Την Παρασκευή στο σχολείο μας καλωσορίσαμε την άνοιξη και τον Μάρτη με μουσική και τραγούδι!
Τα χελιδονίσματα είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έθιμα της πρώτης Μαρτίου, η συνήθεια δηλαδή να γυρίζουν το πρωί της ημέρας αυτής τα παιδιά της σχολικής ηλικίας τα σπίτια, κρατώντας ένα ξύλινο ομοίωμα χελιδονιού και να τραγουδούν τον ερχομό της άνοιξης και την επιστροφή των χελιδονιών.
Τα χελιδονίσματα είναι συνέχεια από τα χελιδονίσματα των αρχαίων Ελλήνων, από τα κάλαντα της πρωτοχρονιάς της 1ης Μαρτίου(εαρινή Πρωτοχρονιά).
Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί φορέσαμε τον Μάρτη , το ασπροκόκκινο βραχιολάκι που μας προφυλάσσει σύμφωνα με την παράδοση από τις δυνατές ακτίνες του ήλιου.
Με τη μουσικό του σχολείου, την κυρία Ειρήνη Βούζη φτιάξαμε τα χελιδόνια και τραγουδήσαμε το “Χελιδόνι πέταξε”:
“Χελιδόνι πέταξε, ήβρε πύργο κι έκατσε και χαμοκελάδησε Μάρτη, Μάρτη μου καλέ Μάρτη, Μάρτη μου καλέ και Απρίλη θαυμαστέ όσοι “μεις οι μαθηταί μαθημένοι είμαστε ν΄ αγοράζωμεν εφτά, να πωλούμε δεκαεφτά το κρασί μες το ποτήρι και τα σύκα στο μαντήλι και τα σύκα στο μαντήλι και τ΄ αυγά μες το καλάθι. Δώστε μας την όρνιθα σας μη μας δείρει ο δάσκαλος μας κι έχετε το κρίμα σας και την αμαρτία μας. Που πάνω απ΄ το κατώφλι σας έχει μία περιστέρα ανοίξετε την πόρτα σας να πούμε καλημέρα”.
Καλό μας μήνα!!!

