Εθνική Βιβλιοθήκη – Ηλεκτρονικό Αναγνωστήριο

Στις 23 Απριλίου 1616 έφυγαν από την ζωή δύο μεγάλα ονόματα των γραμμάτων: ο Ισπανός συγγραφέας του «Δον Κιχώτη» Μιγκέλ Ντε Θερβάντες και ο Άγγλος δραματουργός Γουίλιαμ Σαίξπηρ. Με αφορμή το διπλό αυτό γεγονός, η UNESCO έχει καθιερώσει την 23η Απριλίου ως την Παγκόσμια Ημέρα του Βιβλίου.

Το παρακάτω άρθρο είναι σχετικό λοιπόν με το βιβλίο και αφορά σε μια σπουδαία δυνατότητα που έχουν πλέον οι βιβλιόφιλοι (και όχι μόνο…).

Το Ηλεκτρονικό Αναγνωστήριο της ΕΒΕ (Εθνική Βιβλιοθήκη Ελλάδος)

“Το Ηλεκτρονικό Αναγνωστήριο είναι μία νέα υπηρεσία της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος και η δημιουργία και η λειτουργία της εντάσσεται στο πλαίσιο του «Σχεδίου Υλοποίησης Μετεγκατάστασης της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος» που εκπονείται με αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Η υπηρεσία αυτή στοχεύει στην προώθηση της ηλεκτρονικής φιλαναγνωσίας και την εξοικείωση του αναγνωστικού κοινού με το ηλεκτρονικό βιβλίο. Μέσω του Ηλεκτρονικού Αναγνωστηρίου το αναγνωστικό κοινό έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί σε μία συλλογή 2.500 ηλεκτρονικών τίτλων (2.900 αντίτυπα) και να διαβάσει τα βιβλία της επιλογής του.”

Με λίγα λόγια μπορείτε να δημιουργήσετε λογαριασμό στην Εθνική Βιβλιοθήκη και να δανείζεστε ηλεκτρονικά βιβλία από τη συλλογή της ώστε να τα διαβάζετε από το tablet, το κινητό ή τοlaptop σας. Περισσότερες πληροφορίες και σχετικά με τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσετε κάντε κλικ  ΕΔΩ

 

Η ώρα της τέχνης ΙΙ

Τετράδια αυτόνομης εκπαιδευτικής δράσης για εκπαιδευτικούς, γονείς και παιδιά από τις συλλογές και τις εκθέσεις του MOMus

Ο Μητροπολιτικός Οργανισμός Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης (MOMus) ενημερώνει σχετικά με την εκπαιδευτική δραστηριότητα του MOMus στη δεδομένη στιγμή εγκλεισμού και απομακρυσμένης σχέσης του φορέα με το κοινό του. Στα πλαίσια αυτής της δράσης ανέπτυξε τέσσερα τετράδια με δραστηριότητες που απευθύνονται σε γονείς και παιδιά. 

Τέσσερα τετράδια για…τέχνη στο σπίτι και στην τηλεμάθηση είναι από σήμερα διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του MOMus, www.momus.gr αλλά και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσής του (fb@MOMusMuseums, Instagram
momus_museums). Τα τετράδια απευθύνονται κατά βάση σε εκπαιδευτικούς ή και οικογένειες προσφέροντας μια ποικιλία δράσεων για διάφορες ηλικίες παιδιών, ενώ ο καθένας μπορεί να τα χρησιμοποιεί κατά βούληση και μπορεί να αφοσιωθεί σε ό,τι του κεντρίσει το ενδιαφέρον. Τα ίδια οργανώθηκαν με βάση υλικό από τις μόνιμες συλλογές ή και εκθέσεις των φορέων που συγκροτούν το MOMus τα τελευταία χρόνια, με την απαραίτητη επικαιροποίησή τους βάσει των νέων συνθηκών, και με οδηγό τα νέα hastags #momusfamilykit #momuskids #imadethis #momusisnpire είναι πλέον στον αέρα έτοιμα προς χρήση!

