good idea.

Why posting every day might work for you

Some bloggers do best when they’re in a steady routine—and you might be one of them. If you find that posting once or twice a week quickly ends up as posting once or twice a month, then you might actually find it easier to post every day. That way, you can build a strong writing habit.

Another reason for posting daily is if you’re writing a news-focused blog in a fast-moving niche. One weekly post just isn’t going to work if you want to be on the cutting edge of what’s happening.

There are also some SEO benefits to quickly building up a lot of posts on your site: all else being equal, the more pages you have, the more opportunities a reader has to find you through search engines. (Of course, it’s not quite as simple as that in practice—one high-ranking post will generally bring you much more traffic than five so-so ones.)

If you’re going to post every day:

  • Keep your posts short and to the point.
  • Plan ahead, so you don’t end up publishing sub-standard content when you’re in a rush.
  • Vary your post types: try video posts, or image-heavy ones, for instance.

Why one, two or three posts per week is usually better

Over the past couple of years, there’s been a shift in the blogging world. More and more prominent bloggers-on-blogging are moving away from daily posting—and reassuring their readers that you don’t have to post every day in order to be successful.

Five years ago, there weren’t so many “pro”-style blogs around, and readers were eager for content. Today, with a wealth of blogs to choose from, readers quickly get burnt out.

I once surveyed readers here on ProBlogger about the reasons they unsubscribed from RSS feeds, and the number one answer was “posting too much.” Respondents expressed that they developed “burnout” and would unsubscribe if a blog became too “noisy.” —Darren Rowse, You MUST Post Every Day on Your Blog [Misconceptions New Bloggers Have #2]

As a reader, I much prefer blogs that post once a week or even once every two weeks—but always say something genuinely useful—than blogs that post every day just for the sake of it. If you look at the blogs you read in depth versus the ones you skim, you’ll probably realize that you feel the same way.

As a blogger, posting once or twice a week lets me write in-depth, carefully constructed posts—ones that are more likely to get links and tweets. I also get more comments per post this way, and have the time to engage with readers over several days of commenting.

If you’re only going to post twice a week:

  • Look at which content on your blog is most popular, so you can make every single post a successful one.
  • Experiment with longer posts, perhaps 1,000+ words.
  • Focus on evergreen content, so that each post will stay relevant for years.

Finding your perfect blogging routine

As bloggers, we all have different skills, personalities, and constraints on our time and energy. Don’t force yourself to stick to someone else’s blogging routine—it won’t necessarily work well for you.

Your perfect blogging routine might be one post a week, or one post a day. It might involve writing posts when you’re feeling inspired, or writing posts to a set schedule. You might use a content calendar to help you plan ahead with all or some of your content—or you might have differently themed posts on certain days of the week or month.

There’s no “one size fits all” approach to blogging, and what’s important is that you find a routine that you can stick to over the long term—not one that leaves you burnt out after a few weeks.

Don’t worry that readers will get upset if you change your posting frequency. I’ve chopped and changed on different blogs—and I’ve never had a reader complain that they wanted five posts a week, not three, or that they wanted my posts to be on Mondays and Thursdays, not Tuesdays and Fridays.

When you’re experimenting with your blogging routine:

  • Don’t change things too abruptly: try going from five posts per week to three posts per week, for instance.
  • Consider surveying your readers to find out whether they’d like more or fewer posts.
  • Experiment with writing posts ahead of time, or with creating a content calendar.

Blogging shouldn’t be a chore: if posting daily isn’t working out for you, it’s probably not working well for your readers either. Today, take a look at your blogging routine and see whether you want to make any changes—and leave a comment below to let us know what you decide.

Ali Luke will be leading day-long blogging courses in London from September 2012. If you’d like to learn more about blogging, with hands-on exercises and one-to-one support as part of a small group, book your place today. (Numbers limited to 8 people per session.)

(Πηγή: http://www.problogger.net/archives/2012/08/11/how-often-should-you-blog-hint-the-answer-might-surprise-you/)

Κατηγορίες: Social Media & EdTech | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο How Often Should You Blog? (Hint: The Answer Might Surprise You) | ProBlogger

Πρόσβαση μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης

Πρόσβαση μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης

Εγκύκλιος

Σημαντικά σημεία της εγκυκλίου:

  • …. κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής Πολιτικής, Διαχείρισης και Δεοντολογίας Περιεχομένου του ΠΣΔ, για την προστασία των μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από την έκθεσή τους σε σοβαρούς διαδικτυακούς κινδύνους, η πρόσβαση μέσω των λογαριασμών του ΠΣΔ των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε κοινωνικά δίκτυα, όπως άλλωστε συμβαίνει στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, δεν θα παρέχεται ανεξέλεγκτα. Διευθυντές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας μπορούν να ζητούν εγγράφως με αίτημά τους προς το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) προσδιορισμένη χρονικά πρόσβαση σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο, στο πλαίσιο συμμετοχής τους σε συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, τεκμηριώνοντας την αναγκαιότητα αυτή.
  • … λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη της ασφαλούς πρόσβασης των μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, επεκτείνεται η ισχύς της εγκυκλίου 14880/Λ/4.2.2011 και για την εγγραφή των μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (περισσότερες πληροφορίες παρέχονται στο http://register.sch.gr/students).
  • Για την ενημέρωση των μελών της σχολικής κοινότητας σε θέματα που αφορούν στην ασφαλή χρήση του διαδικτύου, όπως καλές πρακτικές, οδηγίες ασφαλούς χρήσης, εκπαιδευτικό και ενημερωτικό υλικό, κλπ. τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να απευθύνονται στον Ενημερωτικό Κόμβο του ΠΣΔ για το Ασφαλές Διαδίκτυο http://internet-safety.sch.gr, σημαντικό μέρος του περιεχομένου του οποίου έχει δημιουργηθεί στα πλαίσια της προγραμματικής συμφωνίας του Υπουργείου Παιδείας και του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου ΑΔΑ: ΒΟΖΣ9-3ΑΔ (www.saferinternet.gr), καθώς και στην ενημερωτική σελίδα για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο της Δικτυακής Εκπαιδευτικής Πύλης του ΥπΔΒΜΘ http://www.e-yliko.gr/htmls/pc_use/safety.aspx .”
Κατηγορίες: Education, Social Media & EdTech | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρόσβαση μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης