Μια ιδεώδης καλοκαιρινή χαλάρωση

494862845 1240316980817406 8421797545456611929 n 494870505 1893210901250904 6075849501526580478 n 494821976 2179053662528316 2721543815464819286 n 494856842 1069454865117166 5183357519006158607 n 494857407 701191639320405 1699218698812065818 n

Παιγνιώδεις αθλητικές δραστηριότητες στην αυλή με την καθοδήγηση του κ. Μανώλη Λουκόπουλου! Άφθονο χιούμορ και ιδεώδης χαλάρωση. Παιχνίδια για παιδιά, εκπαιδευτικούς και γονείς!Μια αυθεντική ψυχαγωγία. Ευχαριστούμε θερμά τον εξαιρετικό καθηγητή Φυσικής Αγωγής για το ηθικό ανάστημα και την ενσάρκωση ενός θετικού ανδρικού πρότυπου την σχολική χρονιά που απέρχεται.

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μια ιδεώδης καλοκαιρινή χαλάρωση

Εξωραϊσμός αυλής για να «ξαναζωντανεύσουμε» τα παραδοσιακά παιχνίδια

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εξωραϊσμός αυλής για να «ξαναζωντανεύσουμε» τα παραδοσιακά παιχνίδια

Άξιο τέκνο του Πυργίου δωρίζει..!

Ο Πυργούσης Θεόδωρος Παντελάρος είναι ένας λαμπρός καθηγητής Βιολογίας που υπηρετεί στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στο Γυμνάσιο και Λύκειο Καλλιμασιάς. Εξαιρετικός δάσκαλος, αφοσιωμένος στην επιστήμη και τους μαθητές του που τον σέβονται απεριόριστα. Ας σημειώσουμε ότι ο Πυργούσης καθηγητής είναι ένας δραστήριος ενεργός πολίτης, πώς όχι άλλωστε, όταν ο θρυλικός παππούς του- που από αυτόν πήρε το όνομά του, ο Θεόδωρος Γιαννίρης, υπηρέτησε στη Μέση Ανατολή, στην ταξιαρχία του Ελ Αλαμέϊν και μετά στα σύρματα… Η μορφή του  αείμνηστου Θεόδωρου Γιαννίρη είναι χαραγμένη στη συλλογική μνήμη χάρη στη σταθερή αισιοδοξία του ανθεκτικού Γεωργού που απεικονιζόταν στο παροιμιώδες χαμόγελο.

Εις μνήμην του Θεόδωρου Γιαννίρη αλλά και του αγαπημένου Ιωάννη Παντελάρου , οι πυργούσοι Καλλιόπη και Ισίδωρος Παντελάρος και ο καθηγητής υιός Θεόδωρος προσέφεραν σκακιέρες, πιόνια, ειδικά τραπέζια και χρονόμετρα για τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Πυργίου.

Ευχαριστούμε θερμά!

494822659 1729994294268548 8627728844392556927 n

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άξιο τέκνο του Πυργίου δωρίζει..!

Εξάσκηση στις πρώτες βοήθειες

Ο Ηλίας Θεοδωρόπουλος και ο Ανδρέας Ζερβόπουλος, οι δύο  πεπειραμένοι γιατροί του Κέντρου Υγείας Πυργίου επισκέφτηκαν το σχολείο για να ενημερώσουν  τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και να κάνουν στην πράξη μαθήματα Πρώτων Βοηθειών!

Χωριστήκαμε σε δύο τμήματα: Α’, Β’ και Γ’ στην αίθουσα της Α τάξης και Δ’, Ε’ και ΣΤ’ στην αίθουσα της Δ τάξης!

ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ, πράξη ευαισθησίας και ανθρωπιάς, καλοσύνης και μεγαλοψυχίας, ανιδιοτέλειας και αίσθησης καθήκοντος. Απλές, εύκολες και γρήγορες ενέργειες που μπορεί να εφαρμόσει οποιοσδήποτε, οπουδήποτε, για να σώσει την ζωή ενός συνανθρώπου από βέβαιο θάνατο ή να αντιμετωπίσει έναν τραυματισμό ή να ανακουφίσει από τον πόνο. Οι πρώτες βοήθειες στοχεύουν στο πολυτιμότερο αγαθό της ανθρώπινης κοινωνίας· την ανθρώπινη ζωή. Προσφέρονται με αίσθημα ευθύνης και όχι με αίσθημα ανάγκης, με συναίσθημα αγάπης και ανιδιοτέλειας και όχι με συναίσθημα απάθειας και αδιαφορίας. Το να γνωρίζει ο καθένας μας να προσφέρει πρώτες βοήθειες είναι τόσο σημαντικό όσο σημαντική είναι η αναπνοή μας.

504975394 1008752921329832 6643202679976847288 n 494818384 4074968909416989 3649658430863629218 n 494823500 1086420093614594 1953807983521332785 n 494859415 600895056364456 4486044003158115055 n 1

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εξάσκηση στις πρώτες βοήθειες

Στη Μονή Αγίου Μήνα

Η ημερήσια εκδρομή μας ήταν προσκυνηματική. Επισκεφτήκαμε ένα από τα περίφημα Μοναστήρια της Χίου, αυτό του Αγίου Μηνά. Στο ιστορικό αυτό Μοναστήρι έγινε μία από τις μεγαλύτερες σφαγές Χριστιανών από τους αιμοσταγείς Τούρκους.  Ο κ. Φερραίος Ιγνάτιος μας μίλησε για την Ιστορία του Μοναστηριού και μας πρότεινε να επισκεφτούμε το Εκκλησιαστικό Μουσείο και το ιερό σκευοφυλάκιο με τα οστά των αδίκως σφαγιασθέντων  όταν οι Οθωμανοί  επέδραμαν στην Χίο και κατέσφαξαν το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού της. H σφαγή της Χίου επέδρασε καταλυτικά στην ανάπτυξη του Φιλελληνικού κινήματος στην Ευρώπη.

494817138 2185063655277397 56848824977946660 n 494824975 647215634996274 8782333356784381157 n 494814388 1238935920945115 7512712347061522748 n 494859236 562631076905473 9220075504248115428 n

Στις 30 Μαρτίου του 1822-  μάθαμε από τον έγκριτο ξεναγό μας, ημέρα της Μεγάλης Πέμπτης,  άρχισαν οι διώξεις των Χριστιανών. Αυτοί καταδιωκόμενοι και ταλαιπωρημένοι αφάνταστα θεωρώντας ασφαλή καταφύγια τα Μοναστήρια κατέφυγαν σε αυτά. Στα καμποχώρια οι κάτοικοι κατέφυγαν στο Μοναστήρι του Αγίου Μηνά. Ήταν πάνω από τρεις χιλιάδες, άνδρες, γυναίκες, παιδιά, νέοι, γέροι, υγιείς και άρρωστοι…

Σήμερα στο Μοναστήρι του Αγίου Μηνά ορθώνονται τρία πανύψηλα κυπαρίσσια κοντά στην Εκκλησιά, στο πίσω μέρος του μαυσωλείου με τα μαρτυρικά λείψανα των νεομαρτύρων της Χίου, που ζήτησαν καταφύγιο στον Άγιο Μηνά.  Το πρώτο είναι του γαμπρού, το δεύτερο της νύφης και το τρίτο του αδελφού. Ζούν και χαίρονται την ελεύθερη Χίο, την ελεύθερη Ελλάδα, και σιγολικνίζονται στον ελεύθερο, μυρωμένο  Αιγαιοπελαγίτικο αέρα, αυτόν που αποστερήθηκαν τα τρία νεαρά ελληνόπουλα την ημέρα της Αναστάσεως του Χριστού μας το 1822.

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Στη Μονή Αγίου Μήνα

Στις αυθεντικές εργασίες, όπως η σχολική εφημερίδα,καλλιεργείται η δημιουργικότητα

Η επιτομή της δημιουργικότητας (για να βρίσκουν τα παιδιά νόημα σε αυτή την λέξη και να μην είναι επικό τρολάρισμα  και θέμα μόνο πανελληνίων Εξετάσεων) είναι το στήσιμο μιας μαθητικής εφημερίδας. Καλωσορίζουμε, λοιπόν, θερμά την Εφημεριδούλα της Β’ τάξης  πιάνοντας το δεύτερο Τεύχος με εύγεστα, τραγανά θέματα που θυμίζουν τα ξακουστά καρπούζια Κώμης αλλά και τα βερύκοκα, αυτές τις μέρες, στα Δότια. Θαυμάστε παρακάτω την επαγγελματική δουλεία των μικρών αρχισυντακτών/τριών:

494863911 1014585880835173 5638805763670326313 n 1494820260 568463562666196 4219515376109435119 n494817063 999395062184232 3225623630498141171 n494820341 750535933963676 7117428360916040032 n494820314 1647540925928936 8322696109485509406 n494816917 2504981043167047 4435470719002660926 n494863911 1014585880835173 5638805763670326313 n

Συγχαρητήρια σε μια από τις πιο δημιουργικές τάξεις του νησιού!

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Στις αυθεντικές εργασίες, όπως η σχολική εφημερίδα,καλλιεργείται η δημιουργικότητα

Στον Κάμπο της Χίου

Νότια της πόλης εκτείνεται η εύφορη πεδιάδα της Χίου που είναι γνωστή ως Κάμπος, κατάφυτη από περιβόλια με εσπεριδοειδή. Ο Κάμπος διαθέτει πολλά υπόγεια νερά, αλλά και το πιο γόνιμο έδαφος της Χίου. Ήταν γεμάτος με κτήματα και θερινές κατοικίες των παλιών αριστοκρατικών οικογενειών της Χίου. Οι περιηγητές του 18ου και 19ου αιώνα έχουν περιγράψει την ομορφιά αυτού του χώρου με κάθε λεπτομέρεια. Περιδιαβαίνοντας κανείς τα αμέτρητα, στενά και δαιδαλώδη δρομάκια του Κάμπου εντυπωσιάζεται από τα διώροφα και τριώροφα αρχοντικά του. Φτιαγμένα κυρίως από θυμιανούσικη πέτρα με το γήινο κοκκινωπό χρώμα, περιβάλλονται από ψηλούς πέτρινους τοίχους και αυλόθυρες με τοξωτές εισόδους.

Σε ένα τέτοιο αρχοντικό του Κάμπου το Σχολείο μας παρακολούθησε το περιβαλλοντικό πρόγραμμα, αφιερωμένο στα Εσπεριδοειδή, με τίτλο «γλυκόξινη αγάπη», με άφθονο θεατρικό παιχνίδι που κατενθουσίασε και το οποίο συντόνισε  ομάδα Εκπαιδευτικών του Περιβαλλοντικού Κέντρου.

494825391 566670789496278 5152183809695825718 n 494812946 712221974517025 6085354332370447553 n 494856651 1757587341847510 9104107885280651296 n 494860684 1334147644319479 7329753233604607422 n 494812999 1064420688868716 1519068220225283861 n 494813736 1238242301635061 7970711671070967101 n 494815771 2650540998476994 4125991597261165182 n

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Στον Κάμπο της Χίου

Γεωγραφίες: Η βασιλική Οδός να ανοίξει το πνεύμα

Είναι πολύ ενδιαφέρουσα η Γεωγραφία και καθόλου «μπανάλ». Κυρίως γιατί είναι αφορμή για μαθητική δημιουργικότητα-για να θυμηθούμε το φετινό θέμα στην Έκθεση  των Πανελληνίων εξετάσεων. Αλλά και αφορμή για συνειδητοποίηση ότι  η Ευρώπη βλέπει  ξανά πολεμικές συγκρούσεις και  ρητορικές μίσους να ξετυλίγονται στη γειτονιά της. Με αφορμή την ενότητα της Γλώσσας “Πόλεμος και Ειρήνη” οι μαθητές της ΣΤ τάξης έγραψαν αρχικά στις ομάδες τους μέσα στα σύννεφα λέξεις που τους θυμίζουν τον πόλεμο και στα περιστέρια λέξεις που τους θυμίζουν την ειρήνη. Στο τέλος, ο κάθε μαθητής έγραψε πάνω στα φύλλα του δέντρου ένα σύνθημα για την ειρήνη! Έτσι, όλοι μαζί δημιουργήσαμε το δέντρο της ειρήνης!

Προς το παρόν, προσευχόμαστε να παραμείνει η Γηραιά Ήπειρος φάρος ειρήνης . Τα παιδιά του Σχολείου μας, πραγματικά, γοητεύονται από την Ευρώπη, σαγηνεύονται από την εικόνα ευημερίας που δεν έχει πάψει να αναπαριστά.  Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων και πιο συγκεκριμένα την Ενότητα Φροντίζω το Περιβάλλον : Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά με θέμα “Τα μνημεία του κόσμου” δημιουργήσαμε στην ΣΤ τάξη μια μακέτα με μνημεία της Ευρώπης, τις σημαίες των χωρών και έναν χάρτη της Ευρώπης. Το μάθημα αυτό συνδυάστηκε με το μάθημα της Γεωγραφίας που αφορούσε τις χώρες και τα κράτη της Ευρώπης.

Όμως, όλοι οι διεθνολόγοι τονίζουν ότι ο 21ος αιώνας ανήκει στις Ασιατικές τίγρεις που γνωρίζουν θεαματική οικονομική ανάπτυξη. Με αφορμή το μάθημα της Γεωγραφίας και πιο συγκεκριμένα την ενότητα που αφορά την ήπειρο ΑΣΙΑ δημιουργήσαμε στη ΣΤ τάξη ένα infografic με πληροφορίες από γενικότερα στοιχεία της Ασίας, όπως φυσικό περιβάλλον, φαγητό, ζώα, μνημεία και άλλα σημαντικά πολιτιστικά χαρακτηριστικά!

494815058 1762405334707921 4456361193835225808 n 494819216 730219173020730 824043802717589228 n 494826937 1030472612526329 2138839707402673639 n 494815058 1762405334707921 4456361193835225808 n 1

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Γεωγραφίες: Η βασιλική Οδός να ανοίξει το πνεύμα

Σχολικοί Αγώνες Στίβου Νομού Χίου

Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό και απέδωσαν τα ΜΕΓΙΣΤΑ στους  διασχολικούς αγώνες στίβου, την 27 Μαΐου 2025. Είχαμε και διάκριση και πολύ καλές σειρές!

Παρών ήταν ο Γυμναστής Μανώλης Λευκόπουλος συνεχώς για ενδυνάμωση και παρότρυνση ! Τα παιδιά τα συνόδευσαν οι γονείς τους για να τα καμαρώσουν και να ζήσουν τα συναισθήματα του ευ αγωνίζεσθαι .

Ο αγαπητός μας Πρόεδρος, ο κύριος Κώστας Παπαδόπουλος ήταν στις απονομές μεταλλίων και είχε τη χαρά να απονείμει το αργυρό Μετάλλιο στην ταλαντούχα  Πάρου Κυριακή που διαγωνίστηκε με πάθος στο  μήκος κοριτσιών.

494815012 577517418306518 4175673970489083890 n

Αγαπημένα μας παιδιά, αποδείξατε στην πράξη πως κάθε συμμετοχή είναι σημαντική και ασφαλώς, αξιέπαινη!

Χίλια μπράβο σε όλες και όλους σας!

Νιώθουμε υπερήφανοι για όλες και όλους σας!

494857399 1743461086590624 3262980028185548314 n 494823564 3020966791535632 6201934065778774193 n

 

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σχολικοί Αγώνες Στίβου Νομού Χίου

Ένας πρωτοπόρος μας μιλά για το όραμά του: “Υπάρχει χώρος για όλους/ες”!

Στις μέρες μας όλο και περισσότερο γίνεται λόγος να μάθουν τα παιδιά την «πιάτσα», το «επιχειρείν». Χρειάζεται ρητή διδασκαλία. Ευεπίφορα μπορεί να είναι τα παιδιά των εμπόρων και των ελεύθερων επαγγελματιών αλλά δεν θέλουμε να απαγορεύσουμε αυτή τη δυνατότητα από τα παιδιά των αγροτών και των δημοσίων υπαλλήλων. Γι’ αυτό φέραμε στο σχολείο έναν καινοτόμο νέο επιχειρηματία που κυριολεκτικά «έφερε ήλιο τα μεσάνυχτα» στη Νότια Χίο, εξασφαλίζοντας το μέχρι πρότινος αδιανόητο, να έχει το Πυργί 250 μέρες επισκεψιμότητα τον χρόνο! Ο Ιδρυτής πολλών εταιριών και εμπορικών καταστημάτων & πετυχημένων brand names Μάνος Κοττατής  μίλησε για το εμπεριεκτικό όραμά του στην Ε’ Τάξη της κας Εβίτας Λάσκου και του καθηγητή Φυσικής Αγωγής Μανώλη Λευκόπουλου. Σημασία, υποστήριξε ο πρωτοπόρος επιχειρηματίας, δεν έχει μόνο η μεμονωμένη επιτυχία των μαγαζιών του  αλλά η δημιουργία ενός συμπεριληπτικού επιχειρηματικού οικοσυστήματος («Business Ecosystems»)που δεν αποκλείει κανέναν και κανένας δεν επιτρέπεται να είναι «αποκομμένος»!

Ωστόσο, διαπιστώνεται ότι το συγκεκριμένο επιχειρηματικό μοντέλο έχει αξιοποιηθεί σε μικρότερο βαθμό αναφορικά με το αντικείμενο του τουρισμού. Ας μην ξεχνάμε ότι από την αρχαία Ελλάδα μας κυνηγά ο διχασμός και ο στείρος ατομικισμός.

Πώς καταφέρνει η καινοτόμα επιχείρηση να πείσει τους συνεργάτες της αλλά και τους συναγωνιστές της να την ακολουθήσουν; Με ποιόν τρόπο/μέσα συντονίζεται με εκείνους; Τους επηρεάζει και με ποιόν τρόπο;

Ειδικότερα, εξετάσαμε κατά πόσο η καινοτόμα επιχείρηση μπορεί να αναπτύξει συμμαχίες και συνέργειες ώστε να δημιουργηθεί κουλτούρα επιχειρηματικού οικοσυστήματος στον ελληνικό τουρισμό όπου συχνότατα οι άλλες επιχειρήσεις δεν αντιμετωπίζονται ως συναγωνιστές αλλά ως ανταγωνιστές και καταθέσαμε τον προβληματισμό κατά πόσο οι σχέσεις που αναπτύσσονται σε τοπικό επίπεδο χαρακτηρίζονται από αλληλεγγύη και κοινοτιστική εγγύτητα. Η πραγματικά καινοτόμα επιχείρηση είναι σε θέση να δημιουργήσει και να στηρίξει το παραπάνω συμπεριληπτικό όραμα- αργά ή ακόμα καλύτερα γρήγορα,  λόγω της θέσης που φέρει μέσα σε αυτό, ως ένας Ηγέτης Καινοτομίας. Πείθει τους συνεργάτες και συναγωνιστές  της να την ακολουθήσουν αξιοποιώντας εργαλεία πειθούς.

Ήταν από τους πιο πλούσιους προβληματισμούς, πιστεύουμε, που αναπτύχθηκε φέτος από ελληνικό σχολείο σε ένα νομό που αρχίζει να δρέπει επιτυχία στον τουρισμό. Και επιπλέον εισπράξαμε και την γενναιόδωρη επιδαψίλευση δεκάδων προϊόντων, από σαπούνια και κρέμες περιποίησης δέρματος μέχρι μαστιχοκαραμέλες, όλα με την άφθαστη ποιότητα «KOTTATIS»

494816899 1711980609403488 3574193112470821129 n 494813629 667300112765289 4989022161442473428 n 494820621 678824438329283 6951564697192298871 n 494814444 2243387976117476 4901148884210626819 n 494815526 723050560169625 1926326953619886863 n 1

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ένας πρωτοπόρος μας μιλά για το όραμά του: “Υπάρχει χώρος για όλους/ες”!