Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μήλου

arch 1

Την 6η Ιουνίου  2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας, μαζί με τους συνοδούς εκπαιδευτικούς, επισκεφθήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο Μήλου .Περιηγηθήκαμε στους εσωτερικούς εκθεσιακούς χώρους και εντυπωσιαστήκαμε από όλα τα εκθέματα και τα πολυάριθμα ευρήματα του τόπου μας.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ ΑΠΛΩΝΩ ΕΥΤΥΧΙΑ

18 1

18 2

18

18 3

Τι είναι το ΑΠΛΩΝΩ ΕΥΤΥΧΙΑ;

Μια δράση που μπορούν να πάρουν μέρος όλα τα σχολεία/δομές/ σύλλογοι της χώρας με σκοπό να καλλιεργήσουν με βιωματικό τρόπο στα παιδιά την αξία της προσφοράς και του ακτιβισμού όπως και να προάγουν τον δείκτη ευτυχίας τους.

Από που ΞΕΚΙΝΗΣΕ;

Τη δράση εμπνεύστηκε και εφάρμοσε η εκπαιδευτικός Γεωργία Σολωμού στην Κύπρο, φέρνοντας κοντά πάνω από 100 σχολεία του νησιού, που δημιούργησαν πάνω από 10.000 μπλουζάκια και συγκέντρωσαν πάνω από 100.000 € που δόθηκαν προς ενίσχυση του Συνδέσμου “Ένα όνειρο μια ευχή” που στηρίζει παιδιά με καρκίνο και συναφείς παθήσεις.

Όλα τα χρήματα συγκεντρώνονται από κάθε σχολείο και κατατίθενται σε τραπεζικό λογαριασμό της Φλόγας, ύστερα από συνεννόηση με τον Σύλλογο.

Ποια ΣΤΑΔΙΑ περιλαμβάνει η ΔΡΑΣΗ;

Τα εξής τρία:

α) συζήτηση, ευαισθητοποίηση περί Ευτυχίας

β) δράση εικαστική με μπλουζάκια

γ) δράση συγκέντρωσης χρημάτων

Οι μαθητές ,οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς του σχολείου μας είχαν τη χαρά να συμμετάσχουν στη δράση “Απλώνω Ευτυχία” ύστερα από πρόσκληση του δημοτικού σχολείου Αδάμαντα ,σε συνεργασία με το δημοτικό σχολείο Μήλου.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΩΚΕΑΝΟΥ

ok3

ok1

ok2

 

ok4

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για παιδιά με θέμα τους Ωκεανούς.

Θεματική Ενότητα: Η ζωή στους πόλους και η Κλιματική Αλλαγή.

Διαδραστικό εργαστήρι: Οπτικοακουστικό υλικό, Πειράματα, Χειροτεχνία.

Εισηγήτρια: Κωνσταντίνα Ριζοπούλου, Δορυφορική Φυσική Ωκεανογραφία

Οι μαθητές του σχολεία μας με πολύ ενδιαφέρον παρακολούθησαν την εισήγηση και πήραν μέρος σε αυτό  διαδραστικό εργαστήριο την Παρασκευή 30 Μαΐου 2025.

Επίσκεψη στο Οινοποιείο Κωνσταντάκη

Στις 19 Μαΐου  οι μαθητές του σχολείου μας επισκέφθηκαν το οινοποιείο Κωνσταντάκη, στο κτήμα του κυρίου  Κώστα Μάλλη, στα Πολλώνια.

Το πρόγραμμα περιείχε ξενάγηση  στους αμπελώνες του κτήματος καθώς και ενημέρωση των μαθητών για το πώς παράγεται το κρασί και πώς εμφιαλώνεται.

Σας παρουσιάζουμε μερικές φωτογραφίες από την επίσκεψη.

Ευχαριστούμε πολύ για όλα!!!

26 1

26 2

26 3

ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΟΤΕ

 

 

 

24 1

Το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ αποτελεί έναν ξεχωριστό χώρο πολιτισμού και τεχνολογίας, που αναδεικνύει με μοναδικό τρόπο την ιστορία και την εξέλιξη των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα. Από την ίδρυσή του το 1990, το Μουσείο έχει εξελιχθεί σε σημείο αναφοράς για την τεχνολογική παιδεία, φιλοξενώντας πολύτιμα τεκμήρια και διαδραστικές εμπειρίες που αφηγούνται την πορεία των τηλεπικοινωνιών αλλά και του ίδιου του ΟΤΕ, ενός οργανισμού άρρηκτα συνδεδεμένου με την πρόοδο της χώρας.

Με αφορμή τη φετινή επέτειο των 35 χρόνων λειτουργίας και των 15 χρόνων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, το Μουσείο συνεχίζει να εμπνέει και να εκπαιδεύει τις νεότερες γενιές. Κάθε χρόνο πραγματοποιούνται πάνω από 300 εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις, που απευθύνονται σε σχολικές ομάδες και οικογένειες, προωθώντας τη γνώση με σύγχρονες, βιωματικές μεθόδους.

Τη Δευτέρα 5 Μαϊου 2025 παρακολουθήσαμε διαδικτυακά την ξενάγηση του μουσείου και πήραμε μέρος στην εικαστική εκπαιδευτική δράση “Το μουσείο στη βαλίτσα μας”. Η εμπειρία ήταν πολύ ενδιαφέρουσα. Δείτε παρακάτω τα έργα μας:

17 117 3

17 8

17 4

17 7

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

1

 

2354

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Πολλώνια Μήλου, 5 Μαΐου 2025

Το Δημοτικό Σχολείο Πολλωνίων συμμετείχε στον πανελλήνιο διαγωνισμό «Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο», μια δράση που διοργανώνει η Scienceview,  αποσπώντας τέσσερα βραβεία για το έργο μας «Για να έχω οξυγόνο, στρέφομαι στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας». Η τελική παρουσίαση έγινε το διήμερο 3-4 Μαΐου και μπορείτε να τη δείτε στον σύνδεσμο https://www.youtube.com/watch?v=dFEWRNbBFTY&ab_channel=scienceview

Μπορείτε να δείτε τις βραβεύσεις εδώ:

https://www.youtube.com/watch?v=Jr3NBwE6Z84&ab_channel=scienceview

Στο έργο συμμετείχαν ενεργά όλοι οι μαθητές του σχολείου μας, βιώνοντας την προετοιμασία της παράστασης από πολλές σκοπιές, όπως του σεναριογράφου, του σκηνοθέτη, του υπευθύνου κουστουμιών, αλλά και του ηχολήπτη και του μοντέρ! Η συμμετοχή ήταν μια πρωτοβουλία του εκπαιδευτικού Χρυσόστομου Κατσιούλη, ενώ στην ομάδα υλοποίησης συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Γρηγορία Παπαδάκη και Όλγα Αρόγλου.

Συγκεκριμένα, το σχολείο μας τιμήθηκε με:

  • Βραβείο Σεναρίου
  • Βραβείο Σκηνικών & Κοστουμιών
  • Βραβείο Διάδοσης & Προώθησης
  • Βραβείο Συμμετοχής

 

Λίγα λόγια για το έργο

Ένα τρένο ξεκινά το ταξίδι του, κουβαλώντας επιβάτες με αγωνίες και ερωτήματα που θα τους οδηγήσουν στο διυλιστήριο, στο φορτηγό και τελικά στο σπίτι μιας οικογένειας. Εκεί, η ανάγκη για καύσιμα μπλέκεται με ζητήματα ασφάλειας, ηθικής και περιβαλλοντικής ευθύνης. Μέσα από τέσσερις σκηνές, οι υδρογονάνθρακες αποκαλύπτουν την εξάρτηση και ταυτόχρονα φωτίζουν το όραμα για πιο καθαρές, βιώσιμες λύσεις.

 

Ευχαριστούμε θερμά τους χορηγούς της παράστασης:

1.Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου Πολλωνίων Μήλου
2. IMERYS ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΟΡΥΚΤΑ ΕΛΛΑΣ
3. Συνεδριακό Κέντρο Μήλου – Γεώργιος Ηλιόπουλος

 

Ευχαριστήριο

 

EYCHARISTHRIO 1

 

Η μαθητική κοινότητα των Πολλωνίων ευχαριστεί τον δήμαρχο κ.Μ.Μικέλη, τον αμόδιο αντιδήμαρχο κ.Φ.Ζούλια και τους κηπουρούς του Δήμου Μήλου για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημά μας στον καθαρισμό της αυλής και το κλάδεμα των δέντρων.

 

Δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο Πολλωνίων

ΕΠΑΙΝΟΣ

9 5

Σχολική δράση “Μίλα Τώρα”

Το σχολείο μας όπως κάθε χρόνο συμμετείχε και φέτος στη δράση για την ευαισθητοποίηση στο θέμα του εκφοβισμού.

Από το 2013 και με αφορμή την 6η Μαρτίου Σχολική Ημέρα Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμό “Το Χαμόγελο του Παιδιού” και το “YouSmile” πραγματοποιεί την σχολική δράση “Μίλα Τώρα”. Με βασικό μήνυμα το «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» τα σχολεία και τα παιδιά συμμετέχουν και δημιουργούν το δικό τους μήνυμα ενάντια στο Bullying.

Όλες οι δράσεις γίνονται στο πλαίσιο της θεσμοθετημένης συνεργασίας μας με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και μέσα από το εγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής με τίτλο «ΓΙΝΟΜΑΙ ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ-ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΟΥ» (Φ.2.1/ΜΓ/75735/120154/Δ7).

ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

 

L123

L122

L11

Την Πέμπτη 10 Απριλίου 2025 ήρθαν στα σχολεία μας οι κυρίες Ανθούσα και Καλλιρόη Ψαθά ,Αθηνά Φρατζεσκάκη και Αντωνία Μαθιουδάκη  για να φτιάξουμε λαζαράκια , καλασούνια και μαγιοκουλούρες ,αναβιώνοντας τα έθιμα του Πάσχα. Τις ευχαριστούμε πολύ!

Οι ζύμες και το ψήσιμο ήταν ευγενική προσφορά του φούρνου Άρτεμις. Ευχαριστούμε τους κ.κ. Γιάννη Μάλλη, Γιώργο Κρέτση και Άρτεμις Μάλλη.

Ευχόμαστε και του χρόνου!!!

Δημοτικό σχολείο και Νηπιαγωγείο Πολλωνίων

 

 

07

08

09

Την Τετάρτη 9-4-2025 φτιάξαμε τα Βάγια που θα μοιράσει ο παπα Μιχάλης στην εκκλησία του χωριού μας την Κυριακή των Βαΐων . Και του χρόνου!!!

.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2025-2026

Αρ.Πρωτ.Φ.6/24732/Δ1/06-03-2025/ΥΠΑΙΘΑ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Π/ΘΜΙΑΣ, Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
& ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Π.Ε. & Δ.Ε.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
& ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Π.Ε.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ – ΤΜΗΜΑ Β΄
ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ Δ/ΝΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ – ΤΜΗΜΑ A’
ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΤΥΠΩΝ &
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
—–
Email: spudonpe(ΣΤΟ)minedu.gov.gr
Πληροφορίες
: Ε. Αγγέλου (Π.Ε.)
: Κ. Γκουνέλα (Π.Ε.)
: Φ. Λυμπεροπούλου (Ε.Α.Ε.)
: Γκ. Αλτουχόβα (ΕΚΠ. ΠΡΟΣΦ.)
: Π. Ρούνη (Ι.Ε.)
: Λ. Παπατσίμπα (ΠΕΙ.Σ.)
Τηλέφωνο
: 210 344 2899 (Π.Ε.)
: 210 344 2248 (Π.Ε.)
: 210 344 2933 (Ε.Α.Ε.)
: 210 344 3878 (ΕΚΠ. ΠΡΟΣΦ.)
: 210 344 3464/3194 (Ι.Ε.)
: 210 344 2472 (ΠΕΙ.Σ.)

ΘΕΜΑ: «Εγγραφές μαθητών/τριών στα Δημοτικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2025-26»

Για το σχολικό έτος 2025-2026, οι αιτήσεις εγγραφής των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου θα πραγματοποιηθούν από 6 έως 26 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 26η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στις παρ. 7 και 8 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109), όπως η τελευταία παράγραφος αντικαταστάθηκε και ισχύει (παρ. 1δ του άρθρου 204 του Ν.4610/2019 (Α΄ 70)).

Σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.6/23967/Δ1/4-3-2025 (B’ 979) ΚΥΑ, oι εγγραφές στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης δύναται να πραγματοποιούνται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr, με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των έξι (6) ετών.

Κατά το σχολικό έτος 2025-2026 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2019 έως και 31-12-2019.

Α. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

1. Πριν από την έναρξη των εγγραφών, η Διεύθυνση του Δημοτικού Σχολείου αναρτά σε εμφανές σημείο της σχολικής μονάδας ή/και στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου ανακοίνωση με πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων, τα όρια της σχολικής περιφέρειας του σχολείου, τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής σύμφωνα με την παρ. 4α, του άρθρου 7 του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109Α), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α’ 25), τα δικαιολογητικά που αφορούν στην παρακολούθηση του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος και του Αναβαθμισμένου Προγράμματος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου (Φ.7/ΦΜ/98404/Δ1/04-08-2022 (Β΄ 4215) και Φ12/14283/Δ1/07-02-2025 (Β΄695)), καθώς και τα στοιχεία (τηλέφωνο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου) και τις ώρες επικοινωνίας με τη Διεύθυνση του σχολείου, οι οποίες σημειώνεται ότι πρέπει να είναι εντός του εργασιακού και σε κάθε περίπτωση εκτός του διδακτικού ωραρίου του/της Διευθυντή/ντριας-Προϊστάμενου/ης του Δημοτικού Σχολείου.

2. Οι εγγραφές μαθητών/τριών στα συστεγαζόμενα σχολεία πραγματοποιούνται σύμφωνα με την παράγραφο 16 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109). Κατά τις εγγραφές των μαθητών/τριών τα συστεγαζόμενα σχολεία θεωρούνται ως ένα σχολείο

3. Ο/Η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Δημοτικού Σχολείου ελέγχει καθημερινά μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας την ακρίβεια των στοιχείων των αιτήσεων που υπεβλήθησαν και αποστέλλει ηλεκτρονικό μήνυμα στους/στις ενδιαφερόμενους/ες για την αποδοχή ή μη της αίτησής τους καθώς και τους λόγους για τους οποίους η αίτηση δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.

4. Σε περιπτώσεις που ο αριθμός αιτήσεων μαθητών/τριών για εγγραφή υπερβαίνει τους 25 μαθητές/τριες ανά τμήμα σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην παρ. 3 του άρθρου 50 του ν. 4692/2020 (Α’ 111), εφαρμόζονται όσα προβλέπονται στην παρ. 4δ του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α’ 25).

5. Με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του/της Διευθυντή/ντριας σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα, ο/η Διευθυντής/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τους μαθητές/τριες από τον πίνακα στα όμορα Δημοτικά Σχολεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των σχολικών μονάδων από τη διεύθυνση κατοικίας των μαθητών/τριών που έχει δηλωθεί. Οι μαθητές/τριες που είναι αδέλφια ή έχουν αδέλφια που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο/Η Διευθυντής/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια για τα Δημοτικά Σχολεία εγγραφής σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25). Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Απριλίου εκάστου έτους.

6. Επισημαίνεται ότι για τη διενέργεια των εγγραφών, δεν απαιτείται η συγκρότηση τριμελούς επιτροπής καθώς σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α’ 25) αρμόδιος για την ολοκλήρωση της ανωτέρω διαδικασίας ορίζεται ο/η Διευθυντής/ντρια της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

7. Στα Δημοτικά Σχολεία με λειτουργικότητα από επταθέσιο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός μαθητών/τριών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από δεκαπέντε (15) ανά τμήμα, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 50 του Ν. 4692/2020 (Α’ 111), εφαρμοζόμενης για τη συγκρότηση τμημάτων της υπό στοιχεία Φ.7/80483/Δ1/15-7-2024 εγκυκλίου του ΥΠΑΙΘΑ.

8. Οι προερχόμενοι από ιδιωτικά ή ξένα σχολεία που λειτουργούν στην Ελλάδα εγγράφονται στην αντίστοιχη τάξη του δημόσιου σχολείου με βάση το Αποδεικτικό Μετεγγραφής που εκδίδεται από τον/την Διευθυντή/ντρια ή τον/την Προϊστάμενο/η του σχολείου σύμφωνα με την παρ. 12 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109).

9. Με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου, οι μαθητές/τριες καταχωρούνται στο Βιβλίο Μητρώου και στο πληροφοριακό σύστημα «myschool» αμέσως μετά την ενεργοποίηση του νέου σχολικού έτους 2025-2026 σε αυτό.

Επισημαίνεται ότι για την πραγματοποίηση των εγγραφών/μετεγγραφών ισχύουν τα όσα προβλέπονται στην εγκύκλιο Φ1/117162/ΓΔ4/20-9-2021.

B. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Β.1 Ηλεκτρονικές εγγραφές μαθητών/τριών Α’ δημοτικού

1. Οι εγγραφές στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης δύναται να πραγματοποιούνται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» (Φ.6/23967/Δ1/4-3-2025 (B’ 979) KYA) στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr, με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των έξι (6) ετών. Μετά την είσοδο τους στην εφαρμογή αντλείται από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.) μέσω διαλειτουργικότητας το κινητό τηλέφωνο και η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Στην περίπτωση απουσίας αυτών οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια συμπληρώνουν και επιβεβαιώνουν υποχρεωτικά τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου τους και προαιρετικά τα στοιχεία του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω των οποίων θα ενημερώνονται για την πορεία της αίτησής τους.

Για την εγγραφή των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά, στην Α΄ τάξη, σε δημόσιο Δημοτικό σχολείο γενικής εκπαίδευσης, εφαρμόζεται η ακόλουθη διαδικασία:

α) Από την 6η (12 το μεσημέρι) έως την 26η Μαρτίου οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση – υπεύθυνη δήλωση εγγραφής μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), και συγκεκριμένα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», προκειμένου να εγγραφεί ο/η μαθητής/τρια στο δημοτικό σχολείο που έχει κατανεμηθεί, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας. Σε περίπτωση που η διεύθυνση κατοικίας, βάσει της οποίας πραγματοποιήθηκε η κατανομή, έχει μεταβληθεί, ο/η αιτών/αιτούσα καλείται να μεταβεί εντός της προθεσμίας εγγραφών στο Νηπιαγωγείο φοίτησης για επικαιροποίηση των σχετικών στοιχείων. Σε περίπτωση μη κατανομής, ιδίως, εξαιτίας μη καταχώρισης της διεύθυνσης κατοικίας του/της μαθητή/τριας κατά την εγγραφή στο Νηπιαγωγείο, ο/η αιτών/αιτούσα συμπληρώνει τα απαιτούμενα στοιχεία και αναρτά έγγραφο (λογαριασμό Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Δ.Ε.Κ.Ο.), μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο πρόσφατο δημόσιο έγγραφο) από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας.

β) Μετά την ολοκλήρωση των περιγραφόμενων στην ανωτέρω περίπτωση, ο/η αιτών/αιτούσα δύναται να αναρτά: βα) το ατομικό δελτίο υγείας μαθητή/τριας, ββ) το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών και βγ) τυχόν γνωμάτευση από Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής & Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια προς τούτο δημόσια υπηρεσία.

γ) Ο/Η αιτών/αιτούσα, εφόσον δεν αναρτήσει τα περιγραφόμενα στην περίπτωση β δικαιολογητικά, καλείται να τα προσκομίσει στο δημοτικό σχολείο κατανομής εντός της προθεσμίας εγγραφών.

2. Η σχολική μονάδα που θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες προσδιορίζεται από την ηλεκτρονική εφαρμογή «GIS- based “Χωροταξικό”» με βάση τη διεύθυνση κατοικίας που έχει δηλωθεί και επικαιροποιηθεί στο Νηπιαγωγείο φοίτησης. Σε περίπτωση που έχει γίνει χωροταξική ανάθεση σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο, δεν υπάρχει δικαίωμα επιλογής διαφορετικού σχολείου. Εξαιρετικά, αιτήσεις εγγραφής δύναται να υποβάλει ηλεκτρονικά ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριων που διαμένουν εκτός σχολικής περιφέρειας, από αυτήν στην οποία έχουν χωροταξικά κατανεμηθεί, εφόσον στη σχολική μονάδα φοιτούν ήδη αδέλφια του/της προς εγγραφή μαθητή/τριας.

3. Μετά την πιστοποίηση της παρ. 1 της ενότητας Β1, ο ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια υποβάλλει ηλεκτρονικά την αίτησή του, ορίζοντας ποιο/ποια εκ των τέκνων του θα φοιτήσει/ουν στην πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου, ενώ επιβεβαιώνει ότι το/τα τελευταίο/α δεν είναι εγγεγραμμένο/α σε άλλη σχολική μονάδα. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» διαλειτουργεί με τα πληροφοριακά συστήματα «Μητρώο Πολιτών» και «myschool» και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα/έχοντα την επιμέλεια κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή μερίδα του. Τα στοιχεία αυτά είναι προσυμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας/έχων την επιμέλεια επιλέγει το τέκνο, το οποίο βρίσκεται σε ηλικία εγγραφής στην πρώτη τάξη του δημοτικού και για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Τα στοιχεία αυτά του/της μαθητή/τριας για τον/την οποίο/α αιτούνται την εγγραφή είναι τα εξής: (α) όνομα, (β) πατρώνυμο, (γ) μητρώνυμο και (δ) ημερομηνία γέννησης.

4. Ο γονέας/κηδεμόνας/έχων την επιμέλεια επιλέγει εάν και εφόσον επιθυμεί τη φοίτηση του τέκνου του στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή στο αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου ή και στο τμήμα πρόωρης υποδοχής (υπό την προϋπόθεση ότι φοιτά στο ολοήμερο).

5. Ο/Η αιτών/αιτούσα συμπληρώνει τα στοιχεία των συνοδών του/της μαθητή/τριας κατά την αποχώρηση από τη σχολική μονάδα.

6. Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, ο έτερος γονέας/κηδεμόνας εισέρχεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet) και επιβεβαιώνει την αίτηση που έχει υποβληθεί από τον άλλο γονέα/κηδεμόνα. Έχει τη δυνατότητα σε περίπτωση διαφωνίας να ακυρώσει την αίτηση και να υποβάλει νέα. Σε περίπτωση συνεχιζόμενης διαφωνίας των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 1510 και 1512 του ΑΚ.

7. Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια λαμβάνουν ενημερώσεις σχετικά με την εξέλιξη της αίτησής τους στο κινητό τηλέφωνο και στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχουν δηλώσει μετά την είσοδό τους στην εφαρμογή. Εφόσον απαιτούνται διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το δημοτικό σχολείο στους γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια, προκειμένου να προβούν στις υποδεικνυόμενες διορθώσεις και να την υποβάλουν εκ νέου μέσω της πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού».

8. Σε περίπτωση όπου ο γονέας/κηδεμόνας/έχων-ουσα την επιμέλεια αδυνατεί ή δεν επιθυμεί για οποιοδήποτε λόγο, να κάνει χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», η αίτηση υποβάλλεται διά ζώσης στον/η Διευθυντή/ντρια – Προϊστάμενο/η του δημοτικού σχολείου, εντός των ορίων της σχολικής περιφέρειας σύμφωνα με την διεύθυνση κατοικίας του, ο οποίος προβαίνει σε όλες εκείνες τις ενέργειες που απαιτούνται, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η ηλεκτρονική εγγραφή των τέκνων κάνοντας χρήση των προσωπικών του κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.), σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 24 του ν. 4727/2020.

9. Η πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες/έχοντες την επιμέλεια την παρακολούθηση της κατάστασης επεξεργασίας της ηλεκτρονικής αίτησής τους, κάνοντας χρήση του Μοναδικού Αριθμού Υποβολής (Μ.Α.Υ.).

10. Οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια εφόσον οριστικοποιήσουν την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής τους μπορούν να εισέρχονται στην πλατφόρμα και να παρακολουθούν την εξέλιξη της αίτησής τους χωρίς όμως να μπορούν να προβούν σε οποιαδήποτε τροποποίησή της, μέχρι την ενημέρωσή τους ως προς το σχολείο εγγραφής.