Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Το Δημοτικό Σχολείο Περδίκκα βρίσκεται στην ανατολική πλευρά της τοπικής κοινότητας Περδίκκα του δήμου Εορδαίας, στην Π.Ε. Κοζάνης και σε απόσταση 6 περίπου χιλιομέτρων από την πόλη της Πτολεμαΐδας.
Το σχολείο είναι ένα σύγχρονο, διώροφο διδακτήριο (έτος κατασκευής 2007). Περιλαμβάνει αίθουσες διδασκαλίας, προβολών, εργαστήριο πληροφορικής, φυσικών επιστημών, βιβλιοθήκη ( η οποία έχει ενταχθεί στο δίκτυο βιβλιοθηκών), γραφεία διδακτικού προσωπικού και διευθυντή, κυλικείο, κλειστό γυμναστήριο, σκηνή θεάτρου με χώρους παρασκηνίων, ανελκυστήρα, αποθήκες, λεβητοστάσιο και αποθήκη καυσίμων. Είναι εξοπλισμένο με κατάλληλο εποπτικό υλικό, υπολογιστές, προβολείς, διαδραστικούς πίνακες και είναι προσβάσιμο για άτομα ΑμεΑ. Ο αύλειος χώρος διαθέτει γήπεδα μπάσκετ και χάντμπολ, ελεύθερο χώρο παιχνιδιών (φιδάκι, σκάκι, κουτσό, κύκλο για το γαϊτανάκι κ.ά.) και χώρο πρασίνου. Το κτήριο θερμαίνεται με πετρέλαιο.
Το σχολείο είναι οργανικά 8/θέσιο, αλλά λειτουργεί ως 6/θέσιο, διότι δεν έχει ολοήμερο τμήμα (μη ικανοποιητικός αριθμός αιτήσεων μαθητών). Επίσης, οργανικές θέσεις έχουν δοθεί και σε ειδικότητες εκπαιδευτικών , όπως σε εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής, αγγλικής και γαλλικής γλώσσας. Τη φετινή σχολική χρονιά υπηρετούν στη σχολική μονάδα συνολικά 15 εκπαιδευτικοί (κάποιοι από αυτούς για να συμπληρώσουν το ωράριο τους ). Επιπλέον, το σχολείο διαθέτει μόνιμη υπάλληλο που φροντίζει την καθαριότητα.
Ο μαθητικός πληθυσμός ( σύνολο 69) αποτελείται από μαθητές/τριες που στην πλειονότητά τους κατοικούν στην Τ.Κ. Περδίκκα. Μαθητές/τριες από την Τ.Κ. Πενταβρύσου μετακινούνται προς και από το σχολείο με αστικό λεωφορείο, που μισθώνει η περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας.
Η ιστοσελίδα της σχολικής μονάδας είναι: https://blogs.sch.gr/dimperdi , η διεύθυνση του ηλεκτρονικού της ταχυδρομείου είναι: mail@dim-perdik.koz.sch.gr και το τηλέφωνο 2463077241.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Στο σχολείο επικρατεί παιδαγωγικό κλίμα. Εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, βοηθητικό προσωπικό και Σύλλογος Γονέων/Κηδεμόνων συνεργάζονται αρμονικά. Η φοίτηση των μαθητών/τριών είναι συστηματική, εκτός των περιπτώσεων επανειλημμένης νόσησης από τον covid-19 ή άλλων ιώσεων. Οι εκπαιδευτικοί επιδεικνύουν ζήλο και είναι ανοιχτοί στις προκλήσεις.
Σημεία προς βελτίωση
Βελτίωση θα μπορούσε να επιτευχθεί όσον αφορά στη χρήση του διαδραστικού πίνακα, των Web.02 εργαλείων από τη μεριά των εκπαιδευτικών κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και στην εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας ή αξιολόγησης. Επιπλέον, ωφέλιμη θα ήταν η υλοποίηση δράσεων και προγραμμάτων με στόχο την ανάπτυξη στους/στις μαθητές/τριες αυτογνωσίας, ενσυναίσθησης και σεβασμού στη διαφορετικότητα.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Πολύ καλή συνεργασία της διεύθυνσης της σχολικής μονάδας με τους/τις εκπαιδευτικούς αυτής, τους/τις μαθητές/τριες, τους γονείς, το βοηθητικό προσωπικό, τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων, τους/τις εκπροσώπους φορέων και τοπικής κοινότητας.
Σημεία προς βελτίωση
Συνέχιση εκπαιδευτικών δράσεων, άνοιγμα του σχολείου προς την κοινότητα και διάχυση των αποκτημένων γνώσεων και εμπειριών.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου είναι δεκτικοί και δεν αντιστέκονται σε οτιδήποτε καινούργιο ή άγνωστο. Επιπλέον, δείχνουν μεγάλη διάθεση για βελτίωση και εξέλιξη.
Σημεία προς βελτίωση
Υπερνίκηση των δυσκολιών ή του άγχους ορισμένων εκπαιδευτικών ως προς τη χρήση της αγγλικής γλώσσας και της τεχνολογίας (προγράμματα/εργαλεία) με συνέχιση των σχετικών επιμορφώσεων, κινητοποίησή τους για συμμετοχή σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα.
Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
– Λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
–
Λειτουργία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
2
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Παρατηρήσεις / Σχόλια
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Αναφορικά με τα ευρωπαϊκά προγράμματα, πραγματοποιήθηκαν ενημέρωση των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας για την ευρωπαϊκή δράση eTwinning, εγγραφή 6 εκπαιδευτικών στην πλατφόρμα eTwinning, 3 ευρωπαϊκά προγράμματα (έργα eTwinning) με συμμετοχή 4 εκπαιδευτικών και 24 μαθητών/τριών, διάχυση των εργασιών και των αποτελεσμάτων των έργων eTwinning στην τοπική κοινότητα μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου και παρήχθησαν ηλεκτρονικά βιβλία και ερωτηματολόγια αξιολόγησης των έργων.
Όσον αφορά στις ενδοσχολικές επιμορφώσεις, υλοποιήθηκαν 5 ενδοσχολικές επιμορφωτικές συναντήσεις, εκτός διδακτικού ωραρίου, με στόχο τον ψηφιακό εγγραμματισμό του διδακτικού προσωπικού. Επίσης, δημιουργήθηκε τράπεζα με ψηφιακό και έντυπο υλικό και αυξήθηκε η χρήση των μέσων τεχνολογίας από τους διδάσκοντες κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Εκδηλώθηκε άγχος και ανασφάλεια από ορισμένους εκπαιδευτικούς ως προς τη χρήση της αγγλικής γλώσσας και της τεχνολογίας, όπως και μικροπροβλήματα με την εργασία κάποιων μαθητών και την έγκαιρη ενημέρωση και καθοδήγηση από τις ιδρύτριες των έργων eTwinning (ευρωπαϊκά προγράμματα).
Επιπλέον, υπήρξε σωματική και ψυχολογική επιβάρυνση των εκπαιδευτικών από τις πολλές ώρες παραμονής τους στο σχολείο και αδυναμία συνεργασίας με εξωτερικούς επιμορφωτές λόγω πανδημίας (ενδοσχολικές επιμορφώσεις).
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις
Θέμα 1
Άξονας
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Ειδικότερο Θέμα
Επιμόρφωση του διδακτικού προσωπικού στα Web.02 εργαλεία και στη χρήση του διαδραστικού πίνακα από ειδικούς επιμορφωτές, επιμόρφωση σχετική με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
Θέμα 2
Άξονας
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Ειδικότερο Θέμα
Επιμόρφωση του διδακτικού προσωπικού από ειδικούς επιστήμονες (π.χ. ψυχολόγους) σε θέματα που αφορούν στη διαχείριση κρίσεων και στην εκπόνηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, με στόχο την καλλιέργεια στους/στις μαθητές/τριες της ενσυναίσθησης και του σεβασμού στη διαφορετικότητα.
Θέμα 3
Άξονας
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Ειδικότερο Θέμα
Επιμόρφωση του διδακτικού προσωπικού για τα ευρωπαϊκά προγράμματα από τον Συντονιστή Εκπ/σης ή τους /τις Πρέσβεις/ειρες ευρωπαϊκών προγραμμάτων.