ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

  •    Γνωστικό Αντικείμενο: Πληροφορική
  •    Θεματική Ενότητα 3: Χρήση εργαλείων έκφρασης, επικοινωνίας, ανακάλυψης και δημιουργίας
  •    Kεφάλαιο 9: Γραφήματα και Παρουσιάσεις
  •    Τάξη : Β΄ Γυμνασίου
  •    Δυναμικό: 16 μαθητές (8 ομάδες, 2 μαθητές σε κάθε υπολογιστή)
  •    Διδακτική ώρα: 1 (45΄ λεπτά)
  •    Τρόπος διδασκαλίας: Ομαδοκεντρική (συνεργασία σε κάθε υπολογιστή και συνεργασία από απόσταση)

Διδακτικοί στόχοι

Οι μαθητές μετά το τέλος του μαθήματος θα είναι σε θέση:

  •    να κατονομάζουν χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν τα γραμμικά από τα μη γραμμικά μέσα (1ο επίπεδο Bloom, «Γνώση»)
  •    να διακρίνουν τα γραμμικά από τα μη γραμμικά μέσα, αναφέροντας παραδείγματα για το καθένα (2ο επίπεδο Bloom, «Κατανόηση»)
  •    να συμπεραίνουν τα πλεονεκτήματα των γραμμικών και μη-γραμμικών μέσων βάσει των χαρακτηριστικών τους (4ο επίπεδο Bloom, «Ανάλυση»)
  •    να χρησιμοποιούν εφαρμογές για να φτιάχνουν σύντομες γραμμικές και μη γραμμικές παρουσιάσεις (5ο επίπεδο Bloom, «Σύνθεση»)
  •    να επιλέγουν το κατάλληλο λογισμικό παρουσίασης, ανάλογα με τις

απαιτήσεις δομής ενός θέματος προς παρουσίαση, αξιολογώντας

τα χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα ενός γραμμικού και ενός

μη-γραμμικού μέσου (6ο επίπεδο Bloom, «Αξιολόγηση»)

ΕΠΟΠΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

  •    Διαδραστικός πίνακας
  •    8 Υπολογιστές με internet
  •    Λογισμικό – Web εφαρμογές:
  •    PowerPoint Online
  •    Prezi
  •    GroupMap

ΥΛΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Βιβλίο: Πληροφορική Α’ Γυμνασίου

  •    Κεφάλαιο 4: “Η Ιστορία της Πληροφορίας και της Πληροφορικής”
  •    Ενότητα 4.4: “Στιγμές από την ιστορία” (των υπολογιστικών συσκευών): Αντικείμενο “Σταθμοί στην ιστορία των υπολογιστών” http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/6643
  •    Κεφάλαιο 2: “Το Υλικό του Υπολογιστή” http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSB100/534/3528,14495/
  •    Ενότητα 2.1: “Το Υλικό Μέρος του Υπολογιστή”

ΣΕΝΑΡΙΟ

Στάδιο 1: συνεργασία ανά δύο μπροστά στον υπολογιστή και συνεργασία από απόσταση 4 ομάδων σε real time επεξεργασία παρουσίασης (15′)

Στάδιο 2: Παρουσίαση στο διαδραστικό πίνακα και σχολιασμός (15′)

Στάδιο 3: Συνεργατική συνθετική εργασία στην                            ολομέλεια: εννοιολογικός χάρτης στο                       διαδραστικό πίνακα (10′)

Στάδιο 4: Αξιολόγηση –  συνεργασία ανά δύο                   μπροστά στον υπολογιστή (5′)

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣ

  1. ένα Prezi που να παρουσιάζει τις βασικές λειτουργίες χρήσης του Prezi. Στέλνουμε στους μαθητές το σχετικό link, με θέμα «Οδηγίες χρήσης για το Prezi».
  2. ένα Prezi για την παρουσίαση των περιφερειακών συσκευών του υπολογιστή. Σε 8 κόμβους έχουμε ήδη εισάγει εικόνες συσκευών και σε 2 από αυτούς έχουμε εισάγει και κείμενο. Το διαμοιράζουμε στα email των 4 ομάδων.
  3. ένα PowerPoint Online με τίτλο «Δημιουργία παρουσίασης στο PowerPoint Online» που να παρουσιάζει τις βασικές λειτουργίες χρήσης του. Στέλνουμε στους μαθητές το σχετικό link
  4. ένα PowerPoint Online με τίτλο «Σταθμοί στην ιστορία των υπολογιστών» για την παρουσίαση της ιστορίας εξέλιξης των υπολογιστών. Βάσει υλικού του photodentro (http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/6643) έχουμε εισάγει 8 διαφάνειες που αναφέρονται σε 8 ιστορικά στιγμιότυπα. Σε κάθε μια έχουμε παραλείψει είτε τον τίτλο, είτε την περιγραφή, είτε την εικόνα. Το διαμοιράζουμε στα email των υπόλοιπων 4 ομάδων.
  5. έναν εννοιολογικό χάρτη στο Groupmap, με όνομα «Γραμμικά και μη γραμμικά μέσα» για να χρησιμοποιηθεί για τη drag & drop αντιστίχοιση χαρακτηριστικών των δύο τύπων μέσων
  6. έναν πίνακα στο Groupmap, με όνομα «Επιλέγω το κατάλληλο λογισμικό» και με δύο στήλες (Prezi και PowerPoint) για να χρησιμοποιηθεί για την αξιολόγηση των μαθητών.  Στο «About» εισάγουμε τα θέματα παρουσίασης για τα οποία πρέπει να επιλέξουν το                     κατάλληλο λογισμικό παρουσίασης. Το διαμοιράζουμε στα                         email όλων των μαθητών.

