ΓΛΩΣΣΑ
Βιβλίο μαθητή, β’ τεύχος, σελ. 65, ασκ.3
Τετράδιο εργασιών, β’ τεύχος, σελ. 10 ασκ.4
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Να κάνετε όλες τις ασκήσεις και τα προβλήματα που δίνονται παρακάτω:
Βιβλίο μαθητή, β’ τεύχος, σελ. 65, ασκ.3
Τετράδιο εργασιών, β’ τεύχος, σελ. 10 ασκ.4
Να κάνετε όλες τις ασκήσεις και τα προβλήματα που δίνονται παρακάτω:
Από το φυλλάδιο που ακολουθεί, να λύσετε τις εξισώσεις α, β, γ και δ της άσκησης 1 καθώς και τα προβλήματα 2,3 και 4.
Να ολοκληρώσετε την ιστορία της Χάννας σύμφωνα με το σχεδιάγραμμά της και με βάση τις οδηγίες που δίνονται στο παρακάτω φυλλάδιο:
ΙΣΤΟΡΙΑ
Κεφ. 5 Η Α’ εθνοσυνέλευση (1821-1822)
ΓΛΩΣΣΑ
Να μελετήσετε τις αυτοπαθείς και τις οριστικές αντωνυμίες και να κάνετε τις αντίστοιχες ασκήσεις στο φυλλάδιο.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Τετράδιο Εργασιών 2ο τεύχος, σελ. 27 όλες οι ασκήσεις
ΙΣΤΟΡΙΑ
Επανάληψη τα δύο προηγούμενα κεφάλαια (2 και 3)
Μελετήστε την παρακάτω παρουσίαση:
Μελετήστε το κεφάλαιο από το ιστολόγιο του κ. Σπυρόπουλου
Η Α’ ΕΘΝΟΣΥΝΕΛΕΥΣΗ (1821-1822)
Κατεβάστε τα αρχεία του μαθήματος
Η Α’ ΕΘΝΟΣΥΝΕΛΕΥΣΗ (1821-1822) (word)
Η Α’ ΕΘΝΟΣΥΝΕΛΕΥΣΗ (1821-1822) (pdf)
Να απαντήσετε γραπτά στις τρεις τελευταίες ερωτήσεις, δηλαδή:
ΦΥΣΙΚΗ:
Μελετήστε όλα όσα προτείνονται στην παρακάτω ανάρτηση:
Αν μετακινήσουμε έναν μαγνήτη μέσα σε ένα πηνίο, παρακαλούμε ότι προκαλείται κίνηση ηλεκτρονίων, δηλαδή ηλεκτρικό ρεύμα:
Γιατί συμβαίνει αυτό; Παρακολούθησε το παρακάτω βίντεο:
Επομένως η κίνηση του μαγνήτη μέσα σε ένα πηνίο “δημιουργεί” ηλεκτρικό ρεύμα! Να λοιπόν η βασική αρχή πάνω στην οποία στηρίζονται οι ηλεκτρογεννήτριες (δηλαδή οι μηχανές που μετατρέπουν την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική ενέργεια.
Παρακάτω βλέπουμε στις εικόνες ένα πηνίο που κινείται μέσα σε έναν μαγνήτη (το ίδιο είναι είτε κινείται ο μαγνήτης μέσα στο πηνίο, είτε το πηνίο μέσα στο μαγνητικό πεδίο του μαγνήτη) και δίνει φως στο λαμπάκι. Πρέπει βέβαια να βρούμε τρόπο να κινήσουμε τον μαγνήτη ή το πηνίο.
Στην πρώτη εικόνα έχουμε έναν ανεμόμυλο που κινείται με τη δύναμη του ανέμου και κινεί έτσι τον μαγνήτη (κλικ στην εικόνα για να δείτε την κίνηση) .
Στη δεύτερη εικόνα έχουμε μια μανιβέλα που κινούμε εμείς με το χέρι μας, οπότε η κίνηση της μανιβέλας δίνει κίνηση και στον μαγνήτη (κλικ στην εικόνα για να δείτε την κίνηση). ν
Δείτε και το παρακάτω βιντεομάθημα:
Αλλά συμβαίνει και το αντίθετο! Αν το τοποθετήσω ένα πηνίο που διαρρέεται από ρεύμα μέσα σε ένα μαγνητικό πεδίο (π.χ. ανάμεσα σε δύο μαγνήτες ή μέσα σε έναν πεταλοειδή μαγνήτη), με τρόπο ώστε να μπορεί να περιστρέφεται ελεύθερα, τότε αυτό θα αρχίσει να περιστρέφεται ! (κλικ στην εικόνα)
Και τότε έχω το λεγόμενο ηλεκτροκινητήρα ή πιο λαϊκά, ένα μοτοράκι (κλικ στην εικόνα):
Τώρα αν συνδέσω το μοτοράκι μου με ένα ανεμιστηράκι, το τελευταίο θα κινείται (κλικ στην εικόνα)
Δέστε τώρα πώς λειτουργούν τα υδροηλεκτρικά εργοστάσια και παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα (κλικ )
ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΕΝΑ ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ
Τώρα παίξτε με την διαδραστική εφαρμογή (κλικ στην εικόνα). Πλησιάστε τον ραβδόμορφο μαγνήτη στην πυξιδα για να δείτε πως την αποπροσανατολίζει. Κινήστε το μαγνήτη μέσα στο πηνίο για να δημιουργηθεί ηλεκτρικό ρεύμα. Δοκιμάστε τον ηλεκτρομαγνήτη: πλησιάστε τον στην πυξίδα. Ρίξτε νερό για να δουλέψει η γεννήτρια!
Μια απλή ηλεκτρογεννήτρια είναι και το δυναμό του ποδηλάτου σας. Παρακολουθήστε έναν “μαστροχαλαστή” να διαλύει ένα δυναμό και δείτε τα μέρη του: τον κυλινδρικό μαγνήτη που περιστρέφεται πάνω σε έναν άξονα καθώς και το πηνίο, κυλινδρικό και αυτό. Μέσα στο πηνίο περιστρέφεται ο μαγνήτης ώστε να μετατραπεί η κινητική ενέργεια των τροχών του ποδηλάτου σε ηλεκτρική στο λαμπάκι με το οποίο συνδέεται το δυναμό.
Δοκιμάστε τώρα να κάνετε τις εργασίες για το σπίτι από το βιβλίο σας στη σελ. 135.
Μελετήστε την παρουσίαση και διορθώστε τις εργασίες σας.
ΓΛΩΣΣΑ
Αφού διαβάστε προσεκτικά την θεωρία στη σελ. 66, να κάνετε την άσκηση 5 στη σελ. 67.
(Μην ξεχάσετε την άσκηση που σας έβαλα την Τετάρτη 17-2 και είναι για την Τρίτη 23-2)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Τετράδιο εργασιών, β’ τεύχος, σελ. 25, ασκ. 1 και ασκ. 2
Βιβλίο, σελ. 57, ασκ. 5: αφού γράψατε το σχεδιάγραμμα, τώρα να αφηγηθείτε την ιστορία. Μπορείτε να την γράψετε σε τρίτο πρόσωπο, ή σε πρώτο πρόσωπο (να είστε δηλαδή εσείς οι ίδιο πρωταγωνιστές της ιστορίας).
Βιβλίο σε. 57 ασκ. 6 (για την Τρίτη, 23/12): αφού κάνετε το σχεδιάγραμμα της ιστορίας που θα αφηγηθείτε (απαντώντας στις ερωτήσεις) ύστερα αφηγηθείτε τη φανταστική ιστορία που σκεφτήκατε.
Ζωντανέψτε τους ήρωές σας: δώστε τους μορφή και χαρακτήρα (εξωτερική εμφάνιση και ιδιοσυγκρασία) που θα φανερώνεται μέσα στην αφήγηση. Βάλτε τους να ξεπεράσουν εμπόδια, να τολμήσουν αλλά και να φοβηθούν, να κάνουν απερισκεψίες ή να ζήσουν κωμικές καταστάσεις. Οδηγήστε την ιστορία σας στο τέλος της χωρίς να κουράσετε τους αναγνώστες σας.
Βιβλίο σελ. 64, ασκ. 1 : για να απαντήστε, διαβάστε πρώτα προσεκτικά την ιστορία της γάτας που την έλεγαν Σόνια και έγινε γατοπυροσβέστης!
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (πιο πεζά…)
Τετράδιο Εργασιών, β’ τεύχος, σελ. 21 πρόβλημα 3ο και σελ. 23 ασκ.1 και ασκ. 2
ΓΛΩΣΣΑ
1)Να μελετήσετε τις κτητικές αντωνυμίες. Ύστερα να κάνετε την 1η άσκηση από το φυλλάδιο.
2) Τετράδιο εργασιών γλώσσας, α’ τεύχος, σελ. 64 ασκ. 3
ΙΣΤΟΡΙΑ
Να μελετήσετε όλα όσα ζητούνται και να κάνετε όλες τις ασκήσεις που ζητούνται στον παρακάτω σύνδεσμο