Αναλυτικά τα τετράδια (με κλικ θα μεταφερθείτε στο ΜΟMus και έχει επιπλέον πληροφορίες):

«Γκεόργκι Λιτιτσέφσκι (Georgy Litichevsky)- Υποθετικοί χοροί. Ένα τετράδιο αυτόνομης εκπαιδευτικής δράσης για εκπαιδευτικούς, γονείς και παιδιά»
https://www.momus.gr/educational_programs/tetradio_litichevsky

«Αυτόνομη εκπαιδευτική δράση για γονείς και παιδιά. Η συλλογή Κωστάκη και η Ρωσική Πρωτοπορία»
ψhttps://www.momus.gr/educational_programs/tetradio_syllogkostaki

«FAMILY & CO [operation]. Εκπαιδευτική δράση του MOMus-Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης για το Ευρωπαϊκό Έτος Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2018»
https://www.momus.gr/educational_programs/tetradio_MOMusPhotography

«Αλεξ Μυλωνά. Αναδρομική. Ένα τετράδιο για γονείς και παιδιά»
https://www.momus.gr/educational_programs/tetradio_AlexMylona

 

Η ώρα της τέχνης Ι

«Μένουμε σπίτι» με τον Πολιτισμό

Δωρεάν διαδικτυακές προβολές παραστάσεων του Εθνικού Θεάτρου


Στη σελίδα του Εθνικού Θεάτρου διαβάζουμε:

“Το Εθνικό Θέατρο, στο πλαίσιο των δράσεων «Μένουμε σπίτι» με τον Πολιτισμό, συνεχίζει τις διαδικτυακές προβολές σημαντικών έργων από το παγκόσμιο και ελληνικό ρεπερτόριο, με τη φροντίδα και την αρωγή του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Σε αυτό το πρωτόγνωρο και ζοφερό περιβάλλον που όλοι βιώνουμε, το Εθνικό Θέατρο και  μέσα  από τη διεύθυνση www.n-t.gr θα έχει μία ιδιαίτερη θέση στην καθημερινότητα της καθεμιάς και του καθενός από εμάς.”

Επειδή οι παραστάσεις συνεχίζονται μπορείτε να επισκεφθείτε τη σελίδα    www.n-t.gr   και να δείτε το πρόγραμμα των ημερών καθώς και το πως μπορείτε να ενημερωθείτε για τις παραστάσεις που θα ακολουθήσουν.

Από που πήραν το όνομά τους οι δώδεκα μήνες του χρόνου

΄Εχετε αναρωτηθεί ποτέ από που πήραν το όνομά τους οι μήνες?

Πίσω από την ονομασία τους κρύβεται μία ιστορία, ένας μύθος, μία πραγματικότητα, ακόμα και ένας θεός…

Ιανουάριος

Ο πρώτος μήνας του χρόνου σηματοδοτεί την αρχή και το τέλος, την είσοδο και την έξοδο. Το όνομά του προέρχεται από τον θεό των Ρωμαίων, τον Ιανό (Janus). Ο Ιανός ήταν θεός με δύο πρόσωπα, τα οποία κοίταζαν σε αντίθετες κατευθύνσεις, μπροστά στο νέο χρόνο αλλά και πίσω στον προηγούμενο.

Φεβρουάριος

Το όνομά του προέρχεται από το λατινικό ρήμα februare που σημαίνει καθαρίζω, εξαγνίζω. Ήταν ένας μήνας αφιερωμένος στο θεό του Άδη Φέβρουο. Σύμφωνα με παλαιότερο ρωμαϊκό ημερολόγιο πρόκειται για τον τελευταίο χρόνο του έτους. Με την καθιέρωση του Ιουλιανού ημερολογίου το 46 π.Χ. περιορίστηκαν οι ημέρες του από 30 σε 29 και την εποχή του αυτοκράτορα Αύγουστου του αφαιρέθηκε άλλη μια μέρα η οποία προστέθηκε στον Αύγουστο και έτσι έχει 28 ημέρες, και 29 κάθε τέσσερα χρόνια. Η ελληνική εκδοχή σε Φλεβάρη σηματοδοτεί το υδάτινο στοιχείο της φύσης.

