Το “ζωγραφιστό” χωριό του κορυφαίου Έλληνα Αρχιτέκτονα

O ρωμαλέος Γάλλος διανοητής Gaston Bachelard στην Ποιητική του Χώρου αναφέρει “ο κάτοικος του χώρου οικειώνεται συχνά σε τέτοιο βαθμό τα στοιχεία που τον αρθρώνουν, ώστε αυτά να αποτελούν πια ευαισθητοποιημένα όρια του ιδίου του σωματικού του σχήματος, που συνηχούν με τους παλμούς της καθημερινής ζωής του, ο χώρος δεν είναι μια άψυχη γεωμετρικοποιημένη παρουσία, είναι μια φανέρωση στο πνεύμα και στη ψυχή του θεατού του”

Η λαϊκή τέχνη εκφράζει τις κυριότερες πλευρές της συλλογικής ζωής του κάθε τόπου, έτσι ένας τύπος διακόσμησης ξεχωρίζει ως πολιτισμικό φαινόμενο στο Πυργί της Χίου με τη τεχνοτροπία των ξυστών, μιας παράδοσης που διατηρείται από τον μεσαίωνα και εξελίσσεται ακόμα. Εισήχθη στη Χίο πιθανότατα από τη Γένοβα της Ιταλίας, η τεχνική του sgraffito της οποίας τα απώτερα πρότυπα βρίσκονται στην ιταλική αναγεννησιακή αρχιτεκτονική. Από τις αρχές του 20ου αιώνα, διακρίνεται ένας συγκερασμός Ανατολής και Δύσης καθώς η εξέλιξη των ξυστών μοιάζει να ακολουθεί την  θεματολογία της “καθ’ ημάς Ανατολής”.
Ο Δημήτρης Πικιώνης απέδωσε με ακρίβεια αριστουργηματικά σχέδια με σινική μελάνη και ελαφρές τέμπερες, δίνοντας αμέτρητες πληροφορίες για την αρχιτεκτονική του τόπου.
Με αφορμή την παραπάνω οργανωμένη έρευνα και μελέτη οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης με τη βοήθεια της εξαιρετικής δασκάλας εικαστικών (που μας αποχαιρετά με μετάθεση στο νησί των Φαιάκων, την τουριστική Κέρκυρα) γνώρισαν τις ζωγραφικές αποτυπώσεις του μεγάλου δασκάλου που πέρασε και έμεινε στο Πυργί, αποτυπώνοντάς το στις περίφημες ακουαρέλες του. Μέσω μιας εικαστικής δράσης πο μαθητές και οι μαθήτριες επεξεργάστηκαν και μεταχειρίστηκαν τεχνικές για να εκφράσουν με απλά μορφολογικά και γεωμετρικά στοιχεία διακοσμητικά μοτίβα και αναπαραστάσεις από το άμεσο οικιστικό τους περιβάλλον, με σκοπό να συναισθανθούν το ρυθμό και την ισορροπία των σχηματικών αντιθέσεων προβάλλοντας την ταυτότητα του βιωμένου χώρου.
Τα ξυστά αποτελούν μια αισθητική εμπειρία τόσο για τους ίδιους τους κατοίκους του
Πυργίου όσο και για τους επισκέπτες, ένα μοναδικό κεφάλαιο του λαϊκού μας πολιτισμού.

1 1 2 1 3 2

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το “ζωγραφιστό” χωριό του κορυφαίου Έλληνα Αρχιτέκτονα

Τα μελλοντικά Πρωτάκια κάνουν επίσκεψη

Την Παρασκευή στις 31.5.24 για κάποιους ήταν ένα πρωινό αγωνίας και για άλλους ενθουσιασμού..!
Οι μαθητές του νηπιαγωγείου Πυργίου πραγματοποίησαν επίσκεψη στην Α ́ τάξη του δημοτικού σχολείου Πυργίου με στόχο την ομαλή μετάβαση των πρώτων στην οικογένεια του Δημοτικού. Οι μαθητές της Α τάξης ανέλαβαν τον ρόλο του ξεναγού, του δασκάλου και προσπάθησαν να μεταλαμπαδεύσουν την εμπειρία τους στους ακροατές τους. Αρχικά, εξήγησαν στα παιδιά τους κανόνες και τον τρόπο προσέλευσης στην τάξη εξηγώντας τους τη σημασία που έχει να σεβόμαστε τη σειρά του καθενός, να περπατάμε με προσοχή και τέλος να εισερχόμαστε στην αίθουσα ήρεμα και να παίρνουμε τη θέση μας.
Στη συνέχεια, “οι πιο έμπειροι” πλέον, έδειξαν στα παιδιά του νηπιαγωγείου τα τετράδια και τα βιβλία τους προσκαλώντας τα να προσπαθήσουν να διακρίνουν αυτή την τόσο χαρακτηριστική μυρωδιά που έχουν τα φρεσκοτυπωμένα σχολικά εγχειρίδια! Μία επίδειξη προόδου στη γραφή και την ανάγνωση ήταν απαραίτητη!Μάλιστα οι καλεσμένοι μας θέλησαν να προσπαθήσουν να ακολουθήσουν και οι ίδιοι την άσκηση του δημοτικού
πιάνοντας μολύβι και χαρτί χωρίς δεύτερη σκέψη!!
Σε τρίτο χρόνο, οι μαθητές του νηπιαγωγείου έθεσαν τις ερωτήσεις τους στα μεγαλύτερα παιδιά τα οποία απάντησαν με κατατοπιστικότατο τρόπο, κατανοώντας την ανησυχία των παιδιών, αφού την είχαν βιώσει και οι ίδιοι λίγους μήνες πριν.. Μικροί και μεγάλοι κατέληξαν στο συμπέρασμα πως όλοι έχουμε παρόμοιες ανησυχίες για το σχολείο και ευχόμαστε να συναντήσουμε ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά. Οι μαθητές
ανέφεραν τα εξής: αγάπη, κατανόηση, αποδοχή, να κάνουμε φίλους, να ακούμε μουσική και φυσικά να προοδεύσουμε σαν άνθρωποι σε όλα τα επίπεδα.
Τέλος, μικροί και μεγάλοι χωρισμένοι σε ανάμεικτες ομάδες πραγματοποίησαν κατασκευή και ζωγράφισαν έργα τα οποία αφιέρωσαν ο ένας στον άλλον αλλά και στους εκπαιδευτικούς. Καινούργιοι δεσμοί φιλίας δημιουργήθηκαν ανταλλάσσοντας υποσχέσεις αγάπης, φροντίδας και σεβασμού μεταξύ των μαθητών.
ΑΝΥΠΟΜΟΝΟΥΜΕ ΝΑ ΕΡΘΕΤΕ!!!

IMG 20240531 103022 IMG 20240531 103051 1 IMG 20240531 100740 IMG 20240531 100850

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τα μελλοντικά Πρωτάκια κάνουν επίσκεψη

Πατριδογνωσία: Εκκινώντας από τους γενέθλιους τόπους των καστροπολιτειών της Νότιας Χίου

Οι “μικροί δάσκαλοι”   προτείνουν να
διευρύνουμε την πατριδογνωσία μας.

“Μπορείτε να ξεκινήσετε-προτείνουν-
διεξάγοντας μία διαδικτυακή έρευνα συγκεντρώνοντας
πληροφορίες σχετικά με τα αξιοθέατα του τόπου σας. Στη
συνέχεια μπορείτε να κατασκευάσετε ένα κολλάζ ή έναν
εννοιολογικό χάρτη με κυρίως θέμα και υποενότητες για να
παρουσιάσετε τα ευρήματά σας.”

Τώρα που πλησιάζει καλοκαίρι, είναι ωραία ιδέα να συγκεντρώσουμε τις ομορφιές κάθε τόπου και να κάνουμε έστω και με τη φαντασία μας ένα ταξίδι σε αυτές. Μια έξοχη πρόταση που κατέθεσε η Ε’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Πυργίου στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος, το οποίο έχουν αναλάβει.

πατριδογνωσία 6 πατριδογνωσία 4 παστριδογνωσία 2

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πατριδογνωσία: Εκκινώντας από τους γενέθλιους τόπους των καστροπολιτειών της Νότιας Χίου

Φιλαναγνωσία στην τάξη και στην πράξη

Στο πλαίσιο του μαθήματος των Αγγλικών μελετήσαμε τα βιβλία της Αρετής Παλιού: Το μαγικό τριαντάφυλλο (The Magic Rose) και το Σώζοντας την Ελπίδα (Saving Elpida).Τα λογοτεχνικά βιβλία είναι παράλληλα γραμμένα στα Ελληνικά και στα Αγγλικά, έτσι φτιάξαμε το δικό μας κύκλο φιλαναγνωσίας καθήμενοι κυκλικά κάναμε παράλληλα μελέτη των βιβλίων αντιπαραβάλλοντας τις δύο γλώσσες.

1000010817 1000010816 1000010687

Όταν ολοκληρώσαμε τα βιβλία συναντηθήκαμε οι δυο τάξεις Γ’ και Δ’ και ανταλλάξαμε απόψεις για τα δυο βιβλία, συζητήσαμε τι μας εντυπωσίασε ,τι μας κέρδισε, τι θα θέλαμε να γινόταν διαφορετικά. Πραγματικά ενδιαφέρουσα εμπειρία και για τις δύο τάξεις.

Εξάλλου, στο Δημοτικό Σχολείο Πυργίου λαμβάνει χώρα και  το πολυπολιτισμικό πρότζεκτ ανταλλαγής ιδεών, κουλτούρας και παραδόσεων από τις διαφορετικές χώρες όπου κατάγονται τα παιδιά. Συγκεκριμένα ασχοληθήκαμε αυτές τις μέρες του Μαΐου  με τα έθιμα της Αλβανίας, της Ελλάδας, της Ρουμανίας, της Βουλγαρίας, της Γεωργίας, της Αργεντινής και της Ολλανδίας. Αφού τα καταγράψαμε κάθε παιδί μας έφερε ένα αντικείμενο από τη χώρα του και μας έκανε παρουσίαση. Πραγματικά ακούσαμε και εδώ πολύ ενδιαφέροντα πράγματα και το απολαύσαμε πραγματικά!

100001018110000101721000010732 1000010331

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Φιλαναγνωσία στην τάξη και στην πράξη

Το πολυπόθητο “Ευ Αγωνίζεσθαι”

Με τα μάτια γεμάτα υπερηφάνεια και συγκίνηση, παρακολουθήσαμε μαθητές και  μαθήτριες τoυ Δημοτικού Σχολείου μας, να αγωνίζονται  στους σχολικούς αγώνες κλασσικού αθλητισμού, αλλά και όσα παιδιά δεν αγωνίζονταν, να εμψυχώνουν τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους, από τις κερκίδες! Η ενέργειά τους, η αφοσίωσή τους, η συγκέντρωση σε αυτό που κλήθηκαν να κάνουν εκπροσωπώντας το σχολείο μας, η χαρά τους, συνέθεταν έναν μοναδικό πίνακα συμπαράστασης, ευγενούς άμιλλας, ομαδικότητας και ενθουσιασμού!

Κάθε άλμα, κάθε στροφή, κάθε κούρσα, ήταν μια νίκη για το σχολείο μας, ήταν μια νίκη για τα ίδια τα παιδιά. Η ατμόσφαιρα ήταν μοναδική! Η εμπειρία συμμετοχής, είτε ως αθλητές/τριες, είτε ως υποστηρικτές στις κερκίδες, τα χειροκροτήματα, οι φωνές ενθάρρυνσης και τα λαμπερά χαμόγελα αποτύπωναν όλο το συναίσθημα, όλων μας, μικρών και μεγάλων και ειλικρινά, πιστεύουμε ότι, όλα τα παραπάνω είναι η σημαντικότερη ανταμοιβή!

Η καρδιά μας πλούτισε σήμερα!

Πέρα από τις  διακρίσεις, η συμμετοχή στους σημερινούς αγώνες κλασσικού αθλητισμού είχε μια βαθύτερη σημασία. Ήταν μια απόδειξη ομαδικότητας, αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας. Ήταν μια εμπειρία που δυνάμωσε στα παιδιά την επιμονή, την αυτοπεποίθηση, το πολυπόθητο Ευ Αγωνίζεσθαι, την αυτοκυριαρχία, το θάρρος, το σεβασμό, την αναγνώριση της αξίας των άλλων συμμετεχόντων.

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά μας, και στους αθλητές και αθλήτριες, αλλά και στα παιδιά που βρισκόταν στις κερκίδες, κυρίως για το ήθος τους και τη συμπεριφορά τους!

Είμαστε πολύ υπερήφανοι για αυτά!

Πολλές πολλές ευχαριστίες και στους διοργανωτές των αγώνων, την ΕΑΣ ΣΕΓΑΣ Χίου και Σάμου, και όλους όσοι βοήθησαν και βρίσκονται πίσω από αυτή τη διοργάνωση!

Σας ευχαριστούμε πολύ! Και του χρόνου, με το καλό!

1000010901 1000010911 1000010903 1000010904 1000010902

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το πολυπόθητο “Ευ Αγωνίζεσθαι”

Οδηγίες για τη συγγραφή ενός πετυχημένου κειμένου

Οι μικροί δάσκαλοι του Τμήματος Ένταξης σας δίνουν μερικές οδηγίες για το πώς να
γράψετε ένα πετυχημένο κείμενο.

κείμενο 1

-Να βρούμε ένα θέμα που μας αρέσει

-Να δημιουργήσουμε ένα σχεδιάγραμμα με ερωτήσεις

-Να απαντήσουμε σε αυτές τις ερωτήσεις

-Να τεκμηριώσουμε το κείμενο με εικονογράφηση

Εμείς το δοκιμάσαμε!

Δείτε τα αποτελέσματα:

κείμενο 2 κείμενο 3 κείμενο 4 κείμενο 5 κείμενο 6

Τι λέτε; Σας πείσαμε να δοκιμάσετε κι εσείς;

Υ.Γ. Δεν αποκαλύψαμε όλα τα μυστικά, ιδιαίτερα το μυστικό των επαγγελματιών γραφιάδων που είναι… 😄😆😁 η αντιγραφή! Γιατί, όπως λέει σήμερα μια ιδιαίτερα ποιοτική αλλά και δημοφιλής συγγραφέας, η Τέσα Χάντλεϊ, “η αντιγραφή είναι σε κάθε στάδιο ένα απαραίτητο μέρος της συγγραφής, δε σταματά ποτέ εντελώς. Το colpo Grosso , το μεγάλο κόλπο όμως είναι να μην ακουγόμαστε ψεύτικοι, σαν ένα παιδί που φορά ρούχα ενηλίκων”

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οδηγίες για τη συγγραφή ενός πετυχημένου κειμένου

Επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων και στο Πλανητάριο: Μια μοναδική εμπειρία

Στα πλαίσια της προγραμματισμένης εκπαιδευτικής επίσκεψης στη Βουλή των

Ελλήνων, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ και ΣΤ’ τάξης έζησαν μία μοναδική

εμπειρία. Συμμετείχαν σε μία σειρά εκπαιδευτικών δράσεων, απέκτησαν καινούργιες

γνώσεις και δημιούργησαν αξέχαστες αναμνήσεις που σίγουρα θα τους

συντροφεύουν στα επόμενα χρόνια. Πρώτη στάση του ταξιδιού ήταν το Ίδρυμα

Ευγενίδου όπου παρακολούθησαν ένα από τα πολλά προγράμματα που

προσφέρονται για το κοινό, την Ιστορία της Γης. Η προβολή του προγράμματος έγινε

στο Νέο Ψηφιακό Πλανητάριο το οποίο με τον θόλο του και τις υπέροχες εικόνες του

σύμπαντος που έμοιαζαν να βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής, μάγεψε τους

μαθητές, τις μαθήτριες αλλά και τους συνοδούς γονείς. Το πρόγραμμα “η Ιστορία της

Γης” ήταν ένα ταξίδι στο χρόνο που απαντούσε σε ερωτήματα μεταξύ άλλων, όπως η

γέννηση και η εξέλιξη της Γης, ο σχηματισμός των οροσειρών και των τάφρων στον

πυθμένα του ωκεανού, η προέλευση των σεισμών και των εκρήξεων των ηφαιστείων.

Επόμενος σταθμός ήταν το Νέο Μουσείο Ακρόπολης. Η περιήγηση στις

συλλογές του Μουσείου, οι πληροφορίες της ξεναγού μας κ. Παπασπύρου, η αίσθηση

του ταξιδιού στον χώρο και στον χρόνο της αρχαίας Αθήνας του Περικλή,

συνιστούν τα βασικά σημεία της επίσκεψης στο μουσείο. Φυσικά η μέρα δεν

μπορούσε να ολοκληρωθεί χωρίς να επισκεφτούμε τον Βράχο της Ακρόπολης για να

θαυμάσουμε το σπουδαιότερο ιερό της αρχαίας πόλης, τον Παρθενώνα αφιερωμένος

στη θεά Αθηνά, το Ερεχθείο με τις δεσπόζουσες Καρυάτιδες να στηρίζουν την οροφή

της βεράντας του ναού, τον ναό της Αθηνάς Νίκης, όλα τους εκπληκτικά επιτεύγματα

της φιλοδοξίας των αρχαίων Ελλήνων.

Τελικός προορισμός του ταξιδιού μας ήταν η επίσκεψη των μαθητών και

μαθητριών στο κτίριο της Βουλής των Ελλήνων. Ξεναγηθήκαμε στις διάφορες

αίθουσες του κτιρίου και θαυμάσαμε τα μοναδικά ιστορικά τεκμήρια

που κοσμούν προθήκες και πίνακες και τα οποία σε συνδυασμό με τις τοιχογραφίες

διηγούνται την πορεία των Ελλήνων από την απελευθέρωση προς την Ελευθερία.

Μας δόθηκε επίσης μία μοναδική εμπειρία να παρακολουθήσουμε μία συνεδρίαση

της Ολομέλειας της Βουλής στην οποία συμμετείχαν οι αρχηγοί των κομμάτων, να

βιώσουμε τον τρόπο που ασκείται η δημοκρατία και η ελευθερία του λόγου, στη

χώρα που γεννήθηκε.

Ευχαριστούμε θερμά όλους όσους βοήθησαν στην απρόσκοπτη διεκπεραίωση

της επίσκεψής μας και ευχόμαστε να μας δοθούν στο μέλλον παρόμοιες ευκαιρίες για

τις επόμενες γενιές μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας.

441484725 1190246608665409 6730804138774535438 n 445601795 973908661031751 6611255606807522472 n 445609463 1199926461014445 5287286638083444658 n 445751885 1243585449948257 1853384526783210680 n 445563122 413832848187106 2284360009513823291 n 445573793 3885103201710814 6387444427485826286 n

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων και στο Πλανητάριο: Μια μοναδική εμπειρία

Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική ημερίδα

ΑΦΙΣΑ 3

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου σε  συνεργασία με τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Βορείου Αιγαίου, την Εισαγγελία  Πρωτοδικών Χίου και τον Δήμο Χίου  προσκαλούν γονείς και εκπαιδευτικούς στην επιμορφωτική ημερίδα με τίτλο«Ενδοοικογενειακή βία»

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 24 Μαΐου στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Χίου στις 11.00πμ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ (8)

 

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική ημερίδα

Καλλιεργώντας την τέχνη της φιλίας

Στις 15 Μαϊου είχαμε τη χαρά στο σχολείο μας να υποδεχθούμε την ψυχολόγο κα Κυριάκου και την κοινωνική λειτουργό κα Ελένη από το Κέντρο Πρόληψης ώστε να βοηθήσουν τα παιδιά της Ε’ και Στ’ τάξης να ενδυναμώσουν τις φιλικές σχέσεις μεταξύ τους καθώς και πώς να διαχειρίζονται το θυμό τους. Τα παιδιά στο πρόγραμμα διάρκειας δύο διδακτικών ωρών μέσα από βιωματικές ασκήσεις και παιχνίδια κατανόησαν τη σημασία των φιλικών δεσμών και πως αυτές επηρεάζουν και άλλες εκφάνσεις της ζωής τους. Επίσης συμμετείχαν ενεργά και με αμείωτο ενδιαφέρον  συνειδητοποίησαν ότι η συμπεριφορά μας προς τους άλλους επηρεάζει και τη δική τους συμπεριφορά προς εμάς  και ότι η φιλία είναι πολυδιάστατη. Γιατί οι φίλοι υποστηρίζουν, βοηθούν, παρακινούν και συντελούν στην περαιτέρω εξέλιξη μας ως προσωπικότητες. Η φιλία είναι η γνήσια και αυθεντική έκφραση της ανιδιοτελούς αγάπης κάτι που κατανόησαν τα παιδιά απόλυτα.

Η δράση θα επαναληφθεί σε δύο εβδομάδες.Ευχαριστούμε θερμά και τις δύο ειδικούς.

1000010702

 

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καλλιεργώντας την τέχνη της φιλίας

Στο Γυμνάσιο Καλαμωτής

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης του σχολείου μας στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, επισκέφτηκαν το Γυμνάσιο της Καλαμωτής. Φτάνοντας στον χώρο συναντήσαμε μία πολύ θερμή υποδοχή τόσο από προηγούμενους μαθητές του Δημοτικού μας Σχολείου που τώρα πια φοιτούν στο Γυμνάσιο, όσο και από τους καθηγητές. Η διευθύντρια, κυρία Νεοχωρούση, μας μίλησε για τους χώρους και τις εγκαταστάσεις, μας εξήγησε τον τρόπο λειτουργίας του καινούργιου σχολείου και μας ξενάγησε στις διάφορες τάξεις.

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα μάθημα μαζί με τους μαθητές της Α’ Γυμνασίου, παίρνοντας μία γεύση από τα μελλοντικά τους καθήκοντα ενώ συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό και στις ερωτήσεις της εκπαιδευτικού. Το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου μας ξενάγησε και στις υπόλοιπες εγκαταστάσεις όπως για παράδειγμα στην αίθουσα πληροφορικής και τεχνολογίας και ήταν πρόθυμο να απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις των παιδιών. Ο κύριος Παπαδάκης, χημικός στο Γυμνάσιο, μας υποδέχτηκε στην αίθουσα φυσικών επιστημών. Με μεγάλη προθυμία έδειξε στα παιδιά τα διάφορα όργανα Φυσικής και Χημείας με τα οποία είναι εξοπλισμένο το εργαστήριο, τους έθεσε ερωτήσεις ελέγχοντας τις γνώσεις τους, εκτέλεσε ένα πείραμα ώστε να μας δείξει την αρχή της διαστολής των υγρών σωμάτων και μας εισήγαγε στον μικρόκοσμο δείχνοντάς μας τη λειτουργία του μικροσκόπιου.

Κατά την επιστροφή μας στο Δημοτικό συζητήσαμε όσα είδαμε καθώς και τα συναισθήματα που μας δημιουργήθηκαν. «Περάσαμε πολύ ωραία! Είδαμε τους φίλους μας από την περσινή έκτη!» είπε ένας μαθητής. «Μου φάνηκε τόσο μεγάλο το καινούργιο σχολείο…όλα μεγάλα ήταν, από τις τάξεις, μέχρι και τα θρανία και τις καρέκλες μέχρι και τα παράθυρα!» φώναξε ένας άλλος. «Πολύ λίγο κρατάει το διάλειμμα» διαμαρτυρήθηκαν κάποιοι, «Μου άρεσε που χρησιμοποιήσουμε το μικροσκόπιο και είδαμε πώς είναι ένα έντομο!» φώναξε ενθουσιασμένος ένας μαθητής. «Πότε μπορούμε να ξαναπάμε και να μείνουμε πιο πολλή ώρα;»

Δεν έλειπαν βέβαια και τα μη ενθουσιώδη και ίσως μελαγχολικά σχόλια των παιδιών.

«Δε θέλω να πάω στο Γυμνάσιο…καλά είμαστε και στο Δημοτικό. Πιο καλά είμαστε στο σχολείο μας που το ξέρουμε» είπε ένας μαθητής και πρόσθεσε πως του φάνηκε περίεργο το νέο σχολείο και τα καινούργια μαθήματα πολλά και δύσκολα. «Εκεί που θα πάμε θα είμαστε οι πιο μικροί, ενώ τώρα είμαστε οι μεγάλοι του σχολείου», «Φοβάμαι να πάω στο Γυμνάσιο» μουρμούρισαν κάποιοι. «Πώς γίνεται να είναι μόνο ένας δάσκαλος για ένα μάθημα;» αναρωτήθηκε κάποιος άλλος.

Τα συναισθήματα λοιπόν πολλά και ανάμεικτα, οι εντυπώσεις θετικές, οι φόβοι, οι αγωνία και το άγχος στα ύψη! Ήταν μία εμπειρία που μας ενθουσίασε, μας εισήγαγε σε έναν νέο κόσμο, μας γέμισε προσμονή και ελπίδα για το μέλλον και μας έδειξε πως το τέλος μιας συνθήκης πολλές φορές, αν όχι τις περισσότερες, συνιστά την αρχή μιας καινούργιας!

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους εκπαιδευτικούς του Γυμνασίου Καλαμωτής για την ξεχωριστή αυτή εμπειρία.

channels4 profile

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Στο Γυμνάσιο Καλαμωτής