Α – Β

Α’-Β’ τάξη

Α. Γνωρίζω, δημιουργώ και εκφράζομαι με τις ΤΠΕ

Υπολογιστής, Εκτυπωτής, Σαρωτής, Προβολικό, Φωτογραφική μηχανή, Βιντεοκάμερα, Διαδραστικός πίνακας, Λογισμικό Sebran, Λογισμικό GCompris

Βασικοί κανόνες εργονομίας http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/7875


Β. Επικοινωνώ και συνεργάζομαι με τις ΤΠΕ

  • Γνωρίζω το Διαδίκτυο – Επικοινωνώ και συνεργάζομαι

Φυλλομετρητής Εκπαιδευτική τηλεόραση, www.edutv.gr, Ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες, Βικιπαίδεια,   https://el.wikipedia.org, Ηλεκτρονικά λεξικά, Εκπαιδευτικές ιστοσελίδες, Δικτυακοί τόποι μουσείων, Φωτόδεντρο

Διδακτικό σενάριο: Εφημερίδες http://aesop.iep.edu.gr/node/5943

Ψηφιακές συλλογές ΕΡΤ-Μαθαίνουμε στο σπίτι http://archive.ert.gr/arxiki/ert-paischolio/ https://www.ertflix.gr/category/mathainoumestospiti/

On-line μεταφραστές κειμένου https://translate.google.com/

Εκπαιδευτικά παιχνίδια http://gcompris.net/

Υπηρεσία ΠΣΔ για ηλεκτρονική αλληλογραφία https://webmail.sch.gr/login.php

Πλατφόρμες Ασύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (e class ή/και e-me)

Γ. Διερευνώ, ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με τις ΤΠΕ

  •  Μοντελοποιώ με εννοιολογικούς χάρτες

Λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης (π.χ. CmapTools)

Εννοιολογική Χαρτογράφηση http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3423

Υλοποιώ σχέδια εργασίας/έρευνας (project) με τις ΤΠΕ

Λογισμικό επεξεργασίας κειμένου, Λογισμικό Ζωγραφικής, Λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης, Λογισμικό δημιουργίας χρονογραμμής, Εκπαιδευτικό λογισμικό, Φυλλομετρητής, GoogleMaps, Υπηρεσία ΠΣΔ για ηλεκτρονική αλληλογραφία, Ψηφιακή φωτογραφική μηχανή, Σαρωτής

π.χ. Δημιουργία μουσείου κινουμένων σχεδίων (Β’ τάξη)

Οι μαθητές/τριες εργάζονται σε μικρές ομάδες με στόχο τη δημιουργία εκθεμάτων για ένα μουσείο κινουμένων σχεδίων. Με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, οι μαθητές/τριες:

Συγκεντρώνουν πληροφορίες από για τον αγαπημένο τους ήρωα κινουμένων σχεδίων.
Καταγράφουν τις δικές τους προτιμήσεις για ήρωες κινουμένων σχεδίων.
Καταγράφουν τις πιο δημοφιλείς προτιμήσεις για να τις παρουσιάσουν στο μουσείο.
Μοντελοποιούν σε εννοιολογικό χάρτη τα εκθέματα του μουσείου.
Δημιουργούν μία σελίδα για κάθε έκθεμα του μουσείου(με φωτογραφία, λεζάντα και περίληψη για τη δράση χαρακτήρα του ήρωα).
Σχεδιάζουν το εισιτήριο του μουσείου (φόντο, πληροφορίες).
Καταγράφουν τις προτάσεις τους για τις πληροφορίες και υπηρεσίες που θα πρέπει να παρέχει η ιστοσελίδα του μουσείου.

Δ. Οι ΤΠΕ ως κοινωνικό φαινόμενο

  •  Οικοδομώ ψηφιακή παιδεία και γραμματισμό

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, Κόμβος του ΠΣΔ https://internet-safety.sch.gr/

Εκπαιδευτική Τηλεόραση http://www.edutv.gr/index.php/diadiktio

Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου https://saferinternet4kids.gr

CyberKid – Οδηγίες ψηφιακής ασφάλειας http://www.cyberkid.gov.gr/

Κατηγορίες: Α' - Β' ΤΑΞΗ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.