Στα πλαίσια του προγράμματος οι επόμενες δραστηριότητες περιλαμβάνουν ενεργοποίηση και πάλι των μαθητών με μια περιήγηση στις διάφορες αίθουσες διδασκαλίας. Υπενθυμίζουμε βασικές έννοιες που ήδη συναντήσαμε και συζητάμε για την υπερθέρμανση του πλανήτη, τη κλιματική αλλαγή και το τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να αποφύγουμε το δυσοίωνο μέλλον. Στη συνέχεια προετοιμάζουμε την ενεργειακή περιήγηση εξηγώντας στα παιδιά τα όργανα και τα ερωτηματολόγια που θα χρησιμοποιήσουν. Τα όργανα θα είναι ένα ψηφιακό θερμόμετρο και ένα φωτόμετρο (λουξόμετρο). Τα όργανα που θα χρησιμοποιήσουμε βρίσκονται στις παρακάτω εικόνες.
Μοιράζουμε λοιπόν τους μαθητές σε δύο ομάδες και ορίζουμε καθήκοντα και αρμοδιότητες. Επειδή θα ‘ενοχλήσουμε’ τις άλλες τάξεις, έχουμε ενημερώσει από πριν για τη δράση και προετοιμάζουμε τους μαθητές για το πως θα μιλήσουν στις άλλες τάξεις. Θα συγκεντρώσουμε και τα σχόλια των μαθητών των άλλων τάξεων και ενδεχομένως παρατηρήσεις των εκπαιδευτικών. Ο τρόπος δράσης θα είναι κοινός για όλες τις τάξεις. Θα μετρήσουμε θερμοκρασία κατάσταση φωτισμού. Τα φύλλα εργασίας που θα χρησιμοποιήσουμε βρίσκονται στη συνέχεια.
Αφού συμπληρώσουμε τα φύλλα εργασίας, θα επιστρέψουμε στη τάξη, όπου και θα καταγράψουμε στο χάρτη του σχολείου τις θερμοκρασίες και θα χρωματίσουμε με αντίστοιχο χρώμα τη κάθε αίθουσα: κόκκινο για τις θερμότερες, πράσινο για την ιδανική θερμοκρασία και μπλε για τη χαμηλότερη από το κανονικό. Ο χάρτης του σχολείου, παρατίθεται στη συνέχεια.
Στο τέλος ακολουθεί συζήτηση για τα συμπεράσματα και τις απορίες που δημιουργήθηκαν στα παιδιά κατά την υλοποίηση του προγράμματος.