Χριστούγεννα με τον “Αγριοφωνάρα”

Xάρη στο γενναιόδωρο  Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ), με αφορμή τα Χριστούγεννα, οργανώσαμε την συμμετοχή μας, την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου στη θεατρική παράσταση «Ο αγριοφωνάρας και τα κάλαντα». Τα παιδιά κάθε σχολείου της Ελληνικής Περιφέρειας διψάνε για πολιτισμό, ποιοτικές δουλειές εμπνευσμένων θιάσων. Εμείς, νησιώτικα παιδιά, έχουμε  το φιλόξενο Ομήρειο  Πνευματικό Κέντρο Δήμου Χίου που φιλοξένησε την πρωτοπόρα Σκηνή Παιδικού Θεάτρου και αποδείχθηκε για άλλη μια φορά μια πνευματική όαση.

Μια ξεκαρδιστική διασκεδαστική ιστορία, από την ομάδα θεάτρου Ανεμόμυλοι, όπου με χιούμορ, ανατροπές και… αγριοφωνάρες ανακαλύψαμε την αξία της φιλίας και της προσφοράς τα Χριστούγεννα αλλά και, ίσως, κάθε άλλη μέρα. Λίγα λόγια για την υπόθεση:

Kαθώς έρχονται τα Χριστούγεννα ο αγριοφωνάρας  που σιχαίνεται τις γιορτές, κλειδαμπαρώνεται στο σπίτι του. Τα δώρα τον εκνευρίζουν, οι ευχές τον θυμώνουν και με τα κάλαντα βγάζει φωνές από τα ρουθούνια του. Αχ, πόσο δύσκολο είναι να απολαύσεις την ησυχία και τη μοναξιά; Αυτό αναρωτιέται, αλλά οι κάτοικοι της πόλης και ειδικά τα παιδιά έχουν διαφορετική άποψη!

Μια ιστορία για την σημασία του πνεύματος των Χριστουγέννων, της συμπόνιας, της αλληλοαποδοχής, της προσφοράς.

462584133 1556176308353854 7414986693858759335 n462574616 9308284175862747 2553100459785703031 n466958655 499536996471245 1837750858170603214 n462582718 1270771864203740 364412986939890874 n

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χριστούγεννα με τον “Αγριοφωνάρα”

Αγγλικά με νόημα: Tί σημαίνει Thanksgiving;

467474764 503677232681998 3298240708672989937 n462553738 547727281511875 3095982457689507794 n462579094 929216982000015 6228207751834578889 n

Η επαφή των μαθητών με τα έθιμα και την κουλτούρα της βόρειας Αμερικής είναι σημαντική γιατί η γλώσσα συνδέεται στενά με τον πολιτισμό. Μαθαίνοντας για τα έθιμα και τις παραδόσεις του αγγλοσαξονικού πολιτισμού, οι μαθητές κατανοούν καλύτερα τις πολιτισμικές αναφορές, τις εκφράσεις και τη χρήση της γλώσσας σε συγκεκριμένα κοινωνικά πλαίσια. Οι μαθητές μαθαίνουν να σέβονται κατ’ ουσίαν  και ιδανικά να εκτιμούν διαφορετικές κουλτούρες. Αυτό βοηθά στη δημιουργία διαπολιτισμικής επικοινωνίας και ενσυναίσθησης, δεξιότητες πολύτιμες σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο. Μέσα από ενδιαφέρουσες δραστηριότητες, όπως η εξερεύνηση παραδόσεων οι μαθητές νιώθουν μεγαλύτερη σύνδεση και κίνητρο να μάθουν τη γλώσσα. Η εισαγωγή τέτοιων πολιτισμικών στοιχείων στο μάθημα εμπλουτίζει την εμπειρία μάθησης και ενισχύει την αίσθηση σύνδεσης με την αγγλόφωνη κουλτούρα. Είναι μια μοναδική ευκαιρία να κατανοήσουν οι μαθητές ότι η εκμάθηση μιας γλώσσας δεν είναι μόνο γραμματική και λεξιλόγιο, αλλά και γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ πολιτισμών.

Ως μια από τις πιο σημαντικές γιορτές στις Ηνωμένες Πολιτείες, το Thanksgiving, προσφέρει πολύτιμα μαθήματα τόσο για την ιστορική του προέλευση όσο και για τις αξίες που προάγει, όπως η ευγνωμοσύνη, η οικογένεια και η προσφορά.

Σήμερα, 29 Νοεμβρίου 2024, οι μαθητές του σχολείου μας πραγματοποίησαν δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του μαθήματος των αγγλικών με σκοπό να γνωρίσουν την ‘ημέρα των ευχαριστιών’. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές παρακολούθησαν βίντεο για την προέλευση της καθιέρωσης της γιορτής, διάβασαν κείμενα στα αγγλικά για την ιστορία των πρώτων αποίκων και των γηγενών Αμερικανών αλλά και για την σύγχρονη παράδοση όπως το εορταστικό δείπνο και τη διάσημη παρέλαση της Νέας Υόρκης. Οι μαθητές εξασκήθηκαν στη δεξιότητα της κατανόησης κειμένου , και έγραψαν για ποιους λόγους νιώθουν οι ίδιοι ευγνωμοσύνη.

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αγγλικά με νόημα: Tί σημαίνει Thanksgiving;

Συμμετέχοντας στην παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Θέατρου στην Εκπαίδευση (27/11), το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς οργάνωσε μια υπέροχη δράση για σχολικές ομάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στο Μουσείο Μαστίχας Χίου και στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Χίου. Συμμετείχαμε και εμείς!

Ανεβήκαμε στο Μουσείο Μαστίχας Χίου και «Θεατροπαίξαμε» την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2024. Η συμμετοχή μας στο θεατρικό βιωματικό εργαστήρι «Θεατροπαίζουμε», για μαθητές Δημοτικού έγινε με την καθοδήγηση του Σταύρου Σπυράκη, εκπαιδευτικού, ηθοποιού και σκηνοθέτη στον Κύκλο Θεάτρου-Θεατροποιοί Χίου. Οι μαθητές της Δ’, Ε’ και ΣΤ’ έτσι γνώρισαν βιωματικά τα οφέλη του θεάτρου. Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι και με κεντρικό άξονα τον ευωδιαστό κόσμο της μαστίχας, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν, να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους και να επικοινωνήσουν τα συναισθήματά τους.

462584253 1053884576537644 29751547121315462 n 467471213 1788704748531862 5011831967274745039 n 462562778 1614298869472274 3280241928462097588 n 462583142 478000534746324 208473615488368027 n

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συμμετέχοντας στην παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου

Εορτάζοντας την δεύτερη, μεγαλύτερη γιορτή του Πυργίου

Γιορτάσαμε την Θεομητορική γιορτή των Εισοδίων της  Θεοτόκου από τους γονείς της Ιωακείμ και Άννα στο Ναό του Σολομώντα στα Ιεροσόλυμα, για να εκπληρώσουν το τάμα και να αφιερωθεί στο Θεό! Τριών  χρόνων  ήταν η μικρή  Μαριάμ όταν οι γονείς  της την εμπιστεύτηκαν στον Ιερέα  Ζαχαρία !

Στο Πυργί Χίου έχουμε μεγάλη γιορτή! Γιορτάζει η Κάτω Παναγιά  μας! Επίσης το ξωκκλήσι στην εκπάγλου ομορφιάς Φονά, στην εξοχή του Πυργίου! Χρόνια πολλά στις Μαρίες και στις Δέσποινες που γιορτάζουν σήμερα! Xρόνια πολλά και στις ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ μας που γιορτάζουν και αυτές σήμερα!

Για το σχολείο μας με, έδρα το Πυργί, ήταν ημέρα εκκλησιασμού, συμμετοχής στην πάνδημη λιτάνευση και τοπικής αργίας. Οι μαθητές & μαθήτριες προπορεύτηκαν κρατώντας λάβαρα, σημαία και εξαπτέρυγα.

Η ΧΑΡΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΝΑ ΜΑΣ ΣΚΕΠΑΖΕΙ ΟΛΟΥΣ!

467477870 1743922889726035 8662788553595607112 n 462576209 426700020508458 2247234789097129270 n 462550611 421251377723980 8483121286020278766 n

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εορτάζοντας την δεύτερη, μεγαλύτερη γιορτή του Πυργίου

“Κι αν σου μιλώ με παραμύθια και παραβολές είναι γιατί τ’ ακούς γλυκότερα”: Eπιλέγοντας, στην επέτειο 50 χρόνων, τον τρόπο του Σεφέρη να μιλήσουμε στα παιδιά για το Πολυτεχνείο

Η Ε’ Δημοτικού του σχολείου μας, υπό την καθοδήγηση της δασκάλας Παρασκευής
Λάσκου, οργάνωσε τη σχολική γιορτή για την επέτειο του Πολυτεχνείου. Η
εκδήλωση περιλάμβανε την παρουσίαση του χρονικού των γεγονότων, τα “αγωνιστικά”
τραγούδια της εποχής και ένα ταιριαστό θεατρικό δρώμενο, «Τα μαγικά μαξιλάρια» του Ευγένιου Τριβιζά.
Στη θεατρική παράσταση αφηγηθήκαμε την ιστορία μιας πόλης, της Ουρανούπολης,
όπου δεν υπήρχαν πάρκα, Λούνα Παρκ ή οτιδήποτε θα μπορούσε να φέρει χαρά
στους ανθρώπους. Ο βασιλιάς της πόλης, ο Αρπατίλαος, ήταν ο πιο σκληρός και
απαίσιος άνθρωπος που θα μπορούσε να φανταστεί κανείς. Είχε καταργήσει όλες τις
γιορτές και τις αργίες. Για παράδειγμα, είχε μετονομάσει την Κυριακή σε
Προδευτέρα όπου τα παιδιά πήγαιναν στο σχολείο κανονικά. Οι κάτοικοι ήταν
εξοργισμένοι με τις πράξεις του βασιλιά, και εκείνος κάλεσε τους συμβούλους του
για να μάθει γιατί ο λαός του δεν τον αγαπούσε.
Μετά από αρκετή συζήτηση, ο αρχιμάγος του παλατιού πρότεινε στον βασιλιά να
φτιάξει μαξιλάρια που προκαλούν εφιάλτες. Αυτά τα μαξιλάρια είχαν μαγικές
ιδιότητες, κάνοντας τους ανθρώπους να βλέπουν φρικτά όνειρα όταν κοιμούνταν.
Έτσι, η πραγματικότητα θα τους φαινόταν πιο ευχάριστη συγκριτικά με τους εφιάλτες
που ζούσαν στα όνειρά τους.
Μια δασκάλα, όμως, μαζί με τους μαθητές της ανακαλύπτει την πλεκτάνη και
αποφασίζουν να δημιουργήσουν μαξιλάρια που φέρνουν τα πιο γλυκά και χαρούμενα
όνειρα, γεμάτα ευτυχία και όμορφες σκηνές. Στο τέλος, οι ήρωες καταφέρνουν να
ανατρέψουν τον Αρπατίλαο και τους συμβούλους του από τον θρόνο.
Μαθητές και μαθήτριες διασκέδασαν πολύ με όλη τη διαδικασία της παράστασης, από την προετοιμασία των σκηνικών μέχρι και τη δραματοποίηση του έργου κατά τη διάρκεια της σχολικής μας γιορτής.
Το παραμύθι παραλληλίζεται με τα γεγονότα της περιόδου της δικτατορίας στην
Ελλάδα, όπου επικρατούσαν ανάλογες καταστάσεις καταπίεσης και έλλειψης
ελευθερίας. Μέσα από την ιστορία αυτή, οι μαθητές ευελπιστούμε ότι μυήθηκαν
καλύτερα στα επίδικα ζητήματα εκείνης της εποχής με έναν πιο προσιτό και δημιουργικό τρόπο, αξιοποιώντας το παραμύθι ως μέσο διδασκαλίας του δημοκρατικού ιδεώδους. Το μήνυμα του παραμυθιού τους βοηθά να κατανοήσουν βαθύτερα τι συνέβη τότε, προσφέροντας μια διαφορετική οπτική μέσα από μια φανταστική και συμβολική αφήγηση.
Πολύτιμη υποστήριξη στην προετοιμασία πρόσφερε η εικαστικός του σχολείου,
Σοφία, και ο δάσκαλος Φυσικής Αγωγής, Μανώλης Λευκόπουλος, οι οποίοι
συνεργάστηκαν με τους μαθητές για την κατασκευή των σκηνικών. Ο δάσκαλος
μουσικής, Ζαχαρίας Μενδωνίδης, έδωσε κατευθυντήριες οδηγίες για τα τραγούδια, ενώ ο δάσκαλος πληροφορικής, Λεωνίδας Φούντας, ανέλαβε τη μουσική
επιμέλεια της γιορτής.

sos5 sos4 sos3 sos2 sos 466923691 1132012538333892 5955550393872907231 n

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Κι αν σου μιλώ με παραμύθια και παραβολές είναι γιατί τ’ ακούς γλυκότερα”: Eπιλέγοντας, στην επέτειο 50 χρόνων, τον τρόπο του Σεφέρη να μιλήσουμε στα παιδιά για το Πολυτεχνείο

Χαίρε Χίος Ελευθέρα!

Ελευθερία της Χίου! 11 Νοέμβρη 2024, 112 χρόνια μετά τον ερχομό του θρυλικού Ελληνικού στόλου. Οι καμπάνες ηχούν χαρμόσυνα!

Η Γιορτή στο Δημοτικό σχολείο Πυργίου φέτος ήταν από τους μαθητές και τις μαθήτριες της Δ’ δημοτικού και την εμπνευσμένη δασκάλα τους Τούλα Λεράκη!  Πλουσιότατη, περιλάμβανε Χρονικό , ποιήματα, τραγούδια  για τις Χιώτισσες που πλένουν στα ακρογιάλι, για ένα καράβι από τη Χιό…

Ανήμερα της επετείου, τα παιδιά του Δημοτικού με τους σημαιοφόρους παρέλασαν με τάξη και απέδωσαν τιμές.

Χαίρε Χίος Ελευθέρα! Χρόνια πολλά Χιώτισσες και Χιώτες!

χ1 χ3 χ7 χ4 χ6

 

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χαίρε Χίος Ελευθέρα!

Kατακτώντας τον εγγραμματισμό με τις πιο σύγχρονες μεθόδους

Σήμερα τα πρωτακια μας επεξεργάστηκαν το γράμμα “Ν ν” αξιοποιώντας την πολυαισθητηριακη μέθοδο, την πιο σύγχρονη μέθοδο κατάκτησης του εγγραμματισμού. Πρώτα κατασκεύασαν το Ν ν με σύρμα πιπας. Στη συνέχεια δημιούργησαν με χαρτοκοπτική origami νούφαρα αλλά και τις λιβελούλες του μαθηματος, “Νένα” και “Νανά”. Το πιο σημαντικό: Oι μικροί μαθητές προγραμμάτισαν τη μελισσούλα μας Beebot και με τη βοήθεια της “επιασαν” τη Νένα και τη Νανά καθώς και συλλαβές με το ν πάνω στην πίστα- λίμνη!

462583154 937776988194371 6993911583151822084 n 462581613 467323915801789 6614201226136884532 n 462570174 1834516260688767 3889579824139633988 n

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Kατακτώντας τον εγγραμματισμό με τις πιο σύγχρονες μεθόδους

Halloween!

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Halloween!

ΖΗΤΩ Η ΠΡΟΛΗΨΗ! (Μια άσκηση σεισμού)

Μια άσκηση σεισμού γίνεται

σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Στην αρχή υπάρχει πάντα

προειδοποίηση από τον/την δάσκαλο/α,

ή την διευθύντρια του σχολείου.

Μετά από λίγο καιρό, όμως,

μπορεί να γίνει χωρίς προειδοποίηση.

Με τις συχνές ασκήσεις σεισμού

προετοιμαζόμαστε καλύτερα,

ώστε να ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε

σε περίπτωση που συμβεί

ένας αληθινός σεισμός

και πώς μπορούμε να προστατεύσουμε

καλύτερα τους εαυτούς μας.

Μαθαίνουμε πού πρέπει να πάμε,

μόλις βγούμε έξω από το κτίριο,

δηλαδή τον τόπο συνάντησης

με τους συμμαθητές μας,

τους δασκάλους μας και

τα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου.

ΖΗΤΩ Η ΠΡΟΛΗΨΗ!

Υστερόγραφο: Θα την επαναλάβουμε, με την ευχή πάντα να παραμείνει μια άσκηση!

462570428 3784508935199962 3250357961048938417 n 462542213 1291253098547165 8561703157295629497 n

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΖΗΤΩ Η ΠΡΟΛΗΨΗ! (Μια άσκηση σεισμού)

Μνήμη 28ης Οκτωβρίου

Οι νέοι και οι νέες, τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Πυργίου είναι η ελπίδα και η επένδυση των δυτικών Μαστιχοχώρων για το μέλλον. Αν αφουγκραστούμε τον νομπελίστα Έλληνα ποιητή Οδυσσέα Ελύτη, όταν αφηγείται το έπος του ’40, θα αναστοχαστούμε ένα σχολείο που δεν αφήνει κανένα παιδί πίσω. Γιατί όταν είσαι ομάδα “κανείς δεν περισσεύει!”.

Γράφει χαρακτηριστικά ο ποιητής από τα  βουνά της Ηπείρου: «Η Αλβανία, για τη σωματική μου υπόσταση ήταν μια περιπέτεια αβάσταχτη, αλλά για την ψυχική μου όμως ιστορία, μια τομή βαθιά. Έγινε αιτία  να συνειδητοποιήσω τι είναι ο αγώνας, ο ομαδικός πλέον και όχι ο προσωπικός. Θέλω να πω τί σημαίνει να μάχεσαι ενταγμένος μέσα σε μιαν ομάδα, που έχει ορισμένα ιδανικά. Και να μάχεσαι και συ γι’ αυτά».

Οι τελετές δημόσιας μνήμης ξεκίνησαν την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου με την Γ’ δημοτικού, υπό τις οδηγίες της δασκάλας τους Μαρία Μαΐστρου, να αποδίδει λαμπρά το ήθος του ’40. Για τον στολισμό της αίθουσας εκδηλώσεων εργάστηκε εντατικά η Α’ τάξη με εμπνευσμένη μέντορα την δασκάλα τους Ειρήνη Γιαννάκου. Εξαιρετική η επιμέλεια των μικρών μαθητών!

462544223 748564147434514 6278012809786203815 n 462546224 1065837691452547 5582752971200365666 n 462575012 1584378812482997 2258895071945652378 n 462541991 565363636170278 5040048935785227551 n 462544209 1654881388421795 596388434318404968 n 462557185 907881444644145 2193136958608331059 n 462542010 3769397629942143 37010837872016975 n

Ανήμερα της Εθνικής Επετείου, μας βοήθησε μια λαμπρή λιακάδα. Υπό την καθοδήγηση του άξιου γυμναστή μας, μαθητές & μαθήτριες απέδωσαν τιμές στο ηρωικό έπος του ’40.

462559390 1589423168626755 1835734344605001009 n 462545892 8411558342302832 3953205523934612272 n 462558936 1081829973489149 872070799041760077 n 462540767 470819136011830 8791523264548904608 n 462556920 885557453705938 2416642909164599522 n

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μνήμη 28ης Οκτωβρίου