ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ 1ου ΚΥΚΛΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Ε΄ ΤΑΞΗΣ

Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2022

 

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο 1ος κύκλος στα Εργαστήρια δεξιοτήτων στη θεματική ενότητα «Φροντίζω το περιβάλλον», στην υποενότητα «Φυσικές καταστροφές, πολιτική προστασία». Έγιναν συνολικά επτά μονόωρα εργαστήρια, τα οποία εμπλουτίστηκαν με τη  διαθεματική προσέγγιση του αντικειμένου του εργαστηρίου στο μάθημα της Γλώσσας, της Γεωγραφίας και των Εικαστικών.  Αναγνώσαμε κείμενα και άρθρα σχετικά με το φαινόμενο του θερμοκηπίου, παρακολουθήσαμε ντοκιμαντέρ και σχετική με το θέμα μας παιδική ταινία κινουμένων σχεδίων.

Τίτλος του εργαστηρίου μας ήταν: «Αλλάζουμε εμείς, όχι το κλίμα».

   Φιλοσοφία –Σκοπιμότητα προγράμματος: Το πρόγραμμα εξετάζει το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, και το συνακόλουθο φαινόμενο του θερμοκηπίου. Αρχικά γίνεται μια εισαγωγή στα αίτια, τις επιπτώσεις και τις προτάσεις αντιμετώπισης του ζητήματος. Στη συνέχεια αναδεικνύεται η παγκόσμια διάσταση και ο πολύμορφος χαρακτήρας του ζητήματος και γίνεται αναφορά στις μετακινήσεις πληθυσμών που έχει προκαλέσει, δημιουργώντας μετανάστες και πρόσφυγες. Τέλος γίνεται διερεύνηση των ατομικών και συλλογικών δυνατοτήτων αλλαγής συνηθειών και πρακτικών στο πλαίσιο της προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή και στην προσπάθεια μετριασμού των δυσμενών επιπτώσεών της.

Το κλίμα δεν αλλάζει μόνο του. Οι ανθρώπινες δραστηριότητες συμβάλλουν σε αυτό. Πρέπει όλοι μας λοιπόν να αναπροσαρμόσουμε συνήθειες, συμπεριφορές και να υιοθετήσουμε λιγότερο επιβλαβείς πρακτικές για το περιβάλλον.

Τα παιδιά της τάξης εργάστηκαν σε τρεις ομάδες. Πρώτα έγινε καταγραφή των κανόνων συνεργασίας των μελών κάθε ομάδας:

1667296277828 1667296277833

1667296277841

Στη συνέχεια οι τρεις ομάδες εξέτασαν ομαδικά το υλικό κάθε εργαστηρίου:

IMG 20221122 110815 IMG 20221122 111406 7777

Δημιούργησαν ομαδικά αφίσες επικοινωνίας των κύριων μηνυμάτων του εργαστηρίου:

CamScanner 12 09 2022 09.47 1 1CamScanner 12 09 2022 09.46 1

CamScanner 12 09 2022 09.47 1

Στο τέλος των εργαστηρίων συμπληρώθηκε από τα παιδιά φύλλο περιγραφικής αυτο-αξιολόγησης. Σε αυτό σύγκριναν αυτά που ήξεραν για την κλιματική αλλαγή με ό,τι έμαθαν από τα επτά εργαστήρια και τη διαθεματική προσέγγιση μέσω των υπόλοιπων μαθημάτων. Τα περισσότερα παιδιά δήλωσαν ότι δεν γνώριζαν τίποτα ή αποσπασματικά λίγα πράγματα για το αντικείμενο του προγράμματος. Μάλιστα, τα περισσότερα, στην περιγραφή των συναισθημάτων τους, χρησιμοποίησαν το ρήμα «σοκαρίστηκα».  Πιστεύουμε ότι ο προβληματισμός αυτός των παιδιών είναι γόνιμος και θα θέσει τα θεμέλια για την επιλογή από την πλευρά τους πρακτικών με θετικό αντίκτυπο στην προστασία του περιβάλλοντος.