Βιντεοσκοπημένα και τα 3 προτεινόμενα ενδεικτικά πειράματα της Γεωγραφίας για την Α’ και Β’ Γυμνασίου από το 1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου εδώ.
Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Τίτλος άσκησης | Σχετική ενότητα | Υποστηρικτικό υλικό | Παρατήρηση- Συμπέρασμα | Απαραίτητα υλικά |
«Φτιάξε το δικό σου πηγάδι» (Ενδεικτικό προτεινόμενο πείραμα για την κίνηση – αποθήκευση του νερού στο υπέδαφος) |
Β. Φυσικό Περιβάλλον
3. Υδρόσφαιρα 3.1. Το νερό στη φύση |
Φύλλο εργασίας από ΕΚΦΕ Κοζάνης | Σιγά, σιγά το νερό θα πρέπει να ανεβαίνει στο σωλήνα.
Η άμμος και το χαλίκι αντιπροσωπεύουν το έδαφος της Γης. Στη φύση, μετά τη βροχή, «αποθηκεύεται» νερό στο έδαφος. Σταδιακά το νερό αυτό δημιουργεί πίεση στο έδαφος. Όταν σκάβουμε ένα πηγάδι, |
1. Ένα ρολό από χαρτόνι (π.χ. από το χαρτί της κουζίνας)
2.Ένα μεγάλο άδειο ποτήρι ζέσεως 3. Χαλίκι 4.Άμμο 5.Νερό |
Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
α/α | Τίτλος άσκησης | Σχετική ενότητα | Υποστηρικτικό υλικό | Απαιτούμενα υλικά |
1 | « Διάβρωση» (Ενδεικτικό προτεινόμενο πείραμα για τη δράση εξωγενών παραγόντων στη διαμόρφωση του αναγλύφου) |
Ενότητα 2: Το φυσικό περιβάλλον της Ευρώπης
Μάθημα 7: Η διαμόρφωση του |
Φύλλο εργασίας από ΕΚΦΕ Κοζάνης | 1. Τρία ρηχά ορθογώνια (18×25 cm) αλουμινένια ταψάκια
2. άμμος ή χώμα 3. δοχείο ψεκασμού με νερό 4. μερικά παγάκια 5. καλαμάκι. |
2 | «Διαβρωτική ενέργεια κυμάτων» (Ενδεικτικό προτεινόμενο πείραμα για τη δράση εξωγενών παραγόντων στη διαμόρφωση του αναγλύφου) |
Ενότητα 2: Το φυσικό περιβάλλον της Ευρώπης
Μάθημα 7: Η διαμόρφωση του |
Φύλλο εργασίας από ΕΚΦΕ Κοζάνης
Φωτογραφίες από ΕΚΦΕ Καρδίτσας
|
1. Μεγάλο σκαφάκι βαψίματος
2. Άμμος 3. Μικρά χαλίκια – βότσαλα 4. Νερό 5. Άδειο μπουκάλι νερού 500 ml. |