Καινοτόμες δράσεις από το ΕΕΕΕΚ Ρεθύμνου
Σε μια δύσκολη (αν όχι την δυσκολότερη των τελευταίων χρόνων)σχολική χρονιά οι μαθητές και εκπαιδευτικοί του ΕΕΕΕΚ (Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης) Ρεθύμνου δείχνουν τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε όλοι μας,τον δρόμο της θέλησης και της προσπάθειας. Η στάση ζωής τους μας γεμίζει αισιοδοξία, αποδεικνύοντας ότι τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο μπροστά στην ανθρώπινη θέληση για καλύτερη ποιότητα ζωής. Με ένα δυναμικό προγραμματισμό του συλλόγου προσωπικού σχεδιάστηκαν μια σειρά από καινοτόμες δράσεις που στοχεύουν στο επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων του σχολείου και το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία.
Σε αυτό το πλαίσιο οι μαθητές του εργαστηρίου μαγειρικής-ζαχαροπλαστικής, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Χαρωνίτη Χάρη και Βάρδα Μανώλη, συμμετείχε στον 6ο Παγκρήτιο Διαγωνισμό Κρητικής Παραδοσιακής Μαγειρικής που έλαβε χώρα στο σπίτι του Πολιτισμού 15-17/11/13.Οι μαθητές διαγωνίστηκαν σε δύο κατηγορίες(παρασκευή παραδοσιακού πιάτου με ζυμάρι & παραδοσιακού πιάτου με βάση τα αυγά)παρασκευάζοντας ένα βιολογικό αρτοσκεύασμα και μια στραπατσάδα! Οι κριτές και όλοι οι συμμετέχοντες του διαγωνισμού έδωσαν με το χειροκρότημα τους την ανώτερη διάκριση στα πιάτα των μαθητών επιβραβεύοντας την προσπάθεια τους και ενθαρρύνοντας τους να συνεχίσουν την προσπάθεια τους σε ακόμα ανώτερα επίπεδα.Όλοι οι μαθητές έλαβαν βεβαιώσεις συμμετοχής και τιμητικές διακρίσεις(μετάλλια),γεγονός που τους χαροποίησε ιδιαίτερα.
Εκτός από τις διακρίσεις στον χώρο της μαγειρικής ,το σχολείο για το σχολικό έτος 2013-14 υλοποιεί και ένα καινοτόμο πρόγραμμα συνεκπαίδευσης με άλλα σχολεία με σύνθημα το «Μαθαίνω, παίζω, γνωρίζω το διαφορετικό» .Η φιλοσοφία του προγράμματος αναφέρεται κυρίως στο δικαίωμα εκπαίδευσης όλων των παιδιών και στη δημιουργία ενός σχολείου νέας πνοής, το οποίο θα δέχεται όλα τα παιδιά, θα κατανοεί τις ιδιαιτερότητές τους, θα υποβοηθεί τη μάθησή τους και θα ανταποκρίνεται με κάθε τρόπο στις ατομικές τους ανάγκες.Το πρόγραμμα εγκαινίασε με επίσκεψη του το 13ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου(Στ ΄ Τάξη) οι μαθητές του οποίου πέρασαν 3 ώρες συνεκπαίδευσης με τους μαθητές του ΕΕΕΕΚ .Το πρόγραμμα περιελάμβανε παιχνίδια γνωριμίας-εμπιστοσύνης-αυτοπεποίθησης-ομαδικότητας-συνεργασίας,εικαστικό εργαστήρι και μαγειρική! Η πρεμιέρα του προγράμματος ήταν απόλυτα επιτυχής με σύμφωνη γνώμη μαθητών και καθηγητών ,δίνοντας πράσινο φως στην επέκταση του προγράμματος .Σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα ακολουθήσουν συνεκπαιδεύσεις και με άλλες σχολικές μονάδες που θα περιλαμβάνουν δράσεις εντός και εκτός του σχολικού συγκροτήματος του ΕΕΕΕΚ. Παράλληλα γίνεται προσπάθεια να υλοποιηθούν δράσεις Αγωγής Υπαίθρου (πεζοπορία, υπαίθρια διαβίωση ) με την συμμετοχή και φοιτητών από το Πανεπιστήμιο Κρήτης.Η αγωγή υπαίθρου αποτελεί μια δυναμική εκπαιδευτική πρακτική που στοχεύει στην εκπαίδευση του μυαλού μέσα από το σώμα και έχει ως κεντρικό παιδαγωγικό στόχο το ψυχικό σθένος.
H δυναμική του σχολείου όμως δεν σταματάει σε αυτές τις δράσεις. Σε μια υποδειγματική συνεργασία με το γυμναστήριο OLYMPIC-Agua Fitness Center(Καποδιστρίου 38-Καλλιθέα),ξεκίνησαν από τις 21/11 μαθήματα κολύμβησης. Η διοίκηση του γυμναστηρίου προχώρησε προς τιμή της, στην δωρεάν παραχώρηση ,κατόπιν σχετικού αιτήματος ,της κολυμβητικής δεξαμενής του γυμναστηρίου.Με αυτό τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα σε μια ευαίσθητη κοινωνική ομάδα να αθληθεί στο υγρό στοιχείο, γεγονός σημαντικό για την παιδεία των μαθητών. Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η ανάπτυξη της γενικής φυσικής κατάστασης του ατόμου, η βελτίωση των κινητικών και αντιληπτικών ικανοτήτων καθώς και η βελτίωση της λειτουργίας του μυοσκελετικού συστήματος. Το πρόγραμμα υλοποιείται από τους Κ.Φ.Α. Λαμπαθάκη Μιχαήλ και Σφακιανάκη Χρύσα.
Συνοψίζοντας, κατανοεί κανείς ακολουθώντας τα βήματα των εκπαιδευτικών του ΕΕΕΕΚ ,ότι στη χώρα αυτή υπάρχει ελπίδα, αρκεί η πολιτεία να εκπαιδεύσει και να οπλίσει τους εκπαιδευτικούς με τα κατάλληλα εφόδια. Αυτοί με την σειρά τους θα διαμορφώσουν την γενιά που αξίζει αυτός ο τόπος…Ευχόμαστε στους εκπαιδευτικούς του ΕΕΕΕΚ, αλλά και των υπόλοιπων σχολείων να συνεχίσουν να είναι άξιοι ώστε να τους εμπιστευόμαστε ότι πολυτιμότερο έχουμε: τα παιδιά μας!