Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Το Δημοτικό Σχολείο Περδίκκα βρίσκεται στην ανατολική πλευρά της τοπικής κοινότητας Περδίκκα του δήμου Εορδαίας, στην Π.Ε. Κοζάνης και σε απόσταση 6 περίπου χιλιομέτρων από την πόλη της Πτολεμαΐδας.
Το σχολείο είναι ένα σύγχρονο, διώροφο διδακτήριο (έτος κατασκευής 2007). Περιλαμβάνει αίθουσες διδασκαλίας, προβολών, εργαστήριο πληροφορικής, φυσικών επιστημών, βιβλιοθήκη ( η οποία έχει ενταχθεί στο δίκτυο βιβλιοθηκών), γραφεία διδακτικού προσωπικού και διευθυντή, κυλικείο, κλειστό γυμναστήριο, σκηνή θεάτρου με χώρους παρασκηνίων, ανελκυστήρα, αποθήκες, λεβητοστάσιο και αποθήκη καυσίμων. Είναι εξοπλισμένο με κατάλληλο εποπτικό υλικό, υπολογιστές, προβολείς, διαδραστικούς πίνακες και είναι προσβάσιμο για άτομα ΑμεΑ. Ο αύλειος χώρος διαθέτει γήπεδα μπάσκετ και χάντμπολ, ελεύθερο χώρο παιχνιδιών (φιδάκι, σκάκι, κουτσό, κύκλο για το γαϊτανάκι κ.ά.) και χώρο πρασίνου. Το κτήριο θερμαίνεται με πετρέλαιο.
Το σχολείο είναι οργανικά 8/θέσιο, αλλά λειτουργεί ως 6/θέσιο, διότι δεν έχει ολοήμερο τμήμα (μη ικανοποιητικός αριθμός αιτήσεων μαθητών). Επίσης, οργανικές θέσεις έχουν δοθεί και σε ειδικότητες εκπαιδευτικών , όπως σε εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής, αγγλικής και γαλλικής γλώσσας. Τη φετινή σχολική χρονιά υπηρετούν στη σχολική μονάδα συνολικά 13 εκπαιδευτικοί (κάποιοι εκ των οποίων για να συμπληρώσουν το ωράριό τους ). Επίσης, το σχολείο διαθέτει μόνιμη υπάλληλο που φροντίζει την καθαριότητα.
Ο μαθητικός πληθυσμός ( σύνολο 69) αποτελείται από μαθητές/τριες που στην πλειονότητά τους κατοικούν στην Τ.Κ. Περδίκκα. Μαθητές/τριες από την Τ.Κ. Πενταβρύσου μετακινούνται προς και από το σχολείο με αστικό λεωφορείο που μισθώνει η περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας.
Η ιστοσελίδα της σχολικής μονάδας είναι: https://blogs.sch.gr/dimperdi , η διεύθυνση του ηλεκτρονικού της ταχυδρομείου είναι: mail@dim-perdik.koz.sch.gr και το τηλέφωνο 2463077241.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Στο σχολείο επικρατεί παιδαγωγικό κλίμα. Εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς και βοηθητικό προσωπικό συνεργάζονται αρμονικά. Η φοίτηση των μαθητών/τριών είναι συστηματική. Οι εκπαιδευτικοί επιδεικνύουν ζήλο και είναι ανοικτοί στις προκλήσεις.
Σημεία προς βελτίωση
Βελτίωση θα μπορούσε να επιτευχθεί όσον αφορά στη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του διαδραστικού πίνακα κατά την εκπαιδευτική διαδικασία από το σύνολο των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, καθώς στην εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας ή αξιολόγησης. Επιπλέον, ωφέλιμη θα ήταν η πραγματοποίηση δράσεων με στόχο την ανάπτυξη στους/στις μαθητές/τριες αυτογνωσίας, σεβασμού στη διαφορετικότητα, ενσυναίσθησης και συνεργασίας.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Πολύ καλή συνεργασία της διεύθυνσης της σχολικής μονάδας με τους/τις εκπαιδευτικούς αυτής, τους/τις μαθητές/τριες, τους γονείς, το βοηθητικό προσωπικό, τους/τις εκπροσώπους φορέων και τοπικής κοινότητας.
Σημεία προς βελτίωση
Ανάληψη πρωτοβουλιών από τη μεριά της διεύθυνσης με στόχο την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων, με άνοιγμα του σχολείου προς την κοινότητα και διάχυση των αποκτημένων γνώσεων και εμπειριών, εφόσον το επιτρέψουν οι υγειονομικές συνθήκες.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου είναι δεκτικοί και δεν αντιστέκονται σε οτιδήποτε καινούργιο ή άγνωστο.
Σημεία προς βελτίωση
Μεγαλύτερη συμμετοχή των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας σε επιμορφωτικές δράσεις, οργάνωση και πραγματοποίηση ενδοσχολικών επιμορφώσεων και προσπάθεια ενημέρωσης και κατανόησης της αξίας συμμετοχής του σχολείου σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα.