Η εποχή του Διαφωτισμού

27 Σεπτεμβρίου 2020 ΑΡΚΟΥΛΗ ΕΛΕΝΗ

Πώς ήταν η Ευρώπη την εποχή του Διαφωτισμού; Ποιες ήταν οι αντιλήψεις των Διαφωτιστών; Δείτε το βίντεο που ακολουθεί από τη σειρά κινουμένων σχεδίων “Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ο άνθρωπος”: ο  Αιώνας Διαφωτισμού.

Εξελίξεις στην Ευρώπη κατά τον 17ο και τον 18ο αι.

Οικονομικές μεταβολές

Στη διάρκεια του 18ου αιώνα στην Ευρώπη σημειώθηκαν:

  • θεαματική αύξηση του πληθυσμού.
  • μεταβολές στην αγροτική οικονομία (αγροτική επανάσταση).
  • ανάπτυξη του εμπορίου (Ευρώπη-Αφρική – Αμερική – Ευρώπη = τριγωνικό εμπόριο) και συσσώρευση κεφαλαίων.
  • μεταβολές στην παραγωγική διαδικασία -εκβιομηχάνιση (α΄ φάση βιομηχανικής επανάστασης: 1750 – 1780 στη Μ. Βρετανία)

Κοινωνικές μεταβολές

  • Αριστοκράτες: προσπαθούν να διαφυλάξουν τα προνόμιά τους.
  • Αστική τάξη: ενισχύει διαρκώς τη θέση της.
  • Αγρότες και ασθενέστερα κοινωνικά στρώματα: ζουν σε άθλιες συνθήκες.

Πολιτική κατάσταση

  • Ευρώπη: απόλυτη μοναρχία.
  • Μ. Βρετανία: πολιτικά δικαιώματα για τις οικονομικά ισχυρές τάξεις ως αποτέλεσμα της ένδοξης επανάστασης του 1688.

Πνευματικές εξελίξεις

Πρόοδος των φυσικών επιστημών – Πρωτοπόροι:

  • Φράνσις Μπέικον: κάθε επιστημονική θέση πρέπει να επαληθεύεται με πείραμα.
  • Ρενέ Ντεκάρτ: η συστηματική αμφιβολία οδηγεί στην αληθινή γνώση.
  • Τζον Λοκ: Οι άνθρωποι έχουν απαραβίαστα φυσικά δικαιώματα.
  • Ισαάκ Νεύτων: νόμος της παγκόσμιας έλξης – το σύμπαν λειτουργεί με βάση φυσικούς νόμους.

Το κίνημα του Διαφωτισμού

Θεμελιακές θέσεις των διαφωτιστών:

  • απόρριψη κάθε αυθεντίας
  • κριτική υφιστάμενης γνώσης
  • αποδοχή λογικής για την ερμηνεία του κόσμου (ορθολογισμός)
  • πεποίθηση ότι ο άνθρωπος μπορεί να προοδεύει συνεχώς

Χρόνος και χώρος εκδήλωσης – Εκπρόσωποι του Διαφωτισμού:

  • τέλη 17ου αιώνα στην  Αγγλία: Νεύτων, Λοκ
  • 18ος αιώνας στη  Γαλλία: Βολτέρος, Ρουσό, Ντιντερό, Μοντεσκιέ
  • 18ος – 19ος αιώνας στη υπόλοιπη Ευρώπη: Καντ, Κοραής
  • 18ος – 19ος αιώνας στον υπόλοιπο κόσμο

Διαφωτισμός και πολιτική:

Ποιους επηρέασε ο Διαφωτισμός;

  • Την αμερικανική (1774) και γαλλική (1789) επανάσταση.
  • Τη φωτισμένη δεσποτεία (δηλαδή ορισμένοους μονάρχες που εφάρμοσαν κάποιες από τις αρχές του Διαφωτισμού για να κάνουν το κράτος τους πιο αποτελεσματικό).
  • Τις σύγχρονες δημοκρατίες.

Ποιες ήταν οι βασικές θέσεις του Διαφωτισμού στην πολιτική;

  • Φυσικά δικαιώματα (ζωής, ιδιοκτησίας, ισότητας, ελευθερίας σκέψης και έκφρασης)
  • Κοινωνικό συμβόλαιο (Τζον Λοκ: τα άτομα δέχτηκαν να παραχωρήσουν ορισμένες από τις ελευθερίες τους προκειμένου να συμβιώσουν και το κράτος εγγυήθηκε αυτή τη συμφωνία. Αυτό είναι το κοινωνικό συμβόλαιο. Αν το κράτος παραβεί τη συμφωνία και γίνει τυραννικό, τότε οι άνθρωποι έχουν δικαίωμα αντίστασης).
  • Γενική βούληση ( Ρουσό: γενική βούληση είναι η σύνθεση των ατομικών βουλήσεων και εκφράζει το δημόσιο συμφέρον. Προϋποθέτει τη συμμετοχή του λαού στη λήψη αποφάσεων).
  • Διάκριση των εξουσιών: Ο Μοντεσκιέ είπε ότι έπρεπε να είναι διαφορετικοί φορείς εξουσίας:

Εκτελεστική εξουσία: την ασκεί η κυβέρνηση

Νομοθετική εξουσία: την ασκεί η η βουλή

Δικαστική εξουσία: την ασκούν οι δικαστές

Ποιες ήταν οι απόψεις των Διαφωτιστών για τη θρησκεία;

  • Πολλοί υποστήριζαν το Ντεϊσμό.Ο ντεϊσμός ήταν θρησκευτικό δόγμα που υποστήριζε ότι ο θεός έπλασε τον κόσμο, αλλά δεν παρεμβαίνει στη λειτουργία του.
  • Έκαναν αυστηρή κριτική στην καθολική εκκλησία.
  • Υποστήριζαν την ανεξιθρησκία (Βολτέρος).

Ποιες ήταν οι απόψεις των Διαφωτιστών για την εκπαίδευση;

  • Η εκπαίδευση είναι ένα μέσο εξασφάλισηςτης συνεχούς προόδου του ανθρώπου.
  • Ο Ρουσό στο έργο του  «Αιμίλιος»  υποστήριξε την κατάργηση της αυθεντίας του δασκάλου και την ανάγκη για προσωπική αναζήτηση της γνώσης από τον διδασκόμενο.

 Ποιες ήταν οι απόψεις των Διαφωτιστών για την οικονομία; Τι ήταν ο οικονομικός φιλελευθερισμός;

  • Οι Φυσιοκράτες οικονομολόγοι υποστήριξαν ότι η οικονομία πρέπει να αφεθεί να λειτουργήσει φυσικά δίχως κρατικές παρεμβάσεις ( Κεναί ).
  • Οικονομικός φιλελευθερισμός: Ο Άνταμ Σμιθ πίστευε ότι το κράτος δεν πρέπει να παρεμβαίνει παρά ελάχιστα στην οικονομική ζωή.

Τι ήταν η Εγκυκλοπαίδεια;

Συλλογικό έργο 33 τόμων, με πρωτεργάτες τους Ντιντερό και Ντ’ Αλαμπέρ, που συνοψίζει τις ιδέες του Διαφωτισμού.

Πώς έγινε η διάδοση των ιδεών του Διαφωτισμού;

Οι διαφωτιστικές ιδέες διαδόθηκαν αρχικά στα ανώτερα μορφωμένα κοινωνικά στρώματα και μέσα από εκλαϊκευτικά βιβλία έγιναν γνωστές και στα κατώτερα κοινωνικά στρώματα στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο.

Στο βίντεο που ακολουθεί παρουσιάζεται η Εγκυκλοπαίδεια:

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΤΠΕ: ΟΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΔΙΑΦΩΤΙΣΤΩΝ

ΟΜΑΔΑ  Α΄

Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΣΚΙΕ

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Να μελετήσετε στους δικτυακούς τόπους που ακολουθούν τη ζωή και  το έργο του πρωτοπόρου των διαφωτιστών Μοντεσκιέ. Να δημιουργήσετε μια Προβολή Παρουσίασης (power point) , όπου  θα παρουσιάζετε:

  1. Τα βασικά βιογραφικά του στοιχεία (καταγωγή, γέννηση, θάνατος, ιδιότητες)
  2. Το σημαντικότερο έργο του.
  3. Τις βασικότερες φιλοσοφικές απόψεις που διατύπωσε στο φιλοσοφικό του έργο.
  4. Τη βασική συμβολή του στην πρόοδο των ανθρώπινων κοινωνιών.
  5. Τα πιο διαχρονικά και επίκαιρα, κατά τη γνώμη σας, αποφθέγματά του.
  6. Εκείνη την άποψή του που, κατά τη γνώμη σας, συντέλεσε περισσότερο στην πρόοδο της ανθρωπότητας ή που αγνοείται ως σήμερα και η ανθρωπότητα υποφέρει εξαιτίας αυτού του γεγονότος.
  7. Επιλέξτε εικόνες του φιλοσόφου και των  εξώφυλλων  των εκδόσεων του έργου του για να εμπλουτίσετε την παρουσίασή σας.
  8. Μπορείτε να επενδύσετε την παρουσίασή σας με μουσική της  εποχής του Διαφωτισμού (Μπετόβεν, Μότσαρτ κλπ).

ΠΡΟΣΟΧΗ: Πρώτα από όλα να μελετήσετε τους προτεινόμενους δικτυακούς τόπους, να αναζητήσετε και να καταγράψετε τις απαντήσεις σας στα ερωτήματα που τίθενται  σε ένα πρόχειρο και έπειτα να τις μεταφέρετε στην παρουσίασή σας!!

Η εργασία σας θα δημοσιευτεί στο  blog του σχολείου μας

Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%83%CE%BA%CE%B9%CE%AD

http://www.biblionet.gr/author/1384/%CE%9C%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%83%CE%BA%CE%B9%CE%AD

ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ

http://www.sansimera.gr/quotes/authors/168

http://www.gnomikologikon.gr/authquotes.php?auth=318

ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C105/65/516,1884/

ΕΙΚΟΝΕΣ: Μπορείτε να κάνετε ελεύθερη αναζήτηση για εικόνες,  αφού πρώτα ενεργοποιήσετε το φίλτρο της ασφαλούς αναζήτησης για γρήγορα και ασφαλή  αποτελέσματα.

ΟΜΑΔΑ Β΄

Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΝΤΙΝΤΕΡΟ

Να μελετήσετε στους δικτυακούς τόπους που ακολουθούν τη ζωή και  το έργο του διαφωτιστή  Ντιντερό. Να δημιουργήσετε μια Προβολή Παρουσίασης (power point) , όπου  θα παρουσιάζετε:

  1. Τα βασικά βιογραφικά του στοιχεία (καταγωγή, γέννηση, θάνατος, ιδιότητες).
  2. Το σπουδαιότερο έργο του, και  το περιεχόμενο αυτού. Γιατί το θεωρείτε  σημαντικότερο;
  3. Τις βασικότερες απόψεις που διατύπωσε στο φιλοσοφικό του έργο.
  4. Τα πιο διαχρονικά και επίκαιρα, κατά τη γνώμη σας αποφθέγματά του.
  5. Εκείνη την άποψή του που, κατά τη γνώμη σας, συντέλεσε περισσότερο στην πρόοδο της ανθρωπότητας ή που αγνοείται ως σήμερα και η ανθρωπότητα υποφέρει εξαιτίας αυτού του γεγονότος.
  6. Επιλέξτε εικόνες του φιλοσόφου και των  εξώφυλλων  των εκδόσεων του έργου του για να εμπλουτίσετε την παρουσίασή σας.
  7. Μπορείτε να επενδύσετε την παρουσίασή σας με μουσική της  εποχής του Διαφωτισμού (Μπετόβεν, Μότσαρτ κλπ).

ΠΡΟΣΟΧΗ: Πρώτα από όλα να μελετήσετε τους προτεινόμενους δικτυακούς τόπους, να αναζητήσετε και να καταγράψετε τις απαντήσεις σας στα ερωτήματα που τίθενται  σε ένα πρόχειρο και έπειτα να τις μεταφέρετε στην παρουσίασή σας!!

Η εργασία σας θα δημοσιευτεί στο  blog του σχολείου μας

Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CF%84%CE%B5%CE%BD%CE%AF_%CE%9D%CF%84%CE%B9%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%81%CF%8C

http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=494977

ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ

http://www.sansimera.gr/quotes/authors/85

http://www.gnomikologikon.gr/authquotes.php?auth=1019

ΕΙΚΟΝΕΣ: Μπορείτε να κάνετε ελεύθερη αναζήτηση για εικόνες,  αφού πρώτα ενεργοποιήσετε το φίλτρο της ασφαλούς αναζήτησης για γρήγορα και ασφαλή  αποτελέσματα

ΟΜΑΔΑ Γ΄ 

Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΖΑΝ ΖΑΚ ΡΟΥΣΟ

Να μελετήσετε στους δικτυακούς τόπους που ακολουθούν τη ζωή και  το έργο του πρωτοπόρου των διαφωτιστών Ζαν Ζακ Ρουσό. Να δημιουργήσετε μια Προβολή Παρουσίασης (power point) , όπου  θα παρουσιάζετε:

  1. Τα βασικά βιογραφικά του στοιχεία (καταγωγή, γέννηση, θάνατος, ιδιότητες)
  2. Το σημαντικότερο πολιτικό του έργο του και σύντομα το περιεχόμενό του.
  3. Τις βασικότερες πολιτικές απόψεις που διατύπωσε στο φιλοσοφικό του έργο.
  4. Τα ιστορικά γεγονότα που σχετίζονται με την πολιτική του φιλοσοφία.
  5. Τα πιο διαχρονικά και επίκαιρα, κατά τη γνώμη σας αποφθέγματά του.
  6. Εκείνη την πολιτική άποψή του που, κατά τη γνώμη σας, συντέλεσε περισσότερο στην πρόοδο της ανθρωπότητας ή που αγνοείται ως σήμερα και η ανθρωπότητα υποφέρει εξαιτίας αυτού του γεγονότος.
  7. Επιλέξτε εικόνες του φιλοσόφου και των  εξώφυλλων  των εκδόσεων του έργου του για να εμπλουτίσετε την παρουσίασή σας.
  8. Μπορείτε να επενδύσετε την παρουσίασή σας με μουσική της  εποχής του Διαφωτισμού (Μπετόβεν, Μότσαρτ κλπ).

ΠΡΟΣΟΧΗ: Πρώτα από όλα να μελετήσετε τους προτεινόμενους δικτυακούς τόπους, να αναζητήσετε και να καταγράψετε τις απαντήσεις σας στα ερωτήματα που τίθενται  σε ένα πρόχειρο και έπειτα να τις μεταφέρετε στην παρουσίασή σας!!

Η εργασία σας θα δημοσιευτεί στο  blog του σχολείου μας

Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%96%CE%B1%CE%BD-%CE%96%CE%B1%CE%BA_%CE%A1%CE%BF%CF%85%CF%83%CF%83%CF%8E

  • Αποφθεγματα:

http://www.gnomikologikon.gr/authquotes.php?auth=321

http://www.sansimera.gr/quotes/authors/63

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ

http://www.politeianet.gr/books/9789604350483-rousseau-jean-jacques-polis-to-koinoniko-sumbolaio-198355

ΑΙΜΙΛΙΟΣ

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%B9%CE%BC%CE%AF%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%82,_%CE%AE_%CE%A0%CE%B5%CF%81%CE%AF_%CE%91%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE%CF%82

ΟΜΑΔΑ   Δ΄

Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΖΑΝ ΖΑΚ ΡΟΥΣΟ

Να μελετήσετε στους δικτυακούς τόπους που ακολουθούν τη ζωή και  το έργο του πρωτοπόρου των διαφωτιστών Ζαν Ζακ Ρουσό. Να δημιουργήσετε μια Προβολή Παρουσίασης (power point) , όπου  θα παρουσιάζετε:

  1. Τα βασικά βιογραφικά του στοιχεία (καταγωγή, γέννηση, θάνατος, ιδιότητες)
  2. Το σημαντικότερο παιδαγωγικό του έργο του και σύντομα το περιεχόμενό του.
  3. Τις βασικότερες παιδαγωγικές απόψεις που διατύπωσε στο φιλοσοφικό του έργο.
  4. Τα πιο διαχρονικά και επίκαιρα, κατά τη γνώμη σας αποφθέγματά του.
  5. Εκείνη την παιδαγωγική άποψή του που, κατά τη γνώμη σας, συντέλεσε περισσότερο στην πρόοδο της ανθρωπότητας ή που αγνοείται ως σήμερα και η ανθρωπότητα υποφέρει εξαιτίας αυτού του γεγονότος.
  6. Επιλέξτε εικόνες του φιλοσόφου και των  εξώφυλλων  των εκδόσεων του έργου του για να εμπλουτίσετε την παρουσίασή σας.
  7. Μπορείτε να επενδύσετε την παρουσίασή σας με μουσική της  εποχής του Διαφωτισμού (Μπετόβεν, Μότσαρτ κλπ).

ΠΡΟΣΟΧΗ: Πρώτα από όλα να μελετήσετε τους προτεινόμενους δικτυακούς τόπους, να αναζητήσετε και να καταγράψετε τις απαντήσεις σας στα ερωτήματα που τίθενται  σε ένα πρόχειρο και έπειτα να τις μεταφέρετε στην παρουσίασή σας!!

Η εργασία σας θα δημοσιευτεί στο  blog του σχολείου μας

ΔΙΚΤΥΑΚΟΙ ΤΟΠΟΙ

Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%96%CE%B1%CE%BD-%CE%96%CE%B1%CE%BA_%CE%A1%CE%BF%CF%85%CF%83%CF%83%CF%8E

  • Αποφθέγματα:

http://www.gnomikologikon.gr/authquotes.php?auth=321

http://www.sansimera.gr/quotes/authors/63

ΑΙΜΙΛΙΟΣ

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%B9%CE%BC%CE%AF%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%82,_%CE%AE_%CE%A0%CE%B5%CF%81%CE%AF_%CE%91%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE%CF%82

ΟΜΑΔΑ Ε΄

Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΤΖΟΝ ΛΟΚ

Να μελετήσετε στους δικτυακούς τόπους που ακολουθούν τη ζωή και  το έργο του πρωτοπόρου των διαφωτιστών Τζον Λοκ. Να δημιουργήσετε μια Προβολή Παρουσίασης (power point) , όπου  θα παρουσιάζετε:

  1. Τα βασικά βιογραφικά του στοιχεία (καταγωγή, γέννηση, θάνατος, ιδιότητες)
  2. Το σημαντικότερο έργο του και σύντομα το περιεχόμενό του.
  3. Τις βασικότερες πολιτικές και παιδαγωγικές απόψεις που διατύπωσε στο φιλοσοφικό του έργο.
  4. Τα ιστορικά γεγονότα που σχετίζονται με την πολιτική του φιλοσοφία.
  5. Τα πιο διαχρονικά και επίκαιρα, κατά τη γνώμη σας αποφθέγματά του.
  6. Εκείνη την άποψή του που, κατά τη γνώμη σας, συντέλεσε περισσότερο στην πρόοδο της ανθρωπότητας ή που αγνοείται ως σήμερα και η ανθρωπότητα υποφέρει εξαιτίας αυτού του γεγονότος.
  7. Επιλέξτε εικόνες του φιλοσόφου και των  εξώφυλλων  των εκδόσεων του έργου του για να εμπλουτίσετε την παρουσίασή σας.
  8. Μπορείτε να επενδύσετε την παρουσίασή σας με μουσική της  εποχής του Διαφωτισμού (Μπετόβεν, Μότσαρτ κλπ).

ΠΡΟΣΟΧΗ: Πρώτα από όλα να μελετήσετε τους προτεινόμενους δικτυακούς τόπους, να αναζητήσετε και να καταγράψετε τις απαντήσεις σας στα ερωτήματα που τίθενται  σε ένα πρόχειρο και έπειτα να τις μεταφέρετε στην παρουσίασή σας!!

Η εργασία σας θα δημοσιευτεί στο  blog του σχολείου μας

Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CE%B6%CF%89%CE%BD_%CE%9B%CE%BF%CE%BA

http://tvxs.gr/news/san-simera/tzon-lok-apo-tabula-rasa-se-ena-koinoniko-symbolaio-idioktisias

ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ

http://www.ethnos.gr/entheta.asp?catid=23573&subid=2&pubid=3930879

ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ

http://el.wikiquote.org/wiki/%CE%A4%CE%B6%CF%89%CE%BD_%CE%9B%CE%BF%CE%BA

ΕΙΚΟΝΕΣ: Μπορείτε να κάνετε ελεύθερη αναζήτηση για εικόνες,  αφού πρώτα ενεργοποιήσετε το φίλτρο της ασφαλούς αναζήτησης για γρήγορα και ασφαλή  αποτελέσματα.

ΟΜΑΔΑ ΣΤ΄

Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΦΡΑΝΣΟΥΑ ΚΕΝΕ

Να μελετήσετε στον δικτυακό τόπο και την παρουσίαση που ακολουθούν, τη ζωή και  το έργο του οικονομολόγου  Φρανσουά Κενέ. Να δημιουργήσετε μια Προβολή Παρουσίασης (power point) , όπου  θα παρουσιάζετε:

  1. Τα βασικά βιογραφικά του στοιχεία (καταγωγή, γέννηση, θάνατος, ιδιότητες)
  2. Το σημαντικότερο έργο του.
  3. Τις βασικότερες οικονομικές του  απόψεις.
  4. Την οικονομική σχολή που θεμελιώθηκε από αυτόν και τη βασική θέση αυτής της σχολής.
  5. Τη γνώμη του Μαρξ για τον Κενέ.
  6. Επιλέξτε εικόνες του φιλοσόφου και των  εξώφυλλων  των εκδόσεων του έργου του για να εμπλουτίσετε την παρουσίασή σας.
  7. Μπορείτε να επενδύσετε την παρουσίασή σας με μουσική της  εποχής του Διαφωτισμού (Μπετόβεν, Μότσαρτ κλπ).

ΠΡΟΣΟΧΗ: Πρώτα από όλα να μελετήσετε τους προτεινόμενους δικτυακούς τόπους, να αναζητήσετε και να καταγράψετε τις απαντήσεις σας στα ερωτήματα που τίθενται  σε ένα πρόχειρο και έπειτα να τις μεταφέρετε στην παρουσίασή σας!!

Η εργασία σας θα δημοσιευτεί στο  blog του σχολείου μας

ΔΙΚΤΥΑΚΟΙ ΤΟΠΟΙ

Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A6%CF%81%CE%B1%CE%BD%CF%83%CE%BF%CF%85%CE%AC_%CE%9A%CE%B5%CE%BD%CE%AD

Οι αρχές της φυσιοκρατικής οικονομικής σκέψης (σελ. 33-34) from Αντιγόνη Κριπαροπούλου

ΟΜΑΔΑ Ζ΄

Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΒΟΛΤΕΡΟΥ

Να μελετήσετε στους δικτυακούς τόπους που ακολουθούν τη ζωή και  το έργο του πρωτοπόρου των διαφωτιστών Βολτέρου. Να δημιουργήσετε μια Προβολή Παρουσίασης (power point) , όπου  θα παρουσιάζετε:

  1. Τα βασικά βιογραφικά του στοιχεία (καταγωγή, γέννηση, θάνατος, ιδιότητες)
  2. Το σημαντικότερο έργο του .
  3. Τις βασικότερες φιλοσοφικές απόψεις που διατύπωσε στο φιλοσοφικό του έργο.
  4. Τη βασική συμβολή του στην πρόοδο των ανθρώπινων κοινωνιών.
  5. Τα πιο διαχρονικά και επίκαιρα, κατά τη γνώμη σας αποφθέγματά του.
  6. Εκείνη την άποψή του που, κατά τη γνώμη σας, συντέλεσε περισσότερο στην πρόοδο της ανθρωπότητας ή που αγνοείται ως σήμερα και η ανθρωπότητα υποφέρει εξαιτίας αυτού του γεγονότος.
  7. Επιλέξτε εικόνες του φιλοσόφου και των  εξώφυλλων  των εκδόσεων του έργου του για να εμπλουτίσετε την παρουσίασή σας.
  8. Μπορείτε να επενδύσετε την παρουσίασή σας με μουσική της  εποχής του Διαφωτισμού (Μπετόβεν, Μότσαρτ κλπ).

ΠΡΟΣΟΧΗ: Πρώτα από όλα να μελετήσετε τους προτεινόμενους δικτυακούς τόπους, να αναζητήσετε και να καταγράψετε τις απαντήσεις σας στα ερωτήματα που τίθενται  σε ένα πρόχειρο και έπειτα να τις μεταφέρετε στην παρουσίασή σας!!

Η εργασία σας θα δημοσιευτεί στο  blog του σχολείου μας

Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ

http://www.ethnos.gr/b/arthro/boltairos_1694_1778-3930880/

https://el.globalvoices.org/2015/03/27695

ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ

https://www.sansimera.gr/quotes/authors/42

http://www.gnomikologikon.gr/finder.php?gnom=%CE%92%CE%9F%CE%9B%CE%A4%CE%91%CE%99%CE%A1%CE%9F%CE%A3

ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C105/65/516,1884/

 

 

 

ΕΙΚΟΝΕΣ: Μπορείτε να κάνετε ελεύθερη αναζήτηση για εικόνες,  αφού πρώτα ενεργοποιήσετε το φίλτρο της ασφαλούς αναζήτησης για γρήγορα και ασφαλή  αποτελέσματα.

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  ΙΣΤΟΡΙΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ .

Τα σχόλια δεν επιτρέπονται.


Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια

    Ιστορικό

    Kατηγορίες

    Μεταστοιχεία


    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση