Ομαλή Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο – Μια Ξεχωριστή Εμπειρία για τη ΣΤ’ Τάξη

Στο Δημοτικό Σχολείο Πυργίου, δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση φέτος στην ομαλή μετάβαση των μαθητών της ΣΤ’ τάξης στο Γυμνάσιο, σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας. Με στόχο να προετοιμάσουμε τα παιδιά για τη νέα σχολική βαθμίδα, οργανώσαμε μια σειρά από δράσεις που τους βοήθησαν να κατανοήσουν τις αλλαγές αλλά και τις ευκαιρίες που τους περιμένουν στο Γυμνάσιο.

Αρχικά, μέσα στην τάξη , στο μάθημα των αγγλικών, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση με θέμα “Τι πρέπει να γνωρίζω για το Γυμνάσιο”, κατά την οποία οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη νέα καθημερινότητα που θα αντιμετωπίσουν: διαφορετικοί καθηγητές ανά μάθημα, ωρολόγιο πρόγραμμα, μεγαλύτερο σχολικό περιβάλλον, και αυξημένες ευθύνες αλλά και περισσότερες ευκαιρίες για μάθηση και δημιουργία.

Στη συνέχεια, οι μαθητές έγραψαν ένα ιδιαίτερο γράμμα με τίτλο: “Γράμμα στον μελλοντικό μου εαυτό”. Εκεί κατέγραψαν τις σκέψεις, τις ανησυχίες, αλλά και τις προσδοκίες τους για τη νέα αρχή που πλησιάζει.

Η κορύφωση των δράσεων ήρθε την Παρασκευή 23 Μαΐου, όταν επισκεφθήκαμε το Γυμνάσιο Καλαμωτής, το σχολείο όπου οι μαθητές μας θα φοιτήσουν την επόμενη σχολική χρονιά. Μαζί με τη δασκάλα της τάξης τους και την εκπαιδευτικό Αγγλικών, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το νέο τους σχολικό περιβάλλον.

Στο Γυμνάσιο μας υποδέχθηκε θερμά η διευθύντρια κα Αργυρώ Νεχωρούση, η οποία μίλησε στα παιδιά για την καθημερινότητα στο σχολείο και απάντησε σε ερωτήσεις τους. Έπειτα, οι μαθητές παρακολούθησαν μάθημα Μαθηματικών στην Α’ Γυμνασίου και είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μια τυπική σχολική ώρα στο Γυμνάσιο. Ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής ξενάγησε τα παιδιά στους χώρους του σχολείου και τους ενημέρωσε για τις αθλητικές δραστηριότητες και υποδομές.

Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά, έθεσαν ερωτήματα και πήραν απαντήσεις που καθησύχασαν τους προβληματισμούς τους. Η εμπειρία αυτή ενίσχυσε την αυτοπεποίθησή τους και μείωσε το άγχος για τη μεγάλη αλλαγή που τους περιμένει.

Στόχος όλων αυτών των δράσεων ήταν να φέρουμε τους μαθητές πιο κοντά στη νέα πραγματικότητα που θα ζήσουν τον Σεπτέμβρη και να τους βοηθήσουμε να κάνουν αυτό το βήμα με σιγουριά, θετική διάθεση και χαμόγελο.

Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί Τομπούλογλου Αγγελική, δασκάλα τους και Κατερίνα Αναστασάκη εκπαιδευτικός Αγγλικής.

494813909 2328153370914562 1783152673823681038 n 494822633 999423768844479 8331900602729603155 n 494815008 546575298516820 6797916442892676866 n 494813037 1396207398099011 1928147582637538577 n

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ομαλή Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο – Μια Ξεχωριστή Εμπειρία για τη ΣΤ’ Τάξη

Προετοιμάζοντας τα νήπια για την Α’ Τάξη

Η μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο είναι σημαντική για όλους όσοι εμπλέκονται στην φροντίδα και εκπαίδευση των νηπίων. Ο ρόλος όμως των εκπαιδευτικών είναι ο πιο καθοριστικός για μια επιτυχημένη μετάβαση των νηπίων από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό. Ο ρόλος τoυς στη διαδικασία της μετάβασης είναι σημαντικός όχι μόνο γιατί βοηθάει τα νήπια αλλά γιατί αποφέρει ευεργετικά οφέλη και στους γονείς και σε εμάς τους ίδιους, αδιάφορο αν είμαστε δάσκαλοι ή νηπιαγωγοί, η λαϊκή εκπαίδευση είναι ενιαία!. Το φετινό Σχέδιο Δράσης που ανέλαβε φέτος η έμπειρη Νηπιαγωγός του όμορου Νηπιαγωγείου Πυργίου Σοφία Σαραντινού είχε ακριβώς ως κύριο σκοπό την ομαλή μετάβαση, να βοηθηθούν τα νήπια να ενταχθούν εύκολα μέσα στο νέο περιβάλλον του Δημοτικού. Κοινό μέλημά μας ήταν:
-Η συνέχεια με τις προηγούμενες εκπαιδευτικές εμπειρίες τους
-Η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των παιδιών
-Η ανοιχτότητα σε νέες εμπειρίες
Όσοι εκπαιδευτικοί συμμετείχαμε, οι νηπιαγωγοί και η δασκάλα της Α’ τάξης κα Ειρήνη Γιαννακου συνεπικουρούμενη από τον Σύλλογο Διδασκόντων του Δημοτικού Πυργίου, συχνά αναθεωρήσαμε τα πιστεύω μας για τη μάθηση και την ανάπτυξη και τον τρόπο με το οποίο τόσο η μάθηση όσο και η ανάπτυξη μπορούν να μεταφραστούν σε προσδοκίες γύρω από την ετοιμότητα του παιδιού να παρακολουθήσει το πρόγραμμα του Δημοτικού και μάθαμε να αποφεύγουμε τις ετικέτες «έτοιμος», «μη έτοιμος». Χαρακτηρισμοί αυτού του είδους δεν προσφέρουν τίποτα, επικεντρώνουν περισσότερο στο παρελθόν και όχι στο μέλλον και στο μαθησιακό δυναμικό του παιδιού.😃
Η επίσκεψη των νηπίων στην Α’ Δημοτικού, την Παρασκευή 23 Μαϊου, καλά οργανωμένη, ήταν ιδιαιτέρως γόνιμη: Θερμό και διαχυτικό καλωσόρισμα από την Διευθύντρια Άρτεμη Πίττα και μετά, βουρ,😄 για μια από τις πιο θεαματικές και καλαίσθητες τάξεις που έχουν γνωρίσει ποτέ τα Μαστιχοχωρουσάκια, χάρη στην λαμπρή αφοσίωση της Ψαριανής Δασκάλας. Τα πρωτάκια φιλόξενα,🥰 υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό τις μελλοντικές συμμαθήτριες & συμμαθητές και ακολούθησε η παρακολούθηση της διδασκαλίας με άφθονες απορίες και επεξηγηματικά σχόλια από τις εκπαιδευτικούς. Στο τέλος, μια κοινή για νήπια και πρωτάκια ομαδική εργασία. Συγχαρητήρια παιδιά & Δασκάλες!
494821942 1076781214515332 3606395208750316989 n 494860649 603646168749264 3331657492714954550 n 494828063 1045161027054276 9168102826875093104 n 494828063 1396687051368430 8590564020922997699 n 494818335 2256886491372606 5192646831215352085 n
Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Προετοιμάζοντας τα νήπια για την Α’ Τάξη

Μνημόσυνο Ευεργετών Κωνσταντίνου & Γαρυφαλλιάς Λαγούδη

Εκδήλωση αποφοίτων του Λιβάνειου στα Καρδάμυλα. Σηκώνεται να χαιρετίσει ο καπ. Παν. Τσάκος. «Με ξέβρετε;» Ρώτησε ο τετραπέρατος Καρδαμυλίτης. Σιγά που δεν τον ήξεραν. Ε, βέβαια καπετάνιε, χαμόγελα και φωνές στο ακροατήριο. «Α, με ξέβρετε..!😁😄 Είμαι ο Παναγιώτης Τσάκος ο εφοπλιστής, που έχω 70 κομμάτια βαπόρια» (τότε τόσα είχε, ή τόσα είπε). «Ε, αν δεν υπήρχε ο χωριανός μας ο Λιβανός, να κάνει τούτο το Σχολείο, εγώ θα ήμουν σήμερα βοσκός και θα ‘χα 70 προβατίνες. Ε, πάλι θα με ξέβρατε δεν θα με ξέβρατε;»

-Αν δεν υπήρχε ο Φίλιππος Π. Αργέντης να δωρίσει μεταξύ άλλων στην Βιβλιοθήκη μας 10.000 τόμους βιβλία και να κτίσει τον 2ο όροφο της, δεν θα είχαμε σήμερα μια από τις πιο αξιόλογες σε περιεχόμενο και έκταση Βιβλιοθήκες της χώρας.

-Αν δεν υπήρχε ο Γεώργιος Αντ. Βούρος δεν θα είχαμε τα Βούρεια Σχολεία στα Λιβάδια.

-Αν δεν υπήρχε ο Ζωρζής Δρομοκαϊτης δεν θα είχε η Ελλάδα σήμερα το Ψυχιατρικό Θεραπευτήριο Δαφνίου, το γνωστό μας Δρομοκαϊτειο.

-Αν δεν υπήρχε ο Γιάννης Κων. Καρράς δεν θα είχαμε το Καρράδειο Δημοτικό Σχολείο.

-Χωρίς την Μαρία Λαιμού δεν θα ιδρύονταν ο Γυναικείος Σύνδεσμος Φίλοι του Χιώτικου χωριού.

-Αν δεν υπήρχε ο Ζωρζής Μιχαληνός και η Ζηνοβία Μιχαληνού – Κοκκάλη δεν θα υπήρχαν η Εμπορική Σχολή, σήμερα 1ο ΕΠΑΛ, το Γηροκομείο Χίου, το Μαιευτήριο, που είδαν το πρώτο φώς 36.000 Χιωτάκια.

-Αν δεν υπήρχε η οικογένεια Μίχαλου δεν θα υπήρχαν το Μιχάλειο Ορφανοτροφείο, σήμερα Πανεπιστήμιο Αιγαίου, το Εθνικό Στάδιο και οι Φυλακές.

-Αν δεν υπήρχαν ο Μιχαήλ Ξυλάς, η σύζυγος του Σταματία Πουτού και η κόρης τους Ματρώνα δεν θα υπήρχε ο Ομήρειο.

-Αν δεν υπήρχε η οικογένεια Καλουτά δεν θα υπήρχε ο Μητροπολιτικός μας Ναός, αν δεν υπήρχε ο Λεωνής Καλβοκορέσης δεν θα υπήρχε το Λωβοκομείο, ο Γεώργιος Κουκουνάρης το Κουκουνάρειο στην Λατομίτισσα.

-Αν δεν υπήρχαν οι Σκυλίτσηδες η Χίος δεν θα είχε ακόμα… Νοσοκομείο, ούτε θα κτίζονταν το μαιευτήριο Μαρίκα Ηλιάδη και το Θεραπευτήριο Βούλας.

Θα εκπλαγούμε ευχάριστα και θα κάνουμε λάθος αν νομίζουμε ότι αυτό σταμάτησε στις μέρες μας. Απλά έχει άλλο εύρος και άλλο βάθος. Παράδειγμα τρανό, οι αοίδιμοι ευεργέτες Κωνσταντίνος & Γαρυφαλλιά Λαγούδη που από το υστέρημά τους φρόντισαν να προικίσουν το σχολείο μας με σημαντική ακίνητη περιουσία η οποία έχει πια περάσει στον Δήμο Χίου που έχει την ευθύνη. Χρέος μας διαχρονικό να τιμάμε τους φωτισμένους ευεργέτες!

494858241 728213247032546 4659561274483727520 n 494821962 9968555733231035 5376249946450689997 n mnhmosyno

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μνημόσυνο Ευεργετών Κωνσταντίνου & Γαρυφαλλιάς Λαγούδη

Η Λέσβος, που επέλεξε ο νεαρός Αριστοτέλης για τις επιστημονικές του έρευνες

H εκδρομή του σχολείου μας στην Λέσβο στέφτηκε από επιτυχία πρωτίστως γιατί υπηρέτησε μια εκπαιδευτική στοχοθεσία.

Στο Μουσείο, πρώτα,  Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου μας παρουσιάσανε τη βιομηχανική φάση της ελαιουργίας στην Ελλάδα. Εστιάσαμε στις αλλαγές που επέφερε η εισαγωγή της μηχανικής κίνησης στη διαδικασία παραγωγής ελαιολάδου και προσεγγίσαμε με ευαισθησία τη συμβολή των κατοίκων της περιοχής στην παραγωγική διαδικασία. Στόχος του Μουσείου Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου ήταν  να προβάλει τη βιομηχανική κληρονομιά μας στον τομέα της ελαιουργίας και να την εντάξει στο ευρύτερο αρχιτεκτονικό, κοινωνικό και πολιτισμικό πλαίσιο της εποχής  με τους μαθητές μας να κατορθώνουν την βαθιά κατανόηση των αλλαγών που επέφερε η επιστημονική επανάσταση. Το Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου στεγάζεται στο παλαιό κοινοτικό ελαιοτριβείο της Αγίας Παρασκευής Λέσβου. Τα κτήρια και ο μηχανολογικός εξοπλισμός έχουν αποκατασταθεί υποδειγματικά. Έτσι, μπορέσαμε να παρατηρήσουμε πώς λειτουργεί ο εξοπλισμός και πώς εξελίχθηκε το εργοστάσιο από την ατμοκίνηση στην πετρελαιοκίνηση.

494860948 549341031336320 8238807456686716489 n 494828023 3978917562330896 2930280085395352441 n 494824913 1904172893728721 111875426327938708 n

Στο πεδίο της άγριας φύσης που είχαμε ως ερευνητικό στόχο επισκεφτήκαμε έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς παρατήρησης πουλιών στην Ευρώπη – Η Λέσβος έχει επίσης καθιερωθεί ως μια από τις καλύτερες τοποθεσίες παρατήρησης πουλιών στην Ευρώπη, ειδικά την άνοιξη που φτάσαμε. Δύο είναι τα χαρακτηριστικά που κάνουν τη Λέσβο μοναδική για τα πουλιά σε σύγκριση με άλλα νησιά του Αιγαίου: η μεγάλη ποικιλία οικοτόπων και η θέση της στην ανατολική Μεσόγειο. Περίπου 1500 είδη φυτών και 325 είδη πουλιών έχουν καταγραφεί στο νησί που φτάνουν από την Ευρώπη, την Ασία και την Αφρική. Την άνοιξη ειδικά, κατά τη μετανάστευση των πουλιών, η θέα είναι σίγουρα εντυπωσιακή. Τα πουλιά που συναντάμε είναι τα φλαμίνγκο, εντυπωσιακά με τα ροζ φτερά τους, ο μαύρος πελαργός, το παρδαλό αβοσέ, ο μαυροφτερός ξυλοπόδαρος, ο κατακόκκινος κολοκύθας, ο λευκός πελαργός, ο ευρωπαϊκός πελαργός και πολλά άλλα.

 

494819030 1463857481687990 4204223353682146296 n494820474 1131323298760058 9085115977228958322 n 1

Στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, στο Σίγρι, γνωρίσαμε το απολιθωμένο δάσος, θαυμάσαμε δείγματα πετρωμάτων, δοκιμάσαμε προσομοίωση  σεισμού με αυξανόμενη ένταση και πραγματοποιήσαμε μια βασισμένη στην ύλη φυσικής Στ’ Δημοτικο «Έκρηξη» ηφαιστείου με χρωματισμένη σόδα και ξύδι ! Αποκομίσαμε βαθιά γνώση για τη δομή του φλοιού και τις λιθοσφαιρικές πλάκες.

494816883 1021150546769856 6169008965020657036 n494825485 1427148988310892 6462783452457159091 n

Γίναμε σοφότεροι!

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η Λέσβος, που επέλεξε ο νεαρός Αριστοτέλης για τις επιστημονικές του έρευνες

Ψηλαφίζοντας τους όρους “καλής πρακτικής” στη διδασκαλία των εικαστικών σε ένα σχολείο μακριά από δημόσιες και ιδιωτικές πινακοθήκες

Χρειάζονται τα παιδιά της αγροτικής υπαίθρου τον εγγραμματισμό στα σύμβολα της Σύγχρονης Τέχνης; Eίναι χρήσιμο να εξοικειωθούν τα παιδιά με τις ιδέες, τα παραδείγματα, τις μεταφορές και τα σύμβολα, που μπορούν να αντληθούν από τα έργα τέχνης;

Αυτή η διαδικασία  έχει προεκτάσεις πολύ βαθύτερες από το ίδιο το μαθητικό έργο, γιατί αφορά στη νοητική ανάπτυξη του παιδιού. Συγκεκριμένα, η δημιουργία εικαστικού έργου αναπτύσσει την οπτική αντίληψη. Η οπτική αντίληψη προάγει το εύρος της αντίληψης του παιδιού, οξύνει τη νόησή του και  αυξάνει τη δυνατότητά του να προσλαμβάνει ευκολότερα τις έννοιες των άλλων μαθημάτων που διδάσκεται.

Αυτή η εξοικείωση είναι ιδιαίτερα σημαντική σήμερα που ο μαθητής είναι υπέρ εκτεθειμένος στα ερεθίσματα, εικόνες και μηνύματα των Μέσων μαζικής ενημέρωσης και του διαδικτύου και δεν έχει ευκαιρίες για κριτική σκέψη και ενεργή δράση.

Η διδασκαλία των αναζητήσεων και των κινημάτων της μοντέρνας τέχνης είναι  σημαντική για τους μαθητές και τη γενική τους παιδεία. Ανήκει στον πυρήνα της προοδευτικής παιδαγωγικής ότι στα παιδιά των χωριών της Ευρώπης δεν χρειάζεται μόνο η εκμάθηση λίγων «κολυβογραμμάτων» αλλά η κατανόηση του  κόσμου της σύγχρονης επιστήμης, της σύγχρονης τέχνης και κοινωνίας,  Είναι η γνώση που θα τους επιτρέψει  να κατανοήσουν τη λειτουργία, τη θέση και τις ιδέες της σύγχρονης εποχής. Θα μάθουν τελικά ότι οι αλλαγές που συντελούνται στα τέλη του 19ου και στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα, ήταν καταλυτικές για τον Ευρωπαϊκό πολιτισμό και καθοριστικές για την εξέλιξη της. Ήταν η στιγμή, που η τέχνη έχασε τον ενιαίο χαρακτήρα που διατηρούσε σε κάθε πολιτισμό και εποχή. Εμφανίστηκαν  διάφορες προσεγγίσεις που αφορούσαν διαφορετικές εστιάσεις στον κόσμο. Έκτοτε, κυριάρχησε η ατομικότητα του καλλιτέχνη που εξέφρασε τις αναζητήσεις του νέου  ανθρώπου, ο οποίος  διεκδίκησε τα δικαιώματά και  την κριτική του στη κοινωνία- ένα έξοχο παράδειγμα κοινωνικής κριτικής «οι πατατοφάγοι» του Βαν Γκογκ ή η Γκουέρνικα του Πικάσο.

Πώς διδάσκεις σε αρχάριους που επιπλέον σπάνια έχουν επισκεφτεί δημόσια πινακοθήκη; Η δασκάλα Καλλιτεχνικών ξεκίνησε παρουσιάζοντας τα έργα και τους καλλιτέχνες που έχουν κατακτήσει την αθανασία όπως ο Βαν Γκογκ. Οι μαθητές γνώρισαν τη διαφορετική οπτική μέσα από την οποία κάθε κίνημα, Ιμπρεσιονισμός, Φοβισμός, Κυβισμός, Σουρεαλισμός, Αφηρημένη τέχνη, Ποπ αρτ , Οπτική τέχνη προσέγγισε τον άνθρωπο, τα πράγματα και την τέχνη.

Ο Ιμπρεσιονισμός είδε τον κόσμο μέσα από το φως. Ο Φοβισμός μέσα από την ένταση και την εκφραστικότητα του χρώματος. Ο Κυβισμός μέσα από την αυτονομία του σχήματος. Ο Σουρεαλισμός εξερεύνησε τον ψυχισμό του ανθρώπου. Η αφαίρεση δημιούργησε μια τέχνη που δεν αναπαριστά την πραγματικότητα. Η Ποπ αρτ πρόβαλλε τα νέα είδωλα, τον νέο κόσμο που κατασκεύασε η κατανάλωση. Η Οπτική τέχνη επικεντρώθηκε στις οπτικές ψευδαισθήσεις. Οι μαθητές γνώρισαν το ιστορικό πλαίσιο μέσα στο οποίο αναπτύχθηκαν τα κινήματα, τις ιδέες και τις επιδιώξεις τους, τις επιρροές που δέχτηκαν, τη μέθοδο που υιοθέτησαν, την αποδοχή και την επίδραση που άσκησε το έργο τους. Δείγματος χάρην, στα πλαίσια του Κυβισμού οι μαθητές δημιούργησαν ελεύθερη σύνθεση, με έμφαση στα γεωμετρικά σχήματα,  εντάσσοντας μοτίβα από τη θεματολογία των Κυβιστών.

Τα Εικαστικά τελικά είναι μάλλον ένα μάθημα πολυδιάστατο. Τα σχολικά εγχειρίδια που έχουν στη διάθεσή τους οι μαθητές αν και περιέχουν μία ευρεία ύλη, αυτή τελικά προσφέρεται για επεξεργασία και συνδιαμόρφωση από καθηγητή και μαθητή. Δεν είναι κλειστά βιβλιοκεντρικά συστήματα ύλης τα οποία να οδηγούν γραμμικά στην παροχή γνώσης και πληροφορίας. Στο μεγαλύτερο μέρος του χρειάζεται την εκπαιδευτικό να είναι ο εμψυχωτής της τάξης ώστε οι  μαθητές να συμμετέχουν δημιουργικά.

Η διδάσκουσα, όπως τεκμηριώνεται στο παρακάτω portfolio, διαμορφώνοντας τις ενότητες σύμφωνα με τις ανάγκες και τις ιδιομορφίες της τάξης της, άντλησε από εκεί και επέλεξε τα κατάλληλα θέματα τα οποία προσέγγισε πολύπλευρα, επιλέγοντας το βαθμό εμβάθυνσής τους και επιδιώκοντας  τη σφαιρική και ενιαία αντίληψή τους.

……………….

Πουαντιγισμός απο την Ε’ και Β’ ταξεις. υλικά: μαρκαδόροι

494819024 668254022513566 2404031674846452502 n 494813922 1240096444299771 537256162602495885 n 494858387 1711234246417218 2103034673778036646 n 494813013 1707913356753443 6937137141839160708 n

Σχέδιο με μολύβι και γόμα απο Στ’ και Β’ τάξεις

494824948 986529786610361 6547598887728137396 n 494825009 1643063766397304 4322961371618504664 n 494818807 702917542275358 770724998523173384 n 494813931 1229004661996928 7848699515640000517 n

 

494815734 1031528595589421 950746604080059541 n

Η Εναστρη νύχτα του Βαν Γκογκ απο την Ε’ τάξη υλικά: ξυλομπογιές και μαρκαδόροι

494815938 3995052474156084 8762131584216304868 n 494823412 1023681996390571 4587206721326062715 n

Το ηλιοβασίλεμα απο Στ’, Δ’, και Β’ τάξη. υλικό: ακουαρέλα

494857339 694820929573077 4453063231243361790 n 494818813 691794793791650 8509073841522186543 n 494823230 551402481347687 595618861156149671 n 494818528 1084490540176410 301046334003870225 n

 

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ψηλαφίζοντας τους όρους “καλής πρακτικής” στη διδασκαλία των εικαστικών σε ένα σχολείο μακριά από δημόσιες και ιδιωτικές πινακοθήκες

Τιμή στη Μάνα της Νότιας Χίου!

Είχαμε πληθώρα ευφάνταστων εμπνεύσεων την παραμονή της γιορτής της Μητέρας στο σχολείο μας. Η «Συνταγή για μια υπέροχη μαμά» από την γεμάτη φαντασία και δημιουργικότητα Δ’ τάξη της κας Τούλας Λεράκη όπου «ανακατεύουμε μια κούπα αγάπη, μια κούπα φιλάκια, ½ της κούπας αγκαλιές και χαμόγελα, προσθέτουμε, στο τέλος, λίγες ηλιαχτίδες» ήταν μια έξοχη ιδέα που υλοποίησαν τα παιδιά! Αλλά αρκετά δώρα που πρόσφεραν τα παιδιά δεν υστερούσαν καθόλου σε ταλέντο όπως η καρδιά που γίνεται λουλούδι από την Β’ τάξη της κας Ειρήνης Τσιούγκου αλλά και οι υπέροχες κάρτες στην αγγλική γλώσσα που φιλοτέχνησαν με τη βοήθεια της δασκάλας Αγγλικών.494817066 1617726268940996 4884839711778358713 n 494857523 692163560234676 2801182520149913040 n

Τον αξίζουν τον θαυμασμό οι μητέρες των Μαστιχοχωρίων και με το παραπάνω! Ο Πυργούσης άξιος Επιχειρηματίας κ.Γιάννης Μπενέτος, Ιδρυτής του διεθνούς brand name “ANEMOS”, περιγράφει «το μέταλλο» του χαρακτήρα αυτών των μανάδων:

“Κάθε χρόνο τέτοια ημέρα μου έρχεται στη σκέψη μου κάτι που μου συνέβη όταν ήμουν παιδί. Θα προσπαθήσω να το περιγράψω με λίγα λόγια ελπίζοντας να μην σας κουράσω:

Ήμουν περίπου 10 χρονών και είχαμε πάει στον Νέπαγο σε ένα χωράφι μας με το γαϊδουράκι, με κόπο έπεισα τη μάνα μου να πάμε Κάτω Φονά (Φανά) στη θάλασσα, εκεί είχαν κατασκηνώσει ένα ζευγάρι ξένοι και μόλις μας είδαν μας κέρασαν  από ένα κανταΐφι. Ήταν το πρώτο και το νοστιμότερο που έχω φάει στη ζωή μου, σχεδόν το καταβρόχθισα, η μητέρα μου όμως που πιθανόν και εκείνη να μην είχε ξαναφάει, δεν το δοκίμασε καν, έβγαλε το μαντήλι της το τύλιξε και το έφερε στο χωριό για την αδελφή μου!!

Αυτή είναι  η ΜΑΝΑ!!

494820371 1615672095807827 810470286117402627 n 494863699 1024627609289691 539414950578296943 n 494826986 1269312525196712 7592306161659690602 n 494814700 1402461550894306 4466284425474772179 n

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τιμή στη Μάνα της Νότιας Χίου!

“Η ιστορικότητα των επαγγελμάτων στη ροή του χρόνου”: Μια ομαδική συγγραφική δράση από την σπουδαία Στ’ τάξη

Η τελευταία τάξη του Δημοτικού Σχολείου μας είναι μια λαμπρή ομάδα μεγάλων παιδιών στο μεταίχμιο της εφηβείας όπου ξεκινά κι ο προβληματισμός για το επαγγελματικό μέλλον. Στο δεύτερο τρίμηνο, οι μαθητές & μαθήτριες ανέπτυξαν ένα ιδιαίτερα γόνιμο ενδιαφέρον για το παρελθόν- χωρίς να αγνοηθεί το παρόν και το μέλλον των επαγγελμάτων.  Αυτές οι ιδιαίτερα επίκαιρες συζητήσεις με την δασκάλα της  Έκτης τάξης  Αγγελικής Τομπούλογλου καρποφόρησαν με τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού βιβλίου εδώ:

Βιβλίο-Τα-Επαγγέλματα-Ε.Δ

Αξίζει να αναφερθεί το σκεπτικό της Στ’ τάξης, όπως σημειώνεται στον πρόλογο  αυτής της συναρπαστικής εργασίας: «Με αφορμή τα εργαστήρια δεξιοτήτων και πιο συγκεκριμένα τη θεματική ενότητα που αφορά τον επαγγελματικό προσανατολισμό, αρχικά γνωρίσαμε παλιά επαγγέλματα τα οποία είτε έχουν εξαφανιστεί είτε έχουν εξελιχθεί. Γράψαμε στη συνέχεια τα δικά μας ποιήματα για τα επαγγέλματα αυτά και πήραμε συνεντεύξεις από ανθρώπους διαφορετικών επαγγελμάτων. Με όλα αυτά τα δεδομένα που μαζέψαμε δημιουργήσαμε το δικό μας βιβλιαράκι που αφορά τα Επαγγέλματα μέσα από 3 ενότητες: 1)Παλιά επαγγέλματα, 2) συνεντεύξεις, 3)τα ποιήματά μας για τα επαγγέλματα που διαλέξαμε.»

Slider epaggelmata bl paliaepagelmata h

Τέτοιες σύνθετες εργασίες είναι πρωτίστως ομαδική δουλειά κατά την οποία κινητοποιούνται πολλαπλοί εγγραμματισμοί. Εδώ οι αρχάριοι/ες κειμενογράφοι ευτύχησαν, εκτιμούμε, να ενορχηστρωθούν επιδέξια από την άξια δασκάλα τους.

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Η ιστορικότητα των επαγγελμάτων στη ροή του χρόνου”: Μια ομαδική συγγραφική δράση από την σπουδαία Στ’ τάξη

Παγκόσμια Ημέρα της γης: Γιορτάζοντας την Ημέρα της Γης στο Δημοτικό Σχολείο Πυργίου 

Γιορτάζοντας την Ημέρα της Γης στο Δημοτικό Σχολείο Πυργίου 🌍🌱

Σήμερα, στην πρώτη μας μέρα μαθημάτων μετά τις διακοπές του Πάσχα, το Δημοτικό Σχολείο Πυργίου γέμισε με χρώματα, χαμόγελα και όμορφα μηνύματα αγάπης προς τη Γη μας!

Στο μάθημα των Αγγλικών, όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου συμμετείχαν σε δημιουργικές δραστηριότητες αφιερωμένες στην Ημέρα της Γης, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 22 Απριλίου. Μέσα από χειροτεχνίες, ζωγραφιές και ευχάριστες κατασκευές, τα παιδιά έστειλαν δυνατά μηνύματα για την προστασία του περιβάλλοντος: “Love the Earth”“Reuse, Reduce, Recycle”“I can help the Earth” ήταν μερικά από τα συνθήματα που αποτύπωσαν στα έργα τους.

Οι μικροί μας μαθητές έμαθαν πώς μπορούν να συμβάλουν στην προστασία του πλανήτη, μαθαίνοντας παράλληλα και σημαντικό λεξιλόγιο στα Αγγλικά, πάντα μέσα από δημιουργικό και βιωματικό τρόπο.

Η σημερινή μέρα μας υπενθύμισε ότι ο σεβασμός στη φύση ξεκινάει από τις μικρές, καθημερινές πράξεις — και ότι οι αλλαγές που θέλουμε να δούμε στον κόσμο μας μπορούν να ξεκινήσουν από το σχολείο μας!

1745852225221 1745852225184 1745852225154 1745852225253 1745852225283 1745852225314

 

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παγκόσμια Ημέρα της γης: Γιορτάζοντας την Ημέρα της Γης στο Δημοτικό Σχολείο Πυργίου 

“Ήλθε πάλι η Πασχαλιά, πασχαλιά, πασχαλιά..!”

Το Πάσχα, η λαμπρότερη γιορτή της Χριστιανοσύνης, είναι ίσως η μοναδική γιορτή που κλείνει μέσα της όλα τα συναισθήματα. Από την αγωνία, τον πόνο τη θλίψη των Παθών και της Σταύρωσης, περνάμε στην αγαλλίαση και την ελπίδα που φέρνει η Ανάσταση.  Γιατί το μήνυμα της Ανάστασης και της αγάπης προς τον συνάνθρωπο ευφραίνει τις καρδιές μας!

Όλες οι τάξεις με ενθουσιασμό, τελευταία ημέρα πριν τις Πασχαλινές διακοπές, με τα  καλαθάκια τους , με ζαχαρωτά και αυγά , κουλουράκια και ευχές που έγραψαν τα ίδια!

Τόσο τυχερά που θα βιώσουν το Πάσχα στα Μαστιχοχώρια, με τα τόσο ωραία έθιμα!

488519236 2205344233261140 7569224481653906675 n 490879590 1180497733534443 8226057869954768191 n 489038095 649584504704133 6497644278967987749 n 490714519 932571242138387 6686780845429044906 n 489614364 592119943846816 3878306191439557567 n 489305033 1257022552569661 9180794233462044000 n

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Ήλθε πάλι η Πασχαλιά, πασχαλιά, πασχαλιά..!”

4 Απρίλη, ημέρα ζωοφιλίας

4 Απρίλη, ημέρα ζωοφιλίας . Στις 4 Απριλίου, την παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων, δείξαμε όλοι μας το ενδιαφέρον και την φροντίδα μας στα αδέσποτα ζώα του κόσμου.  Γιατί όλοι οι μικροί μας φίλοι πρέπει να βρίσκονται σε ένα ζεστό και φιλικό μέρος -που με μια λέξη το λέμε “οικογένεια”! Τα αδεσποτάκια ωστόσο δεν έχουν αυτή τη τύχη. Αντ’ αυτού, υποφέρουν συχνά ενώ παράλληλα πολλά από αυτά αντιμετωπίζουν κάποια πάθηση/ασθένεια. Σαν να μην έφτανε αυτό, πολλά αδέσποτα έρχονται αντιμέτωπα με βίαιες συμπεριφορές ανθρώπων.

Εμείς, ως άνθρωποι που νοιαζόμαστε για τα ζωάκια, μπορούμε να κάνουμε κάτι!

Η 4η Απριλίου ας μην είναι η μοναδική μέρα όπου μπορούμε να δείξουμε το ενδιαφέρον και τη φροντίδα μας και να αναλάβουμε δράση για τα αδεσποτάκια! Όμως, τουλάχιστον, εκείνη ακριβώς την ημέρα, σχεδιάσαμε να επισκεφτούν το σχολείο μας δύο διαπρεπείς κτηνίατροι, η Βιργινία Ευαγγελινού  και η Αδαμαντία  Κυριακίδου  οι οποίες επισκέφτηκαν το σχολείο τον Μάρτιο , ενημέρωσαν τα παιδιά , έκαναν προβολή PowerPoint  με σκοπό την ευαισθητοποίηση και την ανάπτυξη της φιλοζωίας καθώς και την ενίσχυση της υπευθυνότητάς ιδιοκτησίας ζώου συντροφιάς, θυσιάζοντας πολύτιμες  πρωινές ώρες εργασίας για αυτό τον σκοπό! Δηλώνουμε ευγνώμονες!

487951475 590283414062794 8333796138440448338 n 488854341 1078417187419323 215131225299392195 n 1 488197471 1773065246758671 3747502055925040611 n 4 April 489044129 906818311460038 4366935957677955114 n 1

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 4 Απρίλη, ημέρα ζωοφιλίας