Την Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε από την Υπεύθυνη του ΕΚΦΕ Κομοτηνής Κυριαζοπούλου Σοφία επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών Γυμνασίων με θέμα εργαστηριακές ασκήσεις Χημείας Γ Γυμνασίου. Στη συνάντηση αναφέρθηκαν και θέματα που αφορούν στους ΥΣΕΦΕ.
Οι εργαστηριακές ασκήσεις στις οποίες επιμορφώθηκαν οι εκπαιδευτικοί αφορούσαν σε πειράματα στο κεφάλαιο των οξέων. Στην συνάντηση, η Υπεύθυνη ΕΚΦΕ και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί καλωσορίσαμε τους νεότερους άρτι αφιχθέντες συνάδελφους βάζοντάς τους να κόψουν κόκκινο λάχανο για να παρασκευάσουν τον αντίστοιχο δείκτη. Για να συμπορευτούμε με τα καινούργια προγράμματα σπουδών, στη συνάντηση πρότεινα κάποιες διασκεδαστικές δραστηριότητες αφόρμησης με το στοιχείο της έκπληξης.
Οι δραστηριότητες αυτές, καθώς και τα πειράματα του κεφαλαίου αυτού έχουν βιντεοσκοπηθεί στο ΕΚΦΕ Κομοτηνής από την υπ. ΕΚΦΕ Κυριαζοπούλου Σοφία έχουν υποστεί επεξεργασία, ώστε να είναι σύντομα και θα αναρτηθούν σε επόμενες δημοσιεύσεις Με τον τρόπο αυτό, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως προετοιμασία του εκπαιδευτικού αλλά και με προβολή τους στη τάξη διαδικτυακά ή σε δια ζώσης μάθημα (όταν είναι αδύνατο να πραγματοποιηθεί το πείραμα). Οι εργαστηριακές αυτές ασκήσεις είναι εντυπωσιακές, με μικρό βαθμό δυσκολίας, σχετικά ασφαλείς και πραγματοποιούνται με υλικά καθημερινής χρήσης.
Συνεχίζοντας το ταξίδι στη «μαγική χημεία» προτάθηκε από την υπ. ΕΚΦΕ Κομοτηνής και ένα νέο σενάριο για το πείραμα «επίδραση οξέων σε ανθρακικά άλατα» με διερευνητική μέθοδο (πάντα σύμφωνα και με τη φιλοσοφία του νέου προγράμματος σπουδών) Πρόκειται για ένα «νέο επεισόδιο» του Harry Potter που πιστεύω ότι θα συγκινήσει τους μαθητές (ο MacGyver είναι μάλλον πολύ παλιός για να τον γνωρίζουν). Η σχετική πειραματική δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε από τους εκπαιδευτικούς στο ΕΚΦΕ.
Η επιμόρφωση ολοκληρώθηκε με την πραγματοποίηση της εργαστηριακής άσκησης (και παραλλαγής της με υλικά καθημερινής χρήσης) «επίδραση οξέων σε μέταλλα» από όλους τους παραβρισκόμενους και έληξε επίσημα με το χαρακτηριστικό «μπαμ» από την έκρηξη του παραγόμενου υδρογόνου.