ΜΗΤΣΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΙΡΗΝΗ

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

RESCUR: ΕΝΑ ΕΜΠΟΔΙΟ, ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ 6ο ΔΣ ΝΑΟΥΣΑΣ

Ιαν 202514

Φέτος, τη σχολική χρονιά 2024-2025 σε συνεργασία με τη Διευθύντρια του 6ου Δημοτικού Σχολείου Νάουσας κ. Αναστασία Λαφάρα αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε ένα ευρωπαϊκό, προληπτικό πρόγραμμα ψυχικής ανθεκτικότητας που υποστηρίζει τη σχολική και κοινωνικοσυναισθηματική μάθηση των παιδιών σχολικής ηλικίας, στην περίπτωσή μας της Ά Δημοτικού. Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί μια πρωτοβουλία του Πανεπιστημίου Κρήτης. Έχει αναγνωριστεί για τη συμβολή του στη δημιουργία θετικού σχολικού κλίματος. Προάγει τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού πλαισίου που βοηθά τα παιδιά να καλλιεργήσουν ψυχικά εφόδια και δεξιότητες ώστε να μετατρέπουν τις προκλήσεις σε ευκαιρίες προσωπικής ανάπτυξης. Ακολουθεί τις παρακάτω Θεματικές Ενότητες:

  • Καλλιεργώντας δεξιότητες επικοινωνίας
  • Καλλιεργώντας και διατηρώντας υγιείς σχέσεις
  • Καλλιεργώντας μια νοοτροπία εξέλιξης
  • Αναπτύσσοντας αποφασιστικότητα και αυτοαποτελεσματικότητα
  • Αξιοποιώντας και αναπτύσσοντας προτερήματα
  • «Μεταμορφώνοντας» τις προκλήσεις σε ευκαιρίες

Το πρόγραμμα υλοποιείται βιωματικά με συμμετοχικές δραστηριότητες. Περιλαμβάνει ομαδικές συζητήσεις, παιχνίδια ρόλων, αφήγηση ιστοριών, συνεργατικά παιχνίδια και καλλιτεχνικές δραστηριότητες που ενισχύουν την ανθεκτικότητα, την ενσυναίσθηση και τη θετική σκέψη. Η εφαρμογή γίνεται με την καλλιέργεια δεξιοτήτων αυτογνωσίας, συναισθηματικής διαχείρισης και επίλυσης προβλημάτων στους μαθητές. Αξιοποιεί εργαλεία που ενθαρρύνουν τη συνεργασία και την αποδοχή της διαφορετικότητας, συμβάλλοντας σε ένα υποστηρικτικό και ενδυναμωτικό σχολικό περιβάλλον. Συνήθως, τα παιδιά κάνουν μια δραστηριότα χαλάρωσης (πχ. άσκηση αναπνοής, ακούν μία ιστορία των βασικών μας ηρώων της σκατζοχοιρίνας Αριστέας και του σκίουρου Ηρακλή και ακολουθούν δραστηριότητες στη σχολική τάξη και μία δραστηριότητα επέκτασης για το σπίτι με εμπλοκή των γονέων.  Το πρόγραμμα εφαρμόζεται καθόλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και οι δραστηριότητες διαρκούν 45-60 λεπτά αναλόγως του περιεχομένου της κάθε ενότητας.

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1: ΚΑΛΛΙΕΡΓΩΝΤΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Θεματική Υποενότητα 1: Αποτελεσματική Επικοινωνία

Αρχίσαμε το πρόγραμμά μας ασχολούμενοι με την αποτελεσματική, αμφίδρομη επικοινωνία, που είναι γεμάτη μηνύματα, σκέψεις και συναισθήματα, στόχους και προθέσεις. Καλλιεργήσαμε την αποτελεσματική ακρόαση, ώστε τα παιδιά να γνωρίσουν, να κατανοήσουν και να αποδεχτούν τους άλλους και να μάθουν να επικοινωνούν με ενσυναίσθηση που είναι το θέμα 2 μιας δεξιότητας που συμβάλλει στην ανάπτυξη της ψυχικής ανθεκτικότητας του παιδιού και της κοινωνίας στην οποία ζει και επηρεάζει την ανατροφοδότηση στην οποία αναφέρεται το Θέμα 3. Στο 3ο Θέμα ενδυναμώσαμε τις επικοινωνιακές μας δεξιότητες μέσω της συνεργασίας και της διαπραγμάτευσης.

  • Θέμα 1: Αποτελεσματική Ακρόαση

Τα παιδιά αφού έκαναν μία άσκηση χαλάρωσης και εστίασης της προσοχής, άκουσαν μια ιστορία για τον Ηρακλή και την Αριστέα βλέποντας τις αντίστοιχες γαντόκουκλες, την επεξεργάστηκαν, έπειτα έπαιξαν τα παιχνίδια “παγωμένοι σκαντζόχοιροι, σκίουροι κι αρκούδες” και ΄το “βρείτε το ζευγάρι σας” και στο τέλος αφού συζητήσαμε κάποιους κανόνες που πρέπει όλοι μας να ακολουθούμε για να ακούσουμε προσεκτικά ένα μήνυμα, φτιάξαμε μία αφίσα και την αναρτήσαμε στην τάξη.

PXL 20241101 102924396

Θέμα 2: Κατανόηση των Συναισθημάτων στην Επικοινωνία και Ενσυναίσθηση

Σε αυτή τη συνάντηση έπρεπε τα παιδιά να καταλάβουν πως αισθάνονται οι άλλοι παρατηρώντας μη λεκτικές στμπεριφορές (κινήσεις, εκφράσεις προσώπου, στάση σώματος). Ζητήσαμε από τα παιδιά να περπατήσουν με διάφορους τρόπους (πχ. σαν να φορούν παπούτσια πολύ στενά) και στο τέλος να αξιολογήσουν τη δραστηριότα. Άκουσαν μία ιστορία με τους ήρωες, την επεξεργάστηκαν κι έπειτα υποδήθηκαν σημεία της ιστορίας ανά ζευγάρια. Στη συνέχεια ζωγράφισαν τους ήρωες της ιστορίας και τους ανήρτησαν στην τάξη.

PXL 20241108 102518591

• Θέμα 3: Επικοινωνία Ιδεών-Συνεργασία-Διαπραγμάτευση

Μετά την δραστηριότητα χαλάρωσης και εστίασης και προσοχής τα παιδιά κλήθηκαν να εμπλακούν σε δραστηριότητες που απαιτούν συνεργασία, ώστε να εκτιμήσουν τα οφέλη της. Μετά την ακρόαση μίας ιστορίας έπρεπε σε ομάδες να σκεφτούν ένα δικό τους τέλος στο οποίο έπρεπε να σκεφτούν τον ρόλο που θα έχει κάθε ζωάκι από την ιστορία τους που με το δικό του τρόπο θα βοηθήσει για τον κοινό σκοπό.

PSX 20250106 200256PSX 20250106 200411 

Για καλή μας τύχη είχαμε επισκέπτες της Β΄τάξης και βοήθησαν στη συγγραφή των ιδεών σε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα!

PXL 20250110 0942079162PXL 20250110 094549086

Δεν τελείωσε όμως εκεί η πρόκληση γιατί η επόμενη δραστηριότητα ζητούσε από κάθε ομάδα μέσα από ένα κουτί καφέ με μια οπή να βγάλουν βίδες. κάθε παιδί να κρατάει μια άκρη του σκοινιού που οδηγεί σε μια βίδα. Τα παιδιά έπρεπε να συνεργαστούν και να συμφωνήσουν με ποια σειρά θα βγάλουν τις βίδες. Όποια ομάδα κατάφερνε να συνεργαστεί καλύτερα και να επιτύχει το στόχο πιο γρήγορα και με τις λιγότερες προσπάθειες ήταν η νικήτρια ομάδα.

PXL 20241122 095935265PXL 20241122 095931068

Αφού συζητήθηκε η δυσκολία της συνεργαίας και πώς κατάφερε η νικήτρια ομάδα τον στόχο της κατασκευάστηκε και αναρτήθηκε η αφίσα της “καλής συνεργασίας”.

PXL 20241122 102859082

Θεματική Υποενότητα 2: Διεκδικητική συμπεριφορά

Διεκδικητικότητα VS επιθετικότητα. Διεκδίκηση σημαίνει αποφασιστηκότητα. Τα παιδιά εξασκούνται με τρόπους όπως να στέκονται στο ύψος τους, να διεκδικούν τα δικαιώματα, να θέτουν τις ανάγκες τους, να επισημαίνουν συμπεριφορές που τους ενοχλούν, να λένε “ΟΧΙ” με κατανόηση χωρίς να βλάπτουν τον άλλον. Το περιβάλλον που τα παιδιά μπορούν να εφαρμόσουν στην πράξη τη διεκδικητική συμπεριφορά είναι αυτό που υποστηρίζει τον αυτοσεβασμό τους, τους επιτρέπει να αλλάξουν γνώμη και τους δίνουν χρόνο να σκεφτούν. Απουσία διεκδικητικής συμπεριφοράς και η ενεργητική ακρόαση γίνεται υποχωρητικότητα και παθητικότητα, ενώ το αντίθετο μπορεί να οδηγήσει σε εγωισμό και έλειψη ευαισθησίας.

  • Θέμα 1: Έκφραση συναισθημάτων & αναγκών

Τα παιδιά αφού έκαναν μία άσκηση χαλάρωσης και εστίασης της προσοχής κλήθηκαν να αναγνωρίσουν λεκτικές και μη λεκτικές εκφράσις των συναισθημάτων. Αρχικά άκουσαν μια ιστορία για τον Ηρακλή και την Αριστέα και την επεξεργάστηκαν. Έπειτα ετοιμάσαμε μεγάλα χαρτιά του μέτρου στο ύψος των παιδιών και ζητήσαμε από 1-1 παιδί να ξαπλώσει πάνω στο χαρτί και τα άλλα παιδιά να κάνουν το περίγραμμα του σώματός του χρησιμοποιώντας κηρομπογιές. Στη συνέχεια, κάθε παιδί πήρε το χαρτί με το περίγραμμά του σώματός του και  με κηρομπογιές ζωγράφισε το σημείο του σώματός του που «κατοικεί» κάθε ένα από τα τέσσερα βασικά συναισθήματα (χαρά, λύπη, θυμός, φόβος). Συμφωνήσαμε με όλα τα παιδιά ένα χρώμα για κάθε συναίσθημα και μ’ αυτό ζωγράφισαν τα σημεία που το κάθε συναίσθημα «κατοικεί»: Φόβος- Μαύρο, Λύπη- Μπλε, Θυμός- Κόκκινο, Χαρά- Πράσινο. Στη συνέχεια τα παρουσίασαν στους συμμαθητές τους. Ενδεικτικά δείχνουμε:

PSX 20250106 195905PSX 20250106 200006PSX 20250106 200110

PSX 20250106 195254PSX 20250106 195205PSX 20250106 195118PXL 20241129 102421046PXL 20241129 102503584PXL 20241206 102428260

  • Θέμα 2: Διεκδικώντας τα δικαιώματά μας

Σε αυτή τη συνάντηση μαθησιακός μας στόχος ήταν να μάθουν τα παιδιά να εκφράζουν τη διαφωνία τους με τον κατάλληλο τρόπο. Μετά από μία άσκηση χαλάρωσης και εστίασης της προσοχής:

PSX 20250106 194824 1

τα παιδιά άκουσαν μια ιστορία για τον Ηρακλή και την Αριστέα με τη βοήθεια πάντα γαντόκουκλων, την επεξεργάστηκαν, τη συνέδεσαν με δικά τους βιώματα και ακολούθησε η ανάγνωση του παραμυθιού: PXL 20241206 095515646

Αφού επεξεργαστήκαμε και αυτήν την ιστορία τα παιδιά ζωγράφισαν ό,τι τους έκανε περισσότερη εντύπωση από το βιβλίο.

PXL 20241206 102317795

Στο τέλος έπαιξαν και το “Παιχνίδι της Εμπιστοσύνης” με τοποθετημένα αντικείμενα στην αίθουσα και ανα ζευγάρια ένα παιδί γινλοταν οδηγός και το άλλο έκλεινε τα μάτια.

  • Θέμα 3: Επίλυση συγκρούσεων με διεκδικητική συμπεριφορά

Αναφορικά στο θέμα 3 ο μαθησιακός μας στόχος ήταν να αναγνωρίζουν τα παιδιά διαφορετικούς τρόπους επίλυσης συγκρούσεων. Μετά την άσκηση χαλάρωσης και εστίασης της προσοχής, ανάγνωσα την ιστορία “Μια επικίνδυνη ιδέα” με πρωταγωνιστές τον Ηρακλή και την Αριστέα. Η ιστορία σταματάει και οι μαθητές έπρεπε να ζωγραφίσουν τον τρόπο που πιστεύουν ότι τελειώνει η ιστορία. Έπειτα την παρουσιάζουν και κάθε παιδί έκρινε εάν του φάνηκε ότι το πρόβλημα λύθηκε με έναν αποδεκτό ή όχι τρόπο. Επειδή ο αριθμός των αποδεκτών λύσεων ήταν μικρός και σχετικά παρόμοιος συζητάμε και άλλες αποδεκτές λύσεις και παροτρύναμε τα παιδιά να σκεφτούν τι θα έκαναν εκείνα αν ήταν στη θέση του Ηρακλή. Έπειτα μιλήσαμε για στρατηγικές επίλυσης συγκρούσεων στην καθημερινότητα και φτιάξαμε μια αφισούλα που αναρτήθηκε στην τάξη για να τη συμβουλευόμαστε όταν το χρειαζόμαστε.

PXL 20241213 102553684PXL 20250117 095026959

Στο σημείο αυτό τελειώνει η πρώτη Θεματική Ενότητα και τα παιδιά συμπληρώνουν ένα φύλλο αυτοαξιολόγησης σχετικό με την ενότητα:

PXL 20241220 082447248

το ίδιο και η εκπαιδευτικός και όλα μαζί κατατίθενται στον ατομικό φάκελο κάθε παιδιού που έχει καταχωρισμένες όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος.

 

από κάτω από: Α' ΤΑΞΗ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο RESCUR: ΕΝΑ ΕΜΠΟΔΙΟ, ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ 6ο ΔΣ ΝΑΟΥΣΑΣ    

Ξύπνα Ραγιά! 25η Μαρτίου

Μαρ 202427

Κι επειδή σ’ αυτό το σχολείο κατοικούν ανήσυχα πνεύματα και πολλές φορές συμβαίνουν σημεία και τέρατα (ήηη δράκοι τέλος πάντων) αποφασίσαμε δυο τάξεις η Έ και η ΣΤ’ ότι για την γιορτή της 25ης Μαρτίου φέτος θέλουμε κάτι ιδιαίτερο, που να ‘χει έναν δράκο…

Να ο δράκος..

IMG 20240312 103954

και να έχει κι έναν ήρωα που αγαπάμε πολύ αλλά μένει σε μία παράγκα..

Να και η παράγκα!

IMG 20240318 183528

Αλλά και πολλή ιστορία και συγκίνηση, αλλά και με δόσεις χιούμορ γιατί είμαστε και σχολική παράσταση!

Κι έτσι αποφασίσαμε ότι….

“το έργο μας κυρίες και κύριοι,  μόνον υπόθεση και πυροτεχνήματα δεν έχει. Κατά τα άλλα όμως έχει μουσική, χορό, τραγούδι, γιατί λέει είναι ένα έργο που αποφάσισε να το ρίξει όξω να ξεθυμάνει.”

Γιατί…

“Τι κάνουμε όταν θέλουμε να πούμε κάτι και η κουβέντα μας δεν το χωράει; Το στρίβουμε στο τραγούδι! Κι όταν πάλι δεν μας φτάνει το τραγούδι, τι κάνουμε; Το στρίβουμε στο χορό.”

Κι έτσι διασκευάσαμε το έργο “ΞΥΠΝΑ ΡΑΓΙΑ”  που είναι βασισμένο στο θεατρικό έργου του Ιάκωβου Καμπανέλη “Το Μεγάλο μας Τσίρκο” και ιδού:

PSX 20240322 154247 τα σκηνικά μας…

Και ιδού οι μικροί μας ηθοποιοί και τραγουδιστές και χορευτές αλλά και μέλη του Χορού (αυτού που είχαμε και στο αρχαίο ελληνικό θέατρο) που έδωσαν τον χρόνο τους, το χιούμορ τους και την καρδιά τους για να βγει ένα όμορφο αποτέλεσμα!

IMG 20240327 203611 IMG 20240327 203736 IMG 20240327 203655 IMG 20240327 203225 IMG 20240327 202924 IMG 20240327 203016

 

από κάτω από: Γιορτές, ΣΤ' ΤΑΞΗ | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ξύπνα Ραγιά! 25η Μαρτίου    

Γίνε νονός της Ναουσαίικης Αποκριάς!

Μαρ 202427
PSX 20240219 223252

Στο πλαίσιο των εορτασμών της Αποκριάς ο Δήμος Νάουσας κάλεσε τους μαθητές τις Ε’ και ΣΤ’ τάξεις των δημοτικών σχολείων του δήμου όπως και τους μαθητές του Γυμνασίου, σε έναν διαγωνισμό αφίσας, με ζωγραφιά και μότο για το ιδιαίτερο τοπικό έθιμο.

Ο νικητής θα έβλεπε την αφίσα του σε γιγαντοαφίσα στην πόλη κατά την τελετή έναρξης του καρναβαλιού.

Μαθήτριες και μαθητές της ΣΤ΄του 9ου ΔΣ Νάουσας με κέφι, μεράκι και χαρά επιδόθηκαν σε εξαιρετικές δημιουργίες, με πολλή πολλή έμπνευση και το αποτέλεσμα μας κάνει περήφανους!!

PSX 20240219 224615 Σ. Π.

PSX 20240219 224445 Κ. Α.

PSX 20240219 224325 Δ. Ζ.

PSX 20240219 224139 Α. Π.

PSX 20240219 224008 Χ. Σ.

PSX 20240219 223840 Ν. Α. 

PSX 20240219 223722 Χ. Α.

PSX 20240219 223614 Λ. Φ.

PSX 20240219 222633 Κ. Ι.

PSX 20240219 223437 Κ. Ν.

Και μπορεί οι αφίσες μας τελικά να μην έγιναν γιγαντοαφίσες, ωστόσο μία από αυτές ξεχώρισε και πήρε κι βραβείο, μπροστά σε όλη τη Νάουσα το βράδυ της Τσικνοπέμπτης και μπράβο στον Β. Κ. μας για την προσπάθειά του!!

PSX 20240219 223252

Γι’ αυτόν τον λόγο κιόλας ετοιμάστηκε και έπαινος-αναμνηστικό από το σχολείο μας για όλες και όλους όσοι συμμετείχαν!!!

ΕΠΑΙΝΟΣ 2024 ΝΟΝΟΣ page 0001

από κάτω από: ΣΤ' ΤΑΞΗ | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Γίνε νονός της Ναουσαίικης Αποκριάς!    

Same same Santa, but different!

Δεκ 202313

Ποιος πιστεύει ότι δεν μπορεί να ζωγραφίσει; Όλοι μπορούν να ζωγραφίσουν με τον τρόπο τους. Ένας οδηγός σταυρός και βήμα-βήμα (χωρίς την κλασική φωτοτυπία) και φτιάχνουμε όλοι/ες με τον δικό μας ιδιαίτερο τρόπο το δικό μας πορτρέτο Άη Βασίλη!

Για ρίξτε μια ματιά στις χριστουγεννιάτικες ζωγραφιές της ΣΤ’!

IMG 20231213 213803 IMG 20231213 213843 IMG 20231213 213909 IMG 20231213 213936 IMG 20231213 214016 IMG 20231213 213825IMG 20231213 195415IMG 20231213 195435IMG 20231213 195527

από κάτω από: Κατασκευές | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Same same Santa, but different!    

Φθινοπωρινό Δάσος

Νοέ 202312

Στην αρχή γκρινιάζουν με τα καλλιτεχνικά, μετά βλέπουν ότι είναι κάτι που τους αρέσει και μπορούν, έπειτα πέφτουν “με τα μούτρα” για πολλή ώρα και στο τέλος κάνουν ουρά για να δημοσιευτεί το έργο τους! Δεν τους χαλάς χατίρι!

Ιδού λοιπόν ένα δάσος με φθινοπωρινά χρώματα από τα χεράκια της ΣΤ’ του 9ου ΔΣ Νάουσας

369724490 869080334741552 2166906555561856475 n 370199828 241459972270337 8587717191635532772 n 370247250 1372187090174407 4255766582150247958 n 370236074 357658266717853 1551524135207337427 n 6 7 5 4 3 2 1IMG 20231115 214441IMG 20231115 214410IMG 20231115 214346

από κάτω από: Κατασκευές, ΣΤ' ΤΑΞΗ | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Φθινοπωρινό Δάσος    

Φθινοπωρινοί Σελιδείκτες!

Οκτ 202322

Είτε στο πλαίσιο της αισθητικής αγωγής είτε σε κάποιο πρόγραμμα που αφορά την φύση, την αλλαγή των εποχών, τον κύκλο ζωής των φύλλων κτλ. μπορούμε εύκολα με τους μαθητές και τις μαθήτριές μας να κατασκευάσουμε αυτούς τους απλούς σελιδοδείκτες με υλικά από την αυλή μας!

 

φθινοπωρινος σελιδοδεικτης

 

Αφού μαζέψουμε πολύχρωμα φθινοπωρινά φύλλα της αρεσκείας μας από την σχολική αυλή, τα κόβουμε σε κομμάτια τύπου κομφετί και τα τοποθετούμε σε ένα δίφυλλο πλαστικοποίησης (Α3 ή Α4). Αν θέλουμε προσθέτουμε και χρυσόσκονη στα χρώματα του φθινοπώρου. Με 5 εκ. πλάτος τον κάθε σελιδοδείκτη προκύπτουν 6 από κάθε Α4. Στο τέλος τρυπάμε με το περφορατέρ στην κορυφή και στολίζουμε με χρωματιστή μάλλινη κλωστή!

από κάτω από: Κατασκευές | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Φθινοπωρινοί Σελιδείκτες!    

Ο αγαπημένος των παιδιών Κλόουν

Φεβ 202322

Εικοσιέξι χεράκια,

κόβουνε χαρτάκια

κίτρινα, πράσινα, μοβ χρωματιστά,

γρήγορα να βγει η δουλειά….

 

Λίγα θα ‘ναι τα λεπτάκια

να κολλήσουν τα χαρτάκια,

τα γκοφρέ και τα χαρτόνια

τα ρολά και τα κορδόνια.

 

Δημιουργική χαρά,

φασαρία χωρίς καβγά.

Για να βάψουν,

να κολλήσουν,

να τον χαρτοπολεμοστολίσουν,

να κρεμάσουν τις κορδέλες,

χαρτομπίλιες και ροδέλες

στον διάδρομο ενός σχολείου

για ΟΛΟΥΣ.

 

Χέρια πόδια στον αέρα,

πριν τελειώσει καν η μέρα,

καρναβάλι μες την ξέρα,

ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ.

 

Γι΄αυτό τρέχουν οι δασκάλες

κατεβαίνουνε τις σκάλες,

να κρεμάσουν τις αγκάλες

του αγαπημένου των παιδιών

ΚΛΟΟΥΝ.

 

Με τη συνεργασία παιδιών και εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου Πόμπιας και του Ειδικού Δημοτικού Μοιρών!

1677098032308                1677098032320       1677098032293      1677098032334       1677098032280

 

από κάτω από: Δ' ΤΑΞΗ, ΔΡΑΣΕΙΣ | με ετικέτα , , ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο αγαπημένος των παιδιών Κλόουν    

Συνταγή Συνδημιουργίας!!

Φεβ 202315
Υλικά:
1 βιβλίο γλώσσας
1 συνταγή για κουλουράκια ελαιολάδου
1 παρέα παιδιών του δημοτικού Πόμπιας και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Μοιρών
Εκτέλεση:
συγκεντρώνουμε τα υλικά, γνωριζόμαστε, κάνουμε ομάδες, ακολουθούμε τις οδηγίες, συνεργαζόμαστε, πλάθουμε, χαιρόμαστε, φουρνιζουμε, τακτοποιούμε και απολαμβάνουμε μαζί.
Σερβίρισμα:
Απολαυστικές, τραγανές και νόστιμες δημιουργίες από μικρά χεράκια σε λαδόκολλα!
Είναι τόσο γλυκό και εύκολο να δημιουργούμε όλοι μαζί.
1677102419481       1677102419522    1677102419489
  1677102419510   1677102419500
από κάτω από: Δ' ΤΑΞΗ, ΔΡΑΣΕΙΣ | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συνταγή Συνδημιουργίας!!    

Έναρξη δωρεάν διαδικτυακών μαθημάτων Αστρονομίας για μαθητές Δημοτικού

Φεβ 202315

Η Αστρονομική Εταιρεία Πάτρας «Ωρίων» ανακοινώνει την έναρξη δωρεάν διαδικτυακών μαθημάτων Αστρονομίας για μαθητές Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων Δημοτικού, με σκοπό την προετοιμασία των μαθητών για συμμετοχή στον 7ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Αστρονομίας και Αστροφυσικής Δημοτικού 2023.

Πηγή: https://e-wall.net/32192/enarxi-dorean-diadiktyakon-mathimaton-astronomias-gia-mathites-dimotikou/

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Έναρξη δωρεάν διαδικτυακών μαθημάτων Αστρονομίας για μαθητές Δημοτικού    

Περπατώ, οδηγώ: ασφαλώς κυκλοφορώ

Φεβ 202315

Η Δ΄ τάξη του 3ου ΔΣ Τυμπακίου (τη σχολική χρονιά 2021-2022) στο πλαίσιο του μαθήματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» («Ευ ζην υποθεματική «1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια») υλοποίησε το πρόγραμμα «Περπατώ, οδηγώ: ασφαλώς κυκλοφορώ» με σκοπό μέσα από γνωστικές, βιωματικές και ευχάριστες δραστηριότητες να κατανοήσουν οι μαθήτριες και οι μαθητές μας την σημαντικότητα της τήρησης των κανόνων του Κ.Ο.Κ. και της υπεύθυνης χρήσης του οδικού δικτύου δηλαδή της ασφαλούς οδικής κυκλοφορίας. ‘Έτσι τα παιδιά γνώρισαν τον Κ.Ο.Κ., τις πινακίδες σήμανσης, τη συμπεριφορά του πεζού, του ποδηλάτη, του επιβάτη, την ασφαλή μετακίνηση από και προς το σχολείο, την πρόληψη ατυχημάτων, ενίσχυσαν ήπιες δεξιότητες, δεξιότητες ζωής, τεχνολογίας και επιστήμης. Επιπλέον, ενδυνάμωσαν τη στάση και τα κίνητρά τους για την καθιέρωση ενός συνειδητού, ατομικού αλλά και κοινωνικού τρόπου σκέψης όσον αφορά την υπεύθυνη συμμετοχή στην οδική κυκλοφορία με αυξημένη ευαισθησία και επαγρύπνηση, σχετικά με τους οδικούς κινδύνους, όπως επίσης και τη συλλογική και κοινωνική ενσυναίσθηση αναφορικά με τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου. Η εκπαίδευση στην ασφαλή οδική κυκλοφορία βοηθά τα παιδιά μας να κατακτήσουν τους κανόνες του Κ.Ο.Κ. και να αντιληφθούν τις υποχρεώσεις αλλά και τα δικαιώματά τους για θέματα που αφορούν την κυκλοφοριακή αγωγή.

Πώς το καταφέραμε αυτό:

Οι μαθήτριες και οι μαθητές μας σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο εργαζόμενοι, με ενεργή συμμετοχή, όρεξη για μάθηση, δημιουργία και αλληλεπίδραση, μέσα από δραστηριότητες, διάλογο, καταιγισμούς ιδεών και με διάθεση να λύσουν ό,τι πρόβλημα προέκυπτε σε συνεργασία με τη δασκάλα τους Μητσκοπούλου Ειρήνη αποφάσισαν για την διευκόλυνσή τους να χωρίσουν σε 3 θεματικές ενότητες το -κατά τ΄άλλα- αρκετά ευρύ γνωστικό αντικείμενο της Κυκλοφοριακής Αγωγής.  Χρησιμοποίησαν αφενός τις υπάρχουσες γνώσεις τους και αφετέρου όσα διδάχτηκαν, συζήτησαν και στοχάστηκαν στην Ενότητα 5 της Γλώσσας με τίτλο «Ασφαλώς κυκλοφορώ».

Αρχικά, γνώρισαν και κατέγραψαν σε εννοιολογικό χάρτη τους βασικούς  κανόνες οδικής συμπεριφοράς πεζών και οδηγών και είδαν σχετικό βίντεο από το Φωτόδεντρο. Σειρά είχαν τα σήματα οδικής  κυκλοφορίας, τα οποία αφού τα γνώρισαν και τα αναγνώρισαν στον προτζέκτορα, έπειτα ανά ομάδες τα κατηγοριοποίησαν και κατόπιν διέκριναν, παρουσίασαν και ερμήνευσαν στην τάξη όσα συναντούν στην περιοχή μας.

1655734678719

Έπειτα οι ομάδες συσκέφτηκαν σχετικά με την κυκλοφορία των παιδιών εντός σχολείου. Αποφάσισαν ποιες πινακίδες κυκλοφορίας θα μπορούσαν να μπουν στο σχολείο μας και στους διαδρόμους, σε ποια σημεία και για ποιον λόγο, ή δημιούργησαν καινούριες φανταστικές ανάλογα με τις ανάγκες του σχολείου. Τις ζωγράφισαν, τις παρουσίασαν και τις τοποθέτησαν με επεξηγήσεις εκεί που αποφάσισαν.

1655737532523
1655736063676
1655736063683
1655736063691
1655736063699
1655736063710
1655736063720 1
1655736063726
1655736063747
1655736063757

Στη συνέχεια έστησαν το δικό τους ερωτηματολόγιο σχετικά με την ασφάλεια που νιώθουν όταν κυκλοφορούν από και προς το σχολείο, έκαναν τη δική τους έρευνα εντός τάξης καταλήγοντας σε σημαντικά συμπεράσματα.

08cd0c9a0e79d4651d3d6825ce7b3320 0
1655739039108
1655739039116
1655739039128
1655739039141
1655739039151
1655739039158
1655739039167
1655739039176
1655739039185
1655739039195

Ακολούθησε η δραστηριότητα «ΣΤΑΜΑΤΑ, ΚΟΙΤΑ, ΑΚΟΥ» όπου τα παιδιά δραματοποίησαν εντός τάξης τον τρόπο που διασχίζουμε σωστά τον δρόμο και δημιούργησαν ομαδικά αφίσες για να θυμούνται τα ίδια και να ενημερώσουν τους συμμαθητές τους στο υπόλοιπο σχολείο.

1655736063801

Όλα τα παραπάνω ήταν ιδιαίτερα χρήσιμα καθώς η επόμενη δραστηριότητα υλοποιήθηκε με περίπατο γύρω από το σχολείο, καταγραφή και χαρτογράφηση των σημάτων και διαβάσεων, καθώς και των επικίνδυνων σημείων για την έλευση μαθητών στη γειτονιά του σχολείου. Με τη συνοδεία της δασκάλας τους και της εκπαιδευτικού κ. Λαμπριάννας Γαϊτανίδη, εφάρμοσαν καλές πρακτικές στο άμεσο και οικείο περιβάλλον κι έπειτα επέστρεψαν στην τάξη για συζήτηση αναστοχασμού.

1655753581714

Στην επόμενη θεματική τα παιδιά ασχολήθηκαν με δραματοποίηση κατά ομάδες. Οι ομάδες πήραν από μία φράση μη επιθυμητών πρακτικών που έχουν πει παιδιά της ηλικίας τους (πχ. “Ο μπαμπάς μου δεν βάζει ποτέ κράνος όταν οδηγεί το μηχανάκι, ούτε εγώ θα βάζω όταν μεγαλώσω και αγοράσω τη δική μου μηχανή“). Κλήθηκαν στη συνέχεια να το συζητήσουν και να προετοιμάσουν μία δραματοποίηση διαλόγου ανάμεσα στο παιδί που το λέει και τα παιδιά που προσπαθούν να το μεταπείσουν για τη δική του ασφάλεια.

Σε επόμενη δραστηριότητα ακολούθησε αναστοχασμός σχετικά με τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς από την πλευρά του οδηγού αλλά και του επιβάτη. Τα παιδιά επεξεργάστηκαν εικόνες συμπεριφορών κι έπειτα κατασκεύασαν τον εννοιολογικό χάρτη τους.

IMG 20220620 143059
IMG 20220620 143029

Στην καλύτερη κατανόηση βοήθησε η ανάγνωση και ο σχολιασμός της ιστορίας «Το ατύχημα του κύριου Αρκούδου» η οποία ενέπνευσε τους μαθητές ανά ομάδες να συγγράψουν και να εικονογραφήσουν τη δική τους ιστορία.

IMG 20220614 120430
IMG 20220614 120436 1
IMG 20220614 120440
IMG 20220614 120447

Η επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στον Αφραθιά ήταν μια δραστηριότητα που περίμεναν τα παιδιά με πολλή λαχτάρα. Σχετικό άρθρο μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

1655737532485
1655737532493
1655737532508
1655737532516

Η τελική μας δραστηριότητα περιελάμβανε τη συνέντευξη με έναν υπεύθυνο φορέα (πχ. αστυνομία, τροχαία, πυροσβεστική. Τα παιδιά κατά ομάδες προετοίμασαν με όρεξη και φαντασία τις ερωτήσεις που θα απηύθυναν, ωστόσο λόγω covid ακυρώθηκε η συνάντηση.

IMG 20220620 143003
IMG 20220614 115933 1

Το πρόγραμμά μας ολοκληρώθηκε με μία ανασκόπηση όσων μάθαμε, βιώσαμε, δημιουργήσαμε όλοι μαζί και το κάθε παιδί ξεχωριστά στη διάρκειά του, αφήνοντάς μας με μεγαλύτερη ετοιμότητα, γνώση, χαρά και ικανοποίηση για το αποτέλεσμα.

Ευχαριστούμε θερμά την Διευθύντρια του σχολείου κ. Ελευθερία Αλεγκάκη για τις πολύτιμες συμβουλές και την υποστήριξη καθ’ όλη τη διάρκειά του, τους εκπαιδευτικούς κ. Λαμπριάννα Γαϊτανίδη και κ. Μανώλη Ζερβαντωνάκη για την αμέριστη συνεργασία τους στην προσπάθειά μας και τα παιδιά της Δ΄ τάξης που με μεράκι και διάθεση έφεραν σε πέρας το εγχείρημα.

από κάτω από: Δ' ΤΑΞΗ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ, Χωρίς κατηγορία | με ετικέτα , , ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Περπατώ, οδηγώ: ασφαλώς κυκλοφορώ    
« Παλιότερα άρθρα

Ιστορικό

Kατηγορίες



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων