Κύκλος είναι και γυρίζει! – Β’ τάξη

Περιβάλλον -Κύκλος-είναι-και-γυρίζει

Εργαστήριο 1ο

Δραστηριότητα 1

Ο αρχικός εννοιολογικός χάρτης έχει στόχο τη διερεύνηση της εμπειρίας και των βιωμάτων των παιδιά για την έννοια της «φροντίδας» και ποια είναι τα χαρακτηριστικά της (είναι αποτέλεσμα αγάπης και αποτελεί ένδειξή της, είναι έμπρακτη, περιλαμβάνει συμπεριφορές που οδηγούν σε θετικά συναισθήματα και ωφέλιμα αποτελέσματα για όλους).
Προτείνονται οι ακόλουθες ερωτήσεις:

1. Τι είναι φροντίδα;

2. Ποιος/α/οι σας φροντίζουν και γιατί;

3. Πως σας φροντίζουν; Τι κάνουν για σας; Δώστε παραδείγματα.

4. Εσείς φροντίζετε κάποιον/α ή κάτι; Και γιατί;

5. Πως δείχνουμε την αγάπη μας γενικά προς κάποιον/α/κάτι; Πως του/της συμπεριφερόμαστε;

Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη στο coggle

Δραστηριότητα 2

Φύλλο εργασίας: ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1

Δραστηριότητα 3

Οι μαθητές παρακολουθούν το βίντεο: https://video.link/w/lFKxc

Επέκταση του εννοιολογικού χάρτη στο coggle, σε σχέση με τη φροντίδα του περιβάλλοντος.

Προτεινόμενες ερωτήσεις:

  1. Το περιβάλλον πως μπορούμε να το φροντίζουμε;
  2. Τι κάνουμε με τα άχρηστα πράγματά μας;
  3. Ποιος ξέρει να μου πει τρόπους να απομακρύνουμε τα άχρηστα υλικά αλλά και να μην κάνουμε κακό στο περιβάλλον;
  4. Πως νιώσατε με όσα είδατε στο βίντεο; Και γιατί;
  5. Είδατε ποτέ κάποιον να φέρεται έτσι; Πως αντιδράσατε;
  6. Πως μπορούμε να φροντίσουμε το περιβάλλον;
  7. Τι θα προτείνατε να κάνουμε σε σχέση με όσα έδειχνε το βίντεο;

Εργαστήριο 2ο

Δραστηριότητα 1

 

Δραστηριότητα 2

Οι μαθητές/τριες σε ομάδες των τριών ατόμων επιλέγουν ένα αντικείμενο μέσα στην αίθουσα. Προτιμότερο να επιλέξουν ένα αντικείμενο το οποίο υπάρχει σε πολλές μορφές μέσα στην αίθουσα (π.χ. διαφορετικά είδη καρέκλας, διαφορετικά είδη κουτιών αποθήκευσης, διαφορετικά είδη μπογιάς κτλ). Σε ένα ομαδικό φύλλο εργασίας σημειώνουν τον κύκλο της ζωής του αντικειμένου που επέλεξαν (πρώτη ύλη, κατασκευή, μεταφορά διακίνηση, χρήση, τέλος ζωής) με τη μορφή διαδρομής. Για το τελευταίο στάδιο, οι μαθητές/τριες υποθέτουν πιθανές εκδοχές διαχείρισης των αντικειμένων (απόρριψη, ανακύκλωση).

κύκλος_ζωής αντικειμένου

Εργαστήριο 3ο

Δραστηριότητα 1

Κάθε μαθητής/τρια αναλαμβάνει να βρει ένα αντικείμενο και να το επαναχρησιμοποιήσει ως γλάστρα για το φύτεμα ενός φυτού.

20211122 090641 new

Δραστηριότητα 2

Οι μαθητές στα πλαίσια τους μαθήματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» θα κατασκευάσουν ένα ρομπότ από ανακυκλώσιμα υλικά. Κάθε ρομπότ θα κατασκευαστεί έτσι ώστε να κάνει μια συγκεκριμένη εργασία για την προστασία του περιβάλλοντος. Οι μαθητές  θα μαζέψουν συσκευασίες στο σπίτι τους και θα τις φέρουν στο σχολείο για την κατασκευή.  Κάθε παιδί θα δώσει ένα όνομα και ένα ρόλο στο ρομπότ του.

Για τα ρομπότ θα χρειαστούμε:

  • Ένα χάρτινο κουτί για το σώμα του π.χ. από δημητριακά, γλυκά κ.α.
  • 2 πιατάκια μιας χρήσεως ή ένα μικρό κουτί για το κεφάλι
  • 2 καπάκια για τα μάτια
  • Καλαμάκια για το στόμα, τη μύτη ή για διακόσμηση.
  • 4 χάρτινους κυλίνδρου από χαρτί υγείας ή κουζίνας για τα πόδια και τα χέρια ή μπουκάλια.
  • 2 κεσεδάκια από γιαούρτι για τις πατούσες
  • Αλουμινόχαρτο αν θέλουν ασημένιο ρομπότ
  • Κάθε άλλο υλικό που θα θέλει το παιδί να χρησιμοποιήσει.

Φύλλο εργασίας: Το ρομποτ φροντίζει το περιβάλλον

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1107173

Εργαστήριο 4ο

unnamed

Δραστηριότητα 1 και 2 – Το ανθρακικό αποτύπωμά μας στον πλανήτη
Πληροφορίες από τη HELMEPA https://www.helmepacadets.gr/gr/news/8-greek/962-2017-newsoikologiko-apotypwma-gr

Υπολογισμός ανθρακικού αποτυπώματος.
https://www.footprintcalculator.org/

Δραστηριότητα 3

Παιχνίδι μέτρησης ανθρακικού αποτυπώματος από τη WWF
https://www.wwf-finprint.org/gr

Βρείτε το μέγεθος του Οικολογικού Αποτυπώματος.

https://learningapps.org/watch?v=pvp0j96h320

Εργαστήριο 5o

Οι μαθητές φτίαχνουν στο tuxpaint ψηφιακές δημιουργίες με συμβουλές για την μείωση του ανθρακικού μας αποτυπώματος

Συμβουλές για να μειώσουμε το ανθρακικό αποτύπωμα

και φτιάχνουμε μια αφίσα:

20211123 082350

Εργαστήριο 6o

Κάθε μαθητής/τρια αναλαμβάνει να βρει αντικείμενα και να τα επαναχρησιμοποιήσει φτιάχνοντας ένα χριστουγεννιάτικα στολίδια.

Εργαστήριο 7o

Διαβάζουμε τον αρχικό εννοιολογικο χάρτη σε σχέση με τη φροντίδα του περιβάλλοντος και εντοπίζουμε τις διαφορές. Δημιουργούμε τον τελικό εννοιολογικό χάρτη στο coggle.

Προτεινόμενες ερωτήσεις:

1. Τελικά τι μπορούμε να κάνουμε για να φροντίσουμε το περιβάλλον;
2. Ποιες είναι οι δραστηριότητες του ανθρώπου που επιβαρύνουν το περιβάλλον;
3. Ποιες είναι οι δραστηριότητες του ανθρώπου που μπορούν να το φροντίσουν;
4. Τι είναι το αποτύπωμα άνθρακα στον πλανήτη; Μπορεί κάποιος να μας το εξηγήσει;
5. Πως μπορούμε να μειώσουμε το ανθρακικό μας αποτύπωμα;

Φύλλο αυτοαξιολόγησης: αυτοαξιολογηση