Στάδιο 1

συνεργασία ανα δύο μπροστά στον υπολογιστή και συνεργασία από απόσταση 4 ομάδων σε real time επεξεργασία παρουσίασης (15′)

Φύλλο εργασίας 1Α’ (15’)

Δραστηριότητα 1 (2′)

  1. Συνδεθείτε στο email ενός από τους δύο
  2. Εντοπίστε το μήνυμα με θέμα «Οδηγίες για τη χρήση του Prezi».
  3. Επιλέξτε το σύνδεσμο «δείτε τις οδηγίες»
  4. Περιηγηθείτε για 2 λεπτά στην παρουσίαση.

Φύλλο εργασίας 1B’ (15’)

Δραστηριότητα 1 (2′)

  1. Συνδεθείτε στο email ενός από τους δύο
  2. Εντοπίστε το μήνυμα με θέμα «Οδηγίες για τη χρήση του PowerPoint Online».
  3. Επιλέξτε το σύνδεσμο «δείτε τις οδηγίες»
  4. Περιηγηθείτε για 2 λεπτά στην παρουσίαση.

Φύλλο εργασίας 1Α’ (15’)

Δραστηριότητα 2 (10′)

  1. Συνδεθείτε στο email ενός από τους δύο
  2. Εντοπίστε στο email σας το μήνυμα με θέμα «mgavriilid@sch.gr has shared a prezi with you.»
  3. Επιλέξτε το σύνδεσμο «Edit this prezi» (μπλε κουμπί)
  4. Περιηγηθείτε στην παρουσίαση για να διαπιστώσετε τα κενά που πρέπει να συμπληρώσετε
  5. Αντιγράψτε πληροφορίες από το διαδραστικό βιβλίο http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSB100/534/3528,14495/ και επικολλήστε τις στους κόμβους από όπου λείπουν

Κόμβοι στο υπό επεξεργασία Prezi

Φύλλο εργασίας 1Β’ (15’)

Δραστηριότητα 2 (10′)

  1. Συνδεθείτε στο email ενός από τους δύο
  2. Εντοπίστε στο email σας το μήνυμα με θέμα «Έχω θέσει το έγγραφο “Παρουσίαση.pptx” σε κοινή χρήση με εσένα στο OneDrive»
  3. Επιλέξτε το σύνδεσμο «Προβολή στο OneDrive» (μπλε κουμπί)
  4. Περιηγηθείτε στην παρουσίαση για να διαπιστώσετε τα κενά που πρέπει να συμπληρώσετε
  5. Αντιγράψτε πληροφορίες από  το photodentro, http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/6643 και επικολλήστε τις στους κόμβους από όπου λείπουν

Στάδιο 2

Παρουσίαση στο διαδραστικό πίνακα και σχολιασμός (15′)

Παρουσίαση ομάδων και σχολιασμός

  •    Οι ομάδες παρουσιάζουν τις εργασίες τους στον διαδραστικό πίνακα
  •    Στο τέλος των παρουσιάεων, χωρίζουμε τον διαδραστικό σε δύο τμήματα ώστε να εμφανίσουμε και τις δύο παρουσιάσεις (Prezi, PowerPoint) για σύγκριση
  •    Σημειώνουμε με τη γραφίδα πάνω στις παρουσιάσεις βασικά χαρακτηριστικά γραμμικής και μη γραμμικής παρουσίασης
  •    Εξάγονται οι ορισμοί γραμμικής και μη γραμμικής παρουσίασης

Στάδιο 3

Συνεργατική συνθετική εργασία στην ολομέλεια: εννοιολογικός χάρτης στο διαδραστικό πίνακα (10′)

Εννοιολογικός χάρτης στο διαδραστικό πίνακα

2 μαθητές στο διαδραστικό πίνακα:

  •    αναλαμβάνουν να μετακινήσουν με drag & drop  τους κόμβους του εννοιολογικού χάρτη που προτείνουν οι ομάδες, ώστε να γίνει η αντιστοίχιση των πλεονεκτημάτων των δύο τύπων παρουσίασης

Στάδιο 4

Αξιολόγηση –  συνεργασία ανά δύο μπροστά στον υπολογιστή (5′)

Φύλλο αξιολόγησης (5’)

  1. Ένας από τους δύο συνδέεται στο email του
  2. Εντοπίστε το μήνυμα με θέμα «μαριλένα has invited you to brainstorm Επιλέγω το κατάλληλο λογισμικό»
  3. Επιλέξτε το σύνδεσμο «Start Brainstorming» (πράσινο κουμπί)
  4. Στο παράθυρο που σας εμφανίζεται πατήστε «Okay»  για να δείτε την οθόνη της εικόνας
  5. Πατήστε στο κουμπάκι του μενού αριστερά πάνω και επιλέξτε «About» για να διαβάσετε τα θέματα παρουσίασης για τα οποία πρέπει να επιλέξετε το κατάλληλο λογισμικό παρουσίασης . Για να επιστρέψετε στο χάρτη, πατήστε στο μενού «Map».
  6. Γράψτε ένα-ένα τα θέματα κάτω από το κατάλληλο λογισμικό (PowerPoint ή Prezi)

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση