Δ@σκαλο…παιδέματα

Το αρχείο σε μορφή PDF: Μαθαίνω τους αριθμούς 1-50

1 Ιαν 2012

2012 ευχές!!!

Συντάκτης: enikakh | Κάτω από: Γενικά

Το τραγούδι με το οποίο κλείσαμε τη γιορτή μας.
Για τους γονείς που ζήτησαν να το ακούσουν και για τους μαθητές μου που το αγάπησαν τόσο πολύ!!!

Τα αστεράκια μου !!!

Είμαστε σχεδόν έτοιμοι! Μένουν μόνο μικρές πινελιές της τελευταίας στιγμής…

Καλή επιτυχία ζουζούνια μου 🙂 🙂 🙂 !!!

Το σκηνικό μας:

Το σπίτι της γιαγιάς:

Ευχαριστώ πολύ όλους τους συναδέλφους που στήριξαν την προσπάθειά μας και ιδιαίτερα την κ. Ζήλη που μας βοήθησε και μας πρόσφερε απλόχερα ό,τι κι αν χρειαστήκαμε.

Ευχαριστούμε πολύ!

Οι μέρες πλησίασαν. Οι πρόβες κορυφώνονται. Τα σκηνικά στήνονται…

Πρώτα απ’ όλα όμως: μοιράσαμε τις προσκλήσεις μας.

 

 

Το κείμενο της πρόσκλησης. Είστε όλοι καλεσμένοι!!!

3 Δεκ 2011

Βάλαμε τα γιορτινά μας…

Συντάκτης: enikakh | Κάτω από: Χριστούγεννα

Η τάξη μας φόρεσε τα γιορτινά της κι εμείς είμαστε πολύ χαρούμενοι!

Η φάτνη μας 🙂

Φτιάξαμε και χιονάνθρωπο!

Το ταμπλό μας…

Ένας τοίχος μας (Καλό ταξίδι Αη Βασίλη,

να μη ξεχάσεις κανένα παιδάκι στον κόσμο)

Και η δημιουργική γωνιά μας.

Άλλαξα σχολείο, άλλες συνήθειες, καινούρια μαθητάκια.

Σιγά σιγά όμως αρχίσαμε να βρίσκουμε το ρυθμό μας.

Πού θα μας πάει θα οργανωθούμε και καλύτερα.

Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός. Αισιοδοξία λοιπόν…!!!

Καλά Χριστούγεννα σε όλους 🙂 🙂 🙂

Δείτε το στο slideshare.net

Και μετά παίξαμε…

Οι δύο φίλοι στο δάσος…

έκοβαν ξύλα.

Τότε έπιασε βροχή… (χτυπάμε παλαμάκια)

Βρίσκουν μια σπηλιά που έγραφε “μόνο ο μεγαλύτερος”.

Έτσι κι έγινε!

Μια άλλη μέρα όμως…

Οι δυο φίλοι είναι ίσοι!

Τότε περνούν μαζί το γεφυράκι ( βάζουμε το ίσον =)

Αλλά και στον τοίχο της τάξης μας!

Φύλλο εργασίας

 Ισότητα-ανισότητα

20 Νοέ 2011

Ντενεκεδούπολη

Συντάκτης: enikakh | Κάτω από: Video, Παραστάσεις
 Στη Ντενεκεδούπολη  

   

2011-2012 Κ.Θ.Β.Ε./ Παιδική σκηνή
Στη Ντενεκεδούπολη – Φακίνου Ευγενία
Πρώτη Παρουσίαση: Βασιλικό Θέατρο, 30/10/2011

Η Ντενεκεδούπολη είναι μια πολιτεία αλλιώτικη απ΄τις άλλες. Δεν είναι φτιαγμένη από τούβλα, πέτρες, τσιμέντο ή γυαλί. Είναι ολόκληρη φτιαγμένη από ντενεκέδες. Και μένουν σ΄αυτή, τι… άλλο; Ντενεκεδάκια. Άδεια, σκουριασμένα, παλιά ντενεκεδάκια. Βρέθηκαν όλα πεταμένα σ΄ένα σκουπιδότοπο κι αποφάσισαν να φτιάξουν τη δική τους πολιτεία, για να μένουν μόνα τους και να΄χουν την ησυχία τους.     

Τα ντενεκεδάκια που μένουν εδώ έχουν περίεργα ονόματα: Σαρδέλας, Μηλίτσα, Βουτυρένιος, Σοφός, Οκέυ -μπαμ – μπαμ. Ο Σαρδέλας είχε πριν τον πετάξουν σαρδέλες, η Μηλίτσα είχε κομπόστα μήλο, ο Βουτυρένιος βούτυρο, ο Οκέυ – μπαμ – μπαμ είχε κόκα – κόλα κι ο Σοφός είχε μέσα του καφέ.
Ζούσαν όλα πολύ ευτυχισμένα στην Ντενεκεδούπολη, ώσπου μια μέρα……….     

Τα γνωστά ντενεκεδάκια ζωντανεύουν στην παράσταση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, σ’ έναν πρωτότυπο συνδυασμό αντικειμενοθεάτρου-μαύρου θεάτρου και κινουμένου σχεδίου. Μία παράσταση ατμοσφαιρική, χαρούμενη, με τη χρήση άχρηστων υλικών αλλά και σημερινής τεχνολογίας και θεατρικών εφέ!!        

Συγγραφέας: Φακίνου, Ευγενία
Κοστούμια: Κόφτης, Γιώργος
Κατασκευές: Κόφτης, Γιώργος
Μουσική διδασκαλία: Βουδούρης, Νίκος
Βοηθός σκηνοθέτη: Καβακίδου, Δόμνα
Βοηθός σκηνογράφου: Αλαγιαλόγλου, Κλεοπάτρα
Βοηθός ενδυματολόγου: Αλαγιαλόγλου, Κλεοπάτρα
Οργάνωση παραγωγής: Σαμαρτζίδου, Αθηνά
Ηθοποιοί
Αμπουμόγλι, Ειρήνη (Μηλίτσα)
Διακοσάββας, Δημήτρης (Μελένιος, Σκούπα)
Νταρακτσής, Χρίστος (Σαρδέλας)
Ορτετζάτος, Νίκος (Ελατήριο, Σοφός, Σκούπα)
Παπιόπουλος, Δημήτρης (Καλαμάρης, Λαδένιος)
Στρατάκη, Κική (Μητέρα Μελένιου, Σκιάχτρο, Μικρό Ντενεκεδάκι, Εμερώδ, Μπουκάλι)
Σωφρονίδου, Ευανθία (Ελατήριο, Βουτυρένιος)
Ταμπαροπούλου, Βιργινία (Ήλιος, Μαρόν, Μπουκάλι)
Χαλκιαδάκης, Ευάγγελος (ΟΚ Μπαμ Μπαμ, Ουλτραμέρ, Ζουληχτής, Παπούτσια)

  

Μετά τη Θεσσαλονίκη το έργο θα μεταφερθεί στο Θέατρο Badminton
στην Αθήνα για συγκεκριμένο αριθμό παραστάσεων
     

Βασιλικό Θέατρο (2011/10/30 – 2012/02/26)
 
Πηγή: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
 
Μια παράσταση που δέχτηκε με ενθουσιασμό
το παιδικό κοινό της Θεσσαλονίκης και επίκαιρη
όπως και τότε (36 χρόνια πριν)…
– “Άξιζε μαμά που ήρθαμε” , μου είπε ο μικρός μου γιος.
Σε μουσική του Γιάννη Μαρκόπουλου, τα τραγούδια
ξεσήκωσαν τους μικρούς θεατές.
 

  

 

 

Έτσι κάναμε  επανάληψη στην ενότητα “Πού είναι ο Άρης;” (παιχνίδι με τη μορφή παζλ στις πρότυπες λέξεις).

 Τα αρχεία έτοιμα για εκτύπωση:

Αντιστοίχιση πρότυπων λέξεων: Λέξεις-εικόνες

Αντιστοίχιση πρότυπων λέξεων: Πίνακας

27 Οκτ 2011

Α-Ω καρτέλες της αλφαβήτας

Συντάκτης: enikakh | Κάτω από: Α τάξη (υλικό)

 

 

 

Α-Ω Καρτέλες της Αλφαβήτας για τον τοίχο

Α-Ω Καρτέλα της αλφαβήτας για το μαθητή

16 Σεπ 2011

Μαθαίνω να γράφω το όνομά μου

Συντάκτης: enikakh | Κάτω από: Α τάξη (υλικό)

Φύλλο εργασίας για να μάθουν να γράφουν τα παιδιά το όνομά τους.

Μαθαίνω το όνομά μου

Πατήστε εδώ:

Η ποδηλάτισσα-Ο γλάρος-Το μαγισσάκι-Τα τζιτζίκια

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Καινοτόμες δράσεις ενίσχυσης
της φιλαναγνωσίας των μαθητών

Μια ευρείας κλίμακας παρέμβαση του ΕΚΕΒΙ
στα σχολεία όλης της χώρας

Στις 11 Μαΐου υπογράφηκε η συμφωνία μεταξύ Υπουργείου Παιδείας και Εθνικού Κέντρου Βιβλίου
και εγκρίθηκε το 3ετές Πρόγραμμα «Καινοτόμες δράσεις
για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας των μαθητών» ύψους 3.124.000€ .

***

Το Εθνικό Κέντρο Βιβλίο, έχοντας σταθερά ως προτεραιότητά του την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας, και ειδικότερα στις κρίσιμες ηλικίες για την ανάπτυξη της αναγνωστικής συμπεριφοράς του παιδιού και του εφήβου, εκτός από τις γνωστές πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει τα τελευταία χρόνια (συγγραφείς και εικονογράφοι στα σχολεία, Έκθεση παιδικού βιβλίου, Μικρός Αναγνώστης κ.ά.), επιχειρεί μια δυναμική παρέμβαση, μοναδική μέχρι σήμερα σε κλίμακα και διάρκεια.

Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», το ΕΚΕΒΙ ξεκινά αυτές τις μέρες ένα φιλόδοξο πιλοτικό Πρόγραμμα για την Ενίσχυση της Φιλαναγνωσίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Αιχμή του προγράμματος είναι η άμεση εξοικείωση των μικρών μαθητών με το βιβλίο και την ανάγνωση, και ειδικότερα η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης με το λογοτεχνικό βιβλίο. Στόχος, η όξυνση της κριτικής και δημιουργικής σκέψης, η αναζωογόνηση κι ο εμπλουτισμός της φαντασίας και της εφευρετικότητας, η ανάπτυξη της αισθητικής καλλιέργειας και της συναισθηματικής νοημοσύνης τους. Γενικότερα, η καλλιέργεια της γλωσσικής έκφρασης μ’ έμμεσο-βιωματικό τρόπο θα ενισχύσει την ικανότητα των μαθητών στην κατανόηση κειμένων, στην έκφραση απόψεων και ιδεών, συμβάλλοντας στην συγκρότηση μιας πολυδιάστατης και δημιουργικής προσωπικότητας.

Το πρόγραμμα θα καλύψει τρεις πλήρεις σχολικές χρονιές (2011-2012, 2012-2013, 2013-2014) και θα εφαρμοστεί την 1η χρονιά πιλοτικά στις 2 πρώτες τάξεις (Α’ και Β’ Δημοτικού) των περίπου 950 Δημοτικών Σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ανά την επικράτεια. Την επόμενη χρονιά θα καλύψει όλες τις τάξεις (Α’ έως ΣΤ’) στα ίδια σχολεία, ενώ εκτιμάται ότι την 3η χρονιά –κι αναλόγως των αποτελεσμάτων της πιλοτικής εφαρμογής– θα ενταχθεί επισήμως στο πρόγραμμα όλων των Δημοτικών Σχολείων της χώρας σε όλες τις τάξεις.

Οι κύριοι άξονες του προγράμματος είναι:

  • Οργάνωση ημερίδων/ειδικών σεμιναρίων για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των στελεχών εκπαίδευσης (πλέον των 40 ημερίδων και 40 σεμιναρίων σε όλη τη χώρα στα επόμενα τρία χρόνια).
  • Εκτέλεση ενός ευρύτατου προγράμματος γνωριμίας των μαθητών με τους δημιουργούς των βιβλίων (πλέον των 3.000 επισκέψεων συγγραφέων και εικονογράφων στα σχολεία στα επόμενα 3 χρόνια).
  • Οικονομική και υλικοτεχνική ενίσχυση για τη λειτουργία 100 λεσχών ανάγνωσης σε όλα τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με ταυτόχρονη διοργάνωση επισκέψεων συγγραφέων.
  • Συνομιλία-συνάντηση συγγραφέων και μαθητών με τη χρήση νέων τεχνολογιών (skype κ.ά). Ο συγγραφέας θα φιλοξενείται στα γραφεία του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου και με τη χρήση των νέων τεχνολογιών θα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρεται «διαδικτυακά» μέσω του ιστότοπου του ΕΚΕΒΙ στην τάξη των μαθητών, να συστήνει το έργο του και να συνομιλεί μαζί τους. Τα σχετικά βίντεο θα «ανεβαίνουν» στην ψηφιακή μας πλατφόρμα (αρχικά στο www.mikrosanagnostis.gr) ώστε να μπορούν να έχουν πρόσβαση μαθητές από κάθε γωνιά της Ελλάδας. Για το σκοπό αυτό θα δημιουργηθεί ειδικό «στούντιο» στα γραφεία του ΕΚΕΒΙ.
  • Δημιουργία ψηφιακών φακέλων για παιδιά και δασκάλους γύρω από μεγάλα θέματα της εποχής (π.χ. μετανάστευση, ρατσισμός, διαδίκτυο κ.ά) και ανάρτησή τους στην ψηφιακή μας πλατφόρμα (αρχικά στο www.mikrosanagnostis.gr).
  • Παραγωγή ψηφιακών ηχογραφημένων ιστοριών και ψηφιοποίηση βιβλίων και ανάρτησή τους στην ψηφιακή μας πλατφόρμα (αρχικά στο www.mikrosanagnostis.gr).
  • Διοργάνωση συνεδρίων (ένα στη Θεσσαλονίκη κι ένα στην Αθήνα), τοπικών ημερίδων με σκοπό την ενημέρωση της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας, των γονιών και των τοπικών κοινωνιών για το Πρόγραμμα και τις δυνατότητες συμμετοχής που προσφέρει. Τα θεμέλια αυτής της συζήτησης τέθηκαν ήδη στην 8η ΔΕΒΘ στο διεθνές συνέδριο «Βιβλίο και Εκπαίδευση. Τι πρέπει να αλλάξει;»

Για την υλοποίηση του συνόλου των δράσεων κρίθηκε απαραίτητη η σύσταση από κοινού με το Υπουργείο Παιδείας ειδικής 9μελούς επιστημονικής συμβουλευτικής επιτροπής, η οποία θα προτείνει θεματικές, πηγές, υλικό, και θα επιμελείται τα έντυπα που θα προωθούνται σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Μέλη της εν λόγω Επιτροπής έχουν οριστεί οι εξής:

Κατσίκη – Γκίβαλου Άντα, Καθηγήτρια Ελληνικής Φιλολογίας Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Αθηνών
Καρακίτσιος Ανδρέας, Καθηγητής στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Παπαδάτος Γιάννης, Λέκτορας Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Πανεπιστημίου Αιγαίου, Κριτικός παιδικού βιβλίου
Πολίτης Δημήτρης, Λέκτορας στο Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η του Πανεπιστημίου Πατρών (Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής της Προσχολικής Ηλικίας)
Ηλιόπουλος Βαγγέλης, Συγγραφέας – Εκπαιδευτικός, Πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος της ΙΒΒΥ – Κύκλου Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου
Κοντολέων Μάνος, Συγγραφέας – κριτικός
Αναστασιάδου Ευτυχία, Δασκάλα Νοσοκομειακού Σχολείου Παίδων «Αγία Σοφία»
Λάππα Κατερίνα, Εκπαιδευτικός, εμψυχώτρια παιδικής λογοτεχνίας
Μπέλλα Ζωή, Ομ. Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων

Υπεύθυνη της Πράξης «Καινοτόμες δράσεις για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας» είναι η διευθύντρια του ΕΚΕΒΙ Κατρίν Βελισσάρη. Την Τεχνική Διαχειριστική Υποστήριξη έχει αναλάβει η Μαρία Γρατσία ενώ Συντονιστής της Πράξης έχει οριστεί ο συγγραφέας και δημοσιογράφος Κώστας Κατσουλάρης.

Μελετήσαμε τα  ποιήματα “Το τρελοβάπορο” και “Ο ήλιος ο ηλιάτορας”.

Θα τα βρείτε πατώντας εδώ:

Το τρελοβάπορο-Ο ήλιος ο ηλιάτορας

 

Σαν μητέρα 3 παιδιών, κάθε φορά που διαβάζω αυτό το ποίημα, βλέπω τα παιδιά μου με άλλα μάτια. Εσείς;

ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

 

“Τα παιδιά σου δεν είναι παιδιά σου

Είναι οι γιοι και οι κόρες της λαχτάρας της Ζωής για τη Ζωή.

Δημιουργούνται διαμέσου εσένα, αλλά όχι από σένα

Κι αν και βρίσκονται μαζί σου, δε σου ανήκουν.

 

Μπορείς να τους δώσεις την αγάπη σου, αλλά όχι τις σκέψεις σου

Αφού ιδέες έχουν δικές τους.

Μπορείς να δίνεις μια στέγη στο σώμα τους, αλλά όχι και στις ψυχές τους

Αφού οι ψυχές τους κατοικούν στο σπίτι του αύριο

που εσύ δεν πρόκειται να επισκεφτείς ούτε και στα όνειρά σου.

Μπορείς να προσπαθήσεις να τους μοιάσεις

αλλά μη γυρέψεις να τα κάνεις σαν εσένα

Αφού η ζωή δεν πάει προς τα πίσω ούτε ακολουθεί στο δρόμο του το χτες

 

Είσαι το τόξο από το οποίο τα παιδιά σου

ωσάν ζωντανά βέλη ξεκινάνε για να πάνε μπροστά.

Ο τοξότης βλέπει το ίχνος της τροχιάς προς το άπειρο

και κομπάζει ότι με τη δύναμή του

τα βέλη του μπορούν να πάνε γρήγορα και μακριά.

Ας χαροποιεί τον τοξοτή ο κομπασμός του

Αφού ακόμα κι αν αγαπάει το βέλος που πετάει

έτσι αγαπά και το βέλος που μένει στάσιμο.”

Khalil Gibran

 

Η ταυτότητα της μανούλας μου είναι μια ιδέα των παιδιών της Β/2 τάξης.

Μετά από συζήτηση αποφάσισαν πως αυτή η ιδέα θα ήταν ένα προτότυπο δώρο για τη γιορτή της μητέρας (αφού είχαμε κάνει ήδη από μία ανθοδέσμη για συμπλήρωμα).

Χ Ρ Ο Ν Ι Α     Π Ο Λ Λ Α     Μ Α Ν Ο Υ Λ Ε Σ !!!

Πατήστε εδώ: (  Η ταυτότητα της μανούλας μου  )

Tα Χάρτινα Όνειρα των παιδιών

Σε μια από τις τελευταίες παρουσιάσεις των βιβλίων μου στα σχολεία δέχθηκα αυτό το πολύτιμο δώρο από τα παιδιά. Δε θα ονομάσω το σχολείο γιατί πιστεύω πως τα παιδιά πρέπει να είναι απολύτως προστατευμένα από τη δημόσια έκθεση. Εξάλλου, τα παιδιά είναι παιδιά, όπου κι αν βρίσκονται, σε όποιο σχολείο κι αν φοιτούν. Αφού διάβασαν τα δικά μου “Χάρτινα Όνειρα”, τους έδωσε η καλή δασκάλα τους από ένα μικρό χαρτάκι να γράψουν και να ζωγραφίσουν τα δικά τους. Τα τύλιξαν σαν περγαμηνές, τα έδεσαν με μπορντώ και γαλάζιες μεταξωτές κορδέλες, τα κρέμασαν σ’ ένα αυτοσχέδιο δέντρο που στεκόταν στη μέση της σκηνής όπου παραβρέθηκα και μετά τη συζήτησή μας, τα ξεκρέμασαν και μου τα χάρισαν. Ψες βράδυ τα άνοιξα. Διαβάζοντάς τα, γέλασα, βούρκωσα, συγκινήθηκα, διασκέδασα. Είκοσι δύο ευχές, είκοσι δύο όνειρα, είκοσι δύο ψυχές οχτάχρονες και αιώνιες, κάθε μια ξεχωριστή, κάθε μια αγγελική… Δε θα σχολιάσω τίποτα απ’ αυτά. Περιττεύουν τα σχόλια. Απλώς σας τα χαρίζω με τη σειρά μου γιατί πώς αλλιώς να το πω; Τα παιδιά μας οδηγούν. Αυτά μας δείχνουν τον δρόμο… Κι αν μελετήσουμε λίγο προσεκτικά τα όνειρά τους θα δούμε πως μάλλον μας ετοιμάζουν έναν καλύτερο κόσμο…
 

Βασιλική Νευροκοπλή

Υ.Γ. Τα όνειρά μας θα μείνουν ανώνυμα και μυστικά, φυλαγμένα μέσα στις ψυχούλες των παιδιών και στην καρδιά της συγγραφέως.

Η συγγραφέας στο σχολείο μας.

Σας ευχαριστούμε για το ταξίδι μέσα στο βιβλίο σας…

 

 

Στις 5 Απριλίου επισκεφτήκαμε με την τάξη μας το Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης (Βασ. Όλγας 68) που στεγάζεται στη βίλα Μοδιάνο.

Το Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας-Θράκης είναι μουσείο που ιδρύθηκε το 1970 στη Θεσσαλονίκη και ουσιαστικά διαδέχτηκε το Λαογραφικό Μουσείο Βορείου Ελλάδος που είχε ιδρυθεί από τη Μακεδονική Φιλεκπαιδευτική Αδελφότητα.Στεγάζεται σε κτήριο, το οποίο ήταν γνωστό ως Παλαιό Κυβερνείο. Το κτήριο αυτό κτίστηκε το 1906 από τον αρχιτέκτονα Μοδιάνο, στην οδό Βασιλίσσης Όλγας 68. Στο Μουσείο λειτουργούν δύο μόνιμες εκθέσεις .

Το τμήμα μας παρακολούθησε το πρόγραμμα της έκθεσης με θέμα «Με φεγγάρια ανθούς πουλιά θα στολίσω την ποδιά». Μετά από σύντομη ξενάγηση στην έκθεση, τα παιδιά ντύνονται με τρεις χαρακτηριστικές παραδοσιακές ενδυμασίες της Μακεδονίας και της Θράκης. Στη συνέχεια, μέσα από το μαγικό κόσμο του παραμυθιού τα παιδιά γνωρίζουν τις «μεταμορφώσεις» του μαλλιού από ακατέργαστη μάζα σε κλωστή και κατόπιν σε υφαντό.
Με συναγωνισμό στην επίλυση αινιγμάτων σχετικά με το ένδυμα, τα εργαλεία και τις πρώτες ύλες της υφαντικής και με ζωγραφική μιας ποδιάς, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το παραδοσιακό ένδυμα και τις λειτουργίες του.

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς μιλήσαμε πολύ για παλιά αλλά και χειροποίητα πράγματα. Τα παιδιά έφερναν από το σπίτι τους διάφορα αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν στα παλιότερα χρόνια αλλά και πράγματα που έφτιαξαν οι γιαγιάδες και οι προγιαγιάδες τους με τα χέρια τους και με τους αργαλειούς (σε μια προσπάθεια να εκτιμήσουμε το παρελθόν, να καταλάβουμε τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν οι άνθρωποι και να καταλάβουμε ότι ο άνθρωπος μπορεί να κάνει θαύματα με τα χέρια του αν θέλει). Έτσι με λαχτάρα περίμεναν την επίσκεψη στο μουσείο και αναποκίθηκαν με μεγάλη χαρά και προθυμία στο πρόγραμμα.

Τα παιδιά έμειναν ενθουσιασμένα με τον περιβάλλοντα χώρο, με το κτήριο και με την ξενάγηση του κ.Γιώργου. Εντυπωσιάστηκαν από τις παροδοσιακές φορεσιές ( κι όχι στολές όπως συνηθίζουμε να λέμε, μιας και οι στολές σχετίζονται με κάποιο επάγγελμα μας είπε ο κ.Γιώργος), έμαθαν διάφορα ενδιαφέροντα πράγματα όπως γιατί λέμε: από πού κρατάει η σκούφια σου; (το καπέλο χαρακτήριζε τον τόπο καταγωγής ενός ανθρώπου), αλλά και γιατί φορούσαν καπέλα ή μαντίλες οι γυναίκες (καπέλα για να φαίνονται ψηλότερες άρα πιο εντυπωσιακές, μαντίλες για να μη χρειάζεται να ασχολούνται πολύ με τα μαλλιά τους τις καθημερινές που είχαν πολλές δουλειές), επίσης γιατί άραγε φορούσαν ποδιές (για να σκεπάζουν και να προστατεύουν την κοιλιά τους, χώρος φιλοξενίας των παιδιών που θα κάνανε και τόσα άλλα ενδιαφέροντα πράγματα που δε χωράνε σε μερικές αράδες ενός blog… Εκεί που έγινε όμως γλυκιά αναστάτωση ήταν όταν επρέπε να πατήσουνε κουμπιά πάνω στο ταμπλό με τους χάρτες Μακεδονίας-Θράκης και να ανάψουν λαμπάκια. Κάθε κουμπί αντιστοιχούσε σε μια φορεσιά και πατώντας το έλαμπαν  όλοι  οι τόποι που την  φορούσαν.Τέλος πήγαμε στο χώρο όπου ντύθηκαν ο Μάριος και η Ελίνα με την παραδοσιακή στολή της Θράκης, απαντήσαμε σε αινίγματα σχετικά με αυτά που είχαμε δει και ακούσει και ζωγραφίσαμε τις δικές μας ποδιές.

Τα καλαθάκια μας:

 

 

 

 

 

 

  

  

  

Οι αυγοθήκες μας (πάνω σε CD ):

  

 

26 Απρ 2011

Χριστός Ανέστη !

Συντάκτης: enikakh | Κάτω από: Άνοιξη

Δημιουργός : enikakh (για το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο)
Ημερομηνία ανάρτησης : 18/4/2011, 22:15
Διάρκεια : 00:04:16
Κατηγορίες : Δημοτικό

Το video αυτό αποτελεί μία συλλογική εργασία των παιδιών της Β’2 τάξης του 3ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου και παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της γιορτής βιβλίου, που έλαβε χώρα στο σχολείο μας. Τα παιδιά είχαν τη μεγάλη χαρά να γνωρίσουν από κοντά τη συγγραφέα Βασιλική Νευροκοπλή και να ταξιδέψουν μαζί της, παρέα με τα χάρτινα όνειρά τους, μέσα από τις σελίδες του νέου της βιβλίου.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε το Video στο παρακάτω link:
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
  
 
Χάρτινα όνειρα
 
Βασιλική Νευροκοπλή