Στις μέρες μας όλο και περισσότερο γίνεται λόγος να μάθουν τα παιδιά την «πιάτσα», το «επιχειρείν». Χρειάζεται ρητή διδασκαλία. Ευεπίφορα μπορεί να είναι τα παιδιά των εμπόρων και των ελεύθερων επαγγελματιών αλλά δεν θέλουμε να απαγορεύσουμε αυτή τη δυνατότητα από τα παιδιά των αγροτών και των δημοσίων υπαλλήλων. Γι’ αυτό φέραμε στο σχολείο έναν καινοτόμο νέο επιχειρηματία που κυριολεκτικά «έφερε ήλιο τα μεσάνυχτα» στη Νότια Χίο, εξασφαλίζοντας το μέχρι πρότινος αδιανόητο, να έχει το Πυργί 250 μέρες επισκεψιμότητα τον χρόνο! Ο Ιδρυτής πολλών εταιριών και εμπορικών καταστημάτων & πετυχημένων brand names Μάνος Κοττατής μίλησε για το εμπεριεκτικό όραμά του στην Ε’ Τάξη της κας Εβίτας Λάσκου και του καθηγητή Φυσικής Αγωγής Μανώλη Λευκόπουλου. Σημασία, υποστήριξε ο πρωτοπόρος επιχειρηματίας, δεν έχει μόνο η μεμονωμένη επιτυχία των μαγαζιών του αλλά η δημιουργία ενός συμπεριληπτικού επιχειρηματικού οικοσυστήματος («Business Ecosystems»)που δεν αποκλείει κανέναν και κανένας δεν επιτρέπεται να είναι «αποκομμένος»!
Ωστόσο, διαπιστώνεται ότι το συγκεκριμένο επιχειρηματικό μοντέλο έχει αξιοποιηθεί σε μικρότερο βαθμό αναφορικά με το αντικείμενο του τουρισμού. Ας μην ξεχνάμε ότι από την αρχαία Ελλάδα μας κυνηγά ο διχασμός και ο στείρος ατομικισμός.
Πώς καταφέρνει η καινοτόμα επιχείρηση να πείσει τους συνεργάτες της αλλά και τους συναγωνιστές της να την ακολουθήσουν; Με ποιόν τρόπο/μέσα συντονίζεται με εκείνους; Τους επηρεάζει και με ποιόν τρόπο;
Ειδικότερα, εξετάσαμε κατά πόσο η καινοτόμα επιχείρηση μπορεί να αναπτύξει συμμαχίες και συνέργειες ώστε να δημιουργηθεί κουλτούρα επιχειρηματικού οικοσυστήματος στον ελληνικό τουρισμό όπου συχνότατα οι άλλες επιχειρήσεις δεν αντιμετωπίζονται ως συναγωνιστές αλλά ως ανταγωνιστές και καταθέσαμε τον προβληματισμό κατά πόσο οι σχέσεις που αναπτύσσονται σε τοπικό επίπεδο χαρακτηρίζονται από αλληλεγγύη και κοινοτιστική εγγύτητα. Η πραγματικά καινοτόμα επιχείρηση είναι σε θέση να δημιουργήσει και να στηρίξει το παραπάνω συμπεριληπτικό όραμα- αργά ή ακόμα καλύτερα γρήγορα, λόγω της θέσης που φέρει μέσα σε αυτό, ως ένας Ηγέτης Καινοτομίας. Πείθει τους συνεργάτες και συναγωνιστές της να την ακολουθήσουν αξιοποιώντας εργαλεία πειθούς.
Ήταν από τους πιο πλούσιους προβληματισμούς, πιστεύουμε, που αναπτύχθηκε φέτος από ελληνικό σχολείο σε ένα νομό που αρχίζει να δρέπει επιτυχία στον τουρισμό. Και επιπλέον εισπράξαμε και την γενναιόδωρη επιδαψίλευση δεκάδων προϊόντων, από σαπούνια και κρέμες περιποίησης δέρματος μέχρι μαστιχοκαραμέλες, όλα με την άφθαστη ποιότητα «KOTTATIS»
