Ημέρα Δράσης για την Κλιματική Αλλαγή

Οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Βάμου, μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους, με αφορμή την Ημέρα Δράσης για την Κλιματική Αλλαγή, αλλά και την Παγκόσμια Ημέρα Νερού, βγήκαν στους δρόμους του Βάμου σε μια πορεία, τόσο διαμαρτυρίας για τον πλανήτη που κινδυνεύει, όσο και ενημέρωσης των κατοίκων για τους τρόπους δράσης και προστασίας του περιβάλλοντος.

Τα παιδιά, έχοντας δει σχετικά εκπαιδευτικά ντοκιμαντέρ για τον πλανήτη που κινδυνεύει έχοντας συζητήσει για πιθανές λύσεις/προτάσεις για την προστασία της γης, εργάστηκαν συλλογικά και έφτιαξαν πλακάτ, αλλά και ζωγραφιές με συνθήματα για την εξοικονόμηση της ενέργειας και την προστασία του πλανήτη.

             

Το βασικό σύνθημα των παιδιών ήταν: «Σώστε τη γη μας, είναι η ζωή μας», που φώναξαν δυνατά και με παλμό.

Στη συνέχεια, μοίρασαν τις ζωγραφιές τους στους περαστικούς στην πλατεία του Βάμου, χωρίστηκαν σε ομάδες και μάζεψαν σκουπίδια από τους δρόμους και την πλατεία του χωριού.

Η συγκεκριμένη δράση αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας της σχολικής κοινότητας για την ευαισθητοποίηση των μαθητών και την υιοθέτηση θετικών και αποτελεσματικών πρακτικών για την προστασία του περιβάλλοντος. Στο σχολείο μας οι μαθητές μαθαίνουν και κάνουν ανακύκλωση καθημερινά. Σε εβδομαδιαία βάση βγαίνουν και μαζεύουν τα σκουπίδια από την αυλή του σχολείου.

Ο ερχομός της άνοιξης με τα “χελιδονίσματα” στο σχολείο μας

Την Παρασκευή  στο σχολείο μας καλωσορίσαμε  την άνοιξη και τον Μάρτη με μουσική και τραγούδι!

Τα χελιδονίσματα είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έθιμα της πρώτης Μαρτίου, η συνήθεια δηλαδή να γυρίζουν το πρωί της ημέρας αυτής τα παιδιά της σχολικής ηλικίας τα σπίτια, κρατώντας ένα ξύλινο ομοίωμα χελιδονιού και να τραγουδούν τον ερχομό της άνοιξης και την επιστροφή των χελιδονιών.

Τα χελιδονίσματα είναι συνέχεια από τα χελιδονίσματα των αρχαίων Ελλήνων, από τα κάλαντα της πρωτοχρονιάς της 1ης Μαρτίου(εαρινή Πρωτοχρονιά).

Τα παιδιά   και οι εκπαιδευτικοί  φορέσαμε  τον Μάρτη , το ασπροκόκκινο βραχιολάκι που μας προφυλάσσει σύμφωνα με την παράδοση από τις δυνατές ακτίνες του ήλιου.

     

Με τη μουσικό του σχολείου, την κυρία Ειρήνη Βούζη  φτιάξαμε  τα χελιδόνια και τραγουδήσαμε το “Χελιδόνι πέταξε”:

“Χελιδόνι πέταξε, ήβρε πύργο κι έκατσε και χαμοκελάδησε Μάρτη, Μάρτη μου καλέ Μάρτη, Μάρτη μου καλέ και Απρίλη θαυμαστέ όσοι “μεις οι μαθηταί μαθημένοι είμαστε ν΄ αγοράζωμεν εφτά, να πωλούμε δεκαεφτά το κρασί μες το ποτήρι και τα σύκα στο μαντήλι και τα σύκα στο μαντήλι και τ΄ αυγά μες το καλάθι. Δώστε μας την όρνιθα σας μη μας δείρει ο δάσκαλος μας κι έχετε το κρίμα σας και την αμαρτία μας. Που πάνω απ΄ το κατώφλι σας έχει μία περιστέρα ανοίξετε την πόρτα σας να πούμε καλημέρα”.

Καλό μας μήνα!!!