Μάρτιος

Κατά το αρχαίο ρωμαϊκό ημερολόγιο ήταν ο πρώτος μήνας του χρόνου και ονομαζόταν Primus. Μετά το 46 π.Χ. ονομάστηκε Μάρτιος, έγινε ο τρίτος μήνας του χρόνου, αφιερωμένος στον θεό Μαρς που αρχικά ήταν ο θεός της γονιμότητας και των αγρών αλλά αργότερα ταυτίστηκε με τον Άρη θεό του πολέμου.

Οι Έλληνες έχουν αποδώσει πολλά ονόματα στο συγκεκριμένο μήνα, όπως γδάρτης, λόγω του άστατου καιρού.

Απρίλιο

Ο Απρίλιος σηματοδοτεί το άνοιγμα και την άνθηση και ήταν αφιερωμένος στη θεά Αθηνά Το όνομά του προέρχεται από το λατινικό ρήμα aperio που σημαίνει «ανοίγω».

Μάιος

Ο πέμπτος μήνας του χρόνου πήρε το όνομά του από την ρωμαϊκή θεότητα Maja (Μάγια). Το όνομα Maja προήλθε από τη λέξη Μαία (τροφός) τη μητέρα του θεού Ερμή στον οποίο ήταν αφιερωμένος.

Ιούνιος

Για την ονομασία του έκτου κατά σειρά μήνα του έτους υπάρχουν δύο εκδοχές. Στην πρώτη το όνομα προέρχεται από τη θεά Juno (Ηρα), κατά τους Ρωμαίους προστάτιδα του οίκου και του γάμου.

Ωστόσο, σύμφωνα με τη δεύτερη εκδοχή πήρε το όνομά του από τον Λεύκιο Ιούνιο Βρούτο. Αυτός ανέτρεψε τον βασιλιά Ταρκύνιο τον Υπερήφανο το 510 π.Χ., εγκαθίδρυσε τον θεσμό της Υπατείας, θεμελίωσε τη Δημοκρατία και έγινε ο πρώτος Ύπατος της Ρώμης.

Ιούλιος

Ένας μήνας αφιερωμένος στον Ιούλιο Καίσαρα ο οποίος θεωρείται ένας από τους τρεις μεγάλους στρατηλάτες του αρχαίου κόσμου. Τον Ιούλιο, οι Ρωμαίοι τον έλεγαν Quintilis.

Αύγουστο

Ο Αύγουστος οφείλει το όνομά του στον αυτοκράτορα Οκταβιανό ο οποίος τιμήθηκε από την Σύγκλητο με το προσωνύμιο Αύγουστος που σημαίνει σεβαστός. Ο Οκταβιανός ήταν ανηψιός του Ιούλιου Καίσαρα και εξίσου σημαντική προσωπικότητα με εκείνον.

Σεπτέμβριος

Ο Σεπτέμβριος κατείχε την έβδομη θέση στη σειρά των μηνών, όπως δείχνει και το όνομά του καθώς septem στα λατινικά σημαίνει επτά. Όταν όμως καθιερώθηκε το ιουλιανό ημερολόγιο με πρώτο μήνα του έτους τον Ιανουάριο ο Σεπτέμβριος έγινε ένατος.

Οκτώβριος

Σύμφωνα με το παλαιό ρωμαϊκό ημερολόγιο ήταν ο όγδοος μήνας. Το όνομά του προέρχεται από τη λέξη octo που σημαίνει οκτώ. Το 46 π.Χ. με την αλλαγή του ημερολογίου έγινε ο δέκατος μήνας αλλά κράτησε το όνομά του.

Νοέμβριος

Είναι ο ενδέκατος μήνας του έτους σύμφωνα με το τωρινό ημερολόγιο, αλλά κατά το παλαιό ρωμαϊκό ημερολόγιο ήταν ο ένατος μήνας γι αυτό και το όνομά του προέρχεται από τον αριθμό εννέα που στα λατινικά είναι novem.

Δεκέμβριος

Ο τελευταίος μήνας του έτους, ο δέκατος του παλιού ρωμαϊκού ημερολογίου πήρε το όνομά του από τη λατινική λέξη decem που σημαίνει δέκα.

Πηγή: iefimerida.gr –

Ορθοσωμική “στάση ” & Ορθοσωμικές ανωμαλίες

Αγαπητοί γονείς ,παιδιά,  συνάδελφοι  και επισκέπτες του blog του Δημοτικού  Σχολείου  Βαθύλακκου .Σήμερα  θα ασχοληθούμε  με την Ορθοσωμία  των παιδιών .

Τι  είναι οι ορθοσωμικές  ανωμαλίες;

Είναι το σύνολο των διαταραχών  που επηρεάζουν την  σωστή  “ορθή” στάση του  σώματος.Συνεπώς  πρόκειται για  παθήσεις  της  σπονδυλικής  στήλης και μόνο αυτής.Οι  διαταραχές αυτές αποτελούν βασικά  πρόβλημα αισθητικό, με ότι αυτό συνεπάγεται στην ψυχολογία του  παιδιού. Η διάγνωση  γίνεται στην ηλικία 10- 17 ετών και μπορεί να γίνει και από σας, αν υπάρχει κάποιο θέμα, χρησιμοποιώντας το  adam’s  test που υπάρχει μέσα στο αρχείο ” ΟΡΘΟΣΩΜΙΚΕΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ ” . Στο επόμενο αρχείο   “ 5Τρόποι να βελτιώσετε την στάση του σώματος”  υπάρχουν απλές  ασκήσεις για βελτίωση της στάσης του σώματος .

Να είστε όλοι καλά .!!!!!!

Καλό Πάσχα.  

 

Α΄ τάξη – ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΙΟ !

Ζωγραφική: Πόσο σημαντική είναι για την ανάπτυξη των παιδιών …Η ζωγραφική για ένα παιδί αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της διασκέδασής του στο σχολείο αλλά και στο σπίτι. Τα παιδιά της Α’ τάξης ζωγραφίζουν λοιπόν και στέλνουν το δικό τους μήνυμα για τον ΚορωνοΙό ! Τους αξίζουν πολλά μπράβο !

  

Δώστε κίνηση στο σπίτι

Άσκηση στο σπίτι για καύση λίπους

Γυμναστικη πιλάτες στο σπίτι.

Τα παιδιά πρέπει να ενθαρρύνονται σε συστηματική άσκηση και να φροντίζουν τον εαυτό τους ακόμη και στην εποχή που είναι κλεισμένα στα σπίτια λόγω κορωνοϊού. Με βάση τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), μαθητές ηλικίας 5-17 ετών έχουν ανάγκη από τουλάχιστον 60΄ τη μέρα (κατά μέσο όρο) άσκησης ή φυσικής δραστηριότητας μέτριας ή υψηλής έντασης

Στις παρούσες συνθήκες, οι παραπάνω οδηγίες προσαρμόζονται βεβαίως στο εφικτό, για το επόμενο χρονικό διάστημα. Με τις κατάλληλες προφυλάξεις, μπορεί να γίνει άσκηση που δεν δημιουργεί κινδύνους τραυματισμού εντός του σπιτιού

Πατώντας στους συνδέσμους κάτω από την  εικόνα ξεκινήστε.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ – ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ

 

Από τη Δευτέρα, 30/3/2020 και καθημερινά στις 10 π.μ. από τη συχνότητα της ΕΡΤ2, οι μαθητές/τριες του Δημοτικού έχουν τη δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων τηλεκπαίδευσης, τα οποία σύντομα θα είναι προσβάσιμα και στους/στις μαθητές/τριες με προβλήματα ακοής.

Επισημαίνεται ότι το πρόγραμμα της εκπομπής «Μαθαίνουμε στο σπίτι» αναρτάται καθημερινά στις διευθύνσεις:

www.edutv.gr
https://blogs.sch.gr/dertv/
https://webtv.ert.gr/programma-ert2/

Οι εκπομπές, μετά την προβολή τους, διατίθενται ανά τάξη «κατ’ απαίτηση» (on demand) στη διεύθυνση:
https://webtv.ert.gr/shows/mathainoume-sto-spiti/

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ – «Μαθαίνουμε στο σπίτι» με την ΕΡΤ

 

Από σήμερα Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020, η ΕΡΤ μπήκε στην υπηρεσία της εκπαίδευσης με τη δημιουργία ειδικής τηλεοπτικής ζώνης εξ αποστάσεως μαθημάτων.

Κάθε πρωί στις 10.00 από την ΕΡΤ2, η εκπαιδευτική τηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας επιστρέφει στη δημόσια τηλεόραση, ανανεωμένη και προσαρμοσμένη στη σύγχρονη πραγματικότητα και τις ιδιαίτερες ανάγκες της εποχής.

Στο γνώριμο περιβάλλον μιας σχολικής αίθουσας, εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων στέκονται μπροστά στην κάμερα, για να παραδώσουν στις μαθήτριες και τους μαθητές του Δημοτικού τηλε-μαθήματα, κρατώντας τα παιδιά σε… μαθησιακή εγρήγορση μέχρι να ανοίξουν ξανά τα σχολεία. Στόχος του εγχειρήματος δεν είναι – προφανώς – η υποκατάσταση της δια ζώσης διδασκαλίας, γι’ αυτό και τα μαθήματα είναι προσανατολισμένα στην επανάληψη και την εμβάθυνση της ήδη διδαχθείσας ύλης.

Τα μαθήματα των δύο πρώτων ημερών αφορούν τις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού και περιλαμβάνουν διδασκαλία Γλώσσας, Μαθηματικών, Φυσικών Επιστημών και Ιστορίας. Τις επόμενες ημέρες τα μαθήματα θα διευρυνθούν και για τις πρώτες τάξεις του δημοτικού, ενώ θα εμπλουτιστούν και με άλλα διδακτικά αντικείμενα.

Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα των πρώτων ημερών του τηλεοπτικού σχολείου της ΕΡΤ2  έχει ως εξής:

Δευτέρα 30 Μαρτίου

1.      Επαναληπτικό μάθημα στη Γλώσσα Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξης

Εκπαιδευτικός: Γιώργος Ανδρίκος

2.      Ιστορία Δ’ τάξης

Εκπαιδευτικός: Γιώργος Δάβος

3.      Φυσική Ε’ τάξης

Εκπαιδευτικός: Ουρανία Γκικοπούλου

Τρίτη 31 Μαρτίου

1.      Μαθηματικά, Γ’ & Δ’ τάξης

Εκπαιδευτικός: Μίνα Τόδωρη

2.      Μαθηματικά, Δ’ & Ε’ τάξης

Εκπαιδευτικός: Γιώργος Ανδρίκος

3.      Φυσική Ε’ & ΣΤ’ τάξης

Εκπαιδευτικός: Κώστας Χωριανόπουλος

Κάθε πρωί στις 10 λοιπόν από τη συχνότητα της ΕΡΤ2.

 

Λαχειοφόρος αγορά ΣΤ τάξης

Σας ενημερώνουμε πως με βάση το αποτέλεσμα της κλήρωσης για το δώρο συμμετοχής σε κατασκήνωση και το γεγονός πως στις μέρες που μεσολάβησαν δεν εμφανίστηκαν οι κάτοχοι του πρώτου και δεύτερου λαχνού, το δώρο θα παραλάβει ο κάτοχος του τρίτου κατά σειρά λαχνού που βγήκε από την κλήρωση και ανήκει στο μαθητή της ΣΤ τάξης του σχολείου μας, Βεργίνη Γεώργιο. Ο κάτοχος του λαχνού πρέπει να επικοινωνήσει το συντομότερο δυνατόν με την Πρόεδρο του Συλλόγου κα Ταχτατζόγλου Λένα για να παραλάβει το δώρο του και να επικοινωνήσει για τα υπόλοιπα με την κατασκήνωση.

Συγχαρητήρια και Πάντα Τυχερός!

  

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση