“Κομματάρχες και Πολιτική διαφήμιση” από την εκπομπή “Μηχανή του Χρόνου”

mixani xronouΗ εκπομπή «Μηχανή του Χρόνου»  με κεντρικό θέμα «Από τον κομματάρχη στη σύγχρονη πολιτική διαφήμιση», προβλήθηκε και εν όψει της εκλογικής αναμέτρησης την Κυριακή, 16 Σεπτεμβρίου 2007.

Ο Χρίστος Βασιλόπουλος και οι συνεργάτες του θα μας ταξιδέψουν στο παρελθόν και θα μας δώσουν τη μοναδική ευκαιρία για να ξεδιπλώσουμε το νήμα της μνήμης και της γνώσης.

Η «Μηχανή  του Χρόνου» θα μας υπενθυμίσει την περίοδο που στην επαρχία έραβαν κι έκοβαν οι εκπρόσωποι των βουλευτών.

Ο κομματάρχης, μας περιγράφουν με χαρακτηριστικά παραδείγματα ο Χρήστος Ροκόφυλλος και ο Γιάννης Καιροφύλας, είναι ο πιο αγαπητός άνθρωπος της γειτονιάς που θα κάνει ρουσφέτια, θα διορίσει, θα πραγματοποιήσει κάθε τρελή επιθυμία της γειτονιάς. Χρησιμοποιώντας κάθε θεμιτό και αθέμιτο μέσο. Από κεράσματα και φιλίες, μέχρι δωροδοκίες και απειλές.

Οι κομματάρχες ευνοούν ίσως και το φορτισμένο και έντονο πολιτικό κλίμα της εποχής. Ο λαός χωρίζεται σε στρατόπεδα. Συχνάζει στα βενιζελικά κι αντιβενιζελικά καφενεία που αργότερα έγιναν μπλε και πράσινα.

Οι ρεπόρτερ της εκπομπής ανακαλύπτουν, ψάχνοντας στο παρελθόν, τα περίεργα, εξωφρενικά κι ευτράπελα των εκλογών. Ψηφοφόρος το 1961 ξυλοκόπησε  την αδελφή του επειδή δεν ψήφισε το κόμμα της αρεσκείας του. Φίλοι στοιχημάτισαν τα σπίτια τους όταν αναμετρήθηκε ο Πλαστήρας με τον Παπάγο, το 1952.

Μισό αιώνα μετά, η «Μηχανή του Χρόνου» βρίσκει τους ιδιοκτήτες  των σπιτιών  που «τζόγαραν» την περιουσία τους στις εκλογές.

Οι καιροί αλλάζουν και ο κομματάρχης δεν μπορεί να υπηρετήσει τις νέες τεχνολογίες , την τηλεόραση και τις σύγχρονες διαφημίσεις. Διαφημιστές, πολιτικοί και δημοσιογράφοι αναλύουν τις τηλεοπτικές διαφημίσεις κατά την ταραγμένη περίοδο από το 1989 μέχρι και το 1993. Τότε που τα δυο μεγάλα κόμματα χρησιμοποιούσαν  την αρνητική διαφήμιση.

Θα θυμηθούμε τις τηλεοπτικές διαφημίσεις της εποχή όταν η Νέα Δημοκρατία παρουσίαζε τον Ανδρέα Παπανδρέου να αλλάζει μορφές, όπως ο Μάικλ Τζάκσον σε μουσικό βιντεοκλίπ της εποχής (το περίφημο transformation), και ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης παρουσιάζεται από τους αντιπάλους του, σχεδόν τρομακτικός,  να  υπόσχεται φθηνά αυτοκίνητα στον Ελληνικό λαό.

Πηγή: Nooz.gr

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς