Το Υπουργείο Παιδείας, αρκετές ημέρες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ανακοίνωσε στην εκπαιδευτική κοινότητα αλλαγές στην ύλη των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων του τομέα Οικονομίας – Διοίκησης, ήτοι «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ)» και «Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΑΟΔΕ)». Επίσης, ανακοινώθηκε αλλαγή στα βιβλία του μαθήματος ΑΟΔΕ τόσο στο ΓΕΛ όσο και στο ΕΠΑΛ.
Κάθε αλλαγή που επέρχεται στον πολύπαθο χώρο της εκπαίδευσης οφείλει να έχει ως στόχο τη βελτίωση των συνθηκών μέσα στις οποίες οι καθηγητές λειτουργούν καθημερινά για να αποκτήσουν οι μαθητές τα απαραίτητα εφόδια για το μέλλον τους. Αυτό καθιστά αναγκαία την πρακτική της στοιχειώδους διαβούλευσης με τους άμεσα ενδιαφερόμενους και φυσικά της έγκαιρης ανακοίνωσης των όποιων αλλαγών, χωρίς αιφνιδιασμούς και βεβιασμένες κινήσεις που είναι πιθανό να οδηγήσουν σε αναστάτωση την εκπαιδευτική κοινότητα.
Δυστυχώς, η πρόσφατη πολιτική συγκυρία δεν επέτρεψε την ανάπτυξη εκτενέστερου διαλόγου για να διατυπωθούν περισσότερες προτάσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα, με αποτέλεσμα οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν να δημιουργούν την εντύπωση του αιφνιδιασμού.
Η εξομοίωση της ύλης του μαθήματος ΑΟΘ στο ΕΠΑΛ με την ύλη του μαθήματος στο ΓΕΛ φαίνεται να αποτελεί αλλαγή προς την κατεύθυνση της εξομοίωσης του γνωστικού υπόβαθρου των μαθητών που θα εισάγονται σε ΤΕΙ οικονομικής κατεύθυνσης. Εξακολουθεί όμως να υπάρχει θέμα ισότητας στην πρόσβαση των μαθητών των δύο σχολείων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) σε ΑΕΙ οικονομικής κατεύθυνσης.
Στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων στα ΕΠΑΛ ανακοινώθηκε τροποποίηση της ύλης και συμπεριλήφθηκαν νέες ενότητες που μέχρι τώρα δε διδάσκονταν. Οι πρόσθετες αυτές σελίδες της ύλης δημιουργούν την αίσθηση ότι θα δυσκολέψει η προσπάθεια των μαθητών, ωστόσο το περιεχόμενο γίνεται πιο συνεκτικό και ολοκληρωμένο.
Ως προς τα χρησιμοποιούμενα σχολικά βιβλία και των δύο μαθημάτων, πιστεύουμε ότι χρειάζεται προσεκτική και μεγάλη συζήτηση για το περιεχόμενό τους, καθώς το οικονομικό περιβάλλον εξελίσσεται διαρκώς, ενώ η διαδικασία για την έκδοση νέων βιβλίων απαιτεί χρόνο, κόστος και συμφωνία ως προς το περιεχόμενο. Στην κατεύθυνση αυτή οφείλουν να καταθέσουν τις προτάσεις τους όλοι οι διδάσκοντες.
Ως επιστημονική ένωση πιστεύουμε σε έγκαιρες, προσεκτικές και τεκμηριωμένες παρεμβάσεις στην εκπαίδευση και δηλώνουμε τη διάθεση μας να συνεργαστούμε με το Υπουργείο Παιδείας προς την κατεύθυνση αυτή, προκειμένου να υπάρξουν καλύτερα αποτελέσματα σε κάθε επίπεδο. Ως Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιδιώκουμε άμεσα συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας προκειμένου να μεταφέρουμε τις παρατηρήσεις των μελών μας και να καταθέσουμε τις θέσεις μας για όλα τα θέματα που αφορούν στα οικονομικά μαθήματα.
Αθήνα, 12/10/15
ο Α’ Αντιπρόεδρος ο Γραμματέας
Πέτρος Πριβαρτιτσάνης Αντρέας Χατζηανδρέου
Πηγή: Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δ.Ε. Μακεδονίας-Θράκης