Εργαστήριο Δεξιοτήτων (Ε2, 2024-2025)
Why should children be introduced to emerging technologies?
Emerging Technologies / Αναδυόμενες Τεχνολογίες
Virtual Reality / Εικονική Πραγματικότητα
Augmented Reality / Επαυξημένη Πραγματικότητα
Mobile Learning / Κινητή Μάθηση
3D printing / Τρισδιάστατη Εκτύπωση
Internet of Things / Το Διαδίκτυο των Πραγμάτων
Artificial Intelligence / Τεχνητή Νοημοσύνη, video 2, video 3
The Turing Test, Deep Blue vs Kasparov
Η μηχανική μάθηση είναι σαν να μαθαίνει ένας υπολογιστής από την εμπειρία του, όπως μαθαίνουμε κι εμείς από τις δικές μας εμπειρίες.
Φαντάσου ότι έχεις μια ομάδα φίλων που παίζουν ένα παιχνίδι. Κάθε φορά που παίζουν, σημειώνουν τα αποτελέσματα. Με τον καιρό, αρχίζουν να παρατηρούν ποια κόλπα ή στρατηγικές λειτουργούν καλύτερα για να κερδίζουν. Αυτό κάνουν και οι υπολογιστές με τη μηχανική μάθηση! Τους δίνουμε πολλά δεδομένα (όπως τα αποτελέσματα στο παιχνίδι), και με τον χρόνο “μαθαίνουν” ποια μοτίβα ή στρατηγικές λειτουργούν καλύτερα.
Η’ αν, για παράδειγμα, του δείξουμε πολλές εικόνες γάτων και σκύλων, και του πούμε ποιες είναι οι γάτες και ποιοι οι σκύλοι, ο υπολογιστής σιγά-σιγά θα μάθει να ξεχωρίζει τις γάτες από τους σκύλους και μόνος του. Με τη μηχανική μάθηση, αντί να του δίνουμε ακριβείς οδηγίες για το τι να κάνει, του δίνουμε πολλά παραδείγματα και τον αφήνουμε να βρει τα μοτίβα. Έτσι, με τον καιρό, γίνεται καλύτερος στο να “προβλέπει” ή να “αναγνωρίζει” πράγματα μόνος του!
Έτσι, ένας υπολογιστής μπορεί να “μάθει” να αναγνωρίζει πράγματα όπως εικόνες ή ήχους, να προβλέπει τι θα συμβεί, ή ακόμα και να βοηθά σε δύσκολα προβλήματα, χρησιμοποιώντας πληροφορίες από το παρελθόν!