Δημιουργώντας ένα Σχολείο Ειρήνης και Δικαιοσύνης
Την εβδομάδα πριν από τις διακοπές του Πάσχα, οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Βορεινού-Νεοχωρίου συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή δράση αφιερωμένη στον 16ο Βιώσιμο Στόχο του ΟΗΕ: “Ειρήνη, Δικαιοσύνη και Ισχυροί Θεσμοί”. Με πηγή έμπνευσης το υλικό της εκπαιδευτικής βαλίτσας “Γη 2030”, οι μαθητές ανέλαβαν ενεργό ρόλο σε μια πολυτροπική διαδικασία μάθησης και δημιουργίας.
Η δράση περιλάμβανε πλούσιες συζητήσεις, ανταλλαγή απόψεων, βιωματικές δραστηριότητες και δημιουργική έκφραση μέσα από τη συγγραφή κειμένων, τη δημιουργία αφισών και καλλιτεχνικών σχεδίων. Μέσα από αυτήν τη διαδικασία, τα παιδιά εμβάθυναν στην έννοια της ειρήνης, της δικαιοσύνης και της ανάγκης ύπαρξης ισχυρών και δίκαιων θεσμών σε κάθε επίπεδο της κοινωνίας.
Το αποκορύφωμα της δράσης ήταν η δημιουργία του Συντάγματος του Σχολείου μας, ενός κειμένου που αποτυπώνει τις κοινές αξίες, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις όλων όσων συμμετέχουν στη σχολική ζωή. Το Σύνταγμα γράφτηκε συλλογικά, υπογράφηκε από τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τη διεύθυνση του σχολείου και αναρτήθηκε με υπερηφάνεια στον πίνακα ανακοινώσεων.
Η δράση αυτή γέμισε όλους χαρά και αισιοδοξία, δείχνοντας έμπρακτα πως όταν συνεργαζόμαστε, συζητάμε και δημιουργούμε μαζί, μπορούμε να οικοδομήσουμε ένα σχολείο – και έναν κόσμο – πιο δίκαιο, ειρηνικό και δημοκρατικό.
Ακολουθούν φωτογραφίες από την δράση



