Τα παιδιά είναι το αύριο !!

 

“Αν όλα τα παιδιά της γης”      Γιάννης Ρίτσοςαν|

 

 

 

 

 

 

 

 

Αν όλα τα παιδιά της γης

πιάναν γερά τα χέρια
κορίτσια αγόρια στη σειρά
και στήνανε χορό
ο κύκλος θα γινότανε
πολύ πολύ μεγάλος
κι ολόκληρη τη Γη μας
θ’ αγκάλιαζε θαρρώ.

Αν όλα τα παιδιά της γης
φωνάζαν τους μεγάλους
κι αφήναν τα γραφεία τους
και μπαίναν στο χορό
ο κύκλος θα γινότανε
ακόμα πιο μεγάλος
και δυο φορές τη Γη μας
θ’ αγκάλιαζε θαρρώ.

Θα `ρχόνταν τότε τα πουλιά
θα `ρχόνταν τα λουλούδια
θα `ρχότανε κι η άνοιξη
να μπει μες στο χορό
κι ο κύκλος θα γινότανε
ακόμα πιο μεγάλος
και τρεις φορές τη Γη μας
θ’ αγκάλιαζε θαρρώ!

Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ

Πουλάκι του χειμώνα
(Μιχαήλ Δ. Στασινόπουλος)

Μες στο κρύο, έξω απ’ το σπίτι,
ξένο πέταξε σπουργίτι.
Φύλλο, σπόρος πουθενά,
πώς κρυώνει και πεινά!

Το παράθυρο θ’ ανοίξω
δυο σπυράκια να του ρίξω.
–Έλα μέσα δω, πουλί,
ζεστασιά θα βρεις πολλή.

Δεν ακούει, μόνο τσιμπάει
δυο σπυράκια και πετάει.
–Ταξιδιάρικο πουλί,
πέταξε, ώρα σου καλή.

ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ

Α,α,α αρχίζει η παγωνιά!
Πάει ο ήλιος έχει φύγει
και το κρύο μας τυλίγει.
Α,α,α αρχίζει η παγωνιά!

Ε,ε,ε, χειμώνα παγερέ!
Ξύλα ανάβουν μες τα τζάκια
και ζεσταίνουν τα σπιτάκια.
Ε,ε,ε, χειμώνα παγερέ!

Ι,ι,ι, βοριάδες τσουχτεροί!
Πόρτες παραθύρια κλείστε
τους ανέμους έξω αφήστε.
Ι,ι,ι βοριάδες τσουχτεροί!

Ο,ο,ο, ζεστά που θα ντυθώ!
Έξω στην αυλή θα τρέξω
και χιονόμπαλες θα παίξω
Ο,ο,ο, ζεστά που θα ντυθώ!

Ου, ου, ου, το κρύο πάει παντού!
Τα χεράκια ξυλιασμένα
και τα πόδια παγωμένα
Ου, ου , ου, το κρύο πάει παντού!

 

ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Μαθαίνουμε για τον χειμώνα στο νηπιαγωγείο

ΧΕΙΜΩΝΑΣ

 

 

ΟΜΑΛΗ ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Πολλοί είναι οι παράγοντες που συντελούν στην  ομαλή ένταξη του νηπίου στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου.Πολύ σημαντικό ρόλο παίζει αρχικά  η  ψυχολογική προετοιμασία του απο τους γονείς του και τα κοντινά του πρόσωπα.Στη συνέχεια ,η ωριμότητα του να καταφέρει να σταθεί αυτόνομο και ανεξάρτητο στην ομάδα των συνομηλίκων του , εφόσον έχει εκπαιδευτεί από την οικογένειά του και το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, που στη συνέχεια, το καλλιεργεί και το τονίζειΩστόσο τον πιο σημαντικό ρόλο παίζει η οριοθέτηση  της συμπεριφοράς ,  ώστε να αντιλαμβάνεται το παιδί ότι, μέχρι ενός σημείου μπορεί να κάνει αυτό που θέλει και η καταπάτηση του ορίου  δεν  γίνεται  αποδεκτή απο το περιβάλλον του ή  απο το σχολείο του.