Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων
Θεματολογία: Αγωγή Υγείας: Διατροφή-Αυτομέριμνα
Τάξεις: Δ’ και Στ’
Εκπαιδευτικοί: Βαρδάκα Θεοπίστη ΠΕ70 (Δ’ – Συντονίστρια), Παναγιωτίδου Παναγιώτα ΠΕ70 (ΣΤ’ – Συνεργάτιδα), Σαββόπουλος Βασίλειος ΠΕ11 (Γυμναστής – Συνεργάτης)

Φέτος οι μαθητές των Δ΄ και ΣΤ΄ τάξεων υλοποίησαν ένα Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων που εντάσσεται στον Θεματικό Κύκλο: Ζω καλύτερα- Ευ ζην και στη Θεματική Ενότητα: «Υγεία :Διατροφή-Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια» με θέμα: «Είμαστε ό,τι τρώμε» υπό την καθοδήγηση της κα. Βαρδάκα Θεοπίστης, της κα. Παναγιωτίδου Παναγιώτας και του κ. Σαββόπουλου Βασιλείου.
Το θέμα αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό στην εποχή της υπερκατανάλωσης και των αμέτρητων διατροφικών κινδύνων που απειλούν εμάς και το περιβάλλον, καθώς αυτό αποτελεί τη βασική πηγή τροφής. Για την ανάπτυξη μας, για τις δραστηριότητες μας, για όλες τις λειτουργίες του οργανισμού μας χρειαζόμαστε ενέργεια, την οποία παίρνουμε καθημερινά από τις τροφές. Κυρίως τα παιδιά για τη σωστή ανάπτυξη του οργανισμού τους έχουν ανάγκη να καταναλώνουν τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά.
Η εκμάθηση των βασικών αρχών της ισορροπημένης διατροφής και η εφαρμογή τους στην καθημερινή ζωή συμβάλλουν στην πλήρη σωματική, πνευματική και ψυχική ανάπτυξη του ατόμου και απομακρύνουν τον κίνδυνο ανάπτυξης διάφορων χρόνιων ασθενειών.
Οι καλές διατροφικές συνήθειες στις μικρές ηλικίες θέτουν τις βάσεις για καλή υγεία, ενώ αντίθετα οι κακές συνήθειες διατροφής δημιουργούν προβλήματα στην υγεία. Βλέποντας καθημερινά τους μαθητές μας, παρατηρήσαμε ότι στα διαλείμματα έτρωγαν ανθυγιεινές τροφές ή έρχονταν στο σχολείο χωρίς να έχουν φάει πρωινό με συνέπεια η ικανότητα συγκέντρωσής τους να είναι μειωμένη και να περιμένουν με ανυπομονησία το διάλειμμα για να φάνε. Με αφορμή, λοιπόν, τους προβληματισμούς πάνω στο σοβαρό θέμα των διατροφικών συνηθειών βρήκαμε το θέμα της εργασίας μας, κάτι που θα μας απασχολούσε και όλη την υπόλοιπη σχολική χρονιά.
Οι αρχικοί στόχοι που τέθηκαν ήταν οι μαθητές να είναι σε θέση:
- Να περιγράφουν το ταξίδι της τροφής στο πεπτικό σύστημα και τη δομή της διατροφικής πυραμίδας.
- Να διακρίνουν τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές τροφές.
- Να κατηγοριοποιούν τις τροφές στις αντίστοιχες ομάδες.
- Να σχεδιάζουν και να παρουσιάζουν ένα υγιεινό πρωινό και ένα πλήρες εβδομαδιαίο διατροφολόγιο για την οικογένειά τους.
- Να καλλιεργήσουν δεξιότητες μάθησης και ψηφιακές δεξιότητες του 21ου αιώνα (επικοινωνία, κριτική σκέψη, συνεργασία, δημιουργικότητα).
- Να αναπτύξουν δεξιότητες ζωής, όπως κοινωνικές δεξιότητες, προσαρμοστικότητα και πρωτοβουλία.
Στο παρακάτω βίντεο θα δείτε αναλυτικά τις δράσεις
Μαγειρεύουμε με ελαιόλαδο

Στο πλαίσιο του προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων Αγωγής Υγείας “Είμαστε ό,τι τρώμε” που εντάσσεται στη θεματολογία Υγεία: Διατροφή-Αυτομέριμνα και στο μάθημα της Γλώσσας “Μαγειρεύουμε με ελαιόλαδο” οι μαθητές της Δ΄ τάξης έφτιαξαν στις 3/2/25 μια υγιεινή συνταγή και το απόλαυσαν.
Ελπίζουμε να το απολαύσετε και εσείς…
Ευχαριστούμε πολύ την κ. Ανθούλα Καραβάλτση που μας βοήθησε στο ψήσιμο.
———-
Την Τετάρτη, στις 11/12/2024 επισκέφτηκε τις Δ΄ και ΣΤ΄ τάξεις του σχολείου μας η κ. Βαϊκούση Ελένη, διατροφολόγος της περιοχής μας. Το βασικό μήνυμα της διαδραστικής παρουσίασης ήταν οι “Σούπερ Ήρωες της Διατροφής”. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη διατροφική αξία των τροφών, τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής για την υγεία, την ενέργεια, τη διαύγεια, τη δύναμη και ευεξία στον οργανισμό μας. Έπαιξαν διάφορα διαδραστικά παιχνίδια όπως το φανάρι των τροφών, κατηγοριοποιώντας τις τροφές ανάλογα με τη συχνότητα που πρέπει να τις καταναλώνουμε. Έλυσαν διάφορα αινίγματα με φρούτα. Συμπλήρωσαν τροφές στο πιάτο του Σούπερ Ήρωα και δημιούργησαν ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής βάση όσων έμαθαν. Τέλος, απάντησε σε όλα τους τα ερωτήματα και τους συμβούλεψε να καταγράφουν εβδομαδιαία τα φρούτα που τρώνε. Ευχαριστούμε θερμά την κ. Βαϊκούση για την όμορφη παρουσίαση και τις συμβουλές που μας έδωσε.
