ΑΠΡΙΛΗΣ!

Απρίλη μου, Απρίλη μου ξανθέ
και Μάη μυρωδάτε, καρδιά μου πως αντέ
Καρδιά μου πώς, καρδιά μου πως αντέχεις
μέσα στην τόση αγάπη και στις τόσες ομορφιές

Γιομίζ’ η γειτονιά τραγούδια και φιλιά
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ, μα το `χω μυστικό

Αστέρι μου, αστέρι μου χλωμό
του φεγγαριού αχτίδα στο γαϊτανόφρυδο
Στο γαϊτανο , στο γαϊτανοφρυδό σου
κρεμάστηκε η καρδιά μου σαν το πουλάκι στο ξόβεργο

Γιομίζ’ η γειτονιά τραγούδια και φιλιά
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ, μα το `χω μυστικό

Λουλούδι μου, λουλούδι μυριστό
και ρόδο μυρωδάτο, στη μάνα σου θα `ρθω
στη μάνα σου, στη μάνα σου θα `ρθω
να πάρω την ευχή της και το ταίρι που αγαπώ

Γιομίζ’ η γειτονιά τραγούδια και φιλιά
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ, μα το `χω μυστικό

Μουσική/στίχοι: Μίκης Θεοδωράκης (Από το έργο “Το τραγούδι του νεκρού αδερφο

Ο πρώτος μήνας της άνοιξης είναι ο Μάρτης. Ημερολογιακά η άνοιξη μπαίνει στις 22 Μαρτίου.  Όμως, για να έρθει άνοιξη, πρέπει να έρθουν τα χελιδόνια! Να πώς τα καλωσόριζαν στα κάλαντα της άνοιξης τα παιδιά παλιά (αλλά και σήμερα ακόμα σε μερικές περιοχές της Ελλάδας).

Μα… λέμε κάλαντα την άνοιξη; Ναι! Είναι τα Χελιδονίσματα. Τα παιδιά έφτιαχναν την Χελιδόνα και γύρναγαν με αυτή τις γειτονιές κι έλεγαν τα κάλαντα της άνοιξης και μάζευαν αυγά και άλλα καλούδια (σήμερα και χρήματα), όπως ακριβώς λέτε εσείς τα κάλαντα τις παραμονές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Ένα έθιμο πανάρχαιο!



Λήψη αρχείου

Για τη δημιουργία της ανάρτησης και του αρχείου χρησιμοποιήθηκαν η wikipedia και σχετική ανάρτηση από το ιστολόγιο του εικαστικού Νίκου Έξαρχου, καθώς και αποσπάσματα από δύο σχετικά βίντεο

Σχετικά λινκ:

https://www.nikosexarhos.com/projects.php?article=11&lang=el

https://www.visaltis.net/2011/03/blog-post.html?m=0

Βικιπαίδεια – Χελιδονίσματα

 

 

 

 

Κατηγορίες: ΒΙΝΤΕΟ, ΓΙΟΡΤΗ, ΓΛΩΣΣΑ, Δ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, Ε ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ, ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ | Ετικέτες: , , , , , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΑΠΡΙΛΗΣ!

Ο ΔΩΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΓΥΦΤΟΥ

Κατεβάστε την δραστηριότητα με απόσπασμα του έργου “ΔΩΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΓΥΦΤΟΥ”

Ντοκιμαντέρ για τη ζωή και το έργο του Κωστή Παλαμά

Διαβάστε μια συνοπτική βιογραφία του ποιητή.

Διαβάστε όλο το έργο καθώς και εκτενέστερη βιογραφία του ποιητή από την Πύλη της Ελληνικής Γλώσσας

Έργα του ποιητή μελοποιήθηκαν από σύγχρονους μουσικοσυνθέτες. Ακούστε μερικά:

 

 

 

Κατηγορίες: ΓΛΩΣΣΑ, Ε ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΤΡΑΓΟΥΔΙ | Ετικέτες: , , , , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο ΔΩΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΓΥΦΤΟΥ

Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ – ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ

ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ

  1. Ποια είναι τα ισοδύναμα κλάσματα; Χρησιμοποίησε τις μπάρες κύλισης για να βρεις τις απαντήσεις.

geogebra 3

2, Βρες ένα ισοδύναμο κλάσμα και έλεγξε την απάντησή σου μετακινώντας την κάτω μπάρα κύλισης ώστε να δεις αν συμπίπτουν στα σχήματα.

geogebra 1

 

Και τώρα παιχνίδι!

geogebra 2

4. Βρες τα ισοδύναμα κλάσματα πάνω στην  αριθμογραμμή.

5. Βρες τα ισοδύναμα κλάσματα!GEOGEBRA 4

phet equiv

6. Χρησιμοποίησε τις μπάρες ισοδυναμίας για να μελετήσεις τα ισοδύναμα κλάσματα.

MPARES ISOD

 

 

Κατηγορίες: VIRTUAL MANIPULATIVE, ΚΛΑΣΜΑΤΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ | Ετικέτες: , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ – ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ

Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ – ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ

ΔΙΑΔΔΡΑΣΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΚΛΑΣΜΑΤΩΝ

ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΚΛΑΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ Η ΚΛΑΣΜΑΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ

EISAGOGI STA KLASMATA PHET EIKONA

 

Κατηγορίες: VIRTUAL MANIPULATIVE, Ε ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, ΚΛΑΣΜΑΤΑ, ΚΛΑΣΜΑΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ – ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ

Ε ΤΑΞΗ – ΙΣΤΟΡΙΑ – Η Αγιά Σοφιά

agios dimitrios 485x360

ΒΑΣΙΛΙΚΗ – ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

AGIA SOFIA

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΕ ΤΡΟΥΛΟ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ

ροτόντα

ΠΕΡΙΚΕΝΤΡΟΣ – ΡΟΤΟΝΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

 

 

 

Παρακολουθήστε το ενδιαφέρον βίντεο για την Αγιά Σοφιά, το αρχιτεκτονιό αριστούργημα της Κωνσταντινούπολης, σύμβολο του Βυζαντίου.

 

 

Κατηγορίες: ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, Ε ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ε ΤΑΞΗ – ΙΣΤΟΡΙΑ – Η Αγιά Σοφιά

Ε ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ – ΙΣΤΟΡΙΑ – Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΡΩΜΗ

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ  ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΡΩΜΑΙΩΝ

 

Μια ματιά στη ζωή ενός εφήβου στην Αρχαία Ρώμη

 

Εικονική περιήγηση στο σπίτι ενός πλούσιου Ρωμαίου στην αρχαιότητα.

 

Εικονική περιήγηση στην αρχαία Ρώμη.

Από την ζωή των κοριτσιών στην αρχαία Ρώμη

 

H ζωή του Σπάρτακου

 

 

 

Κατηγορίες: ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, Ε ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ε ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ – ΙΣΤΟΡΙΑ – Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΡΩΜΗ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ Ε’ ΤΑΞΗΣ

 

Παρακολουθήστε το βίντεο “Ρωμαϊκή αυτοκρατορία” πατώντας στην εικόνα (τα πρώτα 6 λεπτά). 

Ύστερα πατήστε ΚΛΙΚ  και διαβάστε το κείμενο που θα βρείτε.

Μπορείτε να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις;

  1. Από ποια στάδια πέρασε το πολίτευμα της Ρώμης;

  2. Πώς ήταν η κοινωνία των Ρωμαίων;

  3. Τι ήταν οι Γράκχοι και γιατί δολοφονήθηκαν;

  4. Τι ήταν ο Σπάρτακος;

 

Κατηγορίες: ΒΙΝΤΕΟ, ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, Ε ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, ΙΣΤΟΡΙΑ | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ Ε’ ΤΑΞΗΣ

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!

Αγαπητά μου μαθητούδια της Ε2,

Ας κάνουμε το φετεινό μας ταξίδι υπέροχο.

Το ιστολόγιο αυτό θα μας βοηθήσει.  Να το επισκέπτεστε συχνά για να βλέπετε τις καινούργιες αναρτήσεις.

Καλή Σχολική Χρονιά!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!

ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ – ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ!

Χρόνια πολλά σε όλες και σε όλους!

Ελπίζω να ξεκουραστήκατε και να είστε έτοιμοι για δουλειά!

Να, λοιπόν, ποιες είναι οι εργασίες σας :

ΙΣΤΟΡΙΑ

  1. Μελετήστε το κεφάλαιο “Η καθημερινή ζωή στα χρόνια του Όθωνα” και απαντήστε στις ερωτήσεις που ακολουθούν γραπτά στο τετράδιο εργασιών:

 



Λήψη αρχείου

ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ WORD

2. Aκούστε το τραγούδι:

2. Διάβασε προσεκτικά τους στίχους:

Στου Όθωνα τα χρόνια

Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος

Ένα μεσημέρι στης Ακρόπολης τα μέρη
άπονοι ληστές
κάναν τις πέτρες τις ζεστές
λημέρι

Στο Μοναστηράκι Βαυαροί χωροφυλάκοι
μες στην αντηλιά,
χορεύουν μπρος στον βασιλιά
συρτάκι

Στην Κρήτη και στη Μάνη
θα στείλουμε φιρμάνι
σε πολιτείες και χωριά
θα στείλουμε φιρμάνι
να `ρθούν οι πολιτσμάνοι
να κυνηγήσουν τα θεριά.

Κάτω στο λιμάνι τραγουδούν οι πολιτσμάνοι
ήρθαν τα παιδιά
μα έχουν ακόμα την καρδιά
στην Μάνη

Ήρθανε την Τρίτη τα παιδιά του Ψηλορείτη
πίνουν τσικουδιά,
μα έχουν ακόμα την καρδιά
στην Κρήτη

Στην Κρήτη και στη Μάνη
εστείλαμε φιρμάνι
σε πολιτείες και χωριά
εστείλαμε φιρμάνι
κι ήρθαν οι πολιτσμάνοι
και διώξαν όλα τα θεριά.

Απάντησε τώρα στις ερωτήσεις:

  1. Σε ποιον βασιλιά αναφέρεται το τραγούδι;

  2. Τι σχέση έχουν οι “άπονοι ληστές” με την εποχή;

  3. Γιατί υπάρχουν “Βαυαροί χωροφυλάκοι”;

  4. Ποια είναι τα “θεριά” που διώχτηκαν;

  5. Πώς έβλεπαν οι Έλληνες τους Βαυαρούς εκείνη την εποχή, σύμφωνα με το τραγούδι;

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Να λύσετε τα προβλήματα 4,5,6 από τη σελ. 18 στο τετράδιο εργασιών Γ΄τεύχος.

ΓΛΩΣΣΑ

Να ολοκληρώσετε το βιβλίο “Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου”.

Ύστερα να συμπληρώσεις τις παρακάτω δραστηριότητες:

  1. Να καταγράψεις τα πρόσωπα (ήρωες) του βιβλίου και να γράψεις ένα μικρό σχόλιο για το κάθε ένα.
  2. Θυμάσαι κάποιο από τα ιστορικά γεγονότα στα οποία αναφέρεται το βιβλίο; Σημείωσέ τα. Τι άλλο θα ήθελες να μάθεις;
  3. Να περιγράψεις μια σκηνή του βιβλίου που σου έκανε μεγάλη εντύπωση και για ποιον λόγο.
  4. Ποιος είναι ο αγαπημένος σου ήρωας του βιβλίου; Γιατί; Προσπάθησε να τον ζωγραφίσεις είτε με μολύβια και χρώματα, είτε με λέξεις ή ακόμα γράψε ένα τραγούδι γι’ αυτόν!  Στείλε την εργασία σου ηλεκτρονικά.

ΦΥΣΙΚΗ

Δες εδώ: ΕΜΒΙΑ-ΑΒΙΑ

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ

Ότι σας έβαλα στις 15/4, δηλαδή: 

  • Να μελετήσετε τις σελίδες 77,78 του βιβλίου σας.
  • Να κάνετε τις ασκήσεις 1 και 3 (και προαιρετικά την 2) από την σελ. 33 του Τετραδίου Εργασιών.

 

 

 

Κατηγορίες: ΙΣΤΟΡΙΑ, ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ | Ετικέτες: , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ – ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ!

ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ – ΔΕΥΤΕΡΑ 19-4-2021

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Τετράδιο Εργασιών, Γ τεύχος, σελ. 15, ασκ. 1 και ασκ. 2

ΙΣΤΟΡΙΑ

Να μελετήσετε το κεφάλαιο από τον παρακάτω σύνδεσμο:

Η βασιλεία του Όθωνα

Συμπληρωματικά:

Η Μεγάλη Ιδέα

Στην ελληνική πολιτική ζωή το 19ο αιώνα κυριαρχεί η λεγόμενη «Μεγάλη ιδέα». Σύμφωνα με αυτήν, το ελληνικό κράτος έπρεπε να κάνει ό,τι χρειαζόταν ώστε να ενταχθούν σε αυτό και οι Έλληνες που συνέχιζαν να ζουν στην Οθωμανική Αυτοκρατορία και εκτός των συνόρων του τότε ελληνικού κράτους.

Η Μεγάλη Ιδέα δε σήμαινε το ίδιο για όλους:

  • Για ορισμένους, το ελληνικό κράτος είχε χρέος να δώσει τα φώτα του πολιτισμού στην Ανατολή.
  • Για κάποιους, το ελληνικό κράτος έπρεπε να επεκταθεί σε όλες τις περιοχές όπου κατοικούσαν Έλληνες.
  • Για άλλους, στόχος ήταν να ξαναζωντανέψει η Βυζαντινή Αυτοκρατορία και η Κωνσταντινούπολη να γίνει η πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους.

Εμπνευστής της «Μεγάλης Ιδέας» υπήρξε ο Ιωάννης Κωλέττης, πολιτικός που αναδείχτηκε στα χρόνια της επανάστασης και το 1844 ανέλαβε πρωθυπουργός της Ελλάδας. Ο Όθωνας και όλα τα κόμματα συμφωνούσαν με τη Μεγάλη Ιδέα. Ωστόσο, ο καθένας την καταλάβαινε διαφορετικά και ακολουθούσε διαφορετική πολιτική για να την πετύχει ακολουθώντας τη μια ή την άλλη ευρωπαϊκή δύναμη.

Να απαντήσετε στις ερωτήσεις: 

  • Τι μέτρα πήραν οι αντιβασιλείς για την οργάνωση του κράτους;
  • Ποια προβλήματα αντιμετώπιζαν οι Έλληνες την εποχή του Όθωνα;
  • Τι έγινε στις 3 Σεπτεμβρίου 1843; Γιατί θεωρείται σημαντική ημερομηνία;
  • Πότε και πώς τελείωσε η βασιλεία του Όθωνα;

 

Κατηγορίες: ΙΣΤΟΡΙΑ, ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ | Ετικέτες: , , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ – ΔΕΥΤΕΡΑ 19-4-2021