Cultural Heritage AI Explorers

Τα τελικά συνεργατικά προϊόντα του προγράμματος eTwinning “Cultural Heritage AI explorers:Innovating the future” καθώς και τις δραστηριότητες κάθε μήνα μπορείτε να τα δείτε παρακάτω:
Τελικά συνεργατικά προϊόντα
Οκτώβριος:
Νοέμβριος:
Δεκέμβριος:
Cultural storytelling through songs (SUNO)
Φεβρουάριος:
Παρουσίαση συνεργατικών προϊόντων και δραστηριοτήτων Φεβρουαρίου
Μάρτιος:
Απρίλιος:
Οι δραστηριότητες και η συμμετοχή μας σε αυτές
Μάιος
Ο μήνας του απολογισμού έφτασε. Οι μαθητές-τριες μας γεμάτοι-ες γνώσεις, εμπειρία και νέες γνωριμίες συμμετείχαν στις 23/05/2025 σε συνάντηση με τους μαθητές-τριες των άλλων χωρών-εταίρων με στόχο να αποχαιρετιστούν για φέτος παίζοντας ψηφιακό παιχνίδι γνώσεων (Kahoot), το οποίο δημιουργήθηκε συνεργατικά από τους εκπαιδευτικούς όλων των σχολείων. Οι ερωτήσεις φυσικά ήταν σχετικές με τον πολιτισμό και την πολιτιστική κληρονομιά των χωρών μας, αλλά και τις εντυπώσεις τους από το συγκεκριμένο έργο. Ο ενθουσιασμός όπως κάθε φορά ήταν μεγάλος!
Συγχρόνως, μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε ερωτηματολόγιο σχετικό με τις εντυπώσεις τους και το τι αποκόμισαν από αυτό το ευρωπαϊκό έργο.
Το έργο αυτό ήταν ένα όμορφο ταξίδι στη γνώση, μια “βουτιά” στον πολιτισμό, σε συνδυασμό με την Τεχνητή Νοημοσύνη, και μια υπέροχη εμπειρία για όλους! Ελπίζουμε και οραματιζόμαστε και άλλα παρόμοια ή και μεγαλύτερα ταξίδια!
Απρίλιος
Ο Απρίλιος ήταν αφιερωμένος στις παραδοσιακές φορεσιές, τις οποίες κληθήκαμε να τις παρουσιάσουμε μέσω της τέχνης και της τεχνολογίας. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές-τριες κάθε σχολείου ζωγράφισαν μοντέλα με παραδοσιακές φορεσιές της χώρας τους και χρησιμοποιώντας το εργαλείο Meta Animated Drawings, τις ζωντάνεψαν. Στη συνέχεια, τις χρησιμοποίησαν σε παρουσίαση που δημιούργησαν παραθέτοντας και σημαντικές πληροφορίες για την κάθε φορεσιά (Επίσημη Ελληνική φορεσιά του τσολιά, Μακεδονίτικη, Ποντιακή, Θρακιώτικη, Μικρασιάτικη κτλ.) Ήταν μια δραστηριότητα που μας άρεσε πολύ!
Στο τέλος του μήνα οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε διαδικτυακή συνάντηση με στόχο την αξιολόγηση των εργασιών του έργου, την οργάνωση και των καταμερισμό των εργασιών του τελευταίου μήνα του προγράμματος.
Μάρτιος
Διαδραστικός χάρτης της χώρας μας
Οι μαθητές-τριες της Στ’ τάξης αυτό το μήνα δημιούργησαν δύο διαδραστικούς χάρτες σε συνεργασία με τους μαθητές-τριες του 4ου Δημοτικού Σχολείου Πτολεμαΐδας, με σκοπό να παρουσιάσουν τις ομορφιές και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ελληνικών περιοχών, αλλά και τα παραδοσιακά τραγούδια κάθε τόπου. Για το σκοπό αυτό αναζήτησαν πληροφορίες μέσω των εργαλείων ΤΝ, όπως το chatgpt και το Copilot. Στη συνέχεια, οι μαθητές-τριες αξιοποίησαν τις πληροφορίες για να δημιουργήσουν παρουσιάσεις με το εργαλείο ΤΝ Gamma. Κάθε σχολείο ανέλαβε συγκεκριμένες περιοχές της Ελλάδας και όλες οι πληροφορίες και τα προϊόντα που δημιουργήθηκαν αναρτήθηκαν στους διαδραστικούς χάρτες που δημιουργήθηκαν με το συνεργατικό εργαλείο Genial.ly.
Ακροστιχίδα
Συγχρόνως, όλα τα σχολεία εταίροι συνεργάστηκαν για τη δημιουργία ακροστιχίδας με τον τίτλο του έργου μας. Κάθε σχολείο επέλεξε κάποια γράμματα και ανέλαβε να γράψει προτάσεις σχετικές με το θέμα του έργου, ενώ στη συνέχεια οι μαθητές χρησιμοποίησαν εργαλεία ΤΝ για την ανάγνωση των συγκεκριμένων προτάσεων.
Επικοινωνία στο Forum
Οι μαθητές-τριες του σχολείου μας είχαν ιδιαίτερη περιέργεια να μάθουν σχετικά με το παραδοσιακό φαγητό και τις γεύσεις που προτιμούν οι μαθητές-τριες των άλλων σχολείων-εταίρων. Έτσι, αναρτήσαμε μία σχετική ερώτηση στο forum του Twinspace και η συζήτηση ξεκίνησε. Μάθαμε πολλά για τις παραδοσιακές νοστιμιές κάθε χώρας που αποτελούν έναν ακόμη λόγο για να θέλουμε να τις επισκεφτούμε!
——————————-
Φεβρουάριος
Εικονική περιήγηση στη χώρα μας
Τον Φεβρουάριο οι μαθητές της Στ’ τάξης δημιούργησαν μια εικονική περιήγηση στην Ελλάδα. Αρχικά εργάστηκαν σε 4 ομάδες, αναζήτησαν πληροφορίες για κάποια από τα όμορφα αξιοθέατα της χώρας μας, τα ανάρτησαν σε ένα padlet, πρόσθεσαν φωνητική ανάγνωση με τη χρήση εργαλείων TN και στη συνέχεια, αξιοποιώντας τις πληροφορίες δημιούργησαν βίντεο με το εργαλείο ΤΝ Lumen5.
Τα βίντεο: Ο Παρθενώνας https://lumen5.com/user/melpogri26/the-parthenon-in-ath-7uzkt/
Οι βασιλικοί τάφοι στη Βεργίνα https://lumen5.com/user/melpogri26/philip-iis-tomb-ho970/
Ο Λευκός Πύργος στη Θεσσαλονίκη https://lumen5.com/user/melpogri26/the-story-of-the-whi-si0lq/
Το Παλάτι της Κνωσσού https://lumen5.com/user/melpogri26/the-legend-of-knosso-8zcfs/
Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου
Δε θα μπορούσαμε να μη συμμετέχουμε σε δράση για την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου. Έτσι, οι μαθητές της ΣΤ’ σε συνεργασία με τους μαθητές των άλλων ευρωπαϊκών σχολείων δημιούργησαν ψηφιακό λεξικό με όρους σχετικούς με την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Η συνεργασία οργανώθηκε με τη βοήθεια ενός συνεργατικού εγγράφου Google docs. Αρχικά, κάθε σχολείο επέλεξε με ποια γράμματα θα ασχοληθεί, οι μαθητές με τη βοήθεια του ChatGPT αναζήτησαν σχετικούς όρους μαζί με τη σημασία τους και τους ανάρτησαν στο έγγραφο. Στη συνέχεια, επέλεξαν όρους που βρήκαν οι μαθητές των άλλων σχολείων και δημιούργησαν σχετικές εικόνες που θα συνόδευαν τους όρους αυτούς στο λεξικό με το εργαλείο Canva AI image generator. Αφού αναρτήθηκαν όλα στο συνεργατικό έγγραφο, η κάθε ομάδα μετέφερε τους όρους και τις εικόνες που είχε αναλάβει στο λεξικό, το οποίο δημιουργήθηκε με το Web 2.0 εργαλείο Storyjumper.
Στη συνέχεια, αφού οι μαθητές μελέτησαν το λεξικό και εξοικειώθηκαν με τους όρους, ήταν έτοιμοι να συμμετέχουν σε διαδικτυακή συνάντηση με τα σχολεία της Κροατίας, της Ελλάδας και της Ιορδανίας, κατά τη διάρκεια της οποίας έπαιξαν ένα παιχνίδι Kahoot όλοι μαζί.
Ιανουάριος
Πες μας μια ιστορία με ένα τραγούδι
Τον Ιανουάριο οι μαθητές μας παρουσίασαν μία παραδοσιακή ιστορία της χώρας τους μέσα από ένα τραγούδι που έφτιαξε το κάθε σχολείο με τη χρήση του εργαλείου τεχνητής νοημοσύνης Suno. Όλα τα τραγούδια τα συγκεντρώσαμε σε ένα padlet. Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης του σχολείου μας επέλεξαν να παρουσιάσουν μία ιστορία μέσα από την Ελληνική Μυθολογία, την ιστορία του Δαίδαλου και του Ίκαρου. Δίνοντας την κατάλληλη προτροπή στο εργαλείο Suno, έφτιαξαν το τραγούδι “Wings of Wax” το οποίο περιγράφει τη συγκεκριμένη ιστορία.
Μπορείτε να το απολαύσετε εδώ
Δημιουργία ψηφιακής ιστορίας συνδυάζοντας παραδοσιακούς μύθους
Μία ακόμη εργασία του μήνα ήταν η δημιουργία ψηφιακής ιστορίας στην οποία εμπλέκονται στοιχεία από παραδοσιακούς μύθους ή παραμύθια. Οι μαθητές του σχολείου μας με τη χρήση του εργαλείου τεχνητής νοημοσύνης StoryWizard, δημιούργησαν την ιστορία “Odysseus and the three little pigs”, στη οποία εμπλέκονται ο γνωστός ομηρικός ήρωας Οδυσσέας και τα τρία γουρουνάκια από το γνωστό σε όλους παραμύθι. Οι μαθητές το επεξεργάστηκαν, αλλάζοντας κάποιες από τις εικόνες όπου το έκριναν απαραίτητο. Μπορείτε να διαβάσετε την ιστορία των μαθητών εδώ.
Δράσεις Δεκεμβρίου:
Ο Δεκέμβριος ήταν μήνας αφιερωμένος στα ορόσημα των χωρών μας και οι μαθητές από τα συνεργαζόμενα σχολεία συνεργάστηκαν ώστε στο τέλος να δημιουργηθούν ηλεκτρονικές αφίσες με πληροφορίες για σημαντικά ορόσημα κάθε χώρας. Για το ερευνητικό στάδιο της δραστηριότητας χρησιμοποιήθηκε ένα συνεργατικό έγγραφο (Google forms). Αρχικά, το κάθε σχολείο έπρεπε να προτείνει δύο ορόσημα της χώρας του και στη συνέχεια να διαλέξει άλλα δύο από τα προτεινόμενα των άλλων χωρών για να δημιουργήσει ηλεκτρονικές αφίσες, με βάση τα στοιχεία που θα έβρισκαν και θα ανέβαζαν στο συνεργατικό έγγραφο μαθητές άλλων σχολείων. Οι μαθητές του σχολείου μας πρότειναν στους συνεργάτες την Ακρόπολη και το Μινωικό Παλάτι στην Κνωσό. Στη συνέχεια, επέλεξαν να ερευνήσουν για το Παλάτι του Διοκλιτιανού, στο Σπλιτ της Κροατίας, και το Κάστρο Ajloun, της Ιορδανίας, παρέχοντας τις πληροφορίες που βρήκαν στους μαθητές των άλλων σχολείων, πχ. στους μαθητές της Τουρκίας. Τέλος, χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες που τους έστειλαν οι συνεργάτες μας από Κροατία, έφτιαξαν αφίσες για την ιστορική πόλη Petra, της Ιορδανίας, και την Έφεσο που αποτελεί σημαντικό Μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO στην Τουρκία.
Δεν ξεχάσαμε όμως και το κλίμα των Χριστουγέννων, έτσι τον Δεκέμβριο ασχοληθήκαμε και με τα χριστουγεννιάτικα έθιμα μας. Το κάθε σχολείο επέλεξε να τα παρουσίασει με τον δικό του τρόπο. Οι δικοί μας μαθητές επέλεξαν να φτιάξουν βιντεάκι. Επειδή, ο διαθέσιμος χρόνος ήταν περιορισμένος εκμεταλλεύτηκαν τις δυνατότητες της ΤΝ. Αφού κατέγραψαν κάποια από τα έθιμα, στη συνέχεια δώσαμε το κείμενό τους στο εργαλείο Τεχνητής Νοημοσύνης Lumen5 και φτιάξαμε βίντεο, ώστε να τα παρουσιάσουν στα σχολεία-εταίρους. Δεν θα μπορούσαν να λείπουν και τα ελληνικά χριστουγεννιάτικα κάλαντα, έτσι οι μαθητές της Στ’ τάξης τραγούδησαν τα κάλαντα των Χριστουγέννων και τα παρουσίασαν μέσα από ένα σύντομο βιντεάκι που φτιάξαμε στο Canva.
Christmas Carols από Menia Gri
Επίσης, με τη χρήση του draw.chat, προαιρετικά τα συνεργαζόμενα σχολεία είχαν τη δυνατότητα να χρωματίσουν εικόνες με ορόσημα από τις χώρες τους στολισμένα με χριστουγεννιάτικη διάθεση και να γράψουν στο chat του συγκεκριμένου εργαλείου ευχές για τη νέα χρονιά. Τις εικόνες τις δημιουργήσαμε με τη χρήση του Chatgpt.
———-
Δράσεις Νοεμβρίου:
Ο μήνας ξεκίνησε με τους μαθητές να συμμετέχουν απατώντας σε ερωτήσεις στο Twinspace σε σχέση με την εμπειρία και τη γνώση τους γύρω από τη ΤΝ, αλλά και γύρω από το τι κατανοούν με τον όρο “πολιτιστική κληρονομιά” με την οποία θα ασχοληθούμε.
Στη συνέχεια, οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης εργάστηκαν ομαδικά με σκοπό να γνωρίσουν την εφαρμογή ΤΝ ChatGPT. Αρχικά, ζήτησαν από το ChatGPT να τους δώσει κάποιες ερωτήσεις γνώσεων για τις συνεργαζόμενες χώρες του προγράμματος, και συγκεκριμένα για τον πολιτισμό, τις σημαντικότερες πόλεις, τα ορόσημα, το φαγητό, σημαντικές προσωπικότητες της κάθε χώρα κ.α. Αφού, διάβασαν τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις, κάθε ομάδα επέλεξε τις πιο ενδιαφέρουσες κατά τη γνώμη της. Στη συνέχεια με αυτές τις ερωτήσεις φτιάξαμε δύο παιχνίδια χρησιμοποιώντας το Web 2.0 εργαλείο Genial.ly.
Φυσικά δεν παραλείψαμε να παίξουμε και τα παιχνίδια γνώσεων που έφτιαξαν οι συνεργάτες μας.
Άλλη μία δράση αυτού του μήνα ήταν η δημιουργία λογότυπων για το έργο μας και η ψηφοφορία για να επιλεγεί το καλύτερο. Οι μαθητές χρησιμοποιήσαν το ChatGPT, το Nightcafe, το Canva AI και το Pixlr AI για τη δημιουργία και επεξεργασία των λογότυπων, διαπιστώνοντας τις δυνατότητες αλλά και κάποιες αδυναμίες αυτών των εργαλείων. Για παράδειγμα, τα περισσότερα εργαλεία ΤΝ δεν κατάφεραν να δημιουργήσουν τις σωστές σημαίες των χωρών, οπότε οι μαθητές αναγκάστηκαν να μη συμπεριλάβουν σημαίες στα λογότυπά τους.
Τα λογότυπα που δημιουργήσαμε και προτείναμε:
Στο τέλος της δραστηριότητας αυτής συγκεντρώθηκαν όλα τα λογότυπα σε ένα Twinboard και στη συνέχεια σε ένα Google forms, δίνοντας τη δυνατότητα στους μαθητές να ψηφίσουν το λογότυπο που προτιμούν. Το λογότυπο που επέλεξαν οι περισσότεροι μαθητές είναι το παρακάτω, το οποίο δημιούργησαν μαθητές από το Jerash Preparatory Girls School της Ιορδανίας με το εργαλείο ΤΝ Copilot.
Μια από τις καλύτερες στιγμές του μήνα ήταν η συνομιλία μας με τους μαθητές της Κροατίας χρησιμοποιώντας το Chatroom του Twinspace. Οι μαθητές και των δύο χωρών μίλησαν για τον εαυτό τους, τα ενδιαφέροντά τους και κάποιες από τις εμπειρίες τους, ενώ με έντονο ενδιαφέρον συζήτησαν για τη χώρα τους, κάνοντας ερωτήσεις ο ένας στον άλλο σχετικά με τα αξιοθέατα, τα φαγητά, τις συνήθειες και τις σημαντικές προσωπικότητες των χωρών τους.
Τέλος, στο Forum παίξαμε το παιχνίδι “2 Truths and a Lie”. Οι μαθητές κάθε σχολείου έγραψαν τρεις προτάσεις για την χώρα τους από τις οποίες η μία ήταν ψέμα. Οι μαθητές των άλλων σχολείων έπρεπε να βρουν την ψεύτικη πληροφορία. Ήταν μια δραστηριότητα πολύ ενδιαφέρουσα για τους μαθητές!
———
Πρώτη συνάντηση συνεργαζόμενων εκπαιδευτικών (23/09/2024) και αρχικές δραστηριότητες γνωριμίας
Με χαρά και φέτος θα συμμετέχουμε σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning και συγκεκριμένα στο έργο με τίτλο “Cultural Heritage AI Explorers: Innovating the Future” με τους μαθητές της Στ’ τάξης
και την εκπαιδευτικό Αγγλικής Γλώσσας Γρηγοράσκου Μένια. Στο εν λόγω έργο θα συνεργαστούμε με σχολεία από την Κροατία, την Ελλάδα, την Ιορδανία, την Πολωνία και την Τουρκία. Στόχοι του έργου είναι τόσο η ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς και η εξερεύνηση άλλων πολιτισμών, όσο και η εξοικείωση των μαθητών με την Τεχνητή Νοημοσύνη. Οι εργασίες για το εν λόγω έργο έχουν ήδη ξεκινήσει και θα ολοκληρωθούν το Μάιο. Στις 23 Σεπτεμβρίου 2024 οι εκπαιδευτικοί των συνεργαζόμενων σχολείων είχαμε την πρώτη μας διαδικτυακή συνάντηση, ώστε να συζητήσουμε γύρω από την οργάνωση του έργου και να ανταλλάξουμε ιδέες με βάση τις εμπειρίες μας. Η συνάντηση ήταν άκρως εποικοδομητική και πολύ ευχάριστη δημιουργώντας το κατάλληλο κλίμα για την επικείμενη έναρξη του προγράμματος.
Εν συνεχεία, αφού λάβαμε την απαραίτητη γονική συναίνεση για τη συμμετοχή των μαθητών μας στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, ξεκινήσαμε το “ταξίδι” με τις αρχικές δραστηριότητες, όπως ενημέρωση και δημιουργία παιχνιδιού (Genial.ly)σε σχέση με την ασφαλή και ορθή χρήση του διαδικτύου, αλλά και συμμετοχή σε αρχική έρευνα για μαθητές και εκπαιδευτικούς, καθώς και σε δραστηριότητες γνωριμίας. Συγκεκριμένα, παρουσιάσαμε τον εαυτό μας σε σχετικό Padlet γράφοντας μία σύντομη παράγραφο και, χρησιμοποιώντας το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης “Ι can’t draw”, προσθέσαμε μία ενδεικτική φωτογραφία του εαυτού μας που δημιουργήθηκε από το παραπάνω εργαλείο με βάση την περιγραφή που του δώσαμε. Η διαδικασία αυτή άρεσε πολύ στους μαθητές και στις μαθήτριες και συνοδεύτηκε από πολύ γέλιο